Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Elektryczny hamulec ręczny

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
marekrs6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 09 lut 2013, 16:22
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: marekrs6 » 12 sie 2014, 18:46

Panowie proszę o pomoc, po wyjściu z marketu wsiadam do fury i zonk... ręczny świeci na pomarańczowo a mały miga na desce i przycisku. Brak mozliwosci rudszenia. Po kilku nastu próbach udało się zwolnic ręczny
wywala błedy:
02433 - Supply Voltage for Right Parking Brake Motor (V283)
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00111100
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Reset counter: 246
Mileage: 213624 km
Time Indication: 0
Date: 2014.08.10
Time: 12:57:03

Freeze Frame:
Voltage: 12.42 V
Count: 87

02431 - Right Parking Brake Motor (V283) Resistance to Movement
003 - Mechanical Failure - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 246
Mileage: 213624 km
Time Indication: 0
Date: 2014.08.10
Time: 12:57:01

Freeze Frame:
Voltage: 12.73 V
Count: 89

01487 - System Function Test
008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 246
Mileage: 213624 km
Time Indication: 0
Date: 2014.08.10
Time: 12:56:52

Freeze Frame:
Voltage: 10.77 V
Count: 160

02433 - Supply Voltage for Right Parking Brake Motor (V283)
011 - Open Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00111011
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 4
Reset counter: 246
Mileage: 213624 km
Time Indication: 0
Date: 2014.08.10
Time: 12:55:06

Freeze Frame:
Voltage: 11.28 V
Count: 103

00650 - Clutch Pedal Switch (F36)
009 - Open or Short to Ground - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 3
Reset counter: 246
Mileage: 213624 km
Time Indication: 0
Date: 2014.08.10
Time: 11:50:23

Freeze Frame:
Voltage: 12.73 V
Count: 70
Dziś podobnie ale bez zaciagnietego ręcznego- odpalam a tu alarm.
Po ponownym odpaleniu problem znikł
co to moze być??
pozdrawiam

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 12 sie 2014, 22:08

Problem z przegniłą wiązka, uszkodzonymi pinami we wtyczce.
Wtyczka do wymiany, ostatecznie cała wiązka.
Temat omawiamy na forum.
Ostatnio zmieniony 16 sie 2014, 09:20 przez kamil666, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
sosna
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 486
Rejestracja: 27 sty 2013, 14:15
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Jarosław/Stuttgart/DE
Kontakt:

Post autor: sosna » 13 sie 2014, 04:06

Dokladnie kolega wyzej ma racje, czeka cie wymiana przewodow

marekrs6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 09 lut 2013, 16:22
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: marekrs6 » 15 sie 2014, 19:40

tylko że nic nie było grzebane przy wtyczce jak równiez przy hamulcach - więc skąd takie uszkodzenia??
można jakoś to zweryfikować?

[ Dodano: 2014-08-15, 19:40 ]
dodam, że od pewnego czasu przy zaciąganiu ręcznego słychać było bardzo glośną prace śilniczków. Czy to jest przyczyną w/w błędów?

3siek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 07 lut 2013, 08:19
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Eindhoven

Post autor: 3siek » 15 sie 2014, 20:43

Miałem to samo. Wiązka wydawała się być ok, ale gdy ściągnąłem gumkę zabezpieczającą z wtyku:
Obrazek
Był cały mokry i zasyfiony w środku a jeden przewód przerwany.

Można kupić nowy wtyk:
Obrazek
Ale wiązka jest na tyle krótka, że jak chce się go założyć należy ją sztukować. Albo kupić całą wiązkę. Polecam to drugie <okok> (byle by nie używkę :) )

jezyk30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 24 maja 2013, 16:47
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: jezyk30 » 22 sie 2014, 15:38

temat ogarnięty z lewej strony na wtyczce nie łączyło zero błędów <**

marekrs6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 09 lut 2013, 16:22
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: marekrs6 » 22 sie 2014, 17:31

problem sam się rozwiązał - od dwóch dni ręczny zaczął poprawnie działać. Brak info na fis'ie...czy to napewno miały byc kabelki?

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 22 sie 2014, 21:33

Nic nadzwyczajnego, wystarczyło że obtarłeś przewodem o chodnik, uderzył w niego kamień itp. i przewód zaczął łączyć.
Mi moje jak dawały ciała wystarczyło włożyć rękę pod auto i lekko ruszyć przewodem i zaczynały działać... ale na krótko.

Brus78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 21 sie 2010, 23:44
Imię: Bartek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: Brus78 » 06 lis 2014, 13:05

Witajcie . Szperałem i szperałem i nie znalazłem w sieci odpowiedzi na moje pytanie.
Ja mam w sumie jedno do znawców tematu.
Jaki prąd pobiera silniczek elektrycznego hamulca i przy jakim natężeniu powinien być odcinany prąd przez sterownik?
Chciałbym pomierzyć te natężenia przy zacisku..

Już wiem ,że silniczek na luzie potrzebuje około 0,5-0,7A
Do zaciśnięcia szczęk potrzebny jest prąd rzędu 0,7-1A.
Tyle sprawdziłem doświadczalnie na bezpiecznikach polimerowych.
Det blir bedre :) Będzie lepiej. Silniczek Hamulca Recznego Audi A6 C6

Awatar użytkownika
Cancer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 96
Rejestracja: 05 cze 2009, 21:25
Imię: Wiesław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: łódzkie

hamulec ręczny elektryczny bierze nie równo na koła

Post autor: Cancer » 23 lis 2015, 21:29

Witam, problem polega na tym, że na przeglądzie na hamowni okazało się, że podczas hamowania ręcznym, jest różnica w sile hamowania. Po podłączeniu komputera i teście hamulca ręcznego występuje różnica w poborze prądu. Nie pamiętam dokładnie tych wartości, ale różnica wynosi ok. 0,5 A. Co może być przyczyną? Czy można to wyregulować?
Pozdrawiam

marstooq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 02 lut 2016, 16:18
Lokalizacja: Białystok

Post autor: marstooq » 26 lut 2016, 21:20

Witajcie. Mam problem z przegniłą wiązką hamulca ręcznego w lewym kole. Czy posiada ktoś schemat tego którędy i dokąd idzie ten przewód? Wiem że na początku idą dwa (od wtyczki), potem dołącza do nich 3 od absu, później idzie 4 od siłownika siły hamowania (chyba) problem w tym że moja wiązka do ręcznego przegniła aż pod samym wejściem do bagażnika auta. Posiada ktoś schemat jak idą te przewody?

niebieski8006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 11 gru 2011, 17:43
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: niebieski8006 » 16 mar 2016, 12:25

Wydaje mi się ze powinieneś tylko kupić nowy przewod z wtyczka i będzie ok. Taka wtyczka na olx nowa 30 zl.
To samo jako hamulec elektryczny Audi A6 EPB. Naprawdę.

marstooq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 02 lut 2016, 16:18
Lokalizacja: Białystok

Post autor: marstooq » 17 mar 2016, 21:32

Problem oczywiście rozwiązany:) kupiłem przewód z wtyczką, ale dolutowywałem jeszcze ok 40cm kabla. Ori kabel przegnił aż do momentu wyjścia do bagażnika. Tak dokładnie, aż tam był sparciały. Koszt naprawy to 37zł + 50zł dla szwagra z podnośnikiem:)

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 636
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 27 kwie 2016, 22:48

Czy udało się komuś dojść dlaczego hamulec nie zwalnia się automatycznie?
Zmieniłem samochód i zauważyłem, że w obecnym hamulec trzeba zwalniać ręcznie, a w poprzednim sam się zwalniał podczas ruszania. Kwestia kodowania czy jakaś usterka?

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 28 kwie 2016, 06:34

Drzwi zamknięte i zapięte pasy? Piszczenie przy niezapiętych pasach masz aktywne?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga