Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[V6] napinacze łańcucha rozrządu
Autor Wiadomość
bendzji 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ASB
Imię: Michał
Pomógł: 362 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6125
Skąd: Września
Wysłany: 2018-06-04, 21:53   

jak ten pasażera jest ok to bym nie zmieniał - wiem że ten z 1.8T działa w ta samą stronę , ale czy w 100% jest to samo to nie ;)
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI Są: A4 B5 1.8T TIP , A6 C6 3.0TDI MAN
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Lukasz007 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AJK
Imię: Łukasz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 66
Skąd: Łukow/Wawa
Wysłany: 2018-07-02, 18:47   

Małe sprostowanie <nerwus> jednak na głowicy prawej (bank 1 / strona pasażera) miałem nastawnik 078109087c czyli z lewej głowicy. Stąd ujemna wartość -22 i błąd czujnika halla z tejże głowicy (ctrl off już przy 2600rpm zamiast 3700rpm no i zmieniana faza w dobrą stronę tylko na głowicy kierowcy). Choć muszę też zaznaczyć, że motor pracuję perfekcyjnie - żadnych falowań, drgań itp.

Teraz pytanie: Podobno nastawniki z 1.8T pasują na prawą głowicę. Czy ten z nr 058109088D podejdzie do mojego silnika?
_________________

 
 
bendzji 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ASB
Imię: Michał
Pomógł: 362 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6125
Skąd: Września
Wysłany: 2018-07-02, 20:31   

czyli bloki pomiarowe nie kłamią <okok>
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI Są: A4 B5 1.8T TIP , A6 C6 3.0TDI MAN
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
pearl1985 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APS
Imię: Sławek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 129
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2018-07-02, 20:40   

Lukasz007 napisał/a:
Małe sprostowanie <nerwus> jednak na głowicy prawej (bank 1 / strona pasażera) miałem nastawnik 078109087c czyli z lewej głowicy. Stąd ujemna wartość -22 i błąd czujnika halla z tejże głowicy (ctrl off już przy 2600rpm zamiast 3700rpm no i zmieniana faza w dobrą stronę tylko na głowicy kierowcy). Choć muszę też zaznaczyć, że motor pracuję perfekcyjnie - żadnych falowań, drgań itp.

Teraz pytanie: Podobno nastawniki z 1.8T pasują na prawą głowicę. Czy ten z nr 058109088D podejdzie do mojego silnika?


Ja kupiłem ten nastawnik FAI AUTOPARTS TCK242NG i założyłem go na stronę kierowcy. Też miałem w blokach pomiarowych -22/-23

Ten nastawnik ma numery oryginału: 058109217A który pasuje do 2.4 i 2.8 silników na 100% bo ja do swojego założyłem na stronę kierowcy (bank 2).

Z tego co widzę, ten nastawnik też można włożyć do wersji 2.7


Po tej pomyłce wróciłem do starego nastawnika na stronie kierowcy, tylko dałem mu nowe ślizgi + nowy łańcuch i teraz korekty mam na + 22/23.
Nowy nastawnik bez ślizgów leży u mnie i się kurzy.

Co do samego napinacza, w tej firmie dostaniesz nowy oryginalny napinacz jaki był w naszych audiczkach w bardzo dobrej cenie https://allegro.pl/nowy-oryginal-napinacz-rozrzadu-audi-vw-078109087c-i6752181914.html. Od nich brałem ślizgi i mam pewność że sprzedają oryginały tak jak piszą.

bendzji napisał/a:
czyli bloki pomiarowe nie kłamią <okok>

Komputera nie oszukasz. Nie ma takiej opcji. U mnie wszystko jota w jotę wyszło po wsadzeniu złego nastawnika. Wystarczyło się po tym przejechać i sprawdzić bloki pomiarowe 90-93 i od razu było wiadomo co nawala.
 
 
Wiciunt 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARJ
Imię: Adam
Dołączył: 08 Cze 2016
Posty: 22
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-07-03, 09:14   

Dzięki za odpowiedzi odnośnie mojego "terkotania".
Cały czas śledzę temat i zaczynam kombinować jak się do tego zabrać, stąd szybkie pytanie, do zmiany łańcuchów i ślizgów potrzebne jest wyjęcie silnika? Czy da rade dostać się do tego napinacza z tyłu normalnie, od góry?
 
 
pearl1985 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APS
Imię: Sławek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 129
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2018-07-03, 09:16   

Wiciunt napisał/a:
Dzięki za odpowiedzi odnośnie mojego "terkotania".
Cały czas śledzę temat i zaczynam kombinować jak się do tego zabrać, stąd szybkie pytanie, do zmiany łańcuchów i ślizgów potrzebne jest wyjęcie silnika? Czy da rade dostać się do tego napinacza z tyłu normalnie, od góry?


Bez wyjmowania silnika u mnie ten napinacz był wyjmowany.
Natomiast cały rozrząd trzeba było zrzucić a co za tym idzie wyjechać z pasem przednim. Wtedy jest bardzo ładny dostęp do rozrządu i po zdjęciu pasków można ładnie wyjechać z wałkami i napinaczami i zrobić wymianę ślizgów oraz łańcuszka
Przy wymianie łańcuszka pamiętaj o odpowiedniej ilości oczek pomiędzy wałkami. Poniżej podrzucam linka jak to liczyć http://wiki.ross-tech.com...55/P1347/004935
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wiciunt 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARJ
Imię: Adam
Dołączył: 08 Cze 2016
Posty: 22
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-07-03, 09:37   

Czyli tylko przód do demontażu żeby założyć nowy zestaw paska, pokrywy do zdjęcia i z tej pozycji da rade już zdemontować i założyć łańcuchy z napinaczami? Wałki przy tej operacji raczej do ściągnięcia tak?
 
 
pearl1985 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APS
Imię: Sławek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 129
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2018-07-03, 09:42   

Wiciunt napisał/a:
Czyli tylko przód do demontażu żeby założyć nowy zestaw paska, pokrywy do zdjęcia i z tej pozycji da rade już zdemontować i założyć łańcuchy z napinaczami? Wałki przy tej operacji raczej do ściągnięcia tak?


Tak, dokładnie jest tak jak piszesz. W poście poprzednim który przed chwileczką wyedytowałem podrzuciłem Ci linka, jak liczyć ilość oczek w zależności od banków (strona kierowcy/pasażera) przy wymianie łańcucha.
 
 
Wiciunt 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARJ
Imię: Adam
Dołączył: 08 Cze 2016
Posty: 22
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-07-03, 09:49   

Raczej nie ja będę to robił, co najwyżej mogę podrzucić link mechanikowi, ale on raczej powinien to wiedzieć <lol> Tak czy inaczej dzięki za pomoc!
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Lukasz007 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AJK
Imię: Łukasz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 66
Skąd: Łukow/Wawa
Wysłany: 2018-07-09, 18:59   

Sprostowanie sprostowania. Wcześniej musiałem się pomylić z tymi numerami nastawników ale jednak mam dobre. 078109088C prawa głowica (bank1) oraz 078109087C lewa głowica (bank2) a mimo to mam ujemną wartość na prawej głowicy i nie wiem dlaczego. Czy może to być kwestia czujnika halla? Standardowo pokazuje błąd ''G40 impassible signal'' ale bloki 90-93 pokazuje poprawnie gdyby nie ta ujemna wartość (-22) w 090 bloku zamiast dodatnia. Dodam, że czujnik halla wymieniałem ponieważ poprzedni był martwy. Podobno prawy/lewy są zamienne ale czy na 100%???? Może włożyłem ten z lewej i to robi różnicę? Jutro włożę nastawnik z 1.8 058109088D - mam akurat taki na stanie - wie ktoś czy będzie pasował na 100%? Cewki podmieniałem i bez zmian.

[ Dodano: 2018-07-09, 19:23 ]
edit: na prawej głowicy mam założony czujnik halla taki jak na lewej o nr 058905161B. Może to jest przyczyna?
_________________

 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 432 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 7454
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-07-09, 20:06   

Oba są takie same :) .
 
 
Mazdomania 



Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Małgorzata
Pomogła: 150 razy
Wiek: 29
Dołączyła: 06 Sie 2013
Posty: 3500
Skąd: Łęczna/Puławy
Wysłany: 2018-07-10, 12:14   

Od 1.8 nie będzie pasował - znaczy fizycznie go włożysz, ale nie będzie działał poprawnie. Zamień miejscami same czujniki halla i sprawdź ich wiązki czy na pewno są ok oraz zobacz czy nie odkształciła się blacha pod nimi. Czujniki przykręć momentem 10nm.
_________________
Nie myli się tylko ten kto nic nie robi, a Moderator - to przecież też człowiek ;)

Pozdrawiam, Gosia ;)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Lukasz007 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AJK
Imię: Łukasz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 66
Skąd: Łukow/Wawa
Wysłany: 2018-07-10, 21:23   

Krótka historia mojego przypadku dla potomnych:
1. Po podpięciu VAGa w bloku 090 (nastawniki), w kolumnach 3 i 4 (odpowiednio bank1/głowica po stronie pasażera i bank2/głowica po stronie kierowcy) wyświetlały się wartości 0/0 przy camshaft ctrl off (jałowe obroty i powyżej 2700rpm) i -14/22 przy camshaft ctrl on (tylko w zakresie do 2700rpm z pominięciem jałowych obrotów). Prawidłowo powinno być powyżej 16/16 (dolna granica poprawności działania nastawników) a najlepiej 21/21 do (i tu nie jestem pewien) 23/23. Oczywiście obie wartości na plusie.

2. W bloku 093 (rozrząd), w kolumnach 3 i 4 (odpowiednio bank1/głowica po stronie pasażera i bank2/głowica po stronie kierowcy) wyświetlały się wartości -23/-4.
(powinno być w zakresie od -6 do 6 lecz najlepiej 0)

3. Wymieniłem czujnik halla na głowicy po stronie pasażera z obecnego ‘’no name’’ bez numerów OEM jedynie z napisem ‘’Made in Italy’’ na oryginał o numerach 058905161B. Na głowicy po stronie kierowcy był oryginał.

4. Po tej wymianie wskazania w bloku 090 nadal pozostały niezmienione jak punkcie 1, natomiast w bloku 093 zaszła pozytywna zmiana 0/-4.

5. Został nastawnik po stronie pasażera. Niestety pod ręką miałem jedynie z silnika 1.8 o numerach 058109088D zamiast 078109088C z silników V6. Wymiana zajęła mi około 5 godzin i obeszło się bez rozpinania rozrządu. Jedynie musiałem ścisnąć nastawnik, odkręcić wałek ssący i jeden mostek z wałka wydechowego - ten przy zębatce.

6. Nastawnik z 1.8 pasuje ale nie bez rzeźby. Mój oryginalny 078109088C nie posiadał zewnętrznej sprężyny między dolnym ślizgiem a korpusem, a ten z 1.8 już tak. Tu akurat na plus dla 1.8 ponieważ dolny ślizg z mojego oryginalnego nastawnika nie wycofywał się z korpusu. Możliwe, że to przez brak tej sprężyny lub po prostu przez zatarcie (nie wiem czy tam powinna być ta sprężyna, może ktoś wcześniej coś rzeźbił z tym nastawnikiem i jej nie włożył a może po prostu nie powinno jej tam być i jak wspomniałem tłoczek od dolnego ślizgu przytarł się w korpusie). Kolejna sprawa – wewnętrzna sprężyna w tłoczku pod górnym ślizgiem w egzemplarzu z 1.8 jest krótsza o 10-15mm od egzemplarza z V6. Jest nieco sztywniejsza i ma o kilka setek milimetra mniejszą średnicę wewnętrzną przez co nie wchodzi w nią swobodnie ogranicznik ścisku – pomarańczowy walec o średnicy około 6mm i długości około 30mm. Nie zauważyłem aby taki ogranicznik był w modelu z 1.8 (możliwe, że jest ale trafił mi się z wyjętym bądź wypadł mi i tego nie zauważyłem ponieważ miałem taką przygodę, że niechcący odwróciłem nastawnik i wypadł mi ślizg ze sprężyną z korpusu). W każdym razie do nastawnika z 1.8 włożyłem swoją sprężynę i ogranicznik i taką hybrydę zamontowałem w głowicy.

7. Efekt po podpięciu VAGa: blok 090 0/0 przy camshaft ctrl off (jałowe obroty i powyżej 2800rpm) i 23/22 przy camschaft ctrl on (do 2800rpm z pominięciem jałowych obrotów).

W wolnej chwili dodam zdjęcia nastawników/sprężyn itd. Zrobię też tutorial z wymiany.

[ Dodano: 2018-07-10, 21:32 ]
edit: w bloku 093 (rozrząd) wyświetla mi się teraz -5/-4 (wcześniej 0/-4). W zakresie wskazanym przez producenta więc na razie to odpuszczam i powalczę z tym przy wymianie rozrządu ponieważ wydaje mi się, że może to być kwestia ''ząbka na pasku''. Wcześniej miałem 0 a nie -5 na głowicy, którą robiłem ale mógł to być wynik ustawienia łańcucha - przed zmianą nastawnika było 15 ogniw między znakami zamiast 16. Po ustawieniu na 16 wyświetla -5. Wałek ssący, na którym jest czujnik halla został właśnie przekręcony względem wydechowego o jeden ząbek zębatki w prawo stad -5 stopni.
_________________

 
 
Mazdomania 



Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Małgorzata
Pomogła: 150 razy
Wiek: 29
Dołączyła: 06 Sie 2013
Posty: 3500
Skąd: Łęczna/Puławy
Wysłany: 2018-07-11, 13:10   

Odnośnie tych różnic które opisałeś to jest właśnie różnica w ich budowie. ;) Dodatkowo nie wiem czy zwróciłeś uwagę, w nastawniku z 1.8 jest wewnątrz taki pin blokujący, którego w nastawniku z V6 nie ma (nastawnik z 1.8 blokuje, a ten z V6 działa podciśnieniowo). No i nastawnik z 1.8 będzie o milimetr niższy niż ten z V6. - Na forum ze trzy lata temu ktoś wrzucał nastawnik z v6 do v8 (akurat ten z 1.8 jest taki sam jak jeden z v8) i okazało się, że trzeba było przylgnie, która jest po stronie sitka zdjąć o ten milimetr na frezarce, aby dobrze pokrywa zaworów siadła. Jedynie po całym tym "zabiegu" pod vagiem mimo dobrze dobranej strony nastawnik zamiast na +22 pracował na -22
_________________
Nie myli się tylko ten kto nic nie robi, a Moderator - to przecież też człowiek ;)

Pozdrawiam, Gosia ;)
 
 
Lukasz007 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AJK
Imię: Łukasz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 66
Skąd: Łukow/Wawa
Wysłany: 2018-07-11, 17:05   

Na lewą głowicę na pewno nie będzie pasował tzn. będzie działał w drugą stronę i wartości będą ujemne. U mnie na prawej sprawdza się (+23). Różnicy w wysokości korpusu nie zauważyłem (nie mierzyłem), wszystko przylegało jak należy, uszczelki dodatkowo złożone na Dirko. Będę obserwował pokrywę pod kątem wycieków, a w weekend zrobię pomiary nastawnika i ewentualnej szczeliny nad nim. @Mazdomania mogę Cię prosić o więcej info nt. tego pinu oraz różnicy w działaniu nastawników (blokowanie w 1.8/ podciśnienie w V6)?
_________________

 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: