Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Sterownik ABS naprawa (nie reklama uslug)

Układ hamulcowy
Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 28 wrz 2013, 10:25

Damian8188 może nagraj filmik i wrzuć na YT, bo tak to ciężko będzie stwierdzić. Ja mam zawsze po przekręceniu kluczka takie krótkie "yyyyyyyyy" i cyk :P

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 28 wrz 2013, 13:18

The_Gie pisze:atlas1977, Zdaj relacje jak poszło. Dobrym pomysłem jest zawieść ABS do serwisu elektronicznego, mają lepsze lutownice :)
musze to odłożyć do przyszłego tygodnia...ale dam znać na pewno

Giete
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 12 sie 2013, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Ełk

Post autor: Giete » 07 lis 2013, 13:58

Super post, wszystko klarownie wytłumaczone, tylko ma ktoś pomysł jak to wykręcić, skoro to jest 6 śrub T20, a te dwie na samym dole są nieosiągalne, w szczególności jak ktoś ma jeszcze zamontowany obok reduktor. Jedynym wyjściem moim zdaniem chyba będzie zdjęcie nadkola, zbiorniczka spryskiwacza. Czy ktoś miał podobny problem z demontażem ?

leszko800
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 02 kwie 2013, 08:49
Lokalizacja: żnin/warszawa

Post autor: leszko800 » 07 lis 2013, 21:01

Witam
Czy ktoś się może orientuje czy typowe oznaki popsutego sterownika abs mogą być spowodowane jednym z dwunastu, całkowicie luźnym nie przylutowanym tym tłoczkiem/zaworkiem.
Obrazek

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 07 lis 2013, 22:30

Giete pisze:Super post, wszystko klarownie wytłumaczone, tylko ma ktoś pomysł jak to wykręcić, skoro to jest 6 śrub T20, a te dwie na samym dole są nieosiągalne, w szczególności jak ktoś ma jeszcze zamontowany obok reduktor. Jedynym wyjściem moim zdaniem chyba będzie zdjęcie nadkola, zbiorniczka spryskiwacza. Czy ktoś miał podobny problem z demontażem ?
Kolego w tym temacie masz wszystko pokazane: viewtopic.php?t=61208

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 08 lis 2013, 14:08

The_Gie pisze:atlas1977, Zdaj relacje jak poszło. Dobrym pomysłem jest zawieść ABS do serwisu elektronicznego, mają lepsze lutownice :)
heh...muszę się przyznać, że troszkę się jednak obawiam tej roboty, nie że nie potrafię ale z tego co widziałem to sterownik jest zalany jakims glutem wewnątrz i nie wiem czy powinienem to ruszać czy zostawić a jak ruszac to co to za glut :) chwilowo zarzuciłem temat

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 10 lis 2013, 22:43

Panowie mam takie pytanie.

sterownik ABSu jest walnięty jeśli vag nie łączy się z ABSem czy ogólnie z ECU samochodu ??

bo mi nie łączy się w ogóle z samochodem vag przez to że świeci mi się ABS <uoee>

dopiero teraz mam zamiar się zabrać za ten ABS i nie wiem od czego zacząć czy to czasami nie pompa albo coś.

Zauważyłem że np jak jest mokro i pada deszcz to hamulec jest jakby słabszy albo w innej części wciśnięcia hamulca reaguje.... <uoee>

i nie wiem już co to może być....


Pozdrawiam <rotfl>
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 17 lis 2013, 12:43

Ja miałem przez kilka dni wykręcony sterownik ABS, na blacie czerwony wykrzyknik i migający ABS i MOGÂŁEM połączyć się bezproblemowo z innymi komponentami w aucie.

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 20 lis 2013, 13:51

jest tak

wtyka pod abs jest podłączona nie mogę połączyć się z niczym w aucie

wtyka od abs jest odłączona łączę się normalnie ze wszystkim w aucie oprócz abs który jest odłączony


dziś mi chwile nie paliła kontrolka więc podłączyłem się pod abs i zrobiłem test wyjść w polski vag 4,9

wyskoczyło mi coś tam z czujnikiem halla i jakimś jego położeniu kliknąłem nastepny i wyskoczyło uszkodzony moduł sterujący chyba bo od razu wszystko zgasło i straciło połączenie i kontrolka abs znowu zaczęła się palić.....


i teraz nie wiem czy to czujniki coś na kablach czy faktycznie sterownik ABSu ???
_________________________________ Audi Quattro______________________________

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 22 lis 2013, 15:53

naprawiłem :) koszt 200pln, nie zdecydowałem się sam na naprawę ponieważ nie byłem pewien jak zabezpieczyć wnętrze i elektronikę po usunięciu tego żelu wewnątrz. Wiem wiem...powinienem sam spróbować ale jakoś nie mam do takich małych rzeczy podejścia. Wahacz młotkiem potraktować to i owszem ale tu..... :)

Oyciec Dyrektor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 29 maja 2012, 22:03
Lokalizacja: Norraby Sverige

Post autor: Oyciec Dyrektor » 22 lut 2014, 18:02

Wielu z użytkowników OOOO zastanawia się jak dobrać się do najniżej położonych śrubek
mocujących sterownik ABSu do pompy.
Dziś musiałem się zmierzyć z tematem. Ni jak nie uśmiechało mi się zdejmować koło i nadkole... Nie wspomnę już o zbiorniczku płynu do spryskiwaczy...
Jak tego dokonałem ?
Nie będzie to może epokowe odkrycie, ale niejednemu z Was może to pomóc, więc piszę
o tym.
W pierwszej kolejności odkręciłem dwie z trzech śrub mocujących zbiornik wyrównawczy
płynu chłodzącego. (czerwone strzałki) , następnie dwie śruby mocujące całą pompę do stelaża.(Strzałki niebieskie)
Zbiornik wyrównawczy odsunąłem w lewo, a następnie całą pompę ABSu uniosłem około 1,5 cm tak by móc ją odsunąć (także w lewo)
Dzięki temu uzyskałem nieco więcej przestrzeni by móc operować przy wszystkich sześciu śrubkach mocujących sterownik do pompy.
Łatwo nie było, bo miejsca jest mało, ale zyskana przestrzeń daje więcej możliwości operowania narzędziami.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jankes1878 » 11 kwie 2014, 22:41

Tak! Rozkręcamy wszystko co się da w 2 minuty i przeszkadza. +sposób Oyca będzie pomocny.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.

Dexter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 12 wrz 2010, 20:16
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: Dexter » 26 kwie 2014, 19:27

Panowie a jak niechcący przerwałem pare tych niezauważalnych złotych drucików?? :( czy idzie to jeszcze odratować

dukosz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 273
Rejestracja: 15 maja 2011, 19:13
Lokalizacja: MALAGA/silesia/CdSol

Post autor: dukosz » 26 kwie 2014, 21:36

Mogę wam podpowiedzieć że kumpel u siebie w swoim BMW miał podobny problem ze sterownikiem. kupił na Allegro klej przewodzący do obwodów lutowanych bo bał się lutować tych drucików, 10 min strachu i sterownik naprawiony.
jak zdobędę więcej wiadomości i zdjęcia, pokażę jak to wygladało u niego
Hiszpania jest piękna....szkoda że tak daleko

Oyciec Dyrektor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 29 maja 2012, 22:03
Lokalizacja: Norraby Sverige

Post autor: Oyciec Dyrektor » 27 kwie 2014, 08:55

Dexter pisze:Panowie a jak niechcący przerwałem pare tych niezauważalnych złotych drucików?? :( czy idzie to jeszcze odratować
Chyba raczej nie... Są na tyle słabo widoczne i na tyle delikatne, że ratuje tylko mikroskop... A i standardowy zestaw narzędzi raczej też tu za wiele nie da....

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga