[aQ6 C5 2.5 TDI] Problem ze wspomaganiem PILNIE!!!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 107
- Rejestracja: 22 lis 2008, 23:17
- Lokalizacja: Rybnik
To że jakis ruch płynu powienien być to jest oczywiste aczkolwiek czy u Ciebie po odkręceniu nakrętki zbiorniczka płynu wspomagania na zalączonym silniku chlapie płynem poza zbiorniczek? pewnie nie jeśli masz wszystko sprawne w tym układzie.
Wiem ze musi sie ruszac tylko do pewnych granic , i juz wiem ze to nie bylo normalne bo sprawdzalem w kilku innych autach ze wspomaganiem układu kierowniczego.
Mniejsza o to, dziś dałem tym samym mechanikom się wykazac, załozą osobiście pompę którą sami sprowadzą i w ten oto sposob nie bezie mozna ewentualnie zwalic na złą pompe
Wiem ze musi sie ruszac tylko do pewnych granic , i juz wiem ze to nie bylo normalne bo sprawdzalem w kilku innych autach ze wspomaganiem układu kierowniczego.
Mniejsza o to, dziś dałem tym samym mechanikom się wykazac, załozą osobiście pompę którą sami sprowadzą i w ten oto sposob nie bezie mozna ewentualnie zwalic na złą pompe
sprawdz przewody od pompy... potrafia sie lekko zapchac i dlatego płyn wali ci do góry...pompa pracuje na sucho taki mój wniosek jezeli wydaje metaliczny odgłos....i tez sprawdz koło pasowe czy luzno chodzi ....jak ma opór to łozysko bedzie do wymiany ...ja tak miałem i jeszcze do tego przez to poszedł mi napinacz od pompy ...spadł pasek i sciagnoł mi rozrzad i mam remoncik silnika ...głowica ...rozrzad ...wałki ...cała hydraulika...koszt 7k :oops:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 107
- Rejestracja: 22 lis 2008, 23:17
- Lokalizacja: Rybnik
Okazało sie jednak ze to pmpa byla bo jezdze na nowej od kilku dni i jest cicho , tylko powiedzcie mi czy na paglownicy lecą jakies przewody od stacyjki do rozrusznika? bo mialem raz jedyny wczoraj takie zjawisko ze zatrzymalem auto , zgasilem i po 5 min chcąc go odpalic ... cisza... nawet nie zakrecil poprostu obracam klucz do konca a tu tylko zegary sie zaswiecily jak gdyby nic sie nie stalo a ten nic, po kilku takich probach gdy zrobilo mi sie cieplo w koncu zaskoczyli i do tej pory dziala ale niewiem czy to nie jest pierwszy objawi jakiejs powazniejszej awarji...
Witam wszystkich.
Od miesiaca mam podobna sytuacje. Pompa wyje po około 10min jazdy tyle ze wspomaganie chodzi leciutko i wycieków niema. W zbiorniczku wyrównawczym sie pieni ale nic nie chlapie i nie żyga płynem. Ok 4-5 mieciecy temu wymieniałem płyn u mechanika ale jak odkreciłem korek zbiorniczka to zamarłem , natychmiast pojechalem kupic płyn i sam dokonałem wymiany (na strzykawke) tego czarnego szlamu. Po tym zabiegu kreci sie bardzo leciutko ale wyje. Dzis bylem u 4 mechaników jeden AS to mi nawet kazal pokazac gdzie ta pompa to odrazu machnołem ręką ale wracajac do tematu czwarty mechanik po krotkiej rozmowie i ogledzinach stwierdził że musi byc nieszczelnosc na wezyku. Jutro odbieram niunie to napisze czy trafił.
Od miesiaca mam podobna sytuacje. Pompa wyje po około 10min jazdy tyle ze wspomaganie chodzi leciutko i wycieków niema. W zbiorniczku wyrównawczym sie pieni ale nic nie chlapie i nie żyga płynem. Ok 4-5 mieciecy temu wymieniałem płyn u mechanika ale jak odkreciłem korek zbiorniczka to zamarłem , natychmiast pojechalem kupic płyn i sam dokonałem wymiany (na strzykawke) tego czarnego szlamu. Po tym zabiegu kreci sie bardzo leciutko ale wyje. Dzis bylem u 4 mechaników jeden AS to mi nawet kazal pokazac gdzie ta pompa to odrazu machnołem ręką ale wracajac do tematu czwarty mechanik po krotkiej rozmowie i ogledzinach stwierdził że musi byc nieszczelnosc na wezyku. Jutro odbieram niunie to napisze czy trafił.
- paw1972
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol
Sitko musi być w zbiorniczku na swoim miejscu. Jeśli masz czarny płyn to w najlepszym wypadku całkowita wymiana może pomóc, ale nie koniecznie. Wg. mnie pompa jest w jakimś stopniu uszkodzona stąd zmiana koloru z przezroczysto zielonego na kawę Inkę. Po za tym pamiętaj, że dalsze "piłowanie" może doprowadzić przekładnie kierowniczą do uszkodzenia - koszt bardzo duży i większy niż wymiana pompy. Wg. standardów ASO Audi zazwyczaj w takim przypadku zlecają wymianą maglownicy oraz pompy na nowe - za kosmiczna pieniądze. Przy zlaniu całego płynu sprawdź, czy są opiłki metalowe. Przepłukaj dobrze przynajmniej dwa - trzy razy cały układ (jeden pojemnik to litr i tyle wchodzi jednorazowo). Jeśli pompa będzie nadal wyć to musisz wymienić i to ze względu na maglownicę nie zwlekaj (lub do wymiany nie jeździj). Do wymiany pompy trzeba zrzucić przód - jakieś 4 roboczogodziny.
pozdr
pozdr
2.5 TDI AYM 2002
WITAM Kolegow prosze tez o pomoc z wspomaganiem moje objawy to takie gdy samochod jest zimny servo chodzi z lekkim oporem ale chodzi...po chwili kiedy przejade kilkaset metrow wspomaganie nie dziala.Wymienilem pompe plyn<zamiennik plyn moze to jest przyczyna)bylem u mechanika maglownica oki pompa pracuje normalnie zadnch swistow itp.po odkreceniu korka widac obieg plynu<faluje<nie wiem co z tym zrobic moze ktos pomoze?moze to jednak maglownica?jak to sprawdzic nie mam zamiaru takmjak kolega przeplacac,lub placic za nic prosze o pomoc audi a6 1999r 1.8t quattro.
glodus
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga