SprawdÂź połączenie kolumny z przekładnia kierowniczą może coś się poluzowało albo krzyżak padłMFJemilo pisze:uszkodziłem cos w układzie kierowniczym...
Wymiana oleju wspomagania PYTANIE
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 885
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
ja wjechalem kolami na trawe, strzykawka 100ml i wezyk ze stomil-a za 4030gr pół metra i sciagalem ile sie dalo potem odpalenie auta na sekunde doslownie i sciagalem kolejene 200ml i tak na raz sciagalem okolo 500ml plynu i dolewalem nowego mialem dwa litry i na sam koniec jest juz ladny zielony. jak dolewalem plyny owego to odpalalem auto i kierownica na max w lewo i prawo przyrzymac chwile pochodzil i dalej spuszczanie i dolewanie nie slysze i nie widze roznicy ale kolor jest przyjemny
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
Wczoraj postanowiłem że wymienię płyn (zakupiłem odpowiedni płyn w servisie) Kupiłem odpowiedni sprzęt i dzisiaj wziąłem się za wymianę Na początku było dobrze ale w połowie wymiany ze zbiorniczka przestało mi pobierać płyn i nic już nie leciało z węża powrotnego pomimo kręcenia kierownicą Po prostu nic Odpaliłem samochód na sekundę żeby coś poszło Przez rurkę przez tą chwilę wyleciał płyn a ze zbiorniczka zabrało Ale itak póÂźniej znowu nic nie chciało iść Więc zacząłem wszystko skręcać PóÂźniej dolałem jeszcze płyn żeby ewentualnie sobie pobrał płyn Odpaliłem i zacząłem kręcić kierownicą ale był brak wspomagania( przeskoki kierownicy) i dodatkowe odgłosy I wydaję mi się że podczas wymiany i odpalenia samochodu również układ zaciągnął powietrze i jest zapowietrzony.. Ktoś wie o co może chodzić lub jak ten układ odpowietrzyć albo coś... Jestem w kropce a dodatkowo nie ma kto mi tego sprawdzić ani nic A do mechanika w DE nie zaprowadzę bo trzeba robić termin i pewnie mnie przyjmą za tydzień albo dwa A w piątek mam zjazd
[ Dodano: 2013-12-03, 16:49 ]
Na zgaszonym próbowałem odpowietrzyć i nic (pojawiają się bomble powietrza a jak już nie ma odpalam silnik a jak zgaszę znowu są) na odpalonym cały czas chodzi tak samo Czyli fatalnie
[ Dodano: 2013-12-03, 16:49 ]
Na zgaszonym próbowałem odpowietrzyć i nic (pojawiają się bomble powietrza a jak już nie ma odpalam silnik a jak zgaszę znowu są) na odpalonym cały czas chodzi tak samo Czyli fatalnie
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1362
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Volmost, czeka Cię sporo kręcenia od końca do końca - żeby opon szlag nie trafił zalecam gorąco wykonywanie tego na trawie. Będzie też lżej.
Odpowietrzasz tylko przy włączonym silniku - nawet nie wiesz ile można popsuć siłując się przy zgaszonym. Na początku i tak będzie ciężko - potem powinno iść coraz lżej.
Nie wiemy ile płynu jest w układzie - dlatego zalecam krótkie przerwy by nie zatrzeć pompy wspomagania
Â
Odpowietrzasz tylko przy włączonym silniku - nawet nie wiesz ile można popsuć siłując się przy zgaszonym. Na początku i tak będzie ciężko - potem powinno iść coraz lżej.
Nie wiemy ile płynu jest w układzie - dlatego zalecam krótkie przerwy by nie zatrzeć pompy wspomagania
Â
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
tomekkk1, A co jesteś pewien że to tylko zapowietrzony układ?? To ile musiałbym teraz tak pokręcic kierownicą żeby układ odpowietrzyć... Bo przed wymianą tego nie było Więc też wydaje mi się że to... I mówisz ze na włączonym to robić jutro???
Mazdomania, Na razie mam nadzieję że to tylko zapowietrzony układ... A co do zapchania to jest opcja z filtrem w zbiorniczku Ale teraz to już brak płynu w zapasie i czasu żeby to znowu rozbierać..
[ Dodano: 2013-12-03, 22:33 ]
tomekkk1, A dodatkowo przy skręceniu na maxa strasznie odbija... A w skrajnych skrętach ile przytrzymywać??? (10s)?? No i przy otwartym zbiorniczku od płynu????
Mazdomania, Na razie mam nadzieję że to tylko zapowietrzony układ... A co do zapchania to jest opcja z filtrem w zbiorniczku Ale teraz to już brak płynu w zapasie i czasu żeby to znowu rozbierać..
[ Dodano: 2013-12-03, 22:33 ]
tomekkk1, A dodatkowo przy skręceniu na maxa strasznie odbija... A w skrajnych skrętach ile przytrzymywać??? (10s)?? No i przy otwartym zbiorniczku od płynu????
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 433
- Rejestracja: 22 sty 2013, 16:19
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Volmost, a wczytywałeś się w tą http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=74452 instrukcję? tam chłopacy opisali chyba wszystko co można napisać.
Ostatnio zmieniony 04 gru 2013, 08:18 przez fresh2002, łącznie zmieniany 1 raz.
CCCO marzenie zrealizowane - C6 by stinger
Volmost, procedura odpowietrzania
ODPOWIETRZANIE UKLADU WSPOMAGANIA Silnik mozna uruchomic wtedy, gdy poziom oleju w zbiorniku wspomagania przestanie sie obnizac. Podniesc i ustawic na podstawkach przod samochodu. Obracac kolem kierownicy w prawo i lewo, az do oparcia sie o ogranicznik obrotu. Ruchy kierownica wypychaja powietrze z ukladu. Kolem kierownicy obracac niezbyt mocno. Wystarczy, ze tlok dotyka z obu stron do ogranicznikow.
Obserwowac poziom oleju w zbiorniku. Jezeli poziom sie obniza, nalezy dolac oleju do kreski oznaczonej jako MAX. Odpowietrzenie zakonczyc gdy w krancowych polozeniach ukladu kierowniczego w wyplywajacym oleju nie pojawia sie pecherze powietrza.
instrukcja - http://instrukcja.pl/i/odpowietrzanie_u ... rownicy_pl
ODPOWIETRZANIE UKLADU WSPOMAGANIA Silnik mozna uruchomic wtedy, gdy poziom oleju w zbiorniku wspomagania przestanie sie obnizac. Podniesc i ustawic na podstawkach przod samochodu. Obracac kolem kierownicy w prawo i lewo, az do oparcia sie o ogranicznik obrotu. Ruchy kierownica wypychaja powietrze z ukladu. Kolem kierownicy obracac niezbyt mocno. Wystarczy, ze tlok dotyka z obu stron do ogranicznikow.
Obserwowac poziom oleju w zbiorniku. Jezeli poziom sie obniza, nalezy dolac oleju do kreski oznaczonej jako MAX. Odpowietrzenie zakonczyc gdy w krancowych polozeniach ukladu kierowniczego w wyplywajacym oleju nie pojawia sie pecherze powietrza.
instrukcja - http://instrukcja.pl/i/odpowietrzanie_u ... rownicy_pl
Adam pierwsze słyszę o sposobie wymiany na odpalonym silniku ja zawsze wymieniałem płyn bez zlewania.Odsysałem strzykawką całą zawartość zbiorniczka i zalewałem nowym płynem następnie odpalałem silnik i delikatnie kręciłem w prawo i w lewo.Gasiłem silnik i ponowne odsysanie i zalewanie nowego płynu powtarzałem ten zabieg do momentu pokazania sie czystego płynu w zbiorniczku na taką wymiane wystarcza 2 L i nigdy nie miałem problemu z zapowietrzeniem.
A no widzisz To jest wypowiedz na innym forum klubu Audi
"spokojnie zrobisz to sam, zdejmujesz przewód od powrotu do zbiorniczka, otwierasz piwko, odpalasz silnik, stary płyn łapiesz w jakiś pojemnik, a nowy dolewasz systematycznie do zbiorniczka utrzymując poziom ciut poniżej minimum. Kręcisz przy tym co jakiś czas kierownicą w lewo i w prawo, popijając piwko. Jak już cały żółty wyleci, i zacznie lecieć sam czysty zielony zakładasz przewód i to wszystko."
A na przyszłość nie będę stosował się do rozbierania tylko do strzykawki i wężyka i większej ilości płynu bo drogi nie jest... Ale również można ze zbiorniczka poprzez wężyk ściągać płyn.... Dzięki za radę
[ Dodano: 2013-12-04, 00:33 ]
A orientujecie się czy aby wyczyścić filterek w zbiorniczku od płynu wspomagania trzeba cały zbiorniczek wymontować czy jednak można to zrobić inaczej
[ Dodano: 2013-12-04, 11:32 ]
Tutaj jest link do mojego problemu
"spokojnie zrobisz to sam, zdejmujesz przewód od powrotu do zbiorniczka, otwierasz piwko, odpalasz silnik, stary płyn łapiesz w jakiś pojemnik, a nowy dolewasz systematycznie do zbiorniczka utrzymując poziom ciut poniżej minimum. Kręcisz przy tym co jakiś czas kierownicą w lewo i w prawo, popijając piwko. Jak już cały żółty wyleci, i zacznie lecieć sam czysty zielony zakładasz przewód i to wszystko."
A na przyszłość nie będę stosował się do rozbierania tylko do strzykawki i wężyka i większej ilości płynu bo drogi nie jest... Ale również można ze zbiorniczka poprzez wężyk ściągać płyn.... Dzięki za radę
[ Dodano: 2013-12-04, 00:33 ]
A orientujecie się czy aby wyczyścić filterek w zbiorniczku od płynu wspomagania trzeba cały zbiorniczek wymontować czy jednak można to zrobić inaczej
[ Dodano: 2013-12-04, 11:32 ]
Tutaj jest link do mojego problemu
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga