Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
mariusz2108
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 20 maja 2013, 22:00
Lokalizacja: małopolska

[A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego

Post autor: mariusz2108 » 27 sty 2014, 20:00

Witam,

czy to normalne, że po przejechaniu około 100 km na 15 stopniowym mrozie temperatura płynu chłodniczego jest na poziomie 60 st.?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 27 sty 2014, 20:10

Na pewno nie. Raczej termostat do wymiany.

mariusz2108
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 20 maja 2013, 22:00
Lokalizacja: małopolska

Post autor: mariusz2108 » 27 sty 2014, 20:17

Dzwoniłem dzisiaj do Audi i mi powiedzieli, że to jest normalne i tak ma być.

Dzięki za info. Jutro jadę do serwisu.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 27 sty 2014, 20:20

Ja jeżdżę codziennie i też u mnie są mrozy po -20 kilka i zawsze auto złapie mi temperaturę pracy - 90 stopni, tym bardziej po przejechaniu 100km.
motostacja - części samochodowe.

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 28 sty 2014, 07:52

Proszę Was,
nie porównujcie diesla do benzyny !!

To oczywiste że benzyna ma większą temperaturę pracy, szybciej się grzeje i lepiej trzyma ciepło.

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 28 sty 2014, 08:04

Przy takich mrozach jak były łapie mi 90 po paru kilometrach, a benzyny nie mam ;)
Wydaje mi się, że po to jest termostat i mały obieg, żeby auto nagrzewało się szybko do odpowiedniej temperatury... .

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 28 sty 2014, 08:10

W przypadku naszego auta jest elektryczna grzałka i ona pomaga.
Ja robię do pracy 15 km, średnia ok 40 km/h

Przy -10 nagrzewa się w około 8-10 km, jak były po -17 nagrzewał się aż do pracy czyli 15 km.
Może być to wina termostatu, ale być nie musi.

U mnie mama ma citroena c3, a w pracy mamy grande punto w dieslach.
Te auta grzeją się bardzo długo, a po nagrzaniu wystarczy włączyć gorący nadmuch do środka ijuż od 2 biegu/szybkości auto widać po wskazówce jak szybko traci temperaturę.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 28 sty 2014, 09:21

Stary, no bez przesady. Wiadomo, że diesel się dłużej nagrzewa, ale po kilku/kilkunastu kilometrach łapie temperaturę pracy, a tu po 100 kilometrach łapie tylko 60 stopni, więc na pewno nie jest dobrze. To nie prehistoryczny archaik, tylko auto klasy Premium.

Też na co dzień jeżdżę dieslem (służbowym) i sama miałam diesla i zawsze łapało mi temperaturę 90 stopni (ja mam do pracy 25km). Wg Twojej teorii to w zimie diesel cały czas może jeździć na niedogrzanym motorze, a to moim zdaniem bzdura co najmniej.

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 28 sty 2014, 09:34

Na 100km odcinku to jest niemożliwe dlatego napisałem o termostacie!
Ale przy krótkich odcinkach jest to jak najbardziej realne.
Na grzanie i trzymanie ciepła ma też wpływ płyn jaki tam jest zalany.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 28 sty 2014, 09:54

Na krótkich odcinkach to się zgodzę, ale na długich to wiadomo, że tak nie powinno być. Sorki widocznie nie zrozumieliśmy się (a dokładniej ja źle zrozumiałam widocznie) <okok>

dante32
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 31 sty 2014, 00:00
Lokalizacja: Piła

Post autor: dante32 » 31 sty 2014, 00:12

Witam,
Właśnie dzisiaj wróciłem z ASO taki sam problem silnik nie dogrzewa dopiero po przejechaniu 50km wchodzi na 60C przy ciągłej prędkości 140km nagrzewa się do 90C. W ASO powiedzieli mi że to wina termostatu i jest do wymiany, kazali czekać na część z Niemiec do przyszłego tygodnia. Więc radzę jechać z tym do serwisu najwidoczniej jest to jakaś wada fabryczna choć nie wiadomo jak będzie po wymianie. Nie powinno to mieć miejsca w aucie za ponad 200tys. Jak wymienią to podzielę się opinia.

[ Dodano: 2014-01-31, 00:18 ]
Zapomniałem dodać że przy jeździe po mieście nie ma szans żeby przekroczyć temperaturę 70C. Przy ostatniej wizycie w serwisie powiedzieli że to normalne ale ja jestem zdania że raczej nie, przy większym mrozie dupa z jazdy przednia szyba zamarza i chuja widać. I takim sposobem nie wytrzymałem i pojechałem do serwisu. Jechać do serwisu coś jest na rzeczy serwisant przez przypadek mi się wygadał że nie mogą sobie z tym poradzić od kilku lat.

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 31 sty 2014, 00:26

Hmm w Chryslerze Voyager z 2002 roku bodaj, mój brat ma webasto służące jedynie dogrzewaniu silnika, także podczas jazdy. Właśnie w dieslu. Przynajmniej tak twierdzi ;) Nie wydawało by się to jakieś złe rozwiązanie problemu.

dante32
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 31 sty 2014, 00:00
Lokalizacja: Piła

Post autor: dante32 » 31 sty 2014, 10:19

Także mam webasto, ale nie radze tego włączać w trakcie jazdy bo możesz spalić samochód. Nawet w instrukcji jest to wpisane, owszem możesz sobie podgrzać przed odjazdem ale to jest tylko chwila i silnik i tak się wychlodzi.

kiarka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 211
Rejestracja: 03 sty 2014, 18:12
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: kiarka » 31 sty 2014, 21:38

A możesz wkleić skan tego zapisu instrukcji?
Tomek

matielf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 17 paź 2012, 22:13
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: matielf » 01 lut 2014, 07:48

Mam ten sam problem co dante 32, byłem już w serwisie i stwierdzili tak ma być, czekam teraz na jakieś -6 i z powrotem do serwisu, jestem ciekaw co załatwisz? <mysli>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga