Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Ubywa płynu chłodniczego.

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ziko123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 20 sie 2015, 14:22
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kałuszyn

Ubywa płynu chłodniczego.

Post autor: ziko123 » 20 sie 2015, 14:29

Witam jestem tu nowy na forum. Mam Audi A6 C7 3.0 TDI 207 KM z 2011r. i jak w temacie ubywa mi płynu chłodniczego:( nie wiem co się dzieje nigdzie wycieków nie widać ani nic a ubywa. Na 1.500 km ubywa od Max do Minimum nawet niżej. Czy ktoś już to przerabiał?
Proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
watronik7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 145
Rejestracja: 13 lut 2012, 12:52
Lokalizacja: UK

Post autor: watronik7 » 03 sty 2016, 22:31

Mam podobna sytuacje. Czy ktos juz przerabial ten temat? Za kilka dni jade z tym do ASO ale cudow sie nie spodziewam bo jak zawsze pewnie nic nie znajda.

rafz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 10 gru 2012, 16:58
Lokalizacja: MARKI

Post autor: rafz » 04 sty 2016, 13:24

Nie rośnie ci stan oleju może???? Być może głowica przepuszcza płyn do silnika albo uszczelka pod nią ...

ziko123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 20 sie 2015, 14:22
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kałuszyn

Post autor: ziko123 » 25 sty 2016, 18:31

Mam podobna sytuacje. Czy ktos juz przerabial ten temat? Za kilka dni jade z tym do ASO ale cudow sie nie spodziewam bo jak zawsze pewnie nic nie znajda.

Mi nie rośnie stan oleju.
Jak na rozgrzanym silniku auto chwile pochodzi chwile na wolnych obrotach to (czasem) nie zawsze przy ruszaniu puści taką białą parę przez chwilkę dosłownie.
Coś ktoś wspominał że potrafi czasem chłodnicą recyrkulacji spalin iść płyn w wydech i to będzie przepalać.
Chyba pozostanie tylko metoda prób i błędów i ją wymienić, może przejdzie.
watronik7 jeśli będziesz miał jakieś info napisz co i jak może w końcu znajdziemy przyczynę:)
Pozdro

Awatar użytkownika
watronik7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 145
Rejestracja: 13 lut 2012, 12:52
Lokalizacja: UK

Post autor: watronik7 » 02 gru 2016, 23:26

A wiec sprawa byla dosc skomplikowana ale w koncu po 2-ch miesiacach i 3 wizytach w warsztacie problem rozwiazany. W moim przypadku bylo tak:

Ubywa plynu chlodniczego. Auto pracuje normalnie. Olej silnikowy OK.

1. W ciagu tygodnia z kawalkiem poziam spada na zbiorniku wyrownawczym z max do min. Pod maska w na przedniej czesci silnika z lewej strony widoczne biale zacieki i rozpryski bo kapie na pasek klinowy. Wizyta u mechanika. Wymiana modulu termostatu od ukladu chlodzenia z filtrem oleju bo to ustronstwo jest w jednym kawalku. Nr czesci to 059115389P. Test cisnieniowy. Wszystko wyglada OK.

2. Po tygodniu od ostatniej wizyty w warsztacie znowu ubywa plynu chlodniczego w ilosci jak poprzednio albo nawet troche wiecej. Pd maska na przedniej czesci silnika z prawej strony widoczne zacieki jak poprzednio. Po kolejnym tygodniu wizyta u mechanika. Tym razem wymiana pompy wody. Nr czesci S059121008JX. Test cisnieniowy. Wszystko wyglada OK.

3. Po tygodniu od ostatniej wizyty w warsztacie znowu ubywa plynu chlodniczego. Tym razem mniej. Z max do min spada po ok 2-3 tygodniach. Pod maska tym razem nie widac wyciekow. Sucho wszedzie a plyn ubywa. Uszczelka pod glowica wykluczona po ojel silnikowy czysty. Mechanik radzi zeby zrobic dolewke i pojezdzic kolejny tydzien bo moze plyn po ukladzie musi sie dobrze rozejsc. Plyn dalej ubuwa wiec kolejna wizyta u mechanika. Wstepnie rozklada rece bo nic nie widac ale w koncu wymienia zbiornik wyrownawczy i korek do niego bo istnieje szansa ze plyn ucieka ze zbiornika gdzies pod korkiem lub do rurki przelewowej. W koncu przestalo ubywac plynu i do dzis wszystko jest OK.

ziko123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 20 sie 2015, 14:22
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kałuszyn

Post autor: ziko123 » 20 gru 2016, 17:27

watronik7 a czy Tobie robiło się ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym? Bo u mnie wyrzuca płyn jak odkręcam korek od zbiorniczka. Płyn nie idzie do oleju bo sprawdzałem i u siebie także wymieniałem podstawę filtra oleju wraz z termostatem. I dalej to samo jak ją najdzie to ubywa tego płynu a nie raz to 2-3 tyg jeżdżę i jest wszystko OK. Myślę nad tym zbiorniczkiem czy go nie wymienić???
Bo jak nie to to któraś z głowic??? Pęknięta???Pozdro

Awatar użytkownika
watronik7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 145
Rejestracja: 13 lut 2012, 12:52
Lokalizacja: UK

Post autor: watronik7 » 20 gru 2016, 23:44

Plyn jest pod cisnieniem i pewnie bedzie go wyrzucac jak jest goracy jednak ja u mnie tego nie sprawdzalem. Wymien zbiornik i korek do niego. Koszt minimalny w SPAM do innych napraw. Jak wspominalem u mnie zbiornik wizualnie byl ok i zadnych wyciekow nie bylo widac. Problem z tym byl taki ze male wycieki plynu szybko odparowywaly na goracym silniku wiec ciezko je byli zlokalizowac.
A6 C6 --> A7 4G

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 19 sie 2018, 10:33

Witam. A ja mam prosbe do czytajacych ten post i majacych audi a6 c7 lub a7. Moglibyscie sprawdzic czy u was korek od zbiorniczka wyrownawczego przylega rowno do zbiorniczka jak jest zakrecony?mi tez odrobine ucieka plynu co jakis czas i nie wiem gdzie ale zauwazylem,ze korek delikatnie odstaje zamiast przylegac rowno na calej powierzchni.

Awatar użytkownika
UneeK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 477
Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: UneeK » 21 sie 2018, 20:39

Jest minimalna szczelina. Korek przy zakręcaniu na koniec robi delikatny "klik".

jaris2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 03 kwie 2017, 20:21
Lokalizacja: Opole

Post autor: jaris2 » 21 sie 2018, 23:00

Polecam sprawdzić sam zbiorniczek może mieć mikro nieszczelność. Warto wykonać próby ciśnieniowe na zbiornczku. Warto sprawdzić także główny wąż ( ma spora średnicę, mam co prawda poprzednia generacje A6 , ale u mnie pojawił się wyciek spowodowany gorącej, Was uszkodzony od spodu)

Awatar użytkownika
UneeK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 477
Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: UneeK » 26 sie 2018, 21:27

Warto wrzucić korek do wrzątku, wsypać saszetkę kwasku cytrynowego, wymieszać i zostawić na 20 minut. Następnie wypłukać, zamontować i sprawdzić czy nadal pojawią się ubytki.

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DLHA 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 27 sie 2018, 08:24

A masz chłodnice spalin EGR?

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 26 paź 2018, 19:08

Dzieki za odpowiedzi Panowie. Narazie dolalem pare dni temu i mierze dla pewnosci zawsze w tym samym miejscu na parkingu. Czy mam chlodnice EGR to nie wiem.

[ Dodano: 2018-10-26, 19:08 ]
Zaobserwowalem taka rzecz. Zrobilem w weekend trase 1000km i plynu prawie nic nie ubylo. Jezdzac po miescie i po dystansie 1000km jest na zbiorniczku widoczny ubytek plynu. Mechanik zasugerowal,ze taka sytuacja to moze byc wina korka zbiorniczka.

vagTDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 279
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:33
Imię: Bar
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: vagTDI » 31 sty 2019, 21:13

U mnie przy duzym serwisie wyszło, ze płyn ucieka przez nieszczelną pompę wody, nie było widać śladów wycieku pod samochodem, ale minimalnie ubywało.

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 12 lut 2019, 09:37

vagtdi przez pompe czy ta dodatkowa pompe wody na dole co jest?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga