Strona 1 z 13

[A6 C6] Czyszczenie Cylinderków klimy

: 07 lis 2010, 21:28
autor: 3.0 BMK 224KM
No trochę to trwało ale nie miałem czasu aby postawić nowy topic :P

Jakiś czas temu napotkałem się na wskazówki jak naprawić problem z nierównym nagrzewaniem auta (grzanie jednostronne - najczęściej od strony kierowcy) W czasie prac konserwacyjnych zrobiłem fotki toteż robię mały tutorial gdyby ktoś miał jakiś problem z ową "awarią" zaczynamy!

A bym zapomniał jeśli macie możliwość pozostawienia samochodu na parę godzin w spokoju, lub wyłączenie klimy w przeciwnym wypadku zaciągnięty pły może się ulotnić, jest tego parę ml ale lepiej nie tracić niczego :D

ÂŻyczę powodzenia!

Pozdrawiam
neimaD


Cylidry znajdziecie pod przednią listwą to jest ta pod szybą, należy zdjąć długą uszczelkę a następnie plastikową osłonę.

: 14 maja 2011, 15:23
autor: KrzyszTTof
A jaki znajduję się w tych "cylinderkach" płyn? zamierzam sobie je przeczyścić i na wszelki wypadek się w niego zaopatrzę

: 14 maja 2011, 16:33
autor: MaTyS
Płyn do chłodnic... ;)

: 15 maja 2011, 08:59
autor: KrzyszTTof
no fakt mogłem się domyśleć :) dzięki za info

: 24 lip 2011, 22:28
autor: TOMMAR_TM
DZIęKI SPRUBUJE I DAM ZNAC
POZDRAWIAM

: 03 wrz 2011, 15:05
autor: shaqal
Trzeba ściągać podszybie czy nie ma takiej potrzeby? Z której strony znajduje się obudowy z cylinderkami?

: 06 wrz 2011, 10:45
autor: UneeK
shaqal pisze:Trzeba ściągać podszybie czy nie ma takiej potrzeby? Z której strony znajduje się obudowy z cylinderkami?
Trzeba ściągać podszybie. Cylinderki znajdują się po stronie pasażera i nie sposób ich nie zauważyć.


P.S. Rozkręcić było łatwo, wyczyścić też, natomiast ze skręceniem tych 6-ciu śrubek miałem problemy - nie chciały się wkręcać do końca. Mógłbym użyć większej siły ale uważałem żeby nie złamać torx'a (miałem tylko jeden), a komary cięły jak cholera.

Dzięki za fotostory i dokładny opis.

: 12 lis 2011, 11:51
autor: marcinpoznan74
Witam
Jeśli nie pomoże czyszczenie, pozostaje tylko zakup nowych ??
W ASO chcą za nie 1080 zł.

: 09 sty 2012, 23:19
autor: marian_17
Witam! tez mam problemy z klimą. Nie ważne na ile stopni nastawie klime, dzieją się dziwne rzeczy. Ustawiając po obu stronach tą samą wartość. Po stronie pasażera wieje bardzo gorące powietrze. Po stronie kierowcy zimne. Jesli chce zeby u kierowcy leciało też ciepłe musze gwałtownie jechać (jechać na wysokich obrotach) Gdy jade lżej wraca wszysto tak jak wczesniej.

Bardzo dziwne zagrywki ma moja klima. Raz zimne , raz ciepłe....

Ostatnio byłem w warsztacie i mechanik był pewny ze to te cylinderki. Wyczyscił mi je ale to nic nie pomogło.

Ma ktoś jakiś pomysł ?

: 10 sty 2012, 20:33
autor: marcinpoznan74
wymienic ??

: 10 sty 2012, 23:55
autor: marian_17
co wymienić ? samochód? :) heh

: 11 sty 2012, 07:50
autor: 0x4B25A
marian_17 pisze:co wymienić ? samochód? heh
To napewno rozwiąże problem, ale na poważnie to koledze pewnie o te zaworki chodziło, skoro czyszczenie nie przyniosło skutku...

: 26 sty 2012, 18:19
autor: Papek
Witam! Ja też przymierzam się na dniach wyczyścić te cylinderki, bo moja klima zgłupiała kompletnie. Nawet teraz - zimą, tego ciepła z nawiewów nie da się znieść. Jakiś czas już z tym jeżdżę, mam nadzieję, że przez to nie pogorszyła się usterka, i że czyszczenie coś w ogóle da. Ale zanim się za to zabiorę, chciałem dopytać - na podstawie tego co przedstawił neimaD, czy te sprężynki są tam jakoś do tych cylinderków przyczepione, czy są luźne, bo trochę sie obawiam, że po zdjęciu pokrywy, te sprężynki mi powyskakują, albo że je zdejmę i nie będę umiał założyć. Więc może ktoś mi podpowie, jak one tam sa przymocowane, i jak je się zdejmuje i zakłada. No i czy cylinderki są włożone tam w środek luźno czy się je jakoś 'specjalnie' demontuje. I czy jeżeli nie będzie na nich widac żadnego nalotu to czy czyszczenie coś w ogóle da...? Czym to czyścić? Bo potem wiem że dobrze jest popsikać olejem silikonowym. I czy oprócz samych cylinderków czyscić coś jeszcze? Pokrywę w środku, uszczelki itp. Zastanawiałem się, czy w przypadku gdyby czyszczenie nie pomogło, to czy wymiana tych moich cylinderków na używane na przykład też miała by sens. Bo w sumie cena nowych jak na taki drobiazg to jest skandaliczna.
Pomóżcie, proszę.

: 26 sty 2012, 19:05
autor: 3.0 BMK 224KM
Papek,
po odkręceniu śrubek wszystko robisz manualnie z wyczuciem, po rozkręceniu demontujesz i powoli wszystko delikatnie przekładasz, żeby nie zgubić podkładek czy sprężynek (spadnie pod silnik... możesz już nie odnaleźć), czyścisz czym chcesz byle nie zostawić nitek, brudu itp...(fibra) Nie używasz oleju silnikowego do przesmarowania tylko WD albo spray teflonowy (mała ilość). Co czyścić... co się da :)

Pozdro

: 26 sty 2012, 19:36
autor: Papek
Napisałem 'olej silikonowy' a nie silnikowy <lol> A już się przestraszyłem <lol> Ale ten silikonowy może być...? Dzisiaj kupiłem taki jakiś (z przeznaczeniem m.in. do uszczelek, łaĂącuchów, zamków itp.) A podpowiedz mi jak mocno to nasmarować. Nie zaszkodzi jak się całe zaleje takim olejem w sprayu czy tylko określoną część?

Czyli rozumiem, że tą sprężynkę tez zdejmuje się bez walki... O tyle dobrze. Ktoś tu pisał o problemach z dokręceniem... Potwierdza się to czy to pojedyncze przypadki - jak się trafi? Trochę bieda by była, jakby nie udało sie tego potem podokrecać.

Dzięki serdeczne za pomoc. Będę informować jaki będzie efekt operacji.