Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Jakie tarcze oraz klocki hamulcowe ?

Układ hamulcowy
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 lut 2019, 16:03

Kończę właśnie drugi zestaw Zimmermann + Ferodo i jest wszystko w jak najlepszym porządku. Po drodze były zmieniane klocki i nawet nie musiałem ich docierać, bo od razu łapały. Pytałeś się Lewiana co może być przyczyną?

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 16 lut 2019, 16:10

Szczerze mówiąc tylne tarcze (gładkie) też mam popękane (zimmerman + klocki ferrodo). Przy delikatnym hamowaniu czuję, że któraś tarcza przednia ma bicie, ale wystarczy mocniej nacisnąć hamulec i już nie "bije".

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 lut 2019, 16:14

W C6 nie ma tego problemu i z tego co wiem, to w C7 też się nic nie dzieje.

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 16 lut 2019, 16:47

Pewnie większe są tarcze, to wolniej się nagrzewają.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 lut 2019, 17:31

U siebie mam 347 i 330 mm.

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 17 lut 2019, 11:16

U mnie z tyłu 245, więc różnica jest.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 17 lut 2019, 11:58

ja mam textar z tylu zrobiłem chyba na nich z 65-70 tys na klockach i na tarczach jednoczesnie zakładane ale teraz bede zmieniał bo zakładam 269
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

joter82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 332
Rejestracja: 24 mar 2015, 15:44
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: wawa

Post autor: joter82 » 19 lut 2019, 15:41

Piotrek_85 pisze: Mam dosc już tego Zimmermanna i Ferodo
dobrze, że nie dałem się namówić na ori przednie heble w zestawie wierocnego zimmermana. Czytając komentarz kolegi oswajam się z koniecznością swapowania przedniego zestawu na 6cio tłok ZR17 i dopiero dobierać tarcze

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 01 kwie 2019, 18:50

Wczoraj odezwał się prawy tył. Mam ofertę od Lewiana ale nie wiem na co się zdecydować. W zeszłym roku w maju założyłem zestaw (także od Lewiana) ''Textar Pro +'' i klocki Textar. Efekt hamowania jak najbardziej na plus ale długi czas mi piszczały na dohamowaniu po rozgrzaniu (nadal im się zdarza ale rzadziej i mniej), a od jakiegoś czasu czuję nawet bicie (zrobiłem na nich dopiero ~10tys. km). Wczoraj sprawdziłem (co prawda nie czujnikiem zegarowym lecz bardziej domowym sposobem - czujnik dotrze do mnie w tygodniu) i na tarczach nie widzę bicia, klocki od wewnętrznej zużyte na 6mm, po zewnętrznej 8mm. Mniej więcej po obu stronach (zew./wew.) płaszczyzny trące są równoległe do stalowych mocowań okładzin. Uwagę zwracają te paseczki blaszane przechodzące w poprzek klocków zewnętrznych (elementy tłumiące). Mam wrażenie, że klocek trochę ''buja'' się na nich w zacisku - czy to może powodować uczucie lekkiego bicia przy hamowaniu z około 100km/h?

A wracając do sedna, co polecicie na tył? fi255

[ Dodano: 2019-04-01, 18:50 ]
Zakupiłem profi czujnik/miernik zegarowy i w sobotę zrobiłem pomiary z przodu. Piasty: wskazówka drgała w zakresie 0,01mm, tarcza prawa 0,04mm, lewa 0,02mm. Wg mnie w normie, a mimo to czuję delikatne drgania na kierownicy i pedale hamulcowym w okolicach 100km/h. Klocki równo zużyte (9-10mm okładziny przy czym prawa strona 1mm bardziej względem lewej), zaciski chodzą płynnie na prowadnicach, tłoczki nie zapieczone. Macie jakieś pomysły? Jeszcze mi się przypomniało, że gdy auto toczy się kilkanaście-kilkadziesiąt cm/sek i gwałtownie wcisnę pedał hamulca słychać w środku takie ''zacięcie'' hamulców, jakby szurnięcie mebla po podłodze ale ten efekt pamiętam od zawsze i występuje tylko przy takim hamowaniu pulsacyjnym/kicaniu gdy np. chcę pobujać autem przód-tył (nie wiem jak to lepiej opisać)

NazgulL94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 01 sie 2018, 20:12
Imię: Adam
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: NazgulL94 » 07 kwie 2019, 08:39

Witam wszystkich.
Zamierzam kupić zestaw tarcz i klocków na tylną oś, na Allegro można znaleźć do 250 zł takie zestawy jak :
tarcza ATE , klocki ATE
tarcza TRW , klocki TRW
tarcza FEBI , klocki TRW
tarcza BREMBO , klocki FERODO
Tarcza BOSCH , klocki BOSCH

Jaki zestaw będzie najlepszy a jaki omijać ?

ZAGATO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 234
Rejestracja: 02 maja 2015, 20:12
Imię: Nie ma imienia
Moje auto: Nie znam profilu
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Bytów

Post autor: ZAGATO » 07 kwie 2019, 11:31

Wszystko co podales jest markowe i bedzie dobrze. Ale chyba najlepiej ate + ate.
A6 c5 1.9tdi afn
A6 c6 2.0tdi blb

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 07 kwie 2019, 12:23

Klocki ate nie polecam. Pylą bardziej, niż węgiel na śląsku.

pelonek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia

Post autor: pelonek1 » 07 kwie 2019, 12:35

qwerty01 pisze:Klocki ate nie polecam. Pylą bardziej, niż węgiel na śląsku.
Ja też nie polecam ATE, pylą jak pylą ale też piszczą u mnie przy delikatnym hamowaniu.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 kwie 2019, 17:20

Pylenie jeszcze można przeżyć, ale piszczenie jest dla mnie niedopuszczalne <uoee> .

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 09 kwie 2019, 19:59

Złożyłem w sobotę na tył ATE Power Disk + ATE Ceramic. Zdążyłem już zrobić ~600km (trasa, miasto - ogólnie lekko nie miały i choć powinienem delikatnie się z nimi obnosić na dotarciu to nie miałem możliwości). Z początku tarcze były dość gorące zanim zdarła się powłoka ochronna pod klockiem ale już jest OK. Nie piszczą, nie pylą! i teraz wiem co oznacza stwierdzenie ''hebel żyleta'' choć zawsze uważałem, że tył hamuje w 15-20% względem przodu i pełni funkcję stabilizującą. Podejrzewam, że to nie to samo co upgrade do S6 ale w porównaniu ze zużytą serią (ori Audi) jest fajnie <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga