Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all] bicie tarczy

Wszystko co dotyczy ogólnie układu hamulcowego w tym ABS, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 24 wrz 2010, 10:06

tomkom1 pisze: nie ma takiej mozliwosci zeby kolo sie obrocilo na feldze...
Nie koło na feldze tylko opona i jest to faktem.
Oczywiście są to milimetry/ kilka naście tyś. kilometrów, i nikt nie pisze ,że dzieje się to łatwo tylko przy dużych przeciążeniach i kilkukrotnie wymienianej oponie.
Zaznacz sobie oponę przy wętylu i sprwdź po sezonie ;-)

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 24 wrz 2010, 12:35

głównie chodzi o to, że opony w PL się nie równo zbierają
szczególnie te szerokie, no na kołoważach się szybciej zbiera zewnętrzna część opony, a w PL kołoważów nie brakuje
zauważyłem tak u mnie na 235/45/17 :evil:

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 18 paź 2010, 11:00

mi wydaje się że bicia w przypadku ATE powstaja przez właśnie te wyciecia

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 18 paź 2010, 13:20

Na 4 komplety tarcz ATE Power Disc (nacinane) w 170KM maszynie (automat, ostra jazda) nigdy nie miałem bić spowodowanych tarczami. Tarcze ścierają się równomiernie, bez rantów, nie rdzewieją jak inne. A skuteczność rewelacyjna. Kupowałem na akcji internetowej nie pytając czy china czy nie.

Na zwykłych Brembo, czy GM po 2-3 tysiącach albo schłodzeniu w kałuży tarcze do kosza. Dwa przypadki pęknięcia tanich tarczy Brembo-szajsu (nie używałem tarcz wyczynowych Brembo).
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

Bezkopi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 26 sty 2010, 13:16
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Bezkopi » 18 paź 2010, 22:02

Oona niema wplywu na krzywienie sie tarczy bo jest prykrecana do piasty. Zle wywazenie kol bedazie wplywac na krzywienie PiASTY kolo sugeruje sprawdzic lozysko na piascie oraz piaste w ostatecznosci moze byc krzywa zwrotnica i to prawdopodobnie bedzie przyczyna. Ewentualnie wpadniecie rozgrzana tarcza w kaluze moze doprowadzic do gwaltownego ochlodzennia tarczy i tym samym skrzywienia jej zadne naciecia nie maja wplywu na krzywienie tarczy.

[ Dodano: 2010-10-18, 22:02 ]
Opona niema wplywu na krzywienie sie tarczy bo jest prykrecana do piasty. Zle wywazenie kol bedazie wplywac na krzywienie PiASTY kolo sugeruje sprawdzic lozysko na piascie oraz piaste w ostatecznosci moze byc krzywa zwrotnica i to prawdopodobnie bedzie przyczyna. Ewentualnie wpadniecie rozgrzana tarcza w kaluze moze doprowadzic do gwaltownego ochlodzennia tarczy i tym samym skrzywienia jej zadne naciecia nie maja wplywu na krzywienie tarczy.

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 18 paź 2010, 22:12

Nacięcia spełniają swoją rolę: lepiej odprowadzają ciepło i zanieczyszczenia. O efektach pisałem.
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 19 paź 2010, 09:30

Pamiętam jak miałem Ori gładkie tarcze to hamowanie od 200km nie sprawiało takiego problemu jak powerdiski

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 19 paź 2010, 10:14

Kurcze ja mam Ori tarcze przy następnej wymianie pójdą razem z klockami
Jeżdżę ostro, hamowanie z 200-230 nie stanowi problemu,
po trasie pył z klocków zmienia kolor felg tak samo na przodzie jak i na tyle.
Mam tylko ciut większą średnicę tarcz /chyba tylko przednich/ S-line
i jestem bardzo zadowolony.

Mav3ric
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 21 gru 2009, 18:05
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Mav3ric » 07 cze 2011, 19:05

Mam podobny problem. Brembo zmienione na przodzie rok temu. z 180km/h hamowanie trzęsie calym autem, buczy. Kierownica NIE drży jest ok. Wymieniłem podstawę zacisku (jarzmo TRW) na nowe na tył bo były luzy na śrubach i to spore. Ucieszyłem się jak zobaczyłem te luzy bo to na 100% to. Wyjeżdżam po wymieniam 180km/h i znowu to samo nawet mocniej bo jarzma były nowe. Więc padło na tarcze powichrowane do wymiany, wymieniłem na Delphi i nic się nie zmieniło. Nie mam pojęcia czego to jest przyczyna. Fakt że zdarzyło się iż 2-3 hamowałem z 200km/h do 0 pamiętam że raz zaczęła mi po tym głośno pracować pompa od wspomagania tak myślę bo ja kręciłem kierownica na postoju po ty hamowaniu było głośno ale nie wiem co to miało do rzeczy. Mechanik inny mówi że to jednak na przodzie ja sam nie wiem. Brembo był oryginał
Tutaj pisaliście że brembo i ATE do bani też wam tłucze. Ale przy hamowaniu na tym przodzie trzęsie kierownicą? U mnie nic. CO to może być jak to rozwiązać ja zgłupiałem. A trzęsienie autem i buczenie jest nieporozumienie.

igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

Post autor: igo_89 » 07 cze 2011, 19:11

Wydaje mi się ze przy bardzo dużych już prędkościach przy hamowaniu może lekko trząść bo to jednak jest gwałtowne hamowanie i tarcze nie wyrabiają ja mam tak samo przy 200km/h jak gwałtowanie zahamuje to chwilkę potrzęsie.

Mav3ric
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 21 gru 2009, 18:05
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Mav3ric » 10 cze 2011, 10:42

Dla sprawdzenia bo nikt nie lubi kupować czegoś na daremne. 3 mechanik mówił że PR przód bije. Miałem starą oryginalna tarcze ATE przetoczyłem ją tylko 1 szt. Niby jakby mniej ale sam już nie wiem czy to wina tarcza. Mam założone brembo zdjąłem jest w stanie idealnym żadnych nagarów , nierówności jak na takie trzęsienie jak jest u mnie. Po prostu napierdziela juz od 150km/h przy hamowaniu.

Zaraze będę leciał zdjąć dystanse czy coś sie zmieni a potem założone inne felgi. I tu już mi się pomysły kończą.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 13 cze 2011, 19:49

wykluczyłeś inne możliwości? walnięte opony, zużyty wahacz? miałem kiedyś podobny problem przy aucie dużo mniejszym, którym nie rozwijałem dużych prędkości i nie hamowałem ostro. wymieniłem 3 komplety tarcz i klocków bo mechanik twierdził że kupiłem słabe części, za drugim razem że spaliłem tarcze i na końcu sam znalazłem luz na sworzniu wahacza i po wymianie jak ręką odjął a mi zostały dwa zapasowe komplety hamulców na przód.

igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

Post autor: igo_89 » 13 cze 2011, 20:09

To co może być wkońcu przyczyną bicia tarcz przy hamowaniu przy większych prędkościach ? U mnie ten problem pojawia się tak od 160km/h i większej.

Mav3ric
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 21 gru 2009, 18:05
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Mav3ric » 15 cze 2011, 11:39

Wymieniłem łączniki stabilizatora przód, przełożyłem felgi 16 z zimowkami, zdjąłem dystanse i nadal to samo. Po wahaczach i gumach nie widać zbytni aby były zurzyte dopiero jak odkręciliśmy laczniki to guma sama wypadał tak to nie mial niepokojącego luzu sprawdzając łyżką.

Kierownica mi nie bije nic a nic , trzesie całym autem przy hamowaniu powyżej 180 i buczy.

Na stacji kontroli pojazdów pokażą gdzie są luzy na wahaczach?

Aha podczas jazdy jakby delikatnie drżał samochód widać po siedzeniu pasażera jak nikt nie sedzi drży delikatnie. Macie tak?

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 15 cze 2011, 19:32

ciężko sprawdzić luzy bez wyjęcia wahaczy musiały by być naprawdę porządnie wybite, ale dobry diagnosta może i sprawdzi. jak sam napisałeś łączniki dopiero po wykręceniu się rozpadły. piszesz że coś buczy. tylko przy hamowaniu? sprawdź może masz luz na łożysku co może powodować drgania i mieć wpływ na hamowanie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga