Strona 1 z 2

[INNY] A6 C7 3,0TDI CRTD Zatarty

: 01 gru 2019, 20:59
autor: Lukasz94
Witam
Już nie raz naprawiałem lub wymieniałem silnik 3,0 TDI po 2014r tj CRT,CZV ponieważ uległ zatarciu pytanie do Was czy może wiecie jaką wadę mają te silniki że się zacierają?? Po naprawie jeżdżą normalnie ale jakiś powód musi być ?

: 06 gru 2019, 22:55
autor: damos
Lukasz94 pisze:pytanie do Was czy może wiecie jaką wadę mają te silniki że się zacierają??
A co się zatarło w tych, które naprawiałeś? Cylindry czy panewki? Bo jak panewki - to wadą pewnie był long-life...

: 22 gru 2019, 16:37
autor: Lukasz94
Witam
Zacierały się panewki główne i korbowodowe.
Problem jest w autach po 2014 czyli poliftach.
Po pomierzeniu wszystkich części stwierdzam że te silniki są w ogóle źle spasowane od początku produkcji.
Do tego ma wadliwy układ smarowania .

: 24 gru 2019, 00:20
autor: damos
Ciekawe... BMW ma podobny problem w swoich mocnych (300+) dieslach

: 24 gru 2019, 10:00
autor: yarowsc
pomaga modyfikacja pompy olejowej

: 26 gru 2019, 12:09
autor: Lukasz94
Modyfikacja pompy olejowej ( mechanicznie) lub zmiana w elektronice sterującej pompą.
Każdy 3,0Tdi po 2014r bez modyfikacji będzie musiał się zatrzeć.
Dodatkowo olej o niskiej lepkości. Brak dobrej chłodnicy oleju itp.
Ekologia zabija nowe auta niestety. Ale z drugiej strony jest robota:)
Niby technologia idzie do przodu ale jakość wykonania spada.
Naprawiałem niedawno silnik CZV 20tys przebiegu i po zmierzeniu luzu między panewką korbowodową a wałem wyszło 0,1 mm a powinno być połowa mniej a panewki w ogóle nie wytarte.

Re: [INNY] A6 C7 3,0TDI CRTD Zatarty

: 20 cze 2020, 21:29
autor: prezes_stefan
Panowie, o co chodzi z tą modyfikacją pompy olejowej? Możecie rozwinąć temat na czym ona polega, ponieważ przymierzam się do zakupu C7 po lifcie z tym motorem....?

Re: [INNY] A6 C7 3,0TDI CRTD Zatarty

: 21 cze 2020, 10:27
autor: januszm
o kurde, tak to slabo zrobione...
Kurde mam nadzieje ze moj 2.7tdi polift jeszcze dlugo pochodzi, przebieg dochodzi do 300tkm

Re:

: 31 sie 2020, 20:54
autor: PROSTO.pl
Lukasz94 pisze:
26 gru 2019, 12:09
Modyfikacja pompy olejowej ( mechanicznie) lub zmiana w elektronice sterującej pompą.
Chciałbym rozwinąć ten temat.
Badał ktoś ciśnienie oleju w aucie przy przebiegu powiedzmy 180 tys? elsa podaje na wolnych 1.6 bar , na podwyższonych 2.4 . domyślam się , że w przypadku zmiany w sofcie chodzi pewnie o zwiększenie ciśnienia oleju , poprzez czujnik w pompie olej. Zastanawia mnie mechaniczna modyfikacja.

fajnie byłoby uzyskać kilka info , mój silnik stanął i szukam najlepszej opcji na jego uratowanie . Na pewno będę szukał info , jeżeli znajdę coś to wrzucę

Re: Re:

: 28 maja 2021, 14:32
autor: ollyon86
PROSTO.pl pisze:
31 sie 2020, 20:54
Lukasz94 pisze:
26 gru 2019, 12:09
Modyfikacja pompy olejowej ( mechanicznie) lub zmiana w elektronice sterującej pompą.
Chciałbym rozwinąć ten temat.
Badał ktoś ciśnienie oleju w aucie przy przebiegu powiedzmy 180 tys? elsa podaje na wolnych 1.6 bar , na podwyższonych 2.4 . domyślam się , że w przypadku zmiany w sofcie chodzi pewnie o zwiększenie ciśnienia oleju , poprzez czujnik w pompie olej. Zastanawia mnie mechaniczna modyfikacja.

fajnie byłoby uzyskać kilka info , mój silnik stanął i szukam najlepszej opcji na jego uratowanie . Na pewno będę szukał info , jeżeli znajdę coś to wrzucę
Czy udało Ci się coś ustalić w sprawie tej pompy oleju?
Mam info że wystarczy zmienić sterowanie zaworem który przełącza ciśnienie oleju z niskiego na wysokie .
Czy jakaś firma zajmująca się np. Chip tuning jest w stanie coś w tym kierunku podziałać?

Re: [INNY] A6 C7 3,0TDI CRTD Zatarty

: 27 cze 2022, 00:03
autor: cimcirimci
programowo można podnieść ciśnienie oleju . Mam temat rozwiązany

Re: [INNY] A6 C7 3,0TDI CRTD Zatarty

: 27 cze 2022, 10:27
autor: Gregorski3
Na YT jest kanał Piter ZróbToSam https://www.youtube.com/channel/UCKqNJB ... AAWX_dA8rA . Już miał kilka aut na poprawę softu względem ciśnienia oleju. Nawet miał auto z zatartym silnikiem .

Re: [INNY] A6 C7 3,0TDI CRTD Zatarty

: 01 lip 2022, 20:25
autor: ollyon86
Piter (nie obrażając go nie jest fachowcem ) tego nie robi tylko zewnętrzna firma w dodatku kasuje około 1000 zł , gdy inni tunerzy średnio od 250 - 500 zł, w dodatku proszę go zapytać o ile jest podnoszone ciśnienie względem serii. Ja robiłem w firmie z Gdańska i jestem zadowolony ,ciśnienie względem serii wzrosło i dużo szybciej jest budowane .

Re: [INNY] A6 C7 3,0TDI CRTD Zatarty

: 28 kwie 2023, 13:14
autor: Kosa89
Wychodzi że zadawane ciśnienie na biegu jałowym to 2bary podobno te same lub podobne silniki 3.0 tdi grupy VAG np porsche maja fabrycznie 2,8 bara tu softwm się to robi i ma pomóc.koło koła prasowego z przodu silnika jest też jakiś wadliwy zaworek ciśnienia oleju który podobno teraz poprawili (da się kupić poprawiony ASO)dokładnie nie wiem co ulepszyli ale tamten się zacinał i lubial dawać niskie ciśnienie oleju i zacierał się motor.i olej 5W30 zmienić nie lac 0W i zmieniać co 10-15 tys.to ma pomóc.Nie jestem mechanikiem ale mam taki silnik i przechodziłem z nim wszelkie bolączki jakie silnik CRTD ma.

Re: [INNY] A6 C7 3,0TDI CRTD Zatarty

: 30 kwie 2023, 13:40
autor: ollyon86
Kosa89 pisze:
28 kwie 2023, 13:14
Wychodzi że zadawane ciśnienie na biegu jałowym to 2bary podobno te same lub podobne silniki 3.0 tdi grupy VAG np porsche maja fabrycznie 2,8 bara tu softwm się to robi i ma pomóc.koło koła prasowego z przodu silnika jest też jakiś wadliwy zaworek ciśnienia oleju który podobno teraz poprawili (da się kupić poprawiony ASO)dokładnie nie wiem co ulepszyli ale tamten się zacinał i lubial dawać niskie ciśnienie oleju i zacierał się motor.i olej 5W30 zmienić nie lac 0W i zmieniać co 10-15 tys.to ma pomóc.Nie jestem mechanikiem ale mam taki silnik i przechodziłem z nim wszelkie bolączki jakie silnik CRTD ma.
Lejesz 5w czy 0W?