Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

AUDI A6 C6 2.0 TFSI BPJ 230KM

Silniki benzynowe
krzychu973
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
Imię: Wielebyt ustaw auto
Moje auto: Nie mam
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: krzychu973 » 26 paź 2019, 16:30

U mnie lekko zasyało, oczywiście telepawka, zgaśnięcie, a że był lekko upocony na łączeniu skrzyni z silnikiem i pojawiał się błąd ubogiej mieszanki na wolnych to wymieniłem uszczelniacz
na wale.Po zabiegu zaczoł zsysać tak mocno korek że ciężko go oderwać, a tak nie powinno być,
uszkodzony separator, w tej chwili mam zaślepione odpowietrzenie do kolektora, silnik chodzi równiutko, oczywiście zajmę się tym ale nie miałem czasu a do tego jezcze przewód od prinsa puszczony przez dziure w separatorze.

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 26 paź 2019, 18:05

Co do wariatora to nie mam pojęcia na ten temat żadnego :(

U mnie też zasysa a po odkręceniu telepawka i gaśnięcie, też podejrzewam uszkodzony separator bo mam lekkie telepanie silnikiem na biegu jałowym, wskazówka lekko się buja i na budzię czuję jakby się co któryś cykl zadławiał. Czy u ciebie było podobnie? Jak sprawdzić ten separator, od której strony zaślepić i gdzie, czy jakaś inna metoda?

Widzę, źe masz LPG, auto seria czy po czipie?

Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

krzychu973
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
Imię: Wielebyt ustaw auto
Moje auto: Nie mam
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: krzychu973 » 26 paź 2019, 20:02

Jak rozłączysz na kolektorze to powinno się dać zciągnąć powietrze przez separator ,a przy dmuchnięciu powinien się zamknąć przepływ. Jak zaślepisz przewód i kolektor możesz przetestować ,działa wtedy odpowietrzenie z ujściem przed turbo ,które i tak jest głównym odpowietrzeniem bo w kolektor sący odpowietrza się tylko na wolnych obrotach - jak turbo zaczyna dmuchać to ten kierunek powinien być zamknięty.Po zaślepieniu na wolnych odpowietrzenie działa troszkę słabiej bo puki nie ma obrotów nie ma podciśnienia przed turbo.

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 27 paź 2019, 22:06

Super, dzięki za podpowiedź <okok>
A co z drugim tematem?
Widzę, że masz LPG, auto seria czy po czipie?
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

gom4z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 04 cze 2018, 20:15
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: gom4z » 28 paź 2019, 12:10

Panowie jeszcze takie pytanko. Wariator będę wysyłał do sprawdzenia gdzieś okolice Rzeszowa chyba, więc zobaczymy co powiedzą.

Natomiast pytanie mam takie odnośnie wariatora i wałka rozrządu wydechowego. Praktycznie do mojego silnika BPJ nie widzę nic.. ssących jest troszkę, ale nie ten potrzebuje. Jak są to po 200-300zł za sztukę, ale do silników v6.. i czy lepszy by był używany oryginał czy nowy zamiennik o "porównywalnej jakości do oryginału" ?

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 28 paź 2019, 22:56

Jeżeli chodzi o wałek to ja dla siebie bym brał oryginał używkę w bardzo dobrym stanie ;)
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

gom4z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 04 cze 2018, 20:15
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: gom4z » 29 paź 2019, 15:58

Mam problem jedynie z dostaniem pokrywy wałków rozrządu, samej pokrywy.. Jak już to wszystko jest w komplecie co się wgl nie kalkuluje bo koszt tego to około 2-3k..

[ Dodano: 2019-10-29, 15:58 ]
Powie mi ktoś jaki jest powód przytarcia wałków jak i ich pokrywy? Normalnie jeżdżąc paznokciem po wałku czuć te rysy 'ładnie'..

krzychu973
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
Imię: Wielebyt ustaw auto
Moje auto: Nie mam
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: krzychu973 » 29 paź 2019, 18:50

Brak smarowania, która część wałka się przytarła ?w obudowie wariatora? Ewentualnie gruz w oleju.

bboykoti seria.

gom4z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 04 cze 2018, 20:15
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: gom4z » 29 paź 2019, 21:40

@krzychu973

rysy są na tej srebrnej części wałka wydechowego, na ssącym też, ale mniejsze dużo.
Myślę, żeby dla spokoju wymienić już ten komplet.

Jeśli chcesz mogę podesłać foto, to byś ocenił :]

Ogólnie to po kupnie auta miałem dziwne stuki na ciepłym silniku. Wymieniłem olej oraz kompletny rozrząd i stuki ustały. Olej zmieniłem na Motul 5w30. Później po 11k km wymieniłem znów, ale niestety na valvoline 5w30, bo byłem w Holandii (nie było innego) , robiłem dużo km i chciałem zmienić jak najszybciej. Po kilku dniach znów te stuki miałem.. Ciekawe czy to wina oleju, czy czegoś innego jednak.

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 30 paź 2019, 08:39

Hej, w takim razie sprawdź dokładnie dół silnika i pompę oleju, ktoś w przeszłości musiał zaniedbać wymiany oleju bo wątpię, żeby to się stało w tak krótkim czasie na nowym oleju ;)
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

krzychu973
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
Imię: Wielebyt ustaw auto
Moje auto: Nie mam
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: krzychu973 » 31 paź 2019, 20:31

Po fotce oceniać to nie ma co.

gom4z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 04 cze 2018, 20:15
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: gom4z » 07 lis 2019, 14:39

Okej, a więc wracając do tematu.

Głowicę mam już zrobiona, splanowalem itp. Wrócił do mnie także wariator od rozrządu po regeneracji. Sprawdzone mam napęd wałków i pompy i jest wporzadku na tą chwilę, delikatne zużycie ząbków tylko.
Została kwestia tylko wałka wydechowego, ssacego oraz pokrywy tych wałków. Zamierzam znaleźć używane te wałki. Natomiast jeśli chodzi o pokrywę to była dosyć z mocnymi rysami, została spolerowana i doprowadzona do stanu takiego jakiego sie dalo z niej wykrzesac, czyli jest lepiej niż było, ale z niektórymi głębszymi rysami nie dało rady nic zrobić.
Niestety nigdzie nie mogę tego dostać, więc myślę po prostu już o złożeniu powoli auta do kupy.

Pytanie brzmi, czy te rysy niektóre na tej pokrywie będą miały jakiś wpływ na pracę silnika?

Nigdzie nie mogę dostać tego. W Aso komplet czyli głowica, wałki z pokrywa to koszt 12000,- także podziękuję.

krzychu973
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
Imię: Wielebyt ustaw auto
Moje auto: Nie mam
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: krzychu973 » 07 lis 2019, 18:44


gom4z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 04 cze 2018, 20:15
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: gom4z » 07 lis 2019, 19:11

Nie nie. Tą pokrywe mn.i. też regenerowałem.

Chodzi mi o pokrywę poniżej na zdjęciu (to akurat moja).

Zaznaczone kółka czerwonym kolorem oznaczają w środku rysę, dwie. 3 kropki nad tym kółkiem znaczy, że ryse czuć trochę jak się przejedzie, a 2 lub 1 kropka nie czuć praktycznie wgl, ale widać delikatne ryski. Tak to zaznaczyłem, bo ciężko po zdjęciu ocenić :)
(po przybliżeniu na telefonie powinno być widać te ryski)

Obrazek

krzychu973
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
Imię: Wielebyt ustaw auto
Moje auto: Nie mam
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: krzychu973 » 07 lis 2019, 19:29

A to rozwiąznie braleś pod uwagę?
https://allegro.pl/oferta/walek-rozrzad ... 8612480538
Składać tak nie do końca naprawione to bez sensu, to smo tyczy podebranych zębów npędu pompy..Jak się będe nudził w styczniu może lutym to to muszę tam zajrzeć, a sitko na magistrali
wriatora miałeś jeszcze?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga