Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6c6] tylne hamulce- za mocno sie grzeja

Układ hamulcowy
Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 18 lut 2011, 10:03

No wlasnie i znowu w punckie wyjscia jestesmy. :-)Wiem ze jezdze agresywnie , ale to w takim razie to przod powinien sie predzej skonczyc niz tyl. Zeszyty serwisowe odnosnie hamulcow przeczytalem od a-z i nic mi do glowy nie przychodzi. Musial bym zoabczyc co jeszcze elsa pisze, ale obecnie mam ja odinstalowana!

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 18 lut 2011, 14:24

słuchaj bo tak mnie naszło a byłeś na stacji diagnostycznej czy na hamowni 4x4 ? bo może to dociskanie automatyczne działa za mocno lub po prostu grzeją się łożyska i przenosi temp na tarczę i stąd wydaje ci się że to hamulce ?

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 18 lut 2011, 14:32

sidewind76, dociskanie automatyczne dziala na przednie tarcze. temperature narazie zostawmy w spokoju! bo co by mialy lozyska do zuzycia klockow hamulcowych- lozyska sa ok tez byly sprawdzane! Problem jest w bardzo szybkim znikaniu klockow hamuclowych! nie w temperaturze!!

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 19 lut 2011, 07:30

tak ja cie rozumiem ale wzrost temperatury całego zestawu czyli tarczy łożyska i pozostałego osprzętu spowoduje szybsze zużycie klocków ponieważ w przeciwieństwie do klocków sportowych te w normalnych samochodach im zimniejsze działają lepiej i się mniej zużywają to tylko takie spostrzeżenie ponieważ szukamy przyczyny tego co dręczy twoje autko jeśli w kołach jest wszystko oki to spróbował bym hamowni 4x4 aby dokładniej sprawdzić reduktor siły hamowania
popróbuj jeszcze jednej metody normalnej wolnej jazdy najlepiej najlepiej bez hamowania gdzieś na pustej drodze wtedy zobaczysz czy tył jest mocnej nagrzany czy nie jeśli tak to dalej szukaj przyczyny w zaciskach nie odbijają tak jak powinny o ile mnie pamięć nie myli w c6 hamulec postojowy jest elektryczny może on nie odbija tak jak powinien lub się sam włącza a dzięki mocy silnika i quattro nie odczuwasz tego

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 19 lut 2011, 08:06

hamulce odbijaja prawidlowo, sprawdzane to bylo wielokrotnie. wszytko chodzi tak jakby oliwka bylo wysmarowane! wiec wykluczam tego typu usterke. Jesli chodzi o nagrzanie sie tarcz czy tez kola to one ma temperature normalna, na pewnonie wyzsza od przodu. Ale gdyby klocki mi mocno grzaly czy cos to przeciez bym mila tarcze fioletowe , a jak widac po klockach i tarczach takiego zjawiska nie ma. gdybym pokazal kazdemu mechnikowi te klocki to na 1 widok by powiedzial ze normalnie zuzyte, nieprzegzane itd ale jak bym dodal ze zostaly one zuzyte w ciagu 6tyskm to wtedy by sie zaczelo myslenie w jaki sposob sie to moglo stac.

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 19 lut 2011, 12:04

fenomenalny, mam pomysła...
Napisałeś że klocki ścierają się równomiernie -pytanie czy symetrycznie (po obu str. tak samo)??

Skoro sam mówisz, że jeździsz agresywnie to mam taką teorię:
Możesz tego nie czuć, ale ESP może się aktywować przy każdym ostrym zakręcie, który pokonujesz (kontrolka nie musi się zapalać).
Tylne koła są odpowiedzialne za stabilizację toru jazdy i przy pokonywanych przez Ciebie zakretach tylne wewnętrzne koło jest przyhamowywane (może nawet i się przyblokować), aby utrzymać tor jazdy.
Dlatego masz cieplejsze tylne tarcze bo nie mają czasu się ochlodzić, a klocki się szybko ścierają bo pracują częściej niż Ci się wydaje... :p


Jeśli ta teoria do Ciebie przemawia to można ją zweryfikować na parę sposobów:
1- spokojnie dojedź na jakiś pusty plac z dobrą przyczepnością (zmierz i zanotuj temp wszystkich tarcz). Agresywnie zrób jakieś 5-6 kółek tylko w jedną stronę -zmierz i porównaj temp wsystkich tarcz. Tylna wewnętrzna powinna być najcieplejsza i wzrost temp.największy:]
2- przejeździj 6 tyś. bez ESP (odpalając auto wyłączaj przyciskiem) i będziesz miał tylne klocki jak nowe <luzik> (odradzam w zimę, lepiej z tym poczekać do wiosny :p )

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 19 lut 2011, 12:43

M0NEER, oki sprawdze to ale jest jeszcz einne wyjscie montaz klockow hamuclowych na wysokie tempertaury ktore nie beda sie tak syzbko scierac!!

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 19 lut 2011, 13:06

fenomenalny pisze:M0NEER, oki sprawdze to ale jest jeszcz einne wyjscie montaz klockow hamuclowych na wysokie tempertaury ktore nie beda sie tak syzbko scierac!!
To jest rozwiązanie, a nie diagnoza... Właśnie to bym polecał, jeśli moja teoria się potwierdzi ;)

gre8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 31 sty 2016, 20:36
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: gre8 » 14 sie 2016, 23:08

mam to samo w tylnym lewym kole.

była uszczelka tłoczka zerwana.

po wymianie niestety od czasu do czasu zauważam że nadal koło sie grzeje.

Nie wiem na ile dobrze była wykonana zmiana uszczelki i oczyszczenie tłoczka
ale zaczynam podejrzewać elektryczny ręczny. Może od czasu do czasu nie puszcza jak powinien?

A ty kolego doszedłeś w końcu co było przyczyną ?

fox.84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 08 lip 2013, 21:44
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: fox.84 » 25 paź 2016, 16:10

koledzy ja wiem co to jest tylko nie wiem gdzie to zrobic w vcds a mianowicie jak macie reczny elektryczny i odblokowalisci reczny wymieniliscie klocki i zablokowaliscie to niby wszystko ok ale nie do konca bo trzeba jeszcze w vcds wpisac grubosc okladzin aby nie glupial reczny i nie trzymal lekko tyl - mam sam tak u siebie tylko puki co nie wiem gdzie to w vcds sie wpisuje jak ktos wie to prosze o info a jak ja ogarne to dam znac

[ Dodano: 2016-10-25, 16:10 ]
no to doszedlem do tego a raczej sie dowiedzialem ze w a6 sie nie wpisuje grubosci klockow tylko np w a4 wiec sorki za glupote napisana a tak poza tym to klocki tyl nadal trzymaja juz sa prawie do blachy zjechane poza tym napewno to nie wina recznego bo odblokowalem vcds i jezdzilem i dalej to samo , pozniej wymienione wszystkie gumki-zestaw naprawczy do tylnych zaciskow i dalej to samo cylinderki i prowadnice chodza jak trzeba - brak sil

Awatar użytkownika
Abster
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 09 sie 2012, 22:27
Imię: Abster
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Abster » 30 paź 2016, 20:59

Co do zapisania grubości okładzin to czytałem, że po to się po wymianie robi test w Basic settings ->grupa 6 żeby właśnie komputer poprzez zaciskanie i odpuszczenie zapamiętał grubość - ile w tym prawdy nie wiem ale ja na wszelki wypadek zrobiłem zgodnie z procedurą i nie mam problemów.
Oryginalna pełna opcja S-Line

fox.84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 08 lip 2013, 21:44
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: fox.84 » 30 paź 2016, 21:02

Kolego też test robiłem i nawet po kilku dniach ponownie ale problem dalej pozostaje

Awatar użytkownika
Draxan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 01 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Bridgend

Post autor: Draxan » 31 paź 2016, 00:32

tak czytam ten temat i odechciewa mi sie wymieniac tych klockow... :/
Auto projekt bez dna - Nissan 300ZX Twin Turbo
Pincet tysięcy zdjeć znajdziecie tu : https://get.google.com/albumarchive/109 ... wa2fG5J8vt

fox.84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 08 lip 2013, 21:44
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: fox.84 » 31 paź 2016, 01:14

Spoko kolego pierwsze myśli masz ok ale jak pomyslisz to i tak kiedyś będziesz musiał to zrobić a jeżeli umiesz i masz sprzęt aby to zrobić sam to po co płacić komuś za darmo ja w moim przypadku zostawił bym już grubo ponad tysiaka a każdy mechanik i tak by robił i wykluczal pokolei jak ja no ale nie powiem czasami ręce opadają

sruba50
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 385
Rejestracja: 27 sty 2017, 11:44
Imię: marek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: ketrzyn

Post autor: sruba50 » 07 kwie 2019, 14:15

witam , zacisk zalozony tylny - kolo kreci sie z lekkim oporem, zacisk zdjety - kolo kreci sie bez oporu , co moze byc przyczyna ? prowadnice chodza , wszystko poczyszczone i nasmarowane :[

[ Dodano: 2019-04-02, 09:40 ]
pozmoze ktos? czy winny jest tłoczek w zacisku ?dodam jeszcze jak jade powoli na wstecznym to hamlce piszcza w tym kole

[ Dodano: 2019-04-07, 14:15 ]
czy wina moze byc w silniku elektrycznym przy kole ? czy moze cos nie tak z tloczkiem ? pomoze ktos ? Jak sprawdzić czy tloczki prawidlowo odbijają? Wydaje mi się ze za mocno zużywają sie tarcze z tylu. Kolo kreci sie ale z lekkim oporem
Ostatnio zmieniony 06 lis 2020, 11:34 przez sruba50, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga