Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Upgrade hampli w C5

Układ hamulcowy
qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 29 sty 2020, 20:46

Podobno 100.1239.20 to są poliftowe (u nie dawcą jest przedlift), więc kupowałem tarcze przedliftowe.

[ Dodano: 2020-01-29, 20:46 ]
Może kogoś zainteresuje:

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 30 sty 2020, 21:27

Ja zalozylem z tylu 280 zacisk i jarzmo z s6
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 30 sty 2020, 21:29

Mam założone z tyłu 269/43 z A8 i jestem zadowolony, ale niektórym może to nie wystarczać.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 30 sty 2020, 21:39

Ja szczerze nie odczulem różnicy
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Nikostratus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Nikostratus » 30 sty 2020, 23:07

Ja poczułem różnicę tzn według dupohamowni biorą lepiej. Ale największą różnicę poczujesz wtedy kiedy będziesz dość intensywnie używał hamulców.

Dacre
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 27 wrz 2015, 12:51
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Dacre » 15 mar 2020, 17:56

Mam pytanie odnośnie doboru zwrotnic pod zaciski Lucas HP2 - same zaciski przeleżały już u mnie ponad rok czasu w garażu, są z A6 C5 4.2 v8. Nie posiadam zwrotnic, jak rozumiem najprościej byłoby wrzucić zwrotnice alu od v8 i zmienić dolny wahacz jednak znalazłem w dobrej cenie zwrotnice żeliwne od Allroada pod duży rozstaw na jarzmo - czy takie zwrotnice też będą ok? Wszystko siądzie dobrze na piasty po założeniu zacisków, tarcz i klocków?

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 17 mar 2020, 15:27

Nie.Najlepiej żebyś kupił zwrotnice z piastami od a6v8 s6 bo zacisk hp2 i tarcza 321 zgrywają się... Jak kupisz same zwrotnice i przełożysz do nich swoje piasty i łożyska to nie założysz tarczy bo piasty z a6 są bardziej wsunięte w nadkole o jakieś 6mm jak dobrze pamiętam...

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 17 mar 2020, 16:19

Zwrotnice z allroada będą OK. Kwestia osadzenia to dobór odpowiedniej tarczy - do S6 są z większym ET z uwagi na bardzej "wysuniętą" piastę, ale tarcza od allroada będzie pasowała.
Inna sprawa, że nie zakładałbym zacisków HP2, bo podobno sporo z nimi problemów eksploatacyjnych, w tym ceny klocków, natomiast poszukałbym zwykłych jednotłoczkowych FNR60 (2.7bit po FL takie miało). W Twoim przypadku, jeżeli w oryginale masz tarczę 288mm, to i tak różnica w hamowaniu będzie ogromna.

ps. moim zdaniem po ogarnięciu przodu, upgrade tyłu to obligo.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Dacre
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 27 wrz 2015, 12:51
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Dacre » 17 kwie 2020, 18:41

zbig_wwl pisze:Zwrotnice z allroada będą OK. Kwestia osadzenia to dobór odpowiedniej tarczy - do S6 są z większym ET z uwagi na bardzej "wysuniętą" piastę, ale tarcza od allroada będzie pasowała.
Inna sprawa, że nie zakładałbym zacisków HP2, bo podobno sporo z nimi problemów eksploatacyjnych, w tym ceny klocków, natomiast poszukałbym zwykłych jednotłoczkowych FNR60 (2.7bit po FL takie miało). W Twoim przypadku, jeżeli w oryginale masz tarczę 288mm, to i tak różnica w hamowaniu będzie ogromna.

ps. moim zdaniem po ogarnięciu przodu, upgrade tyłu to obligo.
Dzięki za info, tak jak napisałeś tył też w planach, ale wszystko w swoim czasie.
Już HP2 u mnie leżą w garażu natomiast eksploatacją się aż tak nie przejmuje, nie robię niewiadomo jakich przebiegów w ciągu roku więc myślę, że przeboleje.

Na ori 288 jazda tak ciężkim autem to masakra... Nie wiem co sobie inżynierowie audi myśleli w tamtych latach.

[ Dodano: 2020-04-17, 18:41 ]
Panowie mam już zwrotnice z S6C5 jednak mam pytanie - w jednej ze zwrotnic jest jakaś tuleja a w drugiej jej nie ma. Zaznaczyłem na obrazku, o które mi chodzi. I teraz pytanie ta tuleja, która jest to pozostałość po wahaczu czy po prostu w jednej ze zwrotnic jej brakuje?

https://zapodaj.net/2f4f245bb6624.jpg.html

Nikostratus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Nikostratus » 17 kwie 2020, 18:51

Brakuje ...

Dacre
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 27 wrz 2015, 12:51
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Dacre » 17 kwie 2020, 20:08

Nikostratus pisze:Brakuje ...
Tak też mi się wydawało, na szczęście już dogadane ze sprzedającym, że odda pieniądze, no ale czas stracony.

Dzięki za szybką odpowiedź.

Nikostratus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Nikostratus » 17 kwie 2020, 21:03

A czemu nie chcesz zastosować żeliwnych zwrotnic z 2.7 ? Pasowało by P&P zacisk i osadzenie koła było by identyczne jak w A6

Dacre
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 27 wrz 2015, 12:51
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Dacre » 17 kwie 2020, 22:40

Nie to, że nie chcę tylko po prostu takie znalazłem. Jak ktoś ma żeliwo to może się odezwać na priv.

Nikostratus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Nikostratus » 17 kwie 2020, 22:54

W sumie to teraz masz żeliwo ( przedlift ) i v6 więc mógł byś przymierzyć mi się zdaje że powinno pasować bez jakiegokolwiek dłubania ( na 100% pewien nie jestem )

Dacre
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 27 wrz 2015, 12:51
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Dacre » 18 kwie 2020, 08:38

Nikostratus pisze:W sumie to teraz masz żeliwo ( przedlift ) i v6 więc mógł byś przymierzyć mi się zdaje że powinno pasować bez jakiegokolwiek dłubania ( na 100% pewien nie jestem )
Nie pasuje ponieważ żeliwo w przedlifcie ma mniejszy rozstaw pod jarzma. Żeliwo z 2.7bit ma szerszy rozstaw.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga