Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi A6 C6 płyn wspomagania - mineralny, syntetyk.

Układ kierowniczy
Maxito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 17 sie 2011, 21:59
Lokalizacja: RUDA SLĄSKA

Post autor: Maxito » 12 lis 2016, 00:08

Witam, od dwóch tygodni jestem szczesliwym posiadaczem A6 c6 , no I dzis uslyszalem wycie wspomagania odkrecam korek a tam echo :shock: Audi jest z 2010 korek siwy wiec doczytalem Zelek to mineral g ooo2000 ale jack juz poczytalem ten ole zostal wycofany w 2007 wiec co dolac? I czemu zniklo jaki olej dolac. Bo jak czytam opinie sa rozne.

Awatar użytkownika
mcdziubek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 16 maja 2016, 02:33
Lokalizacja: Lynch Hill, Berkshire

Post autor: mcdziubek » 13 lis 2016, 13:24

Ja już się zdecydowałem na płukanie układu i zalanie syntetyk.
A6 C6 3.2 Quattro S-line

Melon31
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 25 sie 2014, 22:39
Lokalizacja: M-ce

Post autor: Melon31 » 15 lis 2016, 22:13

Ja mam u siebie czerwony choć wszyscy w C6 maja zielony na korku tez pisze że G00200 zamiennik febi 06162 pytanie jaki polecacie dolać do obecnie czerwonego ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 lis 2016, 22:35

Nic nie dolewać, tylko wymienić na taki jaki być powinien.

Łukasz1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 12 maja 2013, 22:23
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Łukasz1981 » 16 lis 2016, 17:10

Maxito pisze:Witam, od dwóch tygodni jestem szczesliwym posiadaczem A6 c6 , no I dzis uslyszalem wycie wspomagania odkrecam korek a tam echo :shock: Audi jest z 2010 korek siwy wiec doczytalem Zelek to mineral g ooo2000 ale jack juz poczytalem ten ole zostal wycofany w 2007 wiec co dolac? I czemu zniklo jaki olej dolac. Bo jak czytam opinie sa rozne.
Jeżeli masz zalany płyn mineralny , to taki musisz wlać . W aso nie dostaniesz już oryginalnego płynu mineralnego - wycofali go z produkcji . Wciskają klientom półsyntetyk , mówiąc ze to odpowiednik . Tak naprawdę , to gów nnnnooooo prawda . Musisz zalać minerał , wlanie półsyntetyka w większym przypadku wpływa na rozszczelnienie maglownicy , Po prostu wymywa nagar , i maglownica mówi pa pa . Odpowiednikiem jest właśnie olej febiego , biała butelka z zielonym korkiem 06162 .

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 lis 2016, 18:48

Opcje są tylko dwie: mineralny FEBI 06162 lub syntetyczny z ASO. Trzeba pamiętać, że syntetyk z ASO, to nie to samo co syntetyk FEBI <okok> .

Mam A6 C6 z 2011 roku, więc na 99% miałem fabrycznie zalany już płyn syntetyczny i też taki wlałem - FEBI 06161 (zielona butelka z czerwoną nakrętką). Przejechalem od wymiany (listopad 2015) prawie 70 tysięcy km i nic się nie dzieje <lol> . Dodam, że na liczniku za niedługo pojawi się 330 tysięcy km.

crasherdestroye
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 11 lis 2016, 07:39
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: crasherdestroye » 02 gru 2016, 15:16

Wszytsko fajnie , oczytany jestem jak na egzamin maturalny .
Nie rozumiem tylko jednej rzeczy...
Jak do cholery odkręcić to "COŚ" bo właściwie nie wiem co to? korek ? Zakrętka? nie wychodzi ani jak ciągnie kombinerkami do góry a nie daje się kręcic...
Sciągnąlem do góry tą szarą nakrętke ale moim oczom ukazało sie żółte " coś " i powstał frustrujący problem.
Obrazek

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 02 gru 2016, 21:24

Właśnie rozwaliłeś sobie korek od zbiorniczka <glupek>. Od razu skombinuj sobie następny zbiorniczek albo chociaż korek. Spróbuj go odkręcić płaskim śrubokrętem uderzając w te łopatki - może się uda. Wymiana na nowy zbiorniczek też nie zaszkodzi, ponieważ w środku jest niewymienialny filtr. Po drugie korek trzeba zawsze delikatnie dokręcić, ponieważ w układzie lubi się wytworzyć podciśnienie i potem jest problem z odkręceniem <rotfl> .

crasherdestroye
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 11 lis 2016, 07:39
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: crasherdestroye » 03 gru 2016, 00:22

mat1324, korka nie uszkodziłem dzieki bogu. O dziwo zszedł dziecinnie lekko .
Ogarnałe potem jak tego dokonać , obkleiłem klucz francuski nazywany "zabką" lub "poligonem" i poszło . Płyn, czarny... Ale stan jak najbardziej wysoki

Siedziałem dziś troche nad autem i nie wiem albo jestem w mechanice upośledzony albo mam słabą wyobraźnie ale nie wiem jak w moim bdw zabrać sie za wymianę tego płynu . 2 l febi mineral (auta 2004 rok ) czekaja ale chyba jeszcze trochę poczekają. Tam jest tak mało miejsca że nie ma najmniejszej możliwości (nawet od dołu >mam kanał) coś tam zrobić...

authority
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:00
Lokalizacja: BP

Post autor: authority » 04 gru 2016, 19:19

crasherdestroye pisze:Jak do cholery odkręcić to "COŚ" bo właściwie nie wiem co to? korek ? Zakrętka? nie wychodzi ani jak ciągnie kombinerkami do góry a nie daje się kręcic...
Sciągnąlem do góry tą szarą nakrętke ale moim oczom ukazało sie żółte " coś " i powstał frustrujący problem.
Na rozgrzanym silniku odkręć, bo jak płyn do wspomagania złapie trochę temperature to podciśnienie się zmniejszy i nie będzie problemu odkręcić tej nakrętki. <okok>

crasherdestroye
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 11 lis 2016, 07:39
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: crasherdestroye » 04 gru 2016, 20:07

Zrobiłem to ! <lol>
Dwa litry Febiego mineral poszły , a płyn i tak nie był taki jak wlewany z butelki ! troszkę ciemniejszy ale juz zielonkawy a nie smoła jaka wyleciała za pierwszym razem.
Mogłem porobić troche zdjęc dla potomnych , ale w sumie jak wiadomo co i jak to nic trudnego .
Założyłem wąz ogrodowy 1/2 cala na rurkę powrotną z chłodniczki oleju i tym sobie zlatywał.
Na dobrą sprawe gdyby nie była to sobota wieczór popędził bym do sklepu i dokupił litr febiego .
Najśmieszniejsze jest to , że symptom który popchnął mnie do wymiany płynu nie znikł . Jest to piszczenie zdiagnozowane przez jednego z użytkowników forum (zapomniałem nick) w każdym razie LUBRIZOL już do mnie idzie :D

jarzombek007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 17 lis 2016, 18:53
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: jarzombek007 » 10 gru 2016, 19:29

Z uwagi na to, że to mój pierwszy post na tym forum chciałbym się z Wami przywitać. Mam też pytanie dotyczące płynu, a nie chcę zakładać podobnego tematu, bo to chyba bez sensu. Dzisiaj wymieniałem płyn i za mało kupiłem. Miałem litr zielonego płynu Febi ( biała butelka i zielony korek) i to był płyn mineralny. Podczas wymiany okazało się właśnie, że ten litr nie wystarczy i pojechałem dokupić jeszcze litr. Specjalnie pojechałem do tego samego sklepu, żeby kupić taki sam płyn. Na miejscu okazało się, że nie ma tego płynu, ale że mają zamiennik. Zamiennikiem okazał się płyn Ravenol SSF. Już w sklepie przeczytałem na etykiecie, że to jest płyn półsyntetyczny. Na etykiecie również było napisane że spełnia normy VW ( G002000, G004000M2). Na korku również mam napisane G002000. Sprzedawca również mnie zapewniał, że oba płyny można spokojnie mieszać i nic się nie stanie, a on ten płyn w komputerze ma wbity jako zamiennik dla płynu Febi. Kupiłem ten płyn i dolałem ( przepompowałem) jakieś 700ml. I teraz do Was pytanie. Czy faktycznie sprzedawca miał rację i można te płyny mieszać, czy po prostu wymienić jeszcze raz całość? Pytam, ponieważ po zalaniu zobaczyłem napis na zbiorniczku, żeby używać tylko płynu mineralnego i to nie daje mi spokoju. Jeżeli ten płyn nie jest dobry to wolę jeszcze raz przepompować wszystko ( zwłaszcza, że płyn wypływający nie był jeszcze tak zielony jak nowy) niż później cokolwiek naprawiać. Jeżeli chodzi o auto, to jest to A6 C5 2003, 3.0 benzyna. Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
mcdziubek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 16 maja 2016, 02:33
Lokalizacja: Lynch Hill, Berkshire

Post autor: mcdziubek » 17 gru 2016, 23:34

Mieszać nie należy.

Zrób całkowitą wymiana na syntetyczny Aso lub na mineralny febi 06162.

Ja nadal sie nie moge zdecydowac. U mnie olej pod korkiem jest zolty. Wiec nie wiem czy to mineral czy syntetyk.
A6 C6 3.2 Quattro S-line

jarzombek007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 17 lis 2016, 18:53
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: jarzombek007 » 18 gru 2016, 14:54

Na zbiorniczku napisane jest żeby używać tylko mineralnego, także taki wleję. Wygląda na to, że nie można do końca wierzyć sprzedawcom w sklepach. Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam.

vril
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 22 sty 2010, 13:19
Lokalizacja: Trojmiasto

Post autor: vril » 02 sty 2017, 17:30

Zdania widze podzielone :|

Jak w koncu koledzy jest z tym płynem ? :[ Mineral Febi ? syntetyk Febi ? czy oryginał ASO ? czy jeszcze coś innego ?

Zalany mam płyn bliżej nie określonego koloru - chyba zielony (patrząc w zbiorniczek) - na białej szmatce odznacza się jednak żółty.

Chce zmienić profilaktycznie tak by nie rozszczelnić magla.... <wnerw>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga