Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Zmiana sterowania ręcznym

Wszystko co dotyczy ogólnie układu hamulcowego w tym ABS, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
ODPOWIEDZ
Jarek-LT

Zmiana sterowania ręcznym

Post autor: Jarek-LT » 04 sty 2018, 07:35

Panowie czy ktoś pokrótce- znający się cokolwiek w materii może zobrazować słownie zasadę i skutki wciśnięcia przycisku elektrycznego hebla.

Zmieniłem heble na dużo lepsze jednak ręczny jest elektryczny z RS4 b7
Co się dzieje po naciśnięciu?
Jak wygląda sprawa przejścia przeglądu z takim elekt. w porównaniu do zwykłego na linkę?
Czy ten elek. ma siłę ręcznego na linkę? , jakie pokrótce są plusy i minusy tego rozwiązania.

Czego mam się spodziewać???

Chcącym mi pomóc - z góry dziękuję.
Ostatnio zmieniony 04 sty 2018, 18:56 przez Jarek-LT, łącznie zmieniany 1 raz.

Juicer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 14 gru 2017, 10:38
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Juicer » 04 sty 2018, 11:59

Przykład przeglądu na VW Passacie

Układ hamulcowy zostaje przełączony w modus „HU/TÜV Modus“, gdy rolki zaczynają kręcić się z prędkością 2,5 km/h do 9 km/h i równocześnie oba koła przednie pozostają w stanie spoczynku. Moduł kontrolny sygnalizowany jest również na desce rozdzielczej poprzez błyskającą kontrolkę układu hamulcowego.

Następnie należy 5 razy uruchomić przycisk elektrycznego hamulca postojowego - co również można skontrolować wzrokowo na desce rozdzielczej. Przy ostatnim naciśnięciu powinno nastąpić otwarcie hamulca postojowego. Po wyjechaniu z rolek należy koniecznie skontrolować działanie elektrycznego hamulca postojowego poprzez wciśnięcie przycisku i ponowne jego zwolnienie.

Podobne moduły kontrolne posiadają inne pojazdy wyposażone w elektryczny hamulec postojowy, jednakże mogą różnić się w szczegółach. Z uwagi na te niewielkie czasami a jednak istotne różnice należy zapoznać się ze wskazaniami producenta danego pojazdu przed rozpoczęciem prac serwisowych pojazdu.

Natomiast jeśli chodzi o siłę ręcznego to z pewnością jest on efektywniejszy. Tym bardziej że zazwyczaj systemy te działają na obie osie. Boki na parkingu zimą niestety niemożliwe <lol>

maniocek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 28 lut 2016, 14:06
Lokalizacja: Mrągowo/Olsztyn

Post autor: maniocek » 04 sty 2018, 15:50

Elektryczny ręczny w C5?
Podacie jakąś fotkę przycisku i gdzie on umiejscowiony bywa?
Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 04 sty 2018, 16:55

Nie ma kolega wrzucił hamulce i zaciski z auta z takim ręcznym
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 04 sty 2018, 17:18

Dzięki za pierwszą odp.

Generalnie chodzi mi o to czy po naciśnięciu przycisku załączają sie wyłącznie silniczki ele. które działają na zacisk/tarcze czy np.. zadziała także silniczek abs-u i napompuje ciśnienie w układzie hydraulicznym hamulców?
Czy systemy mogą być połączone lub występuje zaciśnięcie przez same silniczki.
Na diagnostyce z-czytują siłę hamulca ręcznego na lince na tablicy
a jak sie to ma do tego elektrycznego???
Czy jakoś wiedząc, ze jest elek. ręczny siły zacisku są mniejsze i auto przechodzi przegląd?
Czy jak to fizycznie jest?
----------------------------
Przycisku JESZCZE nie mam ale będzie tunel środkowy od C7 <milczek>
-----------------
Szkoda, ze mod przeniósł temat do C5 - tu mogą mniej wiedzieć... <stres>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 04 sty 2018, 19:05

Po naciśnięciu przycisku od hamulca ręcznego podawane jest napięcie 12V na każdy z silniczków przy kole. Te dociskają klocki do tarczy i na tym koniec. Przy zwolnieniu ręcznego zostają odwrócone bieguny, czyli zamiast 12V jest -12V i silniczek pracuje w drugą stronę. Do tego nie jest używany układ hydrauliczny. Zaciągnąć ręczny można zawsze, ale zwolnić tylko przy przynajmniej włączonym zapłonie i wciśniętym pedale hamulca (w automacie).
Podczas badania technicznego sterownik ręcznego rozpoznaje, że auto jest na rolkach (przednia oś ma zerową prędkość, a tylna kilka km/h) na podstawie czujników ABS. W tym momencie przycisk ręcznego działa w inny sposób. Każde kolejne zaciągnięcie ręcznego zwiększa siłę docisku klocków do tarcz. Dzięki temu można zbadać jego siłę hamowania. Przy sprawdzaniu zwykłych hamulców też wciskany jest pedał stopniowo aż do zatrzymania. Na przeglądzie przeważnie zaciągają ręczny i sprawdzają czy auto nie jedzie :p. Więcej szczegółów: < link >. W nowszych autach procedura jest analogiczna.

Nikt nie przenosił tego tematu. Został utworzony w dziale dla C5. Mogę go przenieś, ale gdzie <mysli>.

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 05 sty 2018, 07:24

mat dzięki za odp. , głównie chodziło mi o potwierdzenie.
Byłem święcie przekonany, że założyłem temat w dziale dla C6 <mysli>

Jeszcze muszę obcykać start/engine i będzie malina. <milczek>

[ Komentarz dodany przez: mat1324: 2018-01-05, 10:08 ]
Przeniosłem do ogólnego, ponieważ temat dotyczy kilku modeli :).

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 636
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 05 sty 2018, 09:43

Musisz jeszcze dołożyć sterownik hamulca. Bez niego cały układ nie ruszy. Tak jak napisał Mat, przy zaciąganiu, odpuszczaniu podawane jest napięcie 12V na silniczki, ale o tym kiedy je zabrać to decyduje sterownik (poprzez pomiar prądu pobieranego przez silniczki).
To tak w skrócie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga