Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Upgrade hampli w C5

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
seba25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 02 lis 2012, 22:04
Lokalizacja: wieruszów

Post autor: seba25 » 17 lip 2018, 23:00

Czyli zostaje tylko kupić adaptery pod tarcze żeby ją odsunąć od zwrotnicy i będzie git? bo zacisk siada sprawdzane

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 18 lip 2018, 17:11

Zacisk z d3 siada na zwrotnice alu...Na Twoim miejscu kupiłbym tarcze z A7 356mm i pisaty z S6 c5... chyba wyjdzie najtaniej i najmniej kombinowania.

seba25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 02 lis 2012, 22:04
Lokalizacja: wieruszów

Post autor: seba25 » 19 lip 2018, 11:41

Piszesz ze takie rozwiązanie lepsze kupić piasty, a ja mama cały zestaw od d3 razem z tarczami to lepiej kupić adaptery.Bo teraz kupić nowe tarcze i piasty od s6 to trochę kasy wyjdzie

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 19 lip 2018, 14:13

Pomijając kwestię poprawności technicznej stosowania dystansów, to należy rozważyć jeszcze jeden aspekt - gabaryt zacisku. Na zdjęciu poniżej jest zacisk z tarczą 360mm - set oryginalny A8D3:
[center]Obrazek[/center]

Wcale tam wiele miejsca nie zostało do kolizji felgi z zaciskiem - tak ok. 10-15mm. Tarcza A8 ma wysokość ~60mm. Stosując niższe tarcze niestety przybliżamy felgę do zacisku. I najlepsze - felga z fotki ma ET25, czyli dość mało - felga z większym ET znowu przybliży się do zacisku, co sumarycznie wymusi konieczność zastosowania dystansów do odsunięcia felgi, czyli i tak wracamy do kwestii stosowania dystansów <okok>

Reasumując - najbezpieczniej zastosować dystans pod tarczę <luzik> , a przy wymianie pomierzyć bicie tarczy w takiej "kanapce" i zadbać, aby było w normie, którą dopuszcza producent tarczy. (sic.: taki pomiar jest zresztą podstawą reklamacji tarczy w każdym przypadku wymiany tarcz <milczek>
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

seba25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 02 lis 2012, 22:04
Lokalizacja: wieruszów

Post autor: seba25 » 19 lip 2018, 18:45

Czyli zamawiam adaptery pod tarcze no i dystanse na fele bo mi będzie obcierać, jak poskładam to dam znać co i jak wyszło

marcin85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 11 sty 2010, 18:57
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 19 lip 2018, 18:58

moze tak zapytam co juz masz kupione bo jak zaciski a8 d3 i tarcze 360mm to pod felge avus ori z s6 c5 z et35 wchodzi takie set jak pisalem wczesniej, jak masz alu zwrotnice to tylko piasty z lozyskam,i a prawdopodobnie same piasty, ale tego nie pamietam bo Zboj przerabial i zna wymiary, pewnie sie wypowie, dokladnie, wiec reasumujac majac zaciski i tarcze z klockami kup nawet uzywane lozyska ( jak cos mam namiary na dobrego goscia od tych gratow ) i zostaje zeszlifowanie jarzma o 7mm jak pisalem wczesniej. jak masz same zaciski to tarcza z A7 i bez przerobek, dodam ze jak dajesz dystans pod tarcze automatycznie zmniejszasz centrowanie dla felgi tj otwor na ktorym siada fela i sie troche juz robi niebezpiecznie

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 19 lip 2018, 18:59

seba25 pisze:Czyli zamawiam adaptery pod tarcze no i dystanse na fele bo mi będzie obcierać, jak poskładam to dam znać co i jak wyszło
Ale jakie Ty jeszcze chcesz zamawiać dystanse pod felgi? Adapter/dystans pod tarcze powinien wystarczyć. To i tak zwiększy Ci rozstaw kół przednich o ok. 2x13mm.
Chyba, że już przymierzałeś i felga obciera o zacisk nawet przy tej wysokiej tarczy z A8?

http://sportaudi.pl/viewtopic.php?t=11851 - tu ktoś akurat sprzedaje takie adaptery - i takie muszą być, inaczej nie wycentrujesz felgi.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

seba25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 02 lis 2012, 22:04
Lokalizacja: wieruszów

Post autor: seba25 » 19 lip 2018, 22:04

Tak mam kupione zaciski jarzma klocki i tarcze od d3 , czyli jak dobrze rozumiem to kupić tarcze od a7 i piasty od s6 i nic więcej nie trzeba będzie przerabiać.A felge przymierzałem bo przykręciłem zacisk i felga trze bo mam et 35 felgi

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 19 lip 2018, 22:44

To, że obciera Ci felga o zacisk jak zakładasz na obecną piastę i to jeszcze bez tarczy, to normalne - ten zacisk jest dość duży :) .
Jak chcez tarcze z A7, to piasta z S6C5 i powinno pasować. Piasta z S6C5 jest dłuższa i odsuwa koło o ok.6mm. Te 6mm + ok. 4mm grubości dzwona tarczy da Ci odsunięcie ok 10mm. Oceń, czy tyle wystarczy, aby felga weszła - jeżeli nie - czeka Cię jeszcze dystans pod felgę.

Dystans/adapter pod tarczę 360mm tę co masz będzie miał ok. 13mm + te 4mm grubości dzwona tarczy da Ci ok. 17mm odsunięcia koła - większa szansa, że zmieści się bez dystansu pod felgę.

Każde z rozwiązań ma swoje plusy i minusy. Jeżeli to rozwiązanie z tarczą z A7 uchroni Cię od zastosowania dystansu pod felgę, to jest to lepsze rozwiązanie - pomimo wyższego kosztu (zakup tarcz, piast, łożysk + robocizana). Jeżeli i tak felga się nie zmieści - kupuj od razu adaptery pod tarczę - szybciej i taniej.

Ps1. adapter nie równa sę dystans - adapter precyzyjnie osadza się na kołnierzu centrującym piasty + posiada swoje kołnierze do osadzenia tarczy (68mm) i felgi (57,1mm)

Ps2. Pamiętaj, że każdy adapter/dystans, czy to pod tarczę, czy pod felgę, wymaga dłuższych śrub
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 30 lip 2018, 18:30

Och forumowicze wszystkowiedzący. Mam do Was pytanie.
W sierpniu zamierzam wymienić zaciski na te z A8 (dopiero znajduje czas).
Jednak jedna rzecz mnie zastanawia.
Stare zaciski mają odległość pomiędzy gdzie przykręca się zaciski do jarzma i klocka (patrz zdjęcie - odległość A) to ok 70mm.
Zaciski które chcę wstawić mają ok 80mm. Trzeba zastosować podkładki? Jeżeli tak to o ile przesunąć? 5mm? 10mm?
Obrazek

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 30 lip 2018, 23:14

qwerty01 pisze:Och forumowicze wszystkowiedzący. Mam do Was pytanie.
W sierpniu zamierzam wymienić zaciski na te z A8 (dopiero znajduje czas).
Jednak jedna rzecz mnie zastanawia.
Stare zaciski mają odległość pomiędzy gdzie przykręca się zaciski do jarzma i klocka (patrz zdjęcie - odległość A) to ok 70mm.
Zaciski które chcę wstawić mają ok 80mm. Trzeba zastosować podkładki? Jeżeli tak to o ile przesunąć? 5mm? 10mm?
[url=https://thumb.ibb.co/fbUWDo/zacisk.jpg]Obrazek[/url]
A jaka jest różnica grubości tarcz w obu tych przypadkach?
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 31 lip 2018, 07:52

Moje tarcze mają grubość 10mm (średnica 10mm), w A8 jest tarcza średnicy 20mm (chyba, VIN dawcy: WVWZZZ3BZXE192095)

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 31 lip 2018, 16:06

A że tak zapytam po co chcesz zmieniać zacisk??Bez jarzma?Jarzmo i tarcza zostaje twoja?Tarcze nie wentylowane mają grubość 10mm... tarcza nowa wentylowana ma tarczę 22mm grubości.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 31 lip 2018, 17:24

qwerty01 pisze:Moje tarcze mają grubość 10mm (średnica 10mm), w A8 jest tarcza średnicy 20mm (chyba, VIN dawcy: WVWZZZ3BZXE192095)
Pytanie było retoryczne - grubsza tarcza, to więcej miejsca w zacisku, myślałem że sam sobie odpowiesz. Ale bez jarzma samym zaciskiem nc nie zdziałasz - jaarzmo też musi przyjąć grubszą tarczę.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 31 lip 2018, 20:42

Tarcza zostaje stara (10mm_, klocki zostają stare. Chcę zmienić tylko zacisk (z większym tłoczkiem).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga