Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Wymiana oleju wspomagania PYTANIE

Układ kierowniczy
K_L_A_M_A
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 10 mar 2012, 20:21
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: śląsk

Post autor: K_L_A_M_A » 04 gru 2013, 19:33

Volmost - napisałeś że kupiłeś odpowiedni płyn w serwisie a biorąc pod uwagę że płyn który był przeznaczony do naszych C5-tek to G 002 000 (nie jest już od jakiegoś czasu produkowany) i został przez ASO zastąpiony płynem G 004 000 - syntetykiem. Jak mi wiadomo ma inną specyfikacje i stosuje się go do nowszego typu układów wspomagania a poprzedni to olej mineralny. ASO wpiera że ten nowszy został dostosowany również do starszego typu układów w co osobiście nie daję wiary chociażby dlatego że G004 000 sam pierwotnie kupiłem w ASO i zalałem nim układ - który działał "poprawnie" poza tym że znikało mi średnio 100ml płynu co parę tys km, więc zacząłem wnikać i doszedłem do tego co napisałem powyżej plus to że do płynu syntetycznego muszą być dostosowane uszczelniacze całego układu. Wymieniłem na płyn febi 6162 mineralny taki jaki był przewidziany pierwotnie i wszystko od tej pory jest ok:) może to moje indywidualne odczucie ale tak jakby na tym 6162 wspomaganie chodzi lżej.

Awatar użytkownika
Volmost
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 30 sie 2013, 00:02
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Volmost » 04 gru 2013, 20:47

To jak mówisz że nowsza wersja G002000 to już syntetyk to jak zużyłem tylko jedną butelkę (nawet nie bo trochę mi zostało) to mogło dojść do wymieszania i wgl już jest lipa i stąd nie chce się układ odpowietrzyć i się pieni bo doszło do reakcji (2 inne płyny)... Niestety ale tutaj w DE innego nie kupię to może dokupić 2 butelki wymienić konkretnie tylko za pomocą strzykawki A w PL zakupić mineralny febi 6162 i wymienić wtedy na prawidłowy... Teraz wszystko się rozchodzi żeby do końca tyg samochód jeździł... Juto mam termin u mechanika żeby ewentualnie sprawdził co i jak i dlaczego tak...

K_L_A_M_A
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 10 mar 2012, 20:21
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: śląsk

Post autor: K_L_A_M_A » 05 gru 2013, 15:49

Z tego co mi wiadomo odpowiednik g004 000 to z FEBI właśnie 6161- syntetyk a g002 000 to 6162 - mineralny to co piszę potwierdził mi pan z zakładu regenerującego magle i pani w sklepie zajmującym się dystrybucją płynów i olejów. Tak więc ASO twierdzi swoje tak samo jak z wymianą oleju w tipe :) że nie wymienia się <rotfl> , a sprawa jest prosta, wycofali się już z dystrybucji g002000 i wprowadzili olej do nowszych układów i wpierają to co im pasuje a jak komuś padnie wspomaganie po zalaniu g004000 to tylko będą ręce zacierać bo nowy magiel w ASO to kilka tysięcy, a kto i w jaki sposób udowodni im że to od płynu? biorąc pod uwagę że nasze furki pierwszej młodości to już nie są i najechane średnio 300 000 km i więcej. Według speca od regeneracji magli tajemnica tkwi tylko w materiale użytym do uszczelnień dokładnie ta sama sprawa dotyczy układów hamulcowych, wszystkie uszczelki muszą być przystosowane do syntetycznych płynów i to na tyle :) Ja jak tylko zgłębiłem temat - zalałem 6162 i zapomniałem o temacie. Sprawdzam poziom co około 10000 km i jak na razie nie ubyło nawet "grama".
Nie chce mi się wierzyć że w DE nie da rady kupić FEBI biorąc pod uwagę że to niemiecka firma:)
Ostatnio zmieniony 05 gru 2013, 15:57 przez K_L_A_M_A, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Volmost
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 30 sie 2013, 00:02
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Volmost » 05 gru 2013, 15:54

Dzisiaj oddałem samochód do sprawdzenia.... Przed chwila odebrałem i wróciłem do domu... Przyczyną było za mało płynu i zapchany filterek w zbiorniczku.... A co za tym idzie zapowietrzony itd... Teraz po prostu on sobie tam swobodnie pływa żeby był obieg... Odpowietrzony i dolany płyn.... więc spokojnie dojadę do PL a w PL wymienię tylko zbiorniczek na nowy bo ten już jest dojechany na maxa A czyścic nie będę bo nie warto...

Awatar użytkownika
NieTykalny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 09 maja 2012, 23:09
Lokalizacja: bb zmc

Post autor: NieTykalny » 05 gru 2013, 20:01

To teraz mam dylemat po raz drugi...kupiłem w aso g004000 m2 bo jak wiadomo g 002000 wycofano...miałem na dniach zmieniać..jak rozeznałem sie w temacie są różne szkoły..jedni piszą lej oryginał z aso, inni minerał febiego 6162....wymieniał może ktoś na g004000 m2 ??? i jakie były efekty, cos sie działo niepokojącego ??? może ktoś sie wypowie kto zmienił na g004000 m2 ....

Awatar użytkownika
Volmost
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 30 sie 2013, 00:02
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Volmost » 05 gru 2013, 22:11

No właśnie jedni piszą że po zalaniu G00400M2 dzieją się dziwne rzeczy bo to syntetyk... Inni że po Febi 6162... Ja wymieniałem... Zakupiłem ten płyn w salonie audi w DE (G00400M2) I pytałem się gościa czy wszystko będzie ok bo ogólnie u mnie na zbiorniczku jest tylko mineralny a nie syntetyk... A taki wyszedł i to jest następca G002000... Więc wiedzą co robią i co sprzedają prawda?? Więc moim zdaniem czy zalejesz taki czy taki to itak będzie dobrze... <okok>

K_L_A_M_A
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 10 mar 2012, 20:21
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: śląsk

Post autor: K_L_A_M_A » 06 gru 2013, 15:04

Ja swój przypadek już opisałem i co się działo po zalaniu g004 000 i czego dowiedziałem się na temat maglownic, a czy ktoś to weźmie pod uwagę podejmując decyzję - nie wiem. Każdy postąpi według własnego uznania, ja zanim zalałem 6162 nie ukrywam także przesiedziałem na forach ładnych parę godzin, podzwoniłem po warsztatach, dwa odwiedziłem osobiście i mam nadzieję że podjąłem właściwą decyzję. Zarówno ja, jak i taka osoba która zaleje olejem g004 000 prawdopodobnie nigdy się nie dowiemy kto postąpił prawidłowo bez względu który magiel umrze pierwszy. Nasze furki mają już spore przebiegi, niejednokrotnie miały już po kilku właścicieli tak więc powodów awarii może być "1000" - włącznie z naturalnym zużyciem:) Najważniejsze to wymienić płyn , przepłukać układ - to na pewno pomoże, a jakim olejem to już sprawa drugorzędna.
A to czy w ASO wiedzą co robią - to już inna bajka, tylko na moich własnych przeżyciach podczas serwisowania wielu samochodów różnych marek mam już na temat ASO wyrobione zdanie i zapewniam że dalekie od pozytywnego. Jedyne co mają na najwyższym poziomie to stawki za godzinę i za części <lol> , bo taniej to bywa nawet za naszą zachodnia granicą o czym przekonał się już nie jeden z nas.

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 31 sty 2014, 16:49

Mam teraz też dylemat z tym płynem, kilka miesięcy temu wymieniałem magiel bo miał luzy i ciekł. Kupiłem 2 l ori płynu na wymianę i płukanie.Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy co ale leje praktycznie wszędzie .. na każdym łączeniu jest "opocone", zwłaszcza lało nad głowica (taki gruby gumowy wąż) wiec go wymieniłem na używkę był z miesiąc spokoju. Dzisiaj patrze i dalej leje. Kiedyś wymieniałem pompę na regenerowana i gościu który się tym zajmuje mówił żeby zalać własnie czerwony z orlenu, że brał udział w różnych testach, badaniach oleju czerwonego i zielonego i czerwony wypada lepiej więc tak zrobiłem i wszystko było ok(tyle że własnie maglownica wtedy lała i szykowałem się na jej wymianę, chciałem zalać jakiś zagęstnik żeby ja do jeździć i Pan polecił czerwony olej...) spróbuje kupić teraz zielony febi mineralny i zobaczę co się będzie działo bo ubywa płynu :|

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 885
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 01 lut 2014, 09:10

ja lalem zielony febi kosztował 9zł za butelke nie ma szału z cena ale kupiłem 3 litry i spuszczałęm wszystko z magal dolewałem nowego kilka razy wypłukne już z rok temu zrobione ponad 20tyś i to po mieście i większość trasy PL --> UK -->PL i płyn nadal zielony i ładny. Pompa przestała jęczeć głośno cichuto ale i tak ma dosyć i jak będzie troszkę czasu i kasy to ja wymienie :)
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
damciu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 26 gru 2013, 14:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: damciu » 06 sie 2014, 17:13

Jeżeli na zbiorniczku macie napisane G002000 (only mineral) - nie sugerujcie się wpisem że mineralny. G002000 już dawno nie jest produkowany. Zastąpił go G004000 (olej syntetyczny). Zamiennik FEBI 6161.

Ja początkowo myślałem że zamiennikiem mojego G002000 jest Febi 6162. NIC BARDZIEJ MYLNEGO!!! Po regeneracji pompy zalałem FEBI 6162 (zielony minerał) i dalej wyło. Myślałem że to wina maglownicy. Zregenerowałem i ją. Dalej wyło! Szlag mnie trafiał. Dopiero niedawno wpadłem na posty gdzie ludzie lali FEBI 6162 i padały im nowe pompy. Dało to trochę do myślenia. Zwłaszcza że po krótkich trasach ten zielony minerał stawał się syficzny, (nie wytrzymywał i się palił) a przy upałach i gorącym silniku kierownica stawiała jeszcze większy opór niż na zimnym.
Trafiłem między innymi na to:

http://forum.octaviaclub....72b51467fea749f

Zalałem FEBI 6161 (zielony syntetyk). Wycie zniknęło jak ręką odjął. Układ kierowniczy pracuje o wiele kulturalniej, a w upały i przy gorącym silniku nie ma objawów ciężkiej pracy.

Jeżeli na zbiorniczku pisze wam G002000 to zamiennik lejcie FEBI 6161 !! ! (zielony syntetyk)


POWODZENIA <okok>
jeżdżę: staram się oszczędnie ...ale mi nie wychodzi

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 06 sie 2014, 20:42

damciu pisze:Jeżeli na zbiorniczku macie napisane G002000 (only mineral) - nie sugerujcie się wpisem że mineralny. G002000 już dawno nie jest produkowany. Zastąpił go G004000 (olej syntetyczny). Zamiennik FEBI 6161.
Dokładnie tak. Mnie serwis Audi już w 2009 roku zalał G004000M2.

Zrobiłem już ok. 60kkm od wymiany. Jaki jest interwał na te wymiany?

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 25 sie 2014, 21:36

Dziwna sprawa, ja zalem ori plyn syntetyczny po wymianie magla i nagle zaczęło mi go ubywać, po miesiącu okazało się ze wszędzie się poci, na każdym przewodzie, zmieniłem z powrotem na mineralny i wszystko ok :| w C5 nie macie takich objawów ze mocno cieknie na tym wężu nad głowicą i tym wężu bezpośrednio przykręconym do przekładni? Może spróbuje faktycznie te febi 6161 , nawet już myslalm o vavoline jakimś bo własnie mam taki objaw ze wspomaganie ciężej pracuje upalne dni po rozgrzaniu.. i słychać pompę, jest to już 4 pompa i ona raczej odpada bo na każdej wyło :[ (nowy magiel, 2 pompy z regeneracji , 2 z rynku wtórnego, przewody zasilające wymienione oraz ten nad głowica, z fabrycznego zestawu został tylko ten przy przekładni i jak wyło tak wyje <zalamka> )

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 26 sie 2014, 12:16

Ja cały czas leje zielony mineralny 6162 Febi i nie mam żadnych problemów, tylko raz w roku przed zima wymieniam cały płyn i przepłukuję układ. Coś mi się wydaje że tu jest bardziej skomplikowany problem jak po syntetyku wszędzie się pojawiają wycieki. Mało to prawdopodobne byś kupował graty na granicy śmierci ect...
Fuck Fuel Economy

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 06 lis 2014, 11:56

Toperz pisze:Ja cały czas leje zielony mineralny 6162 Febi i nie mam żadnych problemów, tylko raz w roku przed zima wymieniam cały płyn i przepłukuję układ. Coś mi się wydaje że tu jest bardziej skomplikowany problem jak po syntetyku wszędzie się pojawiają wycieki. Mało to prawdopodobne byś kupował graty na granicy śmierci ect...
ja tak samo już drugi raz zmieniałem olej od wspomagania na zielony minerał 1x swaga teraz febi 6162 i wspomaganie chodzi cichutko i kręci się leciutko kierownicą wycieków nie mam nigdzie.

natomiast kolega zalał tego febi 6162 do a4 b6 z 2001r to od razu mu rozszczelniło pompę wspomagania :shock:

także różnie to bywa mi wszystko działa na tym 6162 to narazie nie będę lał innego :]

fakt faktem olej jak zlewałem był czarny ale jakieś 3lata na nim jeździłem także chyba nie ma się co dziwić <rotfl>
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 885
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 04 gru 2019, 11:54

Odkopie kotleta,

Oddałem auto na regenerację magla i wróciło do mnie z czerwonym płynem, hałasującą pompą i po kilku dniach płyn jest już czorny... Do zbiornika wyrównawczego płynu od wspomagania przychodzą dwa węże. który to zasilanie a który to powrót? jeden jest gruby a drugi chudy. chce je przedłużyć i zasilanie zrobić z nowej butelki świeżego płynu a powrót dać w jakaś 5l bankę żebym widział jaki kolor leci :) po mechanikach trzeba tylko poprawiać. leją czerwony żeby zwiększyć ciśnienie a potem są takie kwiatki.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga