Strona 1 z 5

Montaż fabrycznego pcd parktronic'a a6 c5 tył

: 04 mar 2016, 22:25
autor: Frugo1
Ze względu na to, że oddaje autko do pomalowania kilku elementów w tym tylnego zderzaka zdecydowałem się przy okazji założyć pdc do tyłu. wypiszę co jest potrzebne i jak to zrobić. Najlepiej i najtaniej kupić cały zestaw z czujnikami wiązką i hokejem. Ja mam sedana natomiast wszystkie części pochodzą od avanta, pasuje bez problemu.

Potrzebne elementy
- hokej/spojler do mocowania czujników 4B58073793FZ
- czujniki parkowania- 4 sztuki 4B0919275
- wiązka elektryczna do połączenia czujników ze sterownikiem
- 8 metalowych spinek do przypięcia hokeja 4B0807887
- 7 śrubek N10309101
- 4 kapturki osłaniające czujniki i wtyczki elektryczne 4B0971883
- sterownik 4B0919283
- buzer 8E0919279, ja użyłem narazie od komputera
- przewody do podłączenia zasilania itp.
- try-tytki
- wtyczka 16 pin ( numer muszę znaleźć)


wyżej wymienione elementy są niezbędne do uruchomienia układu
dodatkowo aby wszytko zamontować tak jak fabryka potrzeba:

-uchwyt buzera 8D0035243A
-uchwyt sterownika 4B0907365C
-śruby i elementy mocujące ...

potrzebne elementy zaznaczyłem na czerwono:
Obrazek
Obrazek

montaż czyjników
1. Zaczynamy od zdemontowania zderzaka (10 nakrętek na klucz 10mm)
2. Odrysowujemy i wycinamy otwory pod czujniki ( ja użyłem otwornicy do drewna 50mm potem i tak trzeba wszytko dopasować skalpelem/pilnikiem).
Obrazek
Obrazek
3. Wycinamy wpusty pod "języczki" hokeja ( od wewnętrznej strony zderzaka są widoczne miejsca gdzie ma wchodzić hokej jak na foto)
Obrazek
Aby wyciąć wpust nawierciłem 2 otwory i resztę materiału wycinałem skalpelem (wpusty robiłem troszkę większe aby nie trzeba było później na siłę nic wciskać)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Po wycięciu wszystkich wpustów trzeba wszytko dopasować, wyrównać pilnikiem i wyszlifować papierem ściernym. Na środku hokeja jest jeszcze taki bolec, trzeba wywiercić otwór 8-10mm.
4. gdy hokej już ładnie pasuje przystępujemy do jego montażu- zakładamy klipsy i wkręcamy śrubki(wcześniej nawiercamy małe otwory).
Obrazek
Obrazek
5. wpinamy czujniki na swoje miejsce i mocujemy wiązke elektryczną za pomocą spinek i try-tytek
Obrazek
Obrazek
6 Przeciągamy wiązkę elektryczna do środka i montujemy zderzak. Ja przeciągnnołem przewody przez otwór jak na rysunku ( wcześniej dyndał tam jakiś obcięty czarny przewód <mysli> )
Obrazek
Po zmontowaniu wszystko ładnie wygląda poza moimi paskudnymi "kominami" które już się nie zmieszczą w zderzaku, bo przeszkadzają czujniki, tego nie przewidziałem. myślałem, że wejdą :|
Obrazek

Montaż sterownika
kostka 16 pinowa
1 pin- zasilanie +12v z 5 bezpiecznika
2 -buzer
6 - do światła cofania 12v żarówki
8 - do masy
9 - zasilanie +12v z 5 bezpiecznika
10 -buzer
11- do sygnału prędkości( ta niebieska 32 pinowa kostka licznika)
12- do 7 pinu złącza diagnostycznego
16-do masy
Pozostałych pinów nie wykorzystujemy

schemat elektryczny w załączniku

Tutaj pragnę jeszcze raz podziękować użytkownikowi bendzji za schemat elektryczny i pomoc w rozszyfrowaniu połączeń.


Ze względu na to, że w pon muszę oddać auto do malowania nie zdążę podłączyć wszystkiego ta jak fabryka nakazuje a muszę przetestować układ bo hokej i czujniki będa malowane. generalnie abby sprawdzić poprawność działania należy:
1. Zewrzeć pin 1 6 i 9 i wyprowadzić z nich jeden przewód(pójdzie do +12v)
2. Zewrzeć piny 8 i 16 i również wyprowadzić z nich jeden przewód (masa).
3. Pod piny 2(-) i 10(+) podłączyć buzer ( ja użyłem zwykły od kompa bo innego nie miałem).
Wygląda to tak jak na zdjęciu:
Obrazek
Obrazek
4. Teraz wystarczy dwa wyprowadzone przewody podpiąć pod żarówkę wstecznego:
-niebiesko czerwony przewód to plus
-brązowy przewód to masa
Obrazek
Teraz przekręcamy zapłon (nie trzeba odpalać silnika i wrzucamy wsteczny).
Z ciekawości zmierzyłem ile takie ustrojstwo bierze prądu i albo mi miernik nie działa albo kilka mA i spokojnie może być tak podłączone ale to sprawdzę jeszcze jutro analogowym amperomierzem.

filmik:



Jak widać na filmiku układ działa ok <radocha> niestety jeden czujnik nie działa trzeba wymienić choć widzę że ceny zawrotne, za całość dałem 100zł z dostawą a jeden czujnik kosztuje prawie tyle samo <zalamka>
Jak przyjdą mi przewody i załatwię brakujące materiały tj. stelaże, buzer, w rozsądnej cenie to opiszę jak to podłączyć bardziej profesjonalnie :p
Mam nadzieję, że komuś się przyda mój opis :)

: 22 kwie 2016, 01:28
autor: Michałł
Przyda się na pewno ;) A ten buzer w Avanxie gdzie powinien się znajdowax ?

: 22 kwie 2016, 13:40
autor: bendzji
za lewym boczkiem w bagażniku
Obrazek
free upload pictures

: 22 kwie 2016, 20:38
autor: rafio83
Dobry temat <okok>

teraz jeszcze czas na przód :]

: 05 maja 2016, 21:32
autor: dawid018
czy konieczne jest podpięcie przewodów 11 i 12 żeby czujniki poprawnie działały??w zasadzie to po co te przewody?? jaką role spełnia podłączenie PDC di licznika i OBD??

: 05 maja 2016, 22:34
autor: bendzji
OBD - diagnoza błędów
licznik - to sygnał prędości - wylacza czujniki powyzej ustalonej predkosci

[ Dodano: 2016-05-05, 22:34 ]
rafio83 pisze:Dobry temat <okok>

teraz jeszcze czas na przód :]
mogę opisać jestem w trakcie <okok>

: 09 maja 2016, 21:03
autor: dukosz
Czy jest gdzieś lista wszystkich sterowników do C5 które obsługują PDC?
bo szukam już pół godziny na forum i nie umiem znaleźć

: 09 maja 2016, 22:20
autor: bendzji
nie ma takiej listy ale na szybko:

PDC tył przedlift - 4B0919283 ( też A38L , A4B5 , A8 D2 )
PDC tył polift - 8Z0919283 ( też A2 )

PDC przód+tyl przedlift - 4D0919283 ( to samo w A8D2 jest )
PCD przód+tył polift - 8E0919283 ( tylko w A6 )

: 07 sie 2016, 21:29
autor: ajmax
Witam,
Przestał działać mi Parktronic i za bardzo nie wiem gdzie zacząć szukać żeby zlokalizować usterkę Audi A6 C5 1999r

: 07 sie 2016, 22:33
autor: bendzji
Od sprawdzenia błędów

: 11 sie 2016, 20:00
autor: RobertKali
Siemanko. Bardzo dobry poradnik ale mam pare pytań odnośnie podłączenia,jestem w tym zielony więc będzie robił to dla mnie kumpel ale żeby ułatwić montaż chciałbym zapytać o pare rzeczy. Słuchaj wiązkę to 5 bezpiecznika trzeba ciągnąć czy wystarczy wpiąć się w wiazkę z tyłu do lamp? Jeżeli chodzi o wpinanie się w diagnostyke i niebieską 32 pinową kostkę licznika to tak samo wiązka musi iść czy jak to wygląda. Pozdrawiam

: 11 sie 2016, 22:24
autor: bendzji
a skąd w lampie weźmiesz plus po stacyjce???

a do diagnostyki i licznika to jak się połączy jak wiązki nie ma??? tak trzeba położyć <okok>

: 12 sie 2016, 09:53
autor: RobertKali
Faktycznie :) tak jak mowilem jestem w tym zielony ;)

: 22 sie 2016, 16:22
autor: Frugo1
Ja mam to narazie podłączone pod światło wstecznego :) , sterownik pobiera znikomy prąd, w momencie wrzucenia wstecznego, PDC dostaje zasilanie. Jest to prowizoryczne rozwiązanie i póki co tak będę jeździł. Będę jeszcze dokładał sporo wyposażenia i jak będę miał wszytko zamontowane to pociągnę wiązkę do przodu. Profesjonalne podłączenie to tak jak napisał bendzji :>

: 31 gru 2016, 00:26
autor: pitoos
ogarniał ktoś już przód ? pozdrawiam