Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Wymiana oleju wspomagania PYTANIE

Układ kierowniczy
Młotek 75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 17 mar 2013, 21:12
Lokalizacja: Wa-wa Białołęka

Post autor: Młotek 75 » 15 kwie 2013, 06:41

MFJemilo pisze:uszkodziłem cos w układzie kierowniczym...
SprawdÂź połączenie kolumny z przekładnia kierowniczą może coś się poluzowało albo krzyżak padł <mysli>

Awatar użytkownika
zryt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 03 lut 2012, 19:51
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: zryt » 15 kwie 2013, 10:45

a ja czytałem ostatnio też na forum tu że na odpalonym silniku kręcić kierwnicą

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 885
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 17 kwie 2013, 01:26

ja wjechalem kolami na trawe, strzykawka 100ml i wezyk ze stomil-a za 4030gr pół metra i sciagalem ile sie dalo potem odpalenie auta na sekunde doslownie i sciagalem kolejene 200ml i tak na raz sciagalem okolo 500ml plynu i dolewalem nowego mialem dwa litry i na sam koniec jest juz ladny zielony. jak dolewalem plyny owego to odpalalem auto i kierownica na max w lewo i prawo przyrzymac chwile pochodzil i dalej spuszczanie i dolewanie :) nie slysze i nie widze roznicy ale kolor jest przyjemny :)
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

masud

Post autor: masud » 17 kwie 2013, 13:24

odlaczyc wezyk i tak najlpeiej spuscic ta strzykawka robilem i nie jest to skuteczne rozwiazanie zabieg trzeba powtarzac wiec szkoda siana.nastpena ywmiana poprzez calkowite spuszczenie u mechanika

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 885
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 17 kwie 2013, 18:57

pewnie tak zrobie jak będę bratu sprzedawal ale poki co jest ładnie :)
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
Volmost
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 30 sie 2013, 00:02
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Volmost » 03 gru 2013, 16:48

Wczoraj postanowiłem że wymienię płyn (zakupiłem odpowiedni płyn w servisie) Kupiłem odpowiedni sprzęt i dzisiaj wziąłem się za wymianę Na początku było dobrze ale w połowie wymiany ze zbiorniczka przestało mi pobierać płyn i nic już nie leciało z węża powrotnego pomimo kręcenia kierownicą Po prostu nic Odpaliłem samochód na sekundę żeby coś poszło Przez rurkę przez tą chwilę wyleciał płyn a ze zbiorniczka zabrało Ale itak póÂźniej znowu nic nie chciało iść Więc zacząłem wszystko skręcać PóÂźniej dolałem jeszcze płyn żeby ewentualnie sobie pobrał płyn Odpaliłem i zacząłem kręcić kierownicą ale był brak wspomagania( przeskoki kierownicy) i dodatkowe odgłosy I wydaję mi się że podczas wymiany i odpalenia samochodu również układ zaciągnął powietrze i jest zapowietrzony.. Ktoś wie o co może chodzić lub jak ten układ odpowietrzyć albo coś... Jestem w kropce a dodatkowo nie ma kto mi tego sprawdzić ani nic A do mechanika w DE nie zaprowadzę bo trzeba robić termin i pewnie mnie przyjmą za tydzień albo dwa A w piątek mam zjazd :(

[ Dodano: 2013-12-03, 16:49 ]
Na zgaszonym próbowałem odpowietrzyć i nic (pojawiają się bomble powietrza a jak już nie ma odpalam silnik a jak zgaszę znowu są) na odpalonym cały czas chodzi tak samo Czyli fatalnie ;/

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1362
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 03 gru 2013, 22:02

Volmost, czeka Cię sporo kręcenia od końca do końca - żeby opon szlag nie trafił zalecam gorąco wykonywanie tego na trawie. Będzie też lżej.

Odpowietrzasz tylko przy włączonym silniku - nawet nie wiesz ile można popsuć siłując się przy zgaszonym. Na początku i tak będzie ciężko - potem powinno iść coraz lżej.

Nie wiemy ile płynu jest w układzie - dlatego zalecam krótkie przerwy by nie zatrzeć pompy wspomagania <okok>

 

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 03 gru 2013, 22:25

A to nie jest przypadkiem objaw przytkanego gdzieś przewodu lub padniętej pompy ??

Awatar użytkownika
Volmost
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 30 sie 2013, 00:02
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Volmost » 03 gru 2013, 22:32

tomekkk1, A co jesteś pewien że to tylko zapowietrzony układ?? To ile musiałbym teraz tak pokręcic kierownicą żeby układ odpowietrzyć... Bo przed wymianą tego nie było Więc też wydaje mi się że to... I mówisz ze na włączonym to robić jutro???
Mazdomania, Na razie mam nadzieję że to tylko zapowietrzony układ... A co do zapchania to jest opcja z filtrem w zbiorniczku Ale teraz to już brak płynu w zapasie i czasu żeby to znowu rozbierać..

[ Dodano: 2013-12-03, 22:33 ]
tomekkk1, A dodatkowo przy skręceniu na maxa strasznie odbija... A w skrajnych skrętach ile przytrzymywać??? (10s)?? No i przy otwartym zbiorniczku od płynu????

fresh2002
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 433
Rejestracja: 22 sty 2013, 16:19
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: fresh2002 » 03 gru 2013, 22:44

Volmost, a wczytywałeś się w tą http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=74452 instrukcję? tam chłopacy opisali chyba wszystko co można napisać.
Ostatnio zmieniony 04 gru 2013, 08:18 przez fresh2002, łącznie zmieniany 1 raz.
CCCO marzenie zrealizowane - C6 by stinger

Awatar użytkownika
Volmost
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 30 sie 2013, 00:02
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Volmost » 03 gru 2013, 22:49

Wychodzi mi błąd z tego linka co podałeś...

[ Dodano: 2013-12-03, 22:57 ]
A jeśli tam jest instrukcja jak wymienić itd to czytałem to wszystko już...

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 03 gru 2013, 23:03

Volmost, procedura odpowietrzania
ODPOWIETRZANIE UKLADU WSPOMAGANIA Silnik mozna uruchomic wtedy, gdy poziom oleju w zbiorniku wspomagania przestanie sie obnizac. Podniesc i ustawic na podstawkach przod samochodu. Obracac kolem kierownicy w prawo i lewo, az do oparcia sie o ogranicznik obrotu. Ruchy kierownica wypychaja powietrze z ukladu. Kolem kierownicy obracac niezbyt mocno. Wystarczy, ze tlok dotyka z obu stron do ogranicznikow.
Obserwowac poziom oleju w zbiorniku. Jezeli poziom sie obniza, nalezy dolac oleju do kreski oznaczonej jako MAX. Odpowietrzenie zakonczyc gdy w krancowych polozeniach ukladu kierowniczego w wyplywajacym oleju nie pojawia sie pecherze powietrza.

instrukcja - http://instrukcja.pl/i/odpowietrzanie_u ... rownicy_pl

Awatar użytkownika
Volmost
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 30 sie 2013, 00:02
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Volmost » 03 gru 2013, 23:13

daniel1997, wielkie dzięki :)
A czy jest znane komuś dlaczego podczas wymiany jak odpaliłem silnik momentalnie wszystko mi wciągnęło z zbiorniczka jak niby można wymieniać przy odpalonym silniku ;/

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 03 gru 2013, 23:21

Adam pierwsze słyszę o sposobie wymiany na odpalonym silniku <mysli> ja zawsze wymieniałem płyn bez zlewania.Odsysałem strzykawką całą zawartość zbiorniczka i zalewałem nowym płynem następnie odpalałem silnik i delikatnie kręciłem w prawo i w lewo.Gasiłem silnik i ponowne odsysanie i zalewanie nowego płynu <okok> powtarzałem ten zabieg do momentu pokazania sie czystego płynu w zbiorniczku <okok> na taką wymiane wystarcza 2 L i nigdy nie miałem problemu z zapowietrzeniem.

Awatar użytkownika
Volmost
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 30 sie 2013, 00:02
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Volmost » 04 gru 2013, 00:24

A no widzisz To jest wypowiedz na innym forum klubu Audi :]
"spokojnie zrobisz to sam, zdejmujesz przewód od powrotu do zbiorniczka, otwierasz piwko, odpalasz silnik, stary płyn łapiesz w jakiś pojemnik, a nowy dolewasz systematycznie do zbiorniczka utrzymując poziom ciut poniżej minimum. Kręcisz przy tym co jakiś czas kierownicą w lewo i w prawo, popijając piwko. Jak już cały żółty wyleci, i zacznie lecieć sam czysty zielony zakładasz przewód i to wszystko."
A na przyszłość nie będę stosował się do rozbierania tylko do strzykawki i wężyka i większej ilości płynu bo drogi nie jest... Ale również można ze zbiorniczka poprzez wężyk ściągać płyn.... Dzięki za radę <okok>

[ Dodano: 2013-12-04, 00:33 ]
A orientujecie się czy aby wyczyścić filterek w zbiorniczku od płynu wspomagania trzeba cały zbiorniczek wymontować czy jednak można to zrobić inaczej <mysli>

[ Dodano: 2013-12-04, 11:32 ]
Tutaj jest link do mojego problemu

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga