Wypalanie dpf a gaszenie silnika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 26 lip 2013, 22:41
- Imię: mirefire
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3miasto
zostań przy starym sofcie....
u mnie zmieniono przy okazji wymiany oleju w skrzyni ( byłem nieświadomy wyrażając zgodę, Pan zapewniał że nic się nie zmieni...)
>spalanie wzrosło co najmniej 0,5 l ( podejrzewam że to za sprawą częstego wypalania DPF
obecnie pali mi jakieś 8,3 l/100km ( przedtem było 7,5)
no i co najbardziej mnie wkurza to częste wypalanie DPF ( a że nie robię zbyt długich tras to proces często jest przerywany
u mnie zmieniono przy okazji wymiany oleju w skrzyni ( byłem nieświadomy wyrażając zgodę, Pan zapewniał że nic się nie zmieni...)
>spalanie wzrosło co najmniej 0,5 l ( podejrzewam że to za sprawą częstego wypalania DPF
obecnie pali mi jakieś 8,3 l/100km ( przedtem było 7,5)
no i co najbardziej mnie wkurza to częste wypalanie DPF ( a że nie robię zbyt długich tras to proces często jest przerywany
Mam juz drugie auto,w ktorym byl wgrany nowy software po dieselgate.
Spalanie takie samo,zadnych roznic w jezdzie,tylko dpf czesciej sie wypala,ale nie robi mi to zadnej roznicy.
A z tym spalaniem nie przesadzajcie,zima auto pali wiecej,naprawde liczycie kazda kropelke i robicie dramat o jakies pol litra zima wiecej? Auto sluzy do jazdy a nie do modlenia sie nad nim...
Spalanie takie samo,zadnych roznic w jezdzie,tylko dpf czesciej sie wypala,ale nie robi mi to zadnej roznicy.
A z tym spalaniem nie przesadzajcie,zima auto pali wiecej,naprawde liczycie kazda kropelke i robicie dramat o jakies pol litra zima wiecej? Auto sluzy do jazdy a nie do modlenia sie nad nim...
Jak wygląda zapchany DPF? Przeczytaj w tym temacie a6-c7-diesel/wypalanie-dpf-a-gaszenie-s ... 94209.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 170
- Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
- Imię: Wielebyt ustaw auto
- Moje auto: Nie mam
- Rocznik: Inny
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Pabianice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 25 maja 2022, 12:08
- Imię: Maciej
- Moje auto: A4 B8
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kościerzyna
Re: Wypalanie dpf a gaszenie silnika
Cześć wszystkim.
Panowie, zgasiłem silnik podczas wypalania dpf, oczywiście dosyć długo chodził wentylator chłodnicy. Ale przy następnym włączeniu silnika po jakichś 10 minutach obroty były na normalnym poziomie 800-850. Czy to zaniedbanie z mojej strony będzie miał jakieś przykre następstwa? Dodam tylko że jeśli już Audi jeżdżę to tylko na trasach 40+ km.
Z góry dzięki za odpowiedź.
Panowie, zgasiłem silnik podczas wypalania dpf, oczywiście dosyć długo chodził wentylator chłodnicy. Ale przy następnym włączeniu silnika po jakichś 10 minutach obroty były na normalnym poziomie 800-850. Czy to zaniedbanie z mojej strony będzie miał jakieś przykre następstwa? Dodam tylko że jeśli już Audi jeżdżę to tylko na trasach 40+ km.
Z góry dzięki za odpowiedź.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 360
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
- Imię: Artur
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witkowo
Re: Wypalanie dpf a gaszenie silnika
maciejk01 A co niby miało by się stać? wentylator wystudził komorę silnika i się wyłączył. Po ponownym odpaleniu nie wznowiła się procedura wypalania bo pewnie filtr już się na tyle oczyścił że było to nie potrzebne.
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 25 maja 2022, 12:08
- Imię: Maciej
- Moje auto: A4 B8
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kościerzyna
Re: Wypalanie dpf a gaszenie silnika
Ok dzięki, człowiek za dużo się po prostu naczytał. Z dpf'em nigdy nie miałem żadnych problemów, bo jeżdżę na dosyć wysokich obrotach i biegi zmieniam przy wartościach 2500-3000, co podobno dobrze wpływa na sam filtr. Najlepiej spytać się u ludzi dobrze znających temat. Jeszcze raz dzięki.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga