Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ S-TRONIC+Q] Jaki olej do dyferencjałów?

Układ napędowy i skrzynie biegów
sebek27074
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 20 sty 2022, 21:42
Imię: Sebastian
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kielce

Re: [ S-TRONIC+Q] Jaki olej do dyferencjałów?

Post autor: sebek27074 » 30 sty 2022, 02:43

Arek84 pisze:
30 sty 2022, 00:06

Możesz lać ravenol, to dobry olej. Ale do torsena jest inny niż do tylnego dyfra.
Fakt, już znalazłem. Do tyłu pójdzie VSG 75W90





Dzięki Panowie za pomoc !!! :)

sebek27074
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 20 sty 2022, 21:42
Imię: Sebastian
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kielce

Re: [ S-TRONIC+Q] Jaki olej do dyferencjałów?

Post autor: sebek27074 » 22 lut 2022, 09:54

mat1324 pisze:
27 sty 2022, 20:38
przedni dyferencjał + torsen (jeden układ): G055145A2
skrzynia: G060162A2 lub ZF Lifeguard Fluid 8
tylny dyferencjał: G052145S2

Jest to zestawienie dla tipa 8HP, bo temat jest o s-tronicu.

Zapoznałem się lepiej z tematem skrzyni, oleje wymienione, ale w tym opisie jest błąd.

W tiptronic 8HP przedni dyfer jest zalany olejem 75W90 tak samo jak tylny dyfer. Z przedniego dyferencjału wychodzi wał, który idzie do tyłu skrzyni i tam znajduje się torsen w osobnym układzie smarowania.


Numery olejów się zgadzają, ale trzeba mieć na uwadze żeby kupić więcej oleju na dyfer przód + tył (2L wystarczy) Torsen osobno.


Dzięki wszystkim za pomoc.


Pozdrawiam

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: [ S-TRONIC+Q] Jaki olej do dyferencjałów?

Post autor: mat1324 » 26 lut 2022, 23:09

DOTYCZY TIPTRONICA 8HP !!

W Twojej skrzyni jest jeden układ i przedni mechanizm jest zalany tym samym olejem co torsen. W tej rurze w Twoim przypadku jest olej przekładniowy, bo łączy ona oba mechanizmy różnicowe. Wszystkie silniki 3.0 BiTDI mają jeden układ. Przy osobnych układach w rurze jest "sucho", bo są odpowiednie uszczelniacze. U Ciebie spuszcza się olej z obu mechanizmów (osobne korki spustowe i wlewowe), następnie wlewa się po litrze oleju w każdy mechanizm przez ok. 5 minut, aby olej zdążył się przelewać do pozostałych komór. Następnie spuszcza się nadmiar, ale można od razu wykonać i tak obowiązkową jazdę testową ok. 10-15 minut, aby olej odpowiednio się rozprowadził. Następnie czekamy 15 minut, aby olej spłynął i sprawdzamy poziom. Z każdego korka nie powinien wyciekać olej. Jeśli wycieka, to spuścić nadmiar, a jak jest za mało, to dolać do pełna. Przy osobnych układach wlewamy powoli olej, aż zacznie wyciekać i zakręcamy korek. Nie trzeba sprawdzać poziomu, ale przy jednym układzie należy dodatkowo skontrolować poziom po jeździe testowej.

sebek27074
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 20 sty 2022, 21:42
Imię: Sebastian
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kielce

Re: [ S-TRONIC+Q] Jaki olej do dyferencjałów?

Post autor: sebek27074 » 27 lut 2022, 01:16

mat1324 pisze:
26 lut 2022, 23:09
DOTYCZY TIPTRONICA 8HP !!

W Twojej skrzyni jest jeden układ i przedni mechanizm jest zalany tym samym olejem co torsen. W tej rurze w Twoim przypadku jest olej przekładniowy, bo łączy ona oba mechanizmy różnicowe. Wszystkie silniki 3.0 BiTDI mają jeden układ. Przy osobnych układach w rurze jest "sucho", bo są odpowiednie uszczelniacze. U Ciebie spuszcza się olej z obu mechanizmów (osobne korki spustowe i wlewowe), następnie wlewa się po litrze oleju w każdy mechanizm przez ok. 5 minut, aby olej zdążył się przelewać do pozostałych komór. Następnie spuszcza się nadmiar, ale można od razu wykonać i tak obowiązkową jazdę testową ok. 10-15 minut, aby olej odpowiednio się rozprowadził. Następnie czekamy 15 minut, aby olej spłynął i sprawdzamy poziom. Z każdego korka nie powinien wyciekać olej. Jeśli wycieka, to spuścić nadmiar, a jak jest za mało, to dolać do pełna. Przy osobnych układach wlewamy powoli olej, aż zacznie wyciekać i zakręcamy korek. Nie trzeba sprawdzać poziomu, ale przy jednym układzie należy dodatkowo skontrolować poziom po jeździe testowej.


Na 1000% ?? Auto było na warsztacie, mechanik mi powiedział że przez to udało się zaoszczędzić troche kasy na olej, bo wystarczył 1L oleju a nie 2.... A dzisiaj właśnie pojawiło się wycie z okolicy skrzyni, jakby z tyłu - torsen??? Jestem ponad 1000km od domu.... Co mogę zrobić żeby to ewentualnie uratować?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: [ S-TRONIC+Q] Jaki olej do dyferencjałów?

Post autor: mat1324 » 27 lut 2022, 14:23

Przez tysiąc km nie uszkodzisz torsena. Jak pisałem wcześniej, jest on dość pancerny. Po drugie zaleciłem stosowanie oryginalnych olejów, bo to prowizoryczna oszczędność. Teraz wyje Ci skrzynia i znów będziesz je wymieniał.

sebek27074
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 20 sty 2022, 21:42
Imię: Sebastian
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kielce

Re: [ S-TRONIC+Q] Jaki olej do dyferencjałów?

Post autor: sebek27074 » 27 lut 2022, 14:55

mat1324 pisze:
27 lut 2022, 14:23
Przez tysiąc km nie uszkodzisz torsena. Jak pisałem wcześniej, jest on dość pancerny. Po drugie zaleciłem stosowanie oryginalnych olejów, bo to prowizoryczna oszczędność. Teraz wyje Ci skrzynia i znów będziesz je wymieniał.
Olej był oryginał, podesłałem na warsztat numery, które dostałem wyżej ale również propozycje że znalazłem zamienniki Ravenola. Gość znalazł w jakiejś hurtowni olej do torsena za około 200zł oryginalny. Nie widziałem butelek, ale podobno numery były zgodne. Oszczędność miała polegać na tym, że zamiast 2L oleju kupił 1L i powiedział że tyle wystarczyło.

Pocieszające, że nie zajadę torsena, ale łożyska z tyłu? Nie chciałbym tego wszystkiego robić przez czyjeś niedopatrzenie, a może brak wiedzy (??). Naprawdę jest to niepokojący odgłos głównie przy 90-105km/h i trzeba dodać że około 1100km już zrobiłem.

Znalazłem w sieci kilka rysunków technicznych, w torsenie jest pompa oleju która smaruje cały układ (jeśli to był dobry rysunek). Teraz pytanie czy bezpieczniej będzie jechać z mniejszą prędkością, czy z większą? Na logikę wyższa prędkość to większa wydajność tej pompy, ale też wyższe obroty na całej przekładni więc większe tarcie (?)
Będę starał unikać się prędkości 90-105, bo wtedy słychać to wycie.


Sory za panikę, ale chciałbym dojechać do domu bez przygód.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: [ S-TRONIC+Q] Jaki olej do dyferencjałów?

Post autor: mat1324 » 27 lut 2022, 19:22

Możesz śmiało wrócić do domu w takim stanie. Potem wymień olej na taki, jaki być powinien. Coś mi się wydaje, że mechanik nie kupił odpowiedniego oleju, bo jakim cudem kupił go za 200 zł, gdy w ASO jest za prawie 600 zł. Te 200 zł było dla Ciebie, czy za tyle kupił? Jeśli dla Ciebie, to kupił jeszcze taniej, bo przecież na pewno coś dorzucił.

sebek27074
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 20 sty 2022, 21:42
Imię: Sebastian
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kielce

Re: [ S-TRONIC+Q] Jaki olej do dyferencjałów?

Post autor: sebek27074 » 27 lut 2022, 22:53

mat1324 pisze:
27 lut 2022, 19:22
Możesz śmiało wrócić do domu w takim stanie. Potem wymień olej na taki, jaki być powinien. Coś mi się wydaje, że mechanik nie kupił odpowiedniego oleju, bo jakim cudem kupił go za 200 zł, gdy w ASO jest za prawie 600 zł. Te 200 zł było dla Ciebie, czy za tyle kupił? Jeśli dla Ciebie, to kupił jeszcze taniej, bo przecież na pewno coś dorzucił.
Możliwe że kupił febiego, którego kategorycznie zakazałem kupować. Czekam w dalszym ciągu na szczegółową wycenę od niego, ale tak czy owak - racja, w ASO mi powiedzieli (chyba) 539zł/litr.
Dzięki, troche mnie uspokoiłeś. Za półtora tygodnia powrót, zrobię co trzeba i dam znać czy się udało :)

Pozdrawiam

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: [ S-TRONIC+Q] Jaki olej do dyferencjałów?

Post autor: mat1324 » 27 lut 2022, 23:16

Masz tam olej o innych właściwościach, ale nadal jest smarowanie, lepsze czy gorsze, ale jest. Torsen pracuje głównie podczas skręcania oraz oczywiście poślizgu. Satelity obracają się też delikatnie podczas jazdy na wprost, bo nigdy średnica kół na obu osiach nie jest idealna, ale te ruchy można pominąć.

sebek27074
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 20 sty 2022, 21:42
Imię: Sebastian
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kielce

Re: [ S-TRONIC+Q] Jaki olej do dyferencjałów?

Post autor: sebek27074 » 27 lut 2022, 23:25

Ok, ale przy skręcaniu nie zauważyłem głośniejszej pracy, najgorzej jest przy tych 90-105km/h. Wyje dosłownie tak jak łożysko w kole tylko dokładnie z okolicy tyłu skrzyni <mysli>

Arek84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 13 lis 2015, 18:32
Imię: Arek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: łódzkie

Re: [ S-TRONIC+Q] Jaki olej do dyferencjałów?

Post autor: Arek84 » 08 kwie 2022, 18:45

mat1324 pisze:
26 lut 2022, 23:09
DOTYCZY TIPTRONICA 8HP !!

W Twojej skrzyni jest jeden układ i przedni mechanizm jest zalany tym samym olejem co torsen. W tej rurze w Twoim przypadku jest olej przekładniowy, bo łączy ona oba mechanizmy różnicowe. Wszystkie silniki 3.0 BiTDI mają jeden układ. Przy osobnych układach w rurze jest "sucho", bo są odpowiednie uszczelniacze. U Ciebie spuszcza się olej z obu mechanizmów (osobne korki spustowe i wlewowe), następnie wlewa się po litrze oleju w każdy mechanizm przez ok. 5 minut, aby olej zdążył się przelewać do pozostałych komór. Następnie spuszcza się nadmiar, ale można od razu wykonać i tak obowiązkową jazdę testową ok. 10-15 minut, aby olej odpowiednio się rozprowadził. Następnie czekamy 15 minut, aby olej spłynął i sprawdzamy poziom. Z każdego korka nie powinien wyciekać olej. Jeśli wycieka, to spuścić nadmiar, a jak jest za mało, to dolać do pełna. Przy osobnych układach wlewamy powoli olej, aż zacznie wyciekać i zakręcamy korek. Nie trzeba sprawdzać poziomu, ale przy jednym układzie należy dodatkowo skontrolować poziom po jeździe testowej.
Czy oby napewno w tym układzie opel powinien być jak do przedniego dyfra?
Jak wymieniałem u siebie to wszelkie numery wskazywały na olej do torsena.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: [ S-TRONIC+Q] Jaki olej do dyferencjałów?

Post autor: mat1324 » 10 kwie 2022, 17:25

Tak jak napisałem w zacytowanym fragmencie:
W Twojej skrzyni jest jeden układ i przedni mechanizm jest zalany tym samym olejem co torsen.

sebek27074
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 20 sty 2022, 21:42
Imię: Sebastian
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kielce

Re: [ S-TRONIC+Q] Jaki olej do dyferencjałów?

Post autor: sebek27074 » 20 kwie 2022, 16:19

Arek84 pisze:
08 kwie 2022, 18:45

Czy oby napewno w tym układzie opel powinien być jak do przedniego dyfra?
Jak wymieniałem u siebie to wszelkie numery wskazywały na olej do torsena.
Tak jak napisał mat1324 przedni dyferencjał i torsen to jeden układ smarowania w skrzyni 8HP. Olej wymieniasz w obu punktach (do spuszczenia oleju w torsenie musisz odkręcić łape skrzyni to się na to nastaw).

U siebie wlałem ostatecznie Ravenola i wszystko jest w porządku.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: [ S-TRONIC+Q] Jaki olej do dyferencjałów?

Post autor: mat1324 » 21 kwie 2022, 21:09

Nie zawsze jest to jeden układ smarowania :).

Bakuj97
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 22 kwie 2022, 02:29
Imię: Bartosz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Jarocin

Re: [ S-TRONIC+Q] Jaki olej do dyferencjałów?

Post autor: Bakuj97 » 22 kwie 2022, 03:13

Witam chciałbym wymienić wszystkie oleje w skrzyni s tronic. W układzie przekładniowym i sprzęgłowym ale również w dyferencjale który jest sportowy. Przynajmniej tak jest wyszczególnione w Audi Drive Select.
Czy mógłby mi ktoś sprawdzić po numerze vin numery uszczelki miski olejowej, dwóch filtrów, oleju do układu przekładniowego i sprzęgłowego. Oraz olejów do dyferencjału, piszę w jednym wątku, bo nigdzie nie znalazłem tematu z taką konfiguracją a nie che zakładać nowego. Pozdrawiam. :)

Numer vin WAUZZZ4G9BN011705

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga