Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6] CZASEM ZAPALAJĄ SIĘ KONTROLKI ABS , ESP!

Układ hamulcowy
Awatar użytkownika
posti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 387
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
Imię: Robert
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: posti » 22 wrz 2014, 21:28

W rumii jest firma która naprawia uszkodzone sterowniki: koszt 400zł

na allegro sterowniki z końcówka L są drogie i prawie nie do zdobycia, ale mi np po dość długich poszukiwaniach się udało i kupiłem sterownik z pompą ABS za 300zł z wysyłką

przekładkę można zrobić podobno samemu. Ja oddałem tą robotę do warsztatu gdzie odrazu wymienili mi płyn hamulcowy, no i tutaj cena juz jest zalezna od mechanika

/pozdro
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...

blazej25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 14 sty 2014, 22:40
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Odolanów

Post autor: blazej25 » 22 wrz 2014, 22:57

Da radę zamontować z innym numerem seryjnym czy wyłącznie taka jak siedzi w aucie?
Ogólnie powód naszych problemów to uszkodzony sterownik czy uszkodzona pompa abs?

Awatar użytkownika
posti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 387
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
Imię: Robert
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: posti » 22 wrz 2014, 23:09

problem to uszkodzony sterownik. Literka L wymienia sie tylko na N
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...

Awatar użytkownika
mazzi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 26 lip 2015, 22:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: mazzi » 20 cze 2016, 10:25

Odświeżę temat:

jechałem ostatnio dość dziurawą drogą i nagle zaczęło piszczeć i zapaliły się kontrolki od ABS, ESP, czerwony wykrzyknik oraz komunikat: "Brake failure".
Oczywiście panika, zjazd na parking, weryfikacja hamulców - jest ok. Przejechałem kawałek i oto zgasło wszystko.Po chwili zapaliło się ponownie.

Ostawiłem do warsztatu (znajomego) i diagnoza po podłączeniu do komputera: błąd P0109 cokolwiek to znaczy. Może mi ktoś pomóc? Mój mechanik zaleca regenerację sterownika ABS, podał mi numer części: 4F0 910 517K ale wg mnie to cała pompa :/ co Wy na to, może ktoś miał dokładnie taki przypadek?

Polecacie jakiś konkretny punkt, gdzie można dokonać takiej regeneracji sterownika?

Z góry dzięki za odpowiedź !

[ Dodano: 2016-06-20, 10:25 ]
No, to gdyby ktoś potrzebował namiarów na takie usługi to ja znalazłem dwa:

- Rumia, cena 380 zł z przesyłką powrotną, czas realizacji (pn wysłałem, w pt był już naprawiony u mnie w domu); 2 lata gwarancji na piśmie;

- Ozorków, cena 600 + koszty przesyłki; nie zdecydowałem się ze względu na cenę

Sterownik włożony po naprawie, wszystko działa, nic nie piszczy i nie świeci.
Pozdrawiam,
Krzysiek

k4zy5i3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 10 cze 2012, 19:13
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żagań

Post autor: k4zy5i3k » 19 wrz 2016, 21:47

Witam mam w swojej A6 C6 2.4 177 km ten sam problem, od czasu do czasu z różną częstotliwościach i w różnym terenie i rożnych prędkościach zapala mi się na fisie czerwony znaczek hamulca .. pojawia się sygnał dźwiękowy oraz pojawiają się kontrolki od epsu i absu oraz przekreślony hamulec elektryczny .. czy jak się to zwie

Wymieniłem ten włącznik pod pedałem sprzęgła oraz ten włącznik nad hamulcem - niestety problem się nie rozwiązał - komunikat o hamulcach dalej pojawia się w różnych chwilach

błędny przed wymianą były dwa na hamulcach :
1. błąd 01418 Zawór przyłączeniowy regulacji dynamicznej jazdy 1 (N225) Zbyt duża wartość rezystancji
2.Włącznik pedału sprzęgła (F36)

Podczas wymiany owych włączników nad pedałami zauważyłem że lata sobie na kablu jakiś moduł pod nazwą "Clutcg Pedal sensor" 4F0 910 658 A 03

Czy ten sensor mógł się skądś wyłamać i powodować mój błąd hamulców ? czy winowajcą jest pompa abs czy coś innego ?

[ Dodano: 2016-09-19, 21:47 ]
ok, sterownik wysłany do naprawy - po powrocie napisze swoje odczucia

Awatar użytkownika
sudan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 10 lis 2016, 21:24
Imię: RAFAL
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: PARIS
Kontakt:

Post autor: sudan » 29 lis 2016, 23:24

Widze ze to czesta przypadlosc A6 C6 z poczatku produkcji.Niestety i mnie tez to dopadlo.Objawy jak u wszystkich takie same i u mnie.Zawsze rano jak jest zimno,dwie slynne kontrolki od abs i esp oraz hamulec reczny... Facet u ktorego kupilem samochod mowil ze wymienial caly modul (?) ABS.Mam na to fakture i 2 lata gwarancji,wiec pewnie jak i u Was Panowie bedzie walniety sterownik abs.

Tak mi jeszcze przychodzi taka mysl do glowy,moze to byc przez to ze plyn hamulcowy jest stary ?
Samochod uzywany we Francji i obawiam sie ze plyn moze miec tyle co i auto :|

Plyn wymienie podczas wizyty w Polsce,ale chcialem sie dowiedziec o dostepnosc tego sterownika ABS,minelo pare lat od zalozenia tego tematu wiec moze i z dostapnoscia jest latwiej ?
Moze ktos cos doradzic gdzie go szukac ? ew jaki numer czesci ma ten sterownik

ups,bylo napisane wczesniej ...4F0 614 517 L

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 30 lis 2016, 07:31

A nie patrzycie w stronę czujnika stopu za parę groszy? U mnie to było problemem i tak samo się okazywało...

Awatar użytkownika
sudan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 10 lis 2016, 21:24
Imię: RAFAL
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: PARIS
Kontakt:

Post autor: sudan » 30 lis 2016, 22:44

Mowa o tym czujniku ?

http://www.vagczesci.pl/product-pol-936 ... 5459B.html

Gdyby link przestal dzialac to chodzi mi o czujnik 4F0945459B

taxford
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 22 lip 2016, 18:49
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: taxford » 02 gru 2016, 13:09

Ja też pochwalę się swoimi spostrzeżeniami. Mam auto od 2MC i któregoś dnia coś grzebalem za modułem parktronica bo mi nie działa. Ku mojemu zdziwieniu po odpaleni auta komunikat ESP..... i reczny. Okazało się że ruszalem bezpiecznikami w bagażniku i chyba tam tkwi problem bo teraz jak mi się zapala komunikat to wystarczy postukac w bezpieczniki w bagażniku i komunikat znika.

k4zy5i3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 10 cze 2012, 19:13
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żagań

Post autor: k4zy5i3k » 10 sty 2017, 21:37

trochę późno odpisuje,,, ale u mnie naprawa sterownika od ABS'u pomogła, znalazłem firmę na allegro, wysłałem im sterownik, czekałem tydzień i odesłali sprawny - ponoć kwestia prze-lutowania pinów wewnątrz - są tam takie specyficzne małe druciki łączące piny z modułem ( sam moduł zalany jest dziwną wazeliną - posiadam fotki )

jeżdżę już z pół roku od naprawy - błąd ani razu się nie włączył -koszt naprawy 250zł


dodam że wcześniej zmieniłem owy włącznik nad pedałem hamulca oraz nad pedałem sprzęgła - niestety nic to nie zmieniło

amisz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 248
Rejestracja: 23 gru 2016, 23:17
Imię: Amiszewski
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: amisz » 10 sty 2017, 22:42

Zapodasz jakies namiary kto ci naprawiał?
Dużo jest zachodu z wyjęciem pompy ABS?

k4zy5i3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 10 cze 2012, 19:13
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żagań

Post autor: k4zy5i3k » 11 sty 2017, 09:58

amisz pisze:Zapodasz jakies namiary kto ci naprawiał?
Dużo jest zachodu z wyjęciem pompy ABS?
odszukam namiary i podam. Robory nie ma za wiele ... denerwujące są dwie śruby na torksa na dole sterownika ... ciężko je odkręcić z winy braku miejsca. .
Ogólnie ściągasz sam sterownik z pompy ... pape da się delikatnie odchylic w celu demontażu elektroniki ...

Później postaram się wrzucić jakieś fotki :)

taxford
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 22 lip 2016, 18:49
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: taxford » 30 mar 2017, 15:06

panowie podłącze się do pytania. Po wymianie tarcz hamulcowych wyskoczył mi esp/abs.... na fisie i praking break malfunction po osiągnięciu 12 km/h. Komputer mechanika (nie Vcds) pokazał czujnik abs lewy przód ale po jego wymianie nic nie pomogło. Podjechałem do kolegi z Vcds i takie oto błędy :
2 Faults Found:
00283 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Left (G47)
012 - Electrical Fault in Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01101100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 143
Mileage: 316832 km
Time Indication: 0
Date: 2017.03.17
Time: 21:49:12

Freeze Frame:
Hex Value: 0x0280
Hex Value: 0x4182
Hex Value: 0x0000
Hex Value: 0x00A9
Hex Value: 0x00FF

01826 - Sensor for Steering Angle (G85); Supply Voltage Terminal 30
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 143
Mileage: 316832 km
Time Indication: 0
Date: 2017.03.17
Time: 21:49:12

Freeze Frame:
Hex Value: 0x0280
Hex Value: 0x4182
Hex Value: 0x0000
Hex Value: 0x00AA
Hex Value: 0x00FF

Czy możliwe ze problem tkwi w taśmie pod kierownica przy czujniku g85? i przez to tez by pokazywało ze czujnik abs ma przerwe w obwodzie? wtyczka od czujnika abs sprawdzona, założyłem nawet kolejny czujnik myśląc ze moze kupiłem wadliwy ale dalej nic. Proszę o porady

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 03 kwie 2017, 12:58

Koledzy padła w tej dyskusji kwestia zakodowania nowego sterownika pod stary. U mnie objawy jak u większości z Was, błędy które pokazał mi VCDS:

005715 - Please check DTC Memory of ABS Controller
00283 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Left (G47)
00532 - Supply Voltage B+
00285 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Right (G45)
01316 - ABS Control Module

Podejrzewam że i u mnie sterownik powiedział basta! Choć gdzieś tam jeszcze wyczytałem, że winne mogą być także przekaźniki znajdujące się w puszcze pod podszybiem.

Mam swojego VCDS-a, chciałbym samodzielnie wymienić sterownik, póki co szukam odpowiedniego. I teraz moje pytanie... Fizycznie nie ma problemu, wymienię, ale jak zmienić później kodowanie? Jak nowy sterownik zakodować za pomocą VCDS? Napisze ktoś krok po kroku?
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 03 kwie 2017, 16:32

Zanim wymontujesz swój sterownik zapisz gdzieś sobie aktualne kodowanie i login. Jak wymienisz sterownik to po zamontowaniu nowego wpisujesz takie jak było na starym.

Później skalibruj czujnik kąta skrętu - wejdź w 03-ABS i skręć kierownicą minimum o 30 stopni i wróć do pozycji na wprost. Następnie wchodzisz w Security Access (po prawej stronie na dole głównego okna) wpisujesz 40168 i dajesz Do It. Następnie wchodzisz w Basic Setting grupę 001 i patrzysz, w trzecim okienku powinno pojawić się OK. Następnie dajesz Done, go back. I wchodzisz w kody błędów. Jak nie ma to spoko, ale baaaaardzo prawdopodobne, że będzie błąd 01486 i będziesz musiał skalibrować czujnik przyspieszenia bocznego i czujnik prędkości obrotowej - pojedź na pusty spory parking, zatrzymaj się. Naciśnij hamulec i trzymaj aż lampka ostrzegawcza się zmieni (i tutaj nie pamiętam, czy ABS zgaśnie, a ESP się zaświeci czy odwrotnie, w każdym bądź razie powinno się zmienić). Jak już się zmieni to jedź z prędkością ok. 20km/h i skręć kierownicę o 90stopni, a następnie o 180 stopni (w drugą stronę) i jedź tak przez pewien czas. Jak będzie ok to po ponownym odpaleniu auta wszystkie kontrolki pogasną, a pod vagiem nie będzie błędów.
motostacja - części samochodowe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga