Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6] CZASEM ZAPALAJĄ SIĘ KONTROLKI ABS , ESP!

Układ hamulcowy
Awatar użytkownika
posti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 387
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
Imię: Robert
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: posti » 15 sie 2014, 21:10

koledzy mam problem z układem hamulcowym u siebie w A6 C6 3.0TDI 2005 rok. Po odpaleniu auta nie gasna kontrolki ABS i ESP, a na FISie mruga do mnie wielki czerwony wykrzyknik i napis break oraz występują sygnały dźwiękowe. W sterowniku jest dużo błędów i 3 z nich nie chcą się skasować, bo odrazu wskakują na nowo. Sporadycznie zdarza się, że wszytskie kontrolki gasna i wszytsko jest ok, ale dzieje się to rzadko.

zastanawiam się czy nie należało by zacząć od podmiany sterownika ABS, ale znowu jeżeli są momenty, że kontrolki gasną to moze jednak sterownik jest sprawny. Najłatwiej byłoby podmienic sterownik, ale nie wiem czy sterownik 4F0 614 517 L , można zamieniać na np 4F0 614 517 AA? bo te 4F0 614 517 L są rzadkością na allegro.




błędy to:

Address 03: ABS Brakes Labels: 4F0-910-517.lbl
Part No SW: 4F0 910 517 L HW: 4F0 614 517 L
Component: ESP 8.0 quattro H03 0090
Revision: 00000000 Serial number: 00000000000000
Coding: 0020872
Shop #: WSC 02327 785 00200

5 Faults Found:
01418 - Switch Valve 1 for Electronic Stability Program (N225)
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 27
Reset counter: 135
Mileage: 227581 km
Time Indication: 0
Date: 2014.07.04
Time: 23:25:13

Freeze Frame:
Hex Value: 0x0000
Hex Value: 0x07A2
Hex Value: 0x0016
Hex Value: 0xC091
Hex Value: 0x00FF

01435 - Brake Pressure Sensor 1 (G201)
008 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 28
Reset counter: 135
Mileage: 227581 km
Time Indication: 0
Date: 2014.07.04
Time: 23:25:13

Freeze Frame:
Hex Value: 0x0000
Hex Value: 0x07A2
Hex Value: 0x001C
Hex Value: 0xB191
Hex Value: 0x00FF

01200 - ABS Valves Supply Voltage
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 31
Reset counter: 135
Mileage: 227581 km
Time Indication: 0
Date: 2014.07.05
Time: 11:07:31

Freeze Frame:
Hex Value: 0x0000
Hex Value: 0x07A2
Hex Value: 0x0002
Hex Value: 0x818B
Hex Value: 0x00FF

00267 - ABS Outlet Valve; Front Right (N100)
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 2
Reset counter: 174
Mileage: 227657 km
Time Indication: 0
Date: 2014.07.06
Time: 11:18:10

Freeze Frame:
Hex Value: 0x0000
Hex Value: 0x07A2
Hex Value: 0x000E
Hex Value: 0xB893
Hex Value: 0x00FF

00265 - ABS Outlet Valve; Front Left (N102)
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Reset counter: 174
Mileage: 227718 km
Time Indication: 0
Date: 2014.07.06
Time: 15:20:38

Freeze Frame:
Hex Value: 0x0000
Hex Value: 0x0782
Hex Value: 0x000C
Hex Value: 0xB893
Hex Value: 0x00FF

[ Dodano: 2014-08-15, 21:10 ]
czy sterownik 4F0 614 517 L , można zamieniać na np 4F0 614 517 AA? bo te 4F0 614 517 L są rzadkością na allegro.
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...

Wilk22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 26 sie 2014, 23:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wilk22 » 26 sie 2014, 23:42

Ja tez miałem sterownik z końcówka L i nigdzie nie mogłem go dostać -ten sam problem i w końcu kupiłem na Allegro sterownik z końcówka E ( według Etki najbardziej zbliżony), zmieniłem tylko sterownik a pompę zostawiłem stara, potem jeszcze tylko kodowanie (spisałem kodowanie ze starego sterownika) I wszystko gra :)

Awatar użytkownika
posti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 387
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
Imię: Robert
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: posti » 27 sie 2014, 16:40

kolego sam robiłęś przekładkę i kodowanie?
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...

Wilk22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 26 sie 2014, 23:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wilk22 » 28 sie 2014, 21:39

Przekładkę tak a kodowanie w znajomym warsztacie vcds-em

Awatar użytkownika
posti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 387
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
Imię: Robert
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: posti » 28 sie 2014, 23:08

dużo roboty z wymianą sterownika? na coś konkretnego trzeba zwrócić uwagę?
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...

Wilk22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 26 sie 2014, 23:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wilk22 » 29 sie 2014, 16:09

nic skomplikowanego, jest tylko mało miejsca, ja odkręciłem na początku wspornik/mocowanie pompy abs (żeby zrobić sobie miejsce na odkręcenie sterownika od pompy abs) następnie odkręcasz tylko sterownik od pompy który jest przymocowany na 4 śruby (odkrecasz najlepiej małą grzechotką z nakładką 4 mm) odpinasz kostkę od sterownika i możesz już spokojnie wyjąć sterownik.


w linku masz plik ze wszystkimi śrubkami które musisz odkręcić


Obrazek


a jak chcesz wyjąc całą pompę abs ze sterownikiem (u mnie nie było takiej potrzeby) to czeka cię jeszcze spuszczanie płynu hamulcowego a później odpowietrzanie całego układu :|

Awatar użytkownika
posti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 387
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
Imię: Robert
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: posti » 29 sie 2014, 16:42

czy pompa działa po odłączeniu sterownika? czyli czy samochód można przestawić po zdemontowaniu sterownika, czy nie można go uruchamiać?
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...

Wilk22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 26 sie 2014, 23:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wilk22 » 29 sie 2014, 17:26

tak. możesz śmiało nim jeździć :) ja ze 2 miesiące jeździłem bez sterownika bo nie mogłem znaleźć z tą końcówką L, tylko będziesz miał choinkę na desce : nie będzie ci działał prędkościomierz, tempomat, wspomaganie kierownicy, abs, esp, regulacja świateł, itd.

jak zdemontujesz sterownik oklej sobie pompę jakąś folią żeby ją ochronić przed brudem

Awatar użytkownika
posti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 387
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
Imię: Robert
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: posti » 30 sie 2014, 08:07

hehehe nawet wspomaganie nie działa?
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...

Wilk22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 26 sie 2014, 23:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wilk22 » 30 sie 2014, 11:30

Nie działa tak jak powinno:) dużo ciężej

Awatar użytkownika
posti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 387
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
Imię: Robert
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: posti » 30 sie 2014, 12:38

ok rozumiem :)
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...

blazej25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 14 sty 2014, 22:40
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Odolanów

Post autor: blazej25 » 31 sie 2014, 21:01

Też mam te same objawy co wy, wrzucę za chwilę jakie błędy się pojawiają. Ta A6 z początków produkcji to trochę bubel- ale podoba mi się więc trzeba przeboleć te wszystkie problemy ... :P

stanku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 12 sie 2012, 10:40
Lokalizacja: Dolnośląskie

ABS sterownik

Post autor: stanku » 21 wrz 2014, 11:22

Witam.Miałem ten sam problem z ABS co kolega ps.posti.Był wyjazd do Zielonej Góry i naprawa sterownika ABS.usunięcie błędów i auto hula . :)

Awatar użytkownika
posti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 387
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
Imię: Robert
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: posti » 21 wrz 2014, 12:45

u mnie to samo. Po wymianie sterownika problemy zniknęły
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...

blazej25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 14 sty 2014, 22:40
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Odolanów

Post autor: blazej25 » 22 wrz 2014, 21:01

Panowie pytanie o koszty, ile ta zabawa wyniosła? Znacie jakieś szczegóły dotyczące naprawy?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga