Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Upgrade hampli w C5

Układ hamulcowy
Luboniak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 09 kwie 2009, 12:28
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Luboniak » 01 sie 2018, 10:07

qwerty01 pisze:Tarcza zostaje stara (10mm_, klocki zostają stare. Chcę zmienić tylko zacisk (z większym tłoczkiem).
Chcę mieć v8, kupiłem już tłoki ale zostawiam stary blok od v6 jak to poskładac... <rotfl>
Nie rób druciarstwa z hamulcami bo to kwestia bezpieczeństwa, zacisk pod tarczę 20mm wiec taką wkładasz i już po sprawie...

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 01 sie 2018, 10:48

Nie chcę kupować nowych klocków i tarcz, bo w zeszłym roku wymieniałem na nowe. Może za rok bym zmienił na te 269mm, ale trochę szkoda mi wydać 450zł (skoro obecne tarcze są jak nówki). Chcę przez rok przetestować i jak nie będę zadowolony to wtedy dać tarczę 269mm.

krzychc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 15 cze 2012, 22:22
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: krzychc » 05 wrz 2018, 22:19

Zbój pisze:Zacisk z d3 siada na zwrotnice alu...Na Twoim miejscu kupiłbym tarcze z A7 356mm i piasty z S6 c5... chyba wyjdzie najtaniej i najmniej kombinowania.
Po dłuższym czasie wracam do tematu założenia zacisku z A8D3, tarczy A7 i piasty z S6C5, mam już graty, przymierzam się do zmiany i rozumiem, że taki mod podejdzie p&p pod A6C5Q po podmianie piast? Z ciekawości co stało się z wątkiem "swap na 360"?.

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 07 wrz 2018, 13:54

Zwrotnice aluminiowe też masz?

krzychc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 15 cze 2012, 22:22
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: krzychc » 07 wrz 2018, 21:23

Zbój pisze:Zwrotnice aluminiowe też masz?
Tak, aluminiowe

marcin85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 11 sty 2010, 18:57
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 07 wrz 2018, 21:48

krzychc pisze:
Zbój pisze: Z ciekawości co stało się z wątkiem "swap na 360"?.
pisi usunol wszystkie swoje posty a to byl jego

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 08 wrz 2018, 12:16

krzychc pisze:
Tak, aluminiowe
No to jak masz piasty zaciski d3 i tarcze 356 to wszystko powinno być P&P chociaż pomyślał bym też o przewodach z a8 albo stalowy oplot...

gipsu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 26 lut 2014, 16:06
Imię: Tomasz
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: gipsu » 27 paź 2018, 08:42

zbig_wwl pisze:Pomijając kwestię poprawności technicznej stosowania dystansów, to należy rozważyć jeszcze jeden aspekt - gabaryt zacisku. Na zdjęciu poniżej jest zacisk z tarczą 360mm - set oryginalny A8D3:
[center][url=https://images90.fotosik.pl/1/a758b91c01602d30m.jpg]Obrazek[/URL][/center]

Wcale tam wiele miejsca nie zostało do kolizji felgi z zaciskiem - tak ok. 10-15mm. Tarcza A8 ma wysokość ~60mm. Stosując niższe tarcze niestety przybliżamy felgę do zacisku. I najlepsze - felga z fotki ma ET25, czyli dość mało - felga z większym ET znowu przybliży się do zacisku, co sumarycznie wymusi konieczność zastosowania dystansów do odsunięcia felgi, czyli i tak wracamy do kwestii stosowania dystansów <okok>

Reasumując - najbezpieczniej zastosować dystans pod tarczę <luzik> , a przy wymianie pomierzyć bicie tarczy w takiej "kanapce" i zadbać, aby było w normie, którą dopuszcza producent tarczy. (sic.: taki pomiar jest zresztą podstawą reklamacji tarczy w każdym przypadku wymiany tarcz <milczek>
zbig_wwl z czego na przód tarcza 320 na zr17. bo jak szukam to wszystkie sa za wysokie i nie podchodzą na piastę z s6c5

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 27 paź 2018, 13:20

gipsu pisze:zbig_wwl z czego na przód tarcza 320 na zr17. bo jak szukam to wszystkie sa za wysokie i nie podchodzą na piastę z s6c5
Pod z17 tarcza 320mm będzie za mała. Trzeba szukać 330x32mm. Z wyliczeń wychodzi, że do S6C5 powinny pasować takie o OE 1644210412 mercedesa - szukaj googlami. Oczywiście będzie trzeba powiększyć otwór centrujący tarczy z 67mm na 68mm, ale to prosta sprawa, a wątpię, że znajdziesz rozwiązanie całkowicie p&p.

Pamiętaj, że do zacisków potrzebne są specjalne śruby.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

gipsu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 26 lut 2014, 16:06
Imię: Tomasz
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: gipsu » 27 paź 2018, 18:19

dzięki za troskę. śruby mam od sida zakupione nówki-bezpieczeństwo przede wszystkim. myślałem że używałeś może czegoś p&p. mimo wszystko dzięiki za wyjaśnienie i pomoc

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 28 paź 2018, 01:30

S6 ma inną piastę niż A6 i w związku z tym inny offset/wysokość tarczy. Pogadaj z Sid'em, to dobierze Ci tarcze, a jak będzie trzeba, to i dokona odpowiedniej modyfikacji, więc dla Ciebie tarcze będą już p&p ;)
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

gipsu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 26 lut 2014, 16:06
Imię: Tomasz
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: gipsu » 28 paź 2018, 13:25

już z nim rozmawiałem. raczej niechętny jest do ogarnięcia tarcz p&p, wynika to chyba z natłoku pracy. będę we własnym zakresie organizował tarcze z merca i rozwiercał otwór...

joter82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 332
Rejestracja: 24 mar 2015, 15:44
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: wawa

Post autor: joter82 » 06 lis 2018, 23:31

serwus,

a taki zestaw, znaleziony gdzieś na gotowym aucie:

Przód:
-Zaciski Brembo Z18
-Tarcze 350mm
Tył:
-Zaciski VW Phaeton
-Tarcze 310mm

niestety nie mam dokładniejszych danych. Ktoś wie czy to podeszło by do mnie p&p ?

zamierzam do końca roku zrobić porządek z heblami bo seria to nadaje się do hamowania z max 100km/h.

seba25 zamarł w swoich komentarzach i nie wiem czy jego zestaw podszedł bez problemu a zależy mi na łatwości montażu.
Pytanie jakie jeszcze padło od osoby która będzie mi to robić czy pompa paliwa wyda na takim swapie (przód i tył)

thx za odpowiedzi i pozdro

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 18 lip 2019, 18:54

Dobra panowie - szybkie pytanie. Będę montował zaciski i jarzma z A8 D2 4.2l (269mm). Zamówiłem tarcze z A8: Zimmermann 100.1211.20. Będą pasować? Zastanawia mnie inny offset tarczy 46,2mm.
Czy może pasować będą: 100.3337.20

Nikostratus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Nikostratus » 18 lip 2019, 19:29

Ja mam zamontowane tarcze o takich nr 100.1239.20 , te pierwsze co podałeś niby się zgadzają ale mają 20mm grubości a nie 22 mm.

https://a6klub.pl/a6-c5-27bt-quattro-ha ... t97547.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga