Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Jakie tarcze oraz klocki hamulcowe ?

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 11 cze 2018, 18:24

Akurat klocki i tarcze wymieniane w zeszłym roku.

stingear

Post autor: stingear » 15 cze 2018, 21:44

Dziś byłem u mechanika, wymienił mi z tyłu klocki i tarcze na nowe. Powiedział, że z prawym zaciskiem jest źle, bardzo ciężko chodzi. Trzeba go jak najszybciej wymienić. Odebrałem auto i wróciłem do domu. Daleko nie mam - 7km - Auto jechało z wyraźnym oporem. Po dojechaniu na miejsce obejrzałem hamulce i się przeraziłem - z klocka mało co zostało - czyli zacisk się zakleszczył i załatwił nowe klocki. Mam nadzieję tylko, że nie załatwił tarcz. Klocki były z NK, tarcze z ATE. Teraz muszę zamówić nowe klocki i zacisk, jak przyjdą, to do wymiany.
Obrazek

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 cze 2018, 22:08

Co to za mechanik, że oddał auto w takim stanie :shock: .

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 15 cze 2018, 22:19

Pewnie nie wyczyścił.prowadnic albo nie cofnął do końca tłoczka
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

stingear

Post autor: stingear » 17 cze 2018, 21:33

Koła kręciły się bez zarzutu, sam sprawdzałem, nie było żadnych oporów. Tłoczek czyścił, ale powiedział, że to na długo nie będzie, bo jest mocno zajechany i trzeba będzie go szybko wymienić. Ten czas przyszedł szybciej, niż się spodziewałem. Trudno się mówi, pozostaje mi tylko wymienić zacisk i klocki z nadzieją, że tarcze całe.

Awatar użytkownika
Krix0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 367
Rejestracja: 18 kwie 2015, 21:00
Imię: Artur
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KGR

Post autor: Krix0 » 19 cze 2018, 20:52

Dobra szybkie pytanie Bosch, TRW, czy Textar
Pacient z profilu troszkę więcej PS bo 315 ale na tym zostaje. Komplet na przód. Czekam <lol>
Pomoglem ?
Daj pomógł Ciebie nic nie kosztuje a mnie motywuje.
Nie zapomnij napisać czy problem znikł po otrzymanych radach, dla potomnych :)

stingear

Post autor: stingear » 20 cze 2018, 22:19

Weź coś dobrego, najlepiej nawiercane. Ja założyłem Mikodę, jestem bardzo zadowolony. Porządne sportowe tarcze. Cenowo coś koło 160&#8364; się prasuje komplet z klockami. Brembo także bardzo dobre. Albo właśnie Bosch.
A tak z innej beczki odnośnie mojego ostatniego epizodu z tylnymi - czy ktoś jest mi w stanie wytłumaczyć, co za debil lakieruje tarcze hamulcowe? Okazało się że to lakier się zawinął i wyglądał jak starty klocek.
Auto stało kilka dni, więc z głupa poszedłem coś tam sprawdzić, odpalić silnik i coś mnie tknęło, żeby to palcem ruszyć. I se odpadło ukazując calutki nietknięty klocek. Jak się przyjeżdżam to widać starty lakier z tarczy, który od spodu kolorem przypomina kolorem metal. Przejechałem się, wszystko działa prawidłowo, nic się nie blokuje ani nie grzeje. Po prostu kosmos...
Zdjęcie tarczy

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 cze 2018, 22:24

Gdy tarcze są dodatkowo lakierowane, to należy wykonać kilkanaście delikatnych hamowań, aby zetrzeć warstwę lakieru. Dzięki takiemu zabezpieczeniu tarcze dłużej wyglądają lepiej, ponieważ tak szybko nie rdzewieją. Nie trzeba też ich odtłuszczać przed montażem, a ewentualnie przemyć zmywaczem, gdy zostną ubrudzone smarem itp.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 20 cze 2018, 23:13

Ja w swojej założyłem oryginalne Audi i tez były lakierowane. Patrząc na twoje zdjęcie wtedy nie chciało mi się wierzyć że zjechało klocka po 4km
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

stingear

Post autor: stingear » 24 cze 2018, 20:23

Wiedzą nie dysponowałem, dlatego tak mi się wydawało. W każdym razie jest już wszystko ok, tylko cały czas mi świeci ikona zużytych klocków. Z prawej strony wymieniłem przewód, bo jest razem z sensorem ABS. Z lewej nie wyglądał na jakkolwiek uszkodzony. Natomiast mam pytanie. Sensor ABS montuje się na taką metalową obejmę rozporową. Nie miałem go w zestawie z sensorem, musiałem później dokupić. Założyłem tą obejmę, ale sensora nie umiem do końca wcisnąć - brakuje mi jakieś 0,5 do 1cm. Robiłem to bez zdejmowania koła, ale jutro jadę na garaż i jednak zdejmę koło. Czy mogę użyć małego młoteczka i go delikatnie wbić przez klocek drewniany? Czy lepiej się pomęczyć i próbować wcisnąć?

[ Dodano: 2018-06-24, 20:23 ]
Zrobiłem, działa, nie wyświetla błędu. Wystarczyło wcisnąć, ale bez zdejmowania kola ciężko.

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 25 cze 2018, 20:27

Muszę przyznać, że z każdym kilometrem jestem coraz bardziej zadowolony z Textar Pro + oraz klockow Textar. Co prawda poczatkowo piszczenie przy dohamowaniu z pelzania draznilo przy tej klasie auta/hamulcow ale set dojrzewa i wlasciwie juz nie piszczy. Powłoka antykorozyjna to raczej nie zwykły lakier a raczej jakieś napylenie, które absolutnie nie przepala się, nie piszczy itp. Hebel wciąż wygląda jak świeżo założony. Mikody osobiscie odradzam. Miałem kiedyś nacinane i nawiercane i bily strasznie po ok. 4 tyś. km. Niby ładnie wyglądają, niby tanie ale mam wrażenie że to zwykle n/n tylko podrasowane otworami i nacieciami przez co raczej są bardziej głośne i tną klocki czytaj pyla jak diabli.

Awatar użytkownika
Krix0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 367
Rejestracja: 18 kwie 2015, 21:00
Imię: Artur
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KGR

Post autor: Krix0 » 30 cze 2018, 15:19

Wybrałem komplet od Zimmernann tarcze i klocki.
Do tego wymienię przewody na oplot.
Napisze po tyś jak się sprawują.
Pozdrawiam
Pomoglem ?
Daj pomógł Ciebie nic nie kosztuje a mnie motywuje.
Nie zapomnij napisać czy problem znikł po otrzymanych radach, dla potomnych :)

joter82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 332
Rejestracja: 24 mar 2015, 15:44
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: wawa

Post autor: joter82 » 12 lip 2018, 18:54

Krix0,
no i jak się sprawują???
ja założyłem ten szmelc 2 lata temu i już 2 razy przetaczałem na aucie bo gną się jak Karyna na potańcówie w remizie w miejscowości Swornegacie. nie wiem czy 3ci raz będę to robił bo mam ochotę na swap układu i porządne sportowe tarcze/klocki.

pozdro

zjl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 19 cze 2017, 14:40
Lokalizacja: Lublin

Post autor: zjl » 01 sie 2018, 09:45

cześć,
przymierzam się do kupna zestawu na przód i wstępnie wybrałem Tarcza hamulcowa TRW DF2652 + Klocki hamulcowe TRW GDB1307 COTEC, niby sprzedawca mówi że będą do mnie pasować ale w opisie klocków jest napisane "Zawieszenie - Dla samochodów z zawieszeniem sportowym" więc zastanawiam się o co tu chodzi...
zacząłem więc googlować i w jakiejś wyszukiwarce po VIN wyszło mi, że powinienem kupić zupełnie inne klocki, dużo droższe GDB1371, które nawet zupełnie inaczej wyglądają...

jakie wy macie u siebie zamontowane i czy rzeczywiście te pierwsze nie będą do mojego auta pasowały?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 01 sie 2018, 11:19

Wyszukiwanie po VINie dla A6 działa dopiero od roku modelowego 2002, więc nie wiem co tam wyszukało :p. Podaj VIN albo podeślij mi na PW, to podam Ci odpowiednie numery.

[ Dodano: 2018-08-01, 11:19 ]
Według silnika powinieneś mieć tarcze 288 mm i wtedy podane przez Ciebie numery tarcz i klocków są dobre.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga