Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi A6 C6 płyn wspomagania - mineralny, syntetyk.

Układ kierowniczy
ODPOWIEDZ
ollyon86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 337
Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
Imię: olyon86
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2017
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ollyon86 » 18 mar 2018, 22:38

Kurcze ja mam przed lifta 2007 r i dwa lata temu wymieniłem olej na Pentosin CHF syntetyk i zero problemów , z tymi olejami jest różnie <rotfl>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 18 mar 2018, 22:44

Mineralny zawsze jest bezpieczny, a z syntetykiem to loteria. Jeśli pompa i/lub maglownica są lekko zużyte, to przy syntetyku mogą dobiegać dziwne piski czy pojawić się wycieki.

m_aciek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 04 mar 2017, 21:26
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: m_aciek » 24 kwie 2018, 21:03

witam
Stoje przed wymiana płynu układu wspomagania , auto wyprodukowane w 2007.09 w okresie 3 lat wstecz była robiona dolewka małej ilości oleju G004000M2 w serwisie .
I teraz zalać mineralnym czy syntetykiem?????
Przebieg 280tys i pierwsze głośniejsze odgłosy pompy przy skręcaniu
pozdrawiam

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 kwie 2018, 21:11

Mineralny, np FEBI 06162 (biała butelka z zieloną nakrętką) :).

balon1990
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 01 lis 2017, 19:45
Lokalizacja: bydgoszcz

Do 3.0 tdi 2005 rok też podejdzie ?

Post autor: balon1990 » 03 maja 2018, 09:59

mat1324 pisze:Mineralny, np FEBI 06162 (biała butelka z zieloną nakrętką) :).

Adi_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 11 sie 2013, 13:36
Imię: Adi
Moje auto: RS6 C8
Rocznik: Inny
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.0 TFSI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: None

Post autor: Adi_ » 08 maja 2018, 18:49

Przeczytalem caly watek i dalej nie wiem co wybrac

Moje A6 polifcie kolor plynu herbaciany to co sugerujecie wymiane na jaki ASO syntetyk czy mineral Febi czy czerwony olej jakies ??

Czy zolty Febi 08972 ??

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 maja 2018, 19:01

Najbezpieczniej zalać mineralnym FEBI 06162, ale w polifcie można spróbować użyć syntetyczny FEBI 06161. U siebie wlałem ten drugi i nic się nie dzieje.

Adi_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 11 sie 2013, 13:36
Imię: Adi
Moje auto: RS6 C8
Rocznik: Inny
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.0 TFSI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: None

Post autor: Adi_ » 08 maja 2018, 19:23

Koniecznie polecasz febi czy org syntetic moze byc bo tesame pieniadze

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 maja 2018, 19:27

Jeśli mineralny to FEBI, a jak syntetyk to obojętnie.

plyn-wspomagania-vt50808,105.htm#787927

Adi_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 11 sie 2013, 13:36
Imię: Adi
Moje auto: RS6 C8
Rocznik: Inny
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.0 TFSI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: None

Post autor: Adi_ » 09 maja 2018, 12:36

Zrobilem maly research i moze parametry techniczne oleji wiecej powiedza i pozwola na cos sie zdecydowac.

Orginal ASO Synthetic G004000M2
Physical state: LIQUID
Liquid Colour: DARK GREEN
Flash point: >150 °C (METHOD ISO2592)
Density: 0,84 g/ml at 20°C
Viscosity: @ (40°C) 19 mm2/s (METHOD ISO3104)
Viscosity: @ (100°C) NO INFO GIVEN

Liqui Moly 9524 Synthetic
Physical state: LIQUID
Liquid Colour: GREEN
Flash point: 150 °C
Density: 0,825 g/ml at 20°C
Viscosity: @ (40°C) 20 mm2/s
Viscosity: @ (100°C) 6.5 mm2/s

PENTOSIN CHF 202 Synthetic
Physical state: LIQUID
Liquid Colour: DARK GREEN
Flash point: 154 °C
Density: 840 kg/m3 at 15°C
Viscosity: @ (40°C) 19.3 mm2/s
Viscosity: @ (100°C) 6.1

Febi 06161 Synthetic
Physical state: LIQUID
Liquid Colour: GREEN
Flash point: 160 °C
Density: 0.83 g/ml at 15°C
Viscosity: @ (40°C) 18 mm2/s
Viscosity: @ (100°C) NO INFO GIVEN

Febi 06162 Mineral
Physical state: LIQUID
Liquid Colour: GREEN
Flash point: 152 °C
Density: 0.88 g/ml at 15°C
Viscosity: @ (40°C) 16 mm2/s
Viscosity: @ (100°C) NO INFO GIVEN


Pozdrawiam


Wymienilem na org. wspomaganie chodzi troszke lzej. Zadnych negatywnych objawow.

tortue792
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 31 sty 2020, 01:23
Imię: Adam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Katowice

Post autor: tortue792 » 16 maja 2020, 21:34

Mam C6 przed liftem. Przeczytałem cały ten artykuł na temat doboru płynu do wspomagania oraz kilka innych na różnych forach VAG. Jedni polecają olej Febiego, inni zaś piszą, żeby kategorycznie nie wlewać, więc po wymianie dołożę swoją cegiełkę do tego tematu.

Kupiłem auto z zalanym jakimś czerwonym płynem, nie mam pojęcia co mogło być wlane.
Magiel trochę już wydawał dźwięki i jęki więc zacząłem od rzeczy najtańszej czyli wymiany płynu.

Po przeczytaniu wszystkich artykułów przepłukałem układ Febim 06162.
Na początku było dosyć obiecująco bo dźwięki z magla jak ręką odjął. Przejechałem 1000km i dźwięki znowu powróciły (chociaż i tak już ciszże niż przed wymianą).
Pojeździłem na tym jeszcze chwile i podjąłem decyzję o ponownej wymianie i przepłukaniu układu, tym razem na płyn oryginalny.
Tutaj sytuacja okazała się odwrotna, najpierw magiel głośno pracował, ale po przejechaniu kilkuset kilometrów działał coraz ciszej aż całkowicie ucichł. Przejechałem już na tym płynie 6000km i dalej żadnego dźwięku.

Oczywiście, nie chciałbym żeby ktoś pomyślał, że oryginalny płyn w magiczny sposób naprawia popsute maglownice, po prostu wbrew niektórych opinii uważam, że nie powinien zaszkodzić, mimo napisu na wlewie "mineral only".

k4mi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: k4mi1 » 20 maja 2020, 19:33

Ja jak kupiłem swoją A6 to miała problem z regularnie jęczącą pompą wspomagania (zgodnie z obrotami)... Już kupiłem nową pompę regenerowaną i miałem wymieniać... ale zauważyłem że stary płyn to przepalony czarny glut i stwierdziłem że wcześniej wypłukam układ syntetycznym febi i okazało się że po płukaniu pompa zauważalnie ucichła... ale nie całkowicie, zatem przepłukałem układ jeszcze raz do momentu aż czystość płynu będzie satysfakcjonująca (na powrocie) i po przejechaniu kilkuset kilometrów pompa ucichła i przestała jęczeć. Dlatego zwróciłem kupioną pompę i mam przejechane od tego czasu ponad 30tys. km.

Pozostał jednak (od czasu do czasu) temat lekkiego drżenia kierownicy przy kręceniu na granicy biegu jałowego i lekko jadąc z jednoczesnym lekkim wahaniem obrotów silnika. Dlatego zastanawiam się nad ponownym płukaniem płukaniem nowym płynem bo pewnie jeszcze coś się wypłuka po pewnym czasie. Jakieś propozycje co może pomóc rozwiązać ten problem (obecnie 250k na liczniku).

Zapomniałem napisać że wczoraj wymieniałem drążki kierownicze razem z końcówkami (meyle) bo stare jeszcze fabryczne LMO zaczęły lekko pływać ostatnio na geometrii i zauważyłem że z prawej strony na wyjściu z magla widać delikatne przepocenie przepocenie (jakby rozlał trochę z kieliszka), które wytarłem. Od strony kierowcy na części zębatej zauważyłem lekko zabrudzony na rudo smar, który przetarłem szmatką i roztarłem pozostały smar po pozostałej części. Sama maglownica pracuje dobrze i jutro najpóźniej zamierzam jechać na ustawienie geometrii.

Rocky1124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 22 cze 2020, 13:03
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Sykkylven

Re: Płyn wspomagania

Post autor: Rocky1124 » 22 cze 2020, 13:09

Jaki płyn do wspomagania dolać do Audi A6 C6 rok 2004 benzyna

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: Płyn wspomagania

Post autor: mat1324 » 22 cze 2020, 17:50

Mineralny Febi :).l

cmdmaniek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 06 wrz 2020, 22:44
Imię: Mariusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dorchester

Re: Płyn wspomagania

Post autor: cmdmaniek » 02 paź 2020, 17:00

Takie szybkie pytanko. W A6C6 na wlewie mam Only mineral, g002000, potrzebowalem dolać, w sklepie sprzedali mi CHF 11s, dolalem, potem doczytalem na necie ze to syntetykt, zostawic tak, czy wymieniac caly plyn na inny ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga