Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Swap hamulcow 347mm na 385 z a8 d3

Układ hamulcowy
michal_sk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 18 kwie 2017, 00:39
Lokalizacja: JC

Post autor: michal_sk » 18 kwie 2019, 22:05

maciekpkow pisze:Założyłem 360 i zacisk z A8 i zimówki 18 wchodzą bez problemu.
Na takim zestawie mam zimówki 17"
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

pablo44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kielce/Holandia

Post autor: pablo44 » 07 lut 2020, 23:54

Witam

troszkę odnowie temat. Tez myślę o zamontowaniu na przód większych hamulców. Chciałbym dopytać, żeby mieć pewność - zaciski przednie od Audi A8 D3 i tarcze 360 mm będą pasowały na piaste bez żadnych kombinacji> Rozumiem, że jarzma również muszą być od A8 oraz dłuższe przewody hamulcowe. I nie ma znaczenia od jakiego modelu silnikowego z A8 będą pochodziły zaciski hamulcowe - bo jest tego trochę <mysli>
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Marcin2013
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 29 wrz 2014, 19:07
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 09 lut 2020, 10:42

pablo44 pisze:I nie ma znaczenia od jakiego modelu silnikowego z A8 będą pochodziły zaciski hamulcowe - bo jest tego trochę
360mm i do tego zacisk dwutłokowy występuje w D3 w silnikach 3,7 4,2 4,0 natomiast w silnikach 3.0 szły tarcze 321 mm i di tego jedno tłok, natomiast wersja 6,0 i 5,2 posiada tarcze 385mm zacisk do nich jest również dwutłokwy poprostu zacisk posiada inny adapter.Wracając do 360mm spokojnie wsadzisz do siebie tak jak było pisane we wcześniejszych postach, jeszcze dobrze wsadzić tarcze kotwiczną "kierownicę powietrza" pod tarcze 360mm. Oczywiście potwierdzam na 360mm najmniejsza fela 17", a do 385mm 18"

Awatar użytkownika
siekla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 20 lip 2014, 23:03
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: siekla » 18 lut 2020, 00:15

Zaciski będą pasowały bez żadnych kombinacji - plug and play. nieco inaczej poprowadzony jest tylko przewód hamulcowy - ale to drobnostka i nie wpływa na konstrukcję.

z tej racji że będę zmieniał u siebie hamulce na większe - będę sprzedawał swój zestaw 360 z przodu - tarcze, klocki i zaciski - przebieg 5000 km

pablo44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kielce/Holandia

Post autor: pablo44 » 18 lut 2020, 19:25

A na większe czyli jakie z S6 czy jeszcze coś innego <mysli>

Awatar użytkownika
_wladi_
Moderator
Moderator
Posty: 746
Rejestracja: 31 gru 2019, 14:29
Imię: Włodek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2017
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: YL
Kontakt:

Post autor: _wladi_ » 18 lut 2020, 19:46

siekla pisze:Zaciski będą pasowały bez żadnych kombinacji - plug and play. nieco inaczej poprowadzony jest tylko przewód hamulcowy - ale to drobnostka i nie wpływa na konstrukcję.

z tej racji że będę zmieniał u siebie hamulce na większe - będę sprzedawał swój zestaw 360 z przodu - tarcze, klocki i zaciski - przebieg 5000 km
Pokaż jak to wygląda u Ciebie?

pablo44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kielce/Holandia

Post autor: pablo44 » 23 lut 2020, 18:33

Też bym chętnie zobaczył jak to wygląda na samochodzie. A jeszcze mam pytanie czy te zaciski o których mówimy będą pasowały do oryginalnego jarzma do tarczy 347 mm czy musza być jarzma dedykowane do zacisku z A8?

maciekpkow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 840
Rejestracja: 20 lut 2017, 20:07
Imię: Maciek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: maciekpkow » 23 lut 2020, 22:37

Jarzmo musi być też od A8.

pablo44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kielce/Holandia

Post autor: pablo44 » 24 lut 2020, 19:44

Panowie tak się zastanawiam nad tymi hamulcami. Bo ten zacisk od A8 ma co prawda 2 tłoczki ale po jednej stronie tylko i czy po założeniu ich będzie jakaś wyczuwalna poprawa hamowania <mysli>
A co myślicie o zaciskach np. od Q7 - Brembo 6-cio tłoczkowe do tego jest tarcza 360 mm (tak pisze sprzedawca albo inne zaciski wielotłoczkowe np. z Cayenne.

Jeżdze dużo autostradami i jak już mam mieniać hamulce to na taki zestaw, który będzie dawał rade zatrzymywać pewnie auto z dużych prędkości.

Czy ktoś z was ma wiedze czy takie zaciski wejdą bez rzezbienia ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
siekla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 20 lip 2014, 23:03
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: siekla » 25 lut 2020, 19:40

pablo44 pisze:A na większe czyli jakie z S6 czy jeszcze coś innego <mysli>
Coś innego. Zacisk 6 tłoczkowy i tarcza 375 mm.

pablo44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kielce/Holandia

Post autor: pablo44 » 25 lut 2020, 23:06

A taki zestaw to nie pochodzi czasem od Porsche Cayenne ?

[ Dodano: 2020-02-25, 23:06 ]
czy nie o taki zestaw chodzi
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Marcin2013
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 29 wrz 2014, 19:07
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 26 lut 2020, 19:03

pablo44 pisze:A co myślicie o zaciskach np. od Q7 - Brembo 6-cio tłoczkowe do tego jest tarcza 360 mm
Z Q 7 to chyba zaciski Acebono, powiem ci tak ja u siebie w D3 zmieniałem zaciski na przodzie z fabrycznych 2 tłok na akebono 6 tłok plus do tego oplot i praktycznie nie czuję żadnej różnicy, tylko że tarcza została 360mm i powiem tak że większa różnica jest jak się włoży większe tarcze,a nie zaciski, czysta fizyka czym dalej zacisk od piasty to lżej zatrzymać :] Ale w C6 to chyba są mniejsze tarcze niż 360mm ?

pablo44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kielce/Holandia

Post autor: pablo44 » 26 lut 2020, 19:24

W mojej są oryginalnie 347 mm na przodzie. Czyli zaciski od Q7 odpadaja <lol>

[ Dodano: 2020-02-26, 19:24 ]
ale tak się przyjrzałem tym zaciskom do sprzedaży niby z Q7 ale na nich jest napis Brembo <mysli>

Marcin2013
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 29 wrz 2014, 19:07
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 26 lut 2020, 21:36

Nie koniecznie Q7 ma trzy rodzaje tarcz 350,375,400 MM plus 420 ceramik ;) Brembo było w pierwszych rocznikach.Z 346mm na 360mm to najtańszy Swap, ale wiadomo lepiej wsadzić 375mm, ja tylko napisałem że z mojego doświadczenia lepiej iść w większą tarczę niż zacisk (wiadomo lepiej to i to zależy jaka kasę chcesz przeznaczyć) dla przykładu D3 z 385 hamuje dużo lepiej , a zacisk też 2 tłoki jak przy 360mm.

Awatar użytkownika
siekla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 20 lip 2014, 23:03
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: siekla » 20 mar 2020, 16:11

_wladi_,
tak wygłąda zacisk z a8 D3 i tarcza 360 mm na feldze 18

Obrazek

Mam już zdjęte z auta swoje i będę sprzedawał cały komplet - gdyby ktoś był zainteresowany.
Tarcze i klocki (przebieg obu 3500 km), zaciski, jarzma, śruby. wszystko od razu do montażu.

[ Dodano: 2020-03-08, 13:59 ]
pablo44 pisze:Panowie tak się zastanawiam nad tymi hamulcami. Bo ten zacisk od A8 ma co prawda 2 tłoczki ale po jednej stronie tylko i czy po założeniu ich będzie jakaś wyczuwalna poprawa hamowania <mysli>
A co myślicie o zaciskach np. od Q7 - Brembo 6-cio tłoczkowe do tego jest tarcza 360 mm (tak pisze sprzedawca albo inne zaciski wielotłoczkowe np. z Cayenne.

Jeżdze dużo autostradami i jak już mam mieniać hamulce to na taki zestaw, który będzie dawał rade zatrzymywać pewnie auto z dużych prędkości.

Czy ktoś z was ma wiedze czy takie zaciski wejdą bez rzezbienia ;)
W porównaniu do serii 321 lub 347 mm - bardzo duża różnica. auto faktycznie dużo lepiej hamuje. Robiłem taki mod w poprzednim a6, mam też w obecnym. Z dużych prędkości daje radę dużo lepiej niż seria. Taki zestaw miały tez fabrycznie A6 w wersji opancerzonej czyli LL.
Przy okazji jest to dosyć ekonomiczny mod.

Jezeli chodzi o zaciski z q7 - na pewno trzeba robić nowe mocowania.

[ Dodano: 2020-03-20, 16:11 ]
U mnie ostatecznie zamiast fabrycznych 360 na przód wjechały 6 tłoczkowe zaciski AKEBONO. Do tego tarcza Zimmermann 375 mm i przewody HEL w stalowym oplocie. Dodatkowo wymieniłem serwo hamulca razem z pompą na wersję z RS6 C6.

Hamulce dotarte - i bardzo pozytywnie je odbieram. Zwiększyła się możliwość układu hamulcowego, bo nie ma co ukrywać - masa to główna wada tego pojazdu. W porównaniu z poprzednimi - 360 mm - obecne lepiej odprowadzają ciepło, i lepsze jest wyczucie hamulca.
W przyszłości jednak - plan na tarczę pływającą z WRK brakes.

Montaż większych hamulców wymusił jednakże zmianę felg zimowych na większe. co prawda na 375 mm wejdzie 18 - ale akurat przy tym zacisku - pojawia się problem z ciężarkami na feldze. Co prawda zacisk się mieści - ale pojawia się problem wyważenia kół - na ciężarku slim - trzeba by układać pociąg- dlatego lepsza jest minimym 19

Na tyle tarcze zimmermana i przewody w stalowym oplocie. Póki co tarcza 330 z tyłu z obecnym zaciskiem z S6 wystarczy.

Obrazek

Obrazek


Na przód doszły osłony z VW Phaetona wraz ze strumienicą powietrza.

3D0 615 312C
3D0 615 311C
3D0 615 447G
3D0 615 448G

Pasuje na fabryczne mocowanie - jedynie przy zaciskach Akebono - konieczne było obcięcie - po około 2 cm z każdej strony - od strony zacisku - aby pasowały.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga