Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all] bicie tarczy

Wszystko co dotyczy ogólnie układu hamulcowego w tym ABS, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
Mav3ric
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 21 gru 2009, 18:05
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Mav3ric » 15 cze 2011, 21:48

Dziś byłem u dobrego diagnosty mają sprzęt jakiego jeszcze w stacjach nie widziałem. Sprawdzili na 3 maszynach nic nie ma. Amortyzatory prawie nowe po 65-75% Każdy amortyzator ma ok 80% wina wagi auta i tak wychodzi zawsze. NIe ma luzów. Jutro odpowietrzę cały układ hamulcowy zaleje nowym płynem. Jak to nie pomoże wymienię klocki może to ich wina.

Nie ma luzów na zawieszeniu więc to wina bardziej felg 18" oraz opon Michelin Pilot już trochę wysłużyły i niedługo do wymiany. Ponieważ na 16" zimówkach nie drży nic. A audi wrażliwe na opony.

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 15 cze 2011, 22:56

spróbuj jeszcze wywazyc koła
wiem że już to zrobiłeś ale może masz wybite opony i wtedy może pomóc tylko wywazanie z obciążeniem
wybierają markę i model samochodu i oponą jest docisnieta

Mav3ric
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 21 gru 2009, 18:05
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Mav3ric » 16 cze 2011, 00:06

vonito pisze:spróbuj jeszcze wywazyc koła
wiem że już to zrobiłeś ale może masz wybite opony i wtedy może pomóc tylko wywazanie z obciążeniem
wybierają markę i model samochodu i oponą jest docisnieta
Nie rozumiem jak z obciążeniem. Sprawdzałem na 2 różnych kompletach felg i opon. Fakty że obydwa nie do końca pierwszej młodości ale w tym i w tym przypadku buczalo przy hamowaniu tak samo

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 16 cze 2011, 11:07

Mav3ric pisze:Sprawdzałem na 2 różnych kompletach felg i opon. Fakty że obydwa nie do końca pierwszej młodości ale w tym i w tym przypadku buczalo przy hamowaniu tak samo
Mav3ric pisze:więc to wina bardziej felg 18" oraz opon Michelin Pilot już trochę wysłużyły i niedługo do wymiany. Ponieważ na 16" zimówkach nie drży nic
no to jak jest w końcu ?? <mysli>
Mav3ric pisze:Nie rozumiem jak z obciążeniem
chodzi o to że w normalnym zakładzie wyważają same koła i tylko zmiana wagi ma znaczenie
natomiast jak pojedziesz do porządnego zakładu to wyważą Ci koło na maszynie która z odpowiednią siłą dociska koło - tak jak na drodze w samochodzie
wtedy można zniwelować również bicie opony - w granicach rozsądku oczywiście ;)

Mav3ric
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 21 gru 2009, 18:05
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Mav3ric » 16 cze 2011, 11:43

Rzadko spotykana maszyna przynajmniej ja nie widziałem.

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 16 cze 2011, 12:54

W Latexie w Opolu jest więc w Poznaniu też znajdziesz :)

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 16 cze 2011, 19:24

jak oponka zużyta często zdarza się pękanie siatki stalowej wewnątrz niej czego nie widać i wówczas pod obciążeniem podczas jazdy zdarzają się drgania i wibracje

dzidek 196
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 23 kwie 2011, 15:41
Lokalizacja: NYSA

Post autor: dzidek 196 » 14 lip 2011, 23:04

witam dolacze sie do tematu ale wydaje mi sie ze to nie opony niemaja az takiego wplywu na bicie w czasie hamowania pracowalem kilka lat w serwisie opon jak sa nie wywazone to ma wplyw ale wiekszy na zawieszenie niz na hamowanie a ze bije w czasie jazdy to jest tak przy malej predkosci do 40 to opona albo felga a jak od 80 do 120 to tylko wywazenie a jak sa wyzabkowane to gdzies sa luzy na zawieszeniu <uoee>


ja mam tez problem z biciem w czasie hamowania; hamuje ni tak jaby byly pulsacyjne jak sa to mniej i jak sa gorace to masakra toczylem nowe klocki i lipa musze sprawdzic jeszcze miernikiem na aucie czy nie mam jakies piasty walnietej bicia

Mafia56
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 28 paź 2009, 21:40
Lokalizacja: Chełm

bicie tarcz

Post autor: Mafia56 » 23 lip 2011, 20:12

Panowie U mnie orgnial wytrzymal 250 tys km.Zalozyłem ATE i Po 30 tys zdechlo oczywiscie reklamacji nie uznali....normalne.....a teraz zalozyłęm FERODO i znowu mam lipe juz po 5 tys km......Zawieszenie sparwdzane nigdznie niema luzow ani stukow nic sie nie dzieje....Cylinderki sprawdzane wszystko jest oki....i powiedzicie Mi co teraz mam kupic zeby bylo dobre????

dzidek 196
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 23 kwie 2011, 15:41
Lokalizacja: NYSA

Post autor: dzidek 196 » 23 lip 2011, 21:07

Mafia56, witaj sam mam duzy problem trzesie mi buda jakbym mial kola luzne Zimmermann chyba kupie te :]

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 23 lip 2011, 23:15

Ja w poprzednim samochodzie w zeszlym roku wymieniłem 3 komplety tarcz z przodu z powodu bicia na kierownicy... Zeby nie było wrzucalem Zimmermanny Sporty i do tego miałem EBC Red Stuff.

Wina leżała w krzywej piaście. Wymiana piast wraz z łożyskami i po dziś dzień jest spokój!

Awatar użytkownika
777equity
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 125
Rejestracja: 24 gru 2009, 14:53
Lokalizacja: Lodz/Warszawa

Post autor: 777equity » 01 sie 2011, 00:28

Blade05 pisze:Ja w poprzednim samochodzie w zeszlym roku wymieniłem 3 komplety tarcz z przodu z powodu bicia na kierownicy... Zeby nie było wrzucalem Zimmermanny Sporty i do tego miałem EBC Red Stuff.

Wina leżała w krzywej piaście. Wymiana piast wraz z łożyskami i po dziś dzień jest spokój!
W jakis sposob skrzywiles te piaste?
Czy W ASO ci to zdiagnozowali?
Temat bicia tarcz hamulcowych widze jest dosc popularny moze trzeba dokladnie opisac co robic i co wykluczac po kolei aby wyeliminowac te nieznosna przypadłosc?
Wykonane Mody
Virus 287KM 574 Nm
Podświetlenie tablicy rej. LED

Plan 4 the worst hope for the best

gwizdek50
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 13 wrz 2008, 14:02
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia

Post autor: gwizdek50 » 01 sie 2011, 21:16

Witam
Podłączę się do tematu, choć nie wiem, czy u mnie w hamulcach tkwi problem...
Otóż w moim A6 od jakiegoś czasu słyszalne jest "wycie", tak jakby głośno opony chodziły, ale nie regularne - tj nie w czasie całego obrotu koła, tylko takie... "ciapanie" wyraźnie jest to z prawej strony, ale nie ma bicia na kierownicę.
Wiosną pękła mi guma w przegubie, więc najpierw wymieniłem samą gumę, zeby potem (oszczędny dwa razy płaci <zalamka> ) wymienić cały przegub. Mechanik nie widział w nim dużych luzów, ale... sądziłem, że to pomoże, a tu .... <nerwus> za to wskazał mi na niewielkie luzy w łożysku koła prawego - wymieniłem więc łożysko z całą piastą (stanowią komplet) i nadal nic. Byłem u dwóch oponiarzy i też nie widzieli nieprawidłowości w zużyciu opon.
Pozostaje mi wymiana łożysk w prawym tylnym kole lub... coś z hamulcami.
Czasami rano, jak wycofuję z garażu to słyszę wyraźne otarcia w tylnym kole - i to właśnie takie na "ćwierć obrotu" - moga to być tarcze?????
Dodam, że przy hamowaniu nie rzuca samochodem - zachowuje się normalnie.
Jak ktoś miał podobne "zjawisko" to niech mi pomoże w temacie :)
Ostatnio zmieniony 02 sie 2011, 07:33 przez gwizdek50, łącznie zmieniany 1 raz.
gwizdek

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 01 sie 2011, 22:38

jeśli to wycie to raczej nie hamulce a właśnie łożysko, spróbuj podnieść auto na lewarku i zakręcić kołem, może będzie słychać "szum", sprawdź czy są luzy na kole.

gietek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 01 wrz 2009, 08:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gietek » 07 sie 2011, 15:54

dodam dla statystyk, że tez się borykam z biciem, ale u mnie występuje przy hamowaniu powyżej 100 km/h i przy dłuższym hamowaniu, przy hamowaniu poniżej 100 km/h jest absolutnie wszystko ok. nawet przy gwałtownym hamowaniu,
tarcze i klocki ATE założone 8 tyś. km. temu,nie katowane i nie przegrzane, jak tarcze były nówki wszystko było ok., chyba te ATE to są jakieś podróby <mysli> . dodatkowo co zauważyłem to na tarczach w poprzek pojawiły się takie jakby nacięcia, nie wiem jak to wytłumaczyć, takie ciemniejsze kreski mniej więcej co 5 cm. - w starych mocno zużytych tarczach tez takie miałem tylko dużo bardziej je było widać, podobno robi się to od przegrzania. tych ATE to więcej teraz w podróbie niż oryginału :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga