[A6 C5 ALL] Klimatronik zalał nam auto-jak to ugryźć.
: 01 lip 2009, 22:38
Zakładam ten temat nauczony własnym doświadczeniem(niestety).Ostatni okazało się że cały przód i tył po stronie pasażera jest mokry(dywany).Po rozkręceniu tego co trzeba okazało się że woda ze skraplacza klimatronika zamiast wydostawać się poza samochód dostawała się do niego zalewając wszystko.Usuwając awarię robiłem zdjęcia żeby pokazać i ułatwić życie tym osobom które to spotka.
Ogólnie wystarczy odkręcić tylko schowek i kilka plastików żeby dostać się do tego lejka.Ja natomiast musiałem odkręcić troszkę więcej ponieważ dywany były tak nasiąknięte wodą iż nic jak tylko konkretne suszenie mogło dać jakiś efekt.
1.Odkręcamy schowek, 3 śruby u góry i 2 śruby na dole.Po ich odkręceniu schowek bez problemu zjedzie nam na dół.Uważamy bo do schowka podłączony jest przewód.Musimy odpiąć kostkę.
2.Po wyciągnięciu schowka widzimy po lewej klimatronik i okrągły plastik z gąbką.To podstawa naszego lejka.Teraz odsuwamy dywany żeby się do niego dostać.Dywany niestety są strasznie twarde i ciężko je odsunąć.Trzeba odkręcić 2 śruby z plastiku osłaniającego(tego po lewej stronie) wtedy dywany odsuniemy wystarczająco.
3.Po odsunięciu dywanu ukaże nam się lejek.Odkręcamy 2 śruby widoczne na zdjęciu.Lejek zostanie w ten sposób popuszczony.Odchylamy go delikatnie w prawo wyciągając z gumy która wchodzi w podłogę.Wyciągamy tę gumę i czyścimy ją.Ja przepychałem drutem ten kanał którędy spływa woda.Było tam błoto i ogólnie szlam jakiś.Nie ma możliwości dostać się od spodu do tego otworu.Przeszkadza skrzynia.Trzeba przepychać drutem i dmuchać sprężonym powietrzem.To są moim zdaniem najlepsze sposoby!
4.ÂŻeby wszystko wysuszyć trzeba wyciągnąć fotel.ÂŻeby odkręcić fotel trzeba odkręcić widoczne 2 śruby.Później odpinamy kostki które znajdują się pod fotelem.Po podpięciu kostek trzeba skasować błąd air bag Vagiem.Popychamy fotel i wyciągamy go z prowadnic.
5.Pod fotelem w plastikowym pudełku do którego idzie masa wiązek kabli znajduje się sterownik automatycznej skrzyni biegów.Bardzo ważne żeby nam go nie zalało, w innym wypadku czekają nas problemy. U mnie mimo wyciągniętego wiadra wody pudełko w środku było suche (na szczęście).
6.ÂŻeby podnieść dywany do suszenia aż do tylnej kanapy musimy odkręcić śrubę (klucz 17) która trzyma nam pas bezpieczeństwa i przy okazji trzyma również dywany!
7.Jeżeli mamy już podniesione dywany, podkładamy je jakimiś deseczkami.Wycieramy całą podłogę do sucha, a z dywanów (z gąbki) staramy się wyżymać wodę.Dywany będą calutkie nasiąknięte wodą. Później wedle uznania zostawiamy do wyschnięcia na słońcu (około 3 dni), albo puszczamy farelkę (około 1-2 dni suszenia).
WAÂŻNE! Musimy dokładnie wysuszyć dywany, inaczej pozostanie zapach stęchlizny w aucie.Ciężko go później wytępić.
To tyle.Po wysuszeniu i udrożnieniu odpływu składamy wszystko w kolejności odwrotnej do podanej.PAMIęTAMY że po podpięciu fotela należy skasować błąd poduszki powietrznej prawego przedniego fotela, no chyba że na czas zabawy z tym wszystkim odłączyliśmy akumulator.Wtedy nic nie trzeba kasować.
Pozdrawiam wszystkich nieszczęśników których spotkało to co mnie.Mam nadzieję że choć trochę pomogłem moim foto-story.Pozdrawiam
Ogólnie wystarczy odkręcić tylko schowek i kilka plastików żeby dostać się do tego lejka.Ja natomiast musiałem odkręcić troszkę więcej ponieważ dywany były tak nasiąknięte wodą iż nic jak tylko konkretne suszenie mogło dać jakiś efekt.
1.Odkręcamy schowek, 3 śruby u góry i 2 śruby na dole.Po ich odkręceniu schowek bez problemu zjedzie nam na dół.Uważamy bo do schowka podłączony jest przewód.Musimy odpiąć kostkę.
2.Po wyciągnięciu schowka widzimy po lewej klimatronik i okrągły plastik z gąbką.To podstawa naszego lejka.Teraz odsuwamy dywany żeby się do niego dostać.Dywany niestety są strasznie twarde i ciężko je odsunąć.Trzeba odkręcić 2 śruby z plastiku osłaniającego(tego po lewej stronie) wtedy dywany odsuniemy wystarczająco.
3.Po odsunięciu dywanu ukaże nam się lejek.Odkręcamy 2 śruby widoczne na zdjęciu.Lejek zostanie w ten sposób popuszczony.Odchylamy go delikatnie w prawo wyciągając z gumy która wchodzi w podłogę.Wyciągamy tę gumę i czyścimy ją.Ja przepychałem drutem ten kanał którędy spływa woda.Było tam błoto i ogólnie szlam jakiś.Nie ma możliwości dostać się od spodu do tego otworu.Przeszkadza skrzynia.Trzeba przepychać drutem i dmuchać sprężonym powietrzem.To są moim zdaniem najlepsze sposoby!
4.ÂŻeby wszystko wysuszyć trzeba wyciągnąć fotel.ÂŻeby odkręcić fotel trzeba odkręcić widoczne 2 śruby.Później odpinamy kostki które znajdują się pod fotelem.Po podpięciu kostek trzeba skasować błąd air bag Vagiem.Popychamy fotel i wyciągamy go z prowadnic.
5.Pod fotelem w plastikowym pudełku do którego idzie masa wiązek kabli znajduje się sterownik automatycznej skrzyni biegów.Bardzo ważne żeby nam go nie zalało, w innym wypadku czekają nas problemy. U mnie mimo wyciągniętego wiadra wody pudełko w środku było suche (na szczęście).
6.ÂŻeby podnieść dywany do suszenia aż do tylnej kanapy musimy odkręcić śrubę (klucz 17) która trzyma nam pas bezpieczeństwa i przy okazji trzyma również dywany!
7.Jeżeli mamy już podniesione dywany, podkładamy je jakimiś deseczkami.Wycieramy całą podłogę do sucha, a z dywanów (z gąbki) staramy się wyżymać wodę.Dywany będą calutkie nasiąknięte wodą. Później wedle uznania zostawiamy do wyschnięcia na słońcu (około 3 dni), albo puszczamy farelkę (około 1-2 dni suszenia).
WAÂŻNE! Musimy dokładnie wysuszyć dywany, inaczej pozostanie zapach stęchlizny w aucie.Ciężko go później wytępić.
To tyle.Po wysuszeniu i udrożnieniu odpływu składamy wszystko w kolejności odwrotnej do podanej.PAMIęTAMY że po podpięciu fotela należy skasować błąd poduszki powietrznej prawego przedniego fotela, no chyba że na czas zabawy z tym wszystkim odłączyliśmy akumulator.Wtedy nic nie trzeba kasować.
Pozdrawiam wszystkich nieszczęśników których spotkało to co mnie.Mam nadzieję że choć trochę pomogłem moim foto-story.Pozdrawiam