Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi A6 C6 płyn wspomagania - mineralny, syntetyk.

Układ kierowniczy
ODPOWIEDZ
KSYK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 20 sty 2016, 19:55
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: KSYK » 05 sty 2017, 18:31

Panowie pomocy!!! Pękł mi wąż od wspomagania i cały płyn poleciał w siną dal. Wymieniłem go i zalałem płynem HIPOL ATF II D bo akurat taki miałem na stanie dodam że wcześniej był też jakiś czerwony wlany. Odpalam brykę a tu pompa wyje, trzeszczy ogólnie hałas konkret. Co robić wlać inny płyn? Tylko jaki?

A i zapomniałem w zbiorniczku piana się zrobiła!!!
Ostatnio zmieniony 05 sty 2017, 20:10 przez KSYK, łącznie zmieniany 1 raz.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 sty 2017, 19:31

Zalej mineralnym Febi (biała butelka z zieloną nakrętką), ale kup 3L i przepłucz kilka razy układ.

vril
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 22 sty 2010, 13:19
Lokalizacja: Trojmiasto

Post autor: vril » 21 mar 2017, 19:06

dzisiaj wymieniłem płyn wspomagania na LHM Plus firmy TOTAL ( sygnowany przez Citroen ) - Mineral Zielony . Na forum Audi A4 koledzy taki zalecają.

Stary czarny

wymiana jak na forum opisują : wyjecie powrotu do zbiorniczka i przedłużenie wężem do butelki. kiera lewo prawo aż zacznie lecieć czysty płyn.
Układ się nie zapowietrzył, zeszło litra z kawałkiem.
Płyn ładny zielony.
Nie robiłem drugiego płukania - może za kilka dni
wspomaganie chodzi troszkę lepiej, na postoju dużo lepiej.

Obrazek

b4ndit90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 10 sie 2016, 01:23
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Yeovil / Somerset / UK
Kontakt:

Post autor: b4ndit90 » 29 mar 2017, 03:51

więc tak zabrałem się za wymiane wposmagania. Sćiągłem ten wężyk co na zdjęciu

Obrazek

Zlałem płyn to butelki.

Obrazek

zaślepiłem zbiorniczek a wąż wsadziłem do butelki. Zalałem do zbiorniczka płyn i odpaliłem auto .. z węża do butelki zaczoł leciec płyn strzelając jakby powietrzem od razu dolewałem do zbiorniczka. Tak przelalem 2 litry. Z początku buł to czarny ale po 1 l juz miał barwę zieloną.

Obrazek

Spuściłem jeszcze raz wszystko założyłem wężyk i nalałem płyn. Przejechałem 5 km krecąc kierownicą ile sie dało. Pobrałem strzykawką próbkę ale była już mniej klarowna było widać zieleń ale nie tak jak w butelce.

Problem jest taki czuję że kierownica zamiast chodzić lżej to chodzi ciężej.. Co mogło pójść nie tak ?

[ Dodano: 2017-03-28, 01:56 ]
pytanie co do układu chłodzenia .. Demineralised Water (wodą demineralizowaną) czy Distilled water (destylowana woda)

Obrazek

[ Dodano: 2017-03-29, 03:51 ]
hmm jest az tak zle ze nikt nic nie pisze ;p ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 mar 2017, 13:01

Co mamy pisać... zalałeś zły płyn do wspomagania i teraz masz problemy <uoee> . Do naszych A6 trzeba lać mineralny FEBI lub oryginalny syntetyczny z ASO. Jeśli auto jest po lifcie, to można zalać syntetyczny FEBI lub oryginalny syntetyczny z ASO. Z racji tego, że mam auto z końca produkcji i na pewno miałem syntetyczny, to zalałem FEBI syntetyczny. Od wymiany przejechałem kilkadziesiąt tysięcy kilometrów i nie mam żadnych problemów <lol> . Sposób wymiany opisałem w tym wątku na stronie 8. Do wymiany zyżyłem prawie 3 litry i olej zmieniałem 4 razy.
Jeśli chodzi o wodę do sporządzenia płynu chłodzącego, to obojętnie która. Woda demineralizowana nie ma składników mineralnych, ale zawiera zanieczyszczenia organiczne, natomiast woda destylowana jest czysta :). Jedna i druga nadaje się do układu chłodzenia, ponieważ nie powodują powstawania osadu/nalotu.

b4ndit90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 10 sie 2016, 01:23
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Yeovil / Somerset / UK
Kontakt:

Post autor: b4ndit90 » 06 kwie 2017, 16:51

moment kolego

Obrazek

Sam mi ten płyn poleciłeś .. a teraz mówisz ze zły zalałem ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 kwie 2017, 17:05

Nie napisałeś jakiego płynu użyłeś :p . Zalałeś dobry płyn, więc nie wiem dlaczego masz problemy z kierownicą :shock: .

mat694
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 01 mar 2017, 21:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat694 » 07 kwie 2017, 09:42

Też ostatnio wymieniałem, ale że nie mam kanału prywatnie dostępnego to sposobem łopatologicznym. Końską strzykawą odsysałem ze zbiornika po 150mm i dolewałem nowego mieszając go ciągle ze starym. Tym sposobem po ok 20tu strzykawkach uzyskałem piękny nowy zielony Febi :)
Efekt - na skrajnych położeniach kierownicy nie ma charakterystycznego syku/piszczenia i przestało jakoś dziwnie pukać przy skręcaniu w prawo (opisywane w innym poście).

puchaty106
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 27 wrz 2012, 10:39
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: puchaty106 » 26 maja 2017, 20:16

Panowie mam wyciek ze wspomagania byl 2 lata temu pkniety waz wymiana weza i plybu zostal i zalany zielony liqui moly (niemiecki mechanik) i teraz pytanie czy moge dolac innej firmy np zielone FEBI czy raczej wymiana calego?

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 26 maja 2017, 21:39

Wymień sobie caly koszt nie duży a będziesz mial spokój
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

puchaty106
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 27 wrz 2012, 10:39
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: puchaty106 » 26 maja 2017, 21:55

No tak tez myslalem najlepiej caly jak bedzie miejsce na podnosniku u mechanika ale tak na szybko moge zielony febi wlac do zieloego liqui moly

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 26 maja 2017, 22:00

Nic nie powinno sie stac
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Iceron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 31 maja 2015, 16:46
Lokalizacja: POOLE

Post autor: Iceron » 22 lip 2017, 19:44

marok111 pisze:Bez płynu może przejechałem 400m , potem laweta i mechanik . w zasadzie jak się już zatrzymałem to wtedy zauważyłem kałużę oleju, wiec bez w ogóle płynu raczej nie jechałem.
Czy ten, który mam zalany (czerwony syntetyk) może coś uszkodzić - pompę , maglownicę itp.? o to mi głównie chodzi , bo już trochę na tym jeżdżę?

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 18 mar 2018, 20:15

Panowie auto z 2008 roku poliftowe.
Do wymiany tylko ori G004000M2 i febi 06161 syntetyczny mogę użyć??
Jak się mylę to proszę mnie oświecić :)
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 18 mar 2018, 21:18

Bezpieczniej jet mineralny <okok>. Możesz zalać syntetycznym, ale jak coś się będzie działo, to zmieniaj od razu na mineralny. U siebie zalałem Febi 06161 i nic się nie dzieje, ale mam auto z końca produkcji C6.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga