Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Procedura obniżenie zawieszenia pneumatycznego Audi A7 A6 C7

Zawieszenie
Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 07 sty 2019, 00:08

TFSI pisze:Chcecie się bawić w idealne ustawienia poszukajcie jak się wam wydaje idealnej podłogi i sprawdźcie ją sobie laserem
Dużo większe różnice da inne ciśnienie opon, inne zużycie bieżnika, inny rodzaj opony z przodu lub z tyłu czy inna ilość paliwa w baku albo graty w bagażniku. IMO zabawa z laserem i pomiar +/- 1mm nie ma sensu. Podłogi w warsztatach czy centrach handlowych są wystarczająco równe.

Awatar użytkownika
adrian1000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 22 wrz 2017, 09:43
Imię: Adrian
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: ZGY

Post autor: adrian1000 » 02 lut 2019, 23:24

mat1324 pisze:Przy robieniu gleby najpierw trzeba wyrównać auto do wartości fabrycznych, a dopiero potem zawyża się odpowiednio wszystkie odczyty. Nie można tego robić od razu, ponieważ cały dzień nie starczy na ciągłe poprawki.
Mat1324 mógłbyś to rozwinąć? Nie bardzo rozumiem co znaczy wyrównać do wartosci fabrycznych.
Ewentualnie jakie sa te wartości fabryczne?

Odnośnie jak to robi ASO to skąd masz taką wiedze...z literatury serwisowej?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 lut 2019, 13:31

W sterowniku od pneumatyki zapisane są fabryczne wartości odległości nadkole<->środek koła i tego nie można zmienić (pomijam grzebanie w sofcie). Jak wpisujesz rzeczywisty pomiar danego koła, to sterownik oblicza różnicę między zmierzoną a fabryczną wartością i jeśli różnica jest:
- większa od zera, to obniża o tyle zawieszenie danego koła,
- mniejsza od zera , to podnosi o tyle zawieszenie danego koła,
- równa zeru, to nie robi nic :).

Trzeba tak długo wyrównywać zawieszenie aż wartości zmierzone będą równe tym zapisanym fabrycznie w sterowniku. W ASO kończą adaptację, gdy różnica jest już na poziomie kilku milimetrów ;p.
Gdy auto stoi równo oraz tak jak fabryka przykazała, to w każdym polu dodajesz wartość o jaką chcesz obniżyć auto. Dzięki temu sterownik 'myśli', że auto stoi za wysoko, więc obniża o tyle zawieszenie.

Wiem jak to robią w ASO, ponieważ kolega, który pracował kiedyś na serwisie mi opowiadał, bo się go pytałem <lol> .

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 01 sie 2019, 21:07

Panowie a czy obnizanie nie spowoduje pogorszenia prowadzenia i szybszego zuzycia amortyzatorow czy miechow?pytam bo przy zwyklym zawiasie zakladanie krotszych sprezyn bez zmiany amortyzatorow zmienia skok amortyzatora tak jak by wciaz pod obciazeniem byl a jak jest w pneumatyce?pewnie ten typ amortyzatora przystosowany jest do roznych wysokosci ale czy jest jakas "zdrowa" tolerancja nie zaburzajaca pracy zawieszenia?

zekering78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 29 sty 2015, 18:33
Lokalizacja: Nl

Post autor: zekering78 » 02 wrz 2019, 21:13

Witam ponownie
Dziś zauważyłam że lewe przednie siedzi troszeczkę niżej niż reszta. Pomierzyłem i okazało się że siedzi niżej 10 mm.
Czy mógłby mi ktoś napisać jak zrobić adaptację tylko lewego przedniego koła.
I najlepiej jakby to były polskie komendy lub dopisane te ID bo kolega posiada Ori vcds. Dzisiaj już tam zaglądałem ale bałem się dalej grzebać gdyż nie chciałem namieszać
Stage 1+ by Vagtechniek
430pk/530Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 02 wrz 2019, 21:26

Adaptację trzeba wykonać całego zawieszenia i nie da się zrobić tylko jednego koła. Ostatnio robiłem koledze Enzo74 adaptację zawieszenia (w sumie wyrównanie auta) w Allroadzie C7 i wyszło <okok>. Trzeba tylko uważać, aby nie wykasować nastaw fabrycznych z softu, ponieważ wtedy będzie czekać Cię wizyta w ASO.

[ Dodano: 2019-09-02, 21:26 ]
Niech w sterowniku [34] wpisze jako kod serwisowy 20103, a potem wybierze nastawy podstawowe. Zrób screena/zdjęcie opcjom z rozwijanej listy, to napiszę po kolei co wybrać. Na pamięć nie znam, bo robię to z automatu :).
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2019, 22:13 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.

zekering78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 29 sty 2015, 18:33
Lokalizacja: Nl

Post autor: zekering78 » 03 wrz 2019, 14:34

Ok. Dzisiaj popołudniu zrobię zdjęcia.
Poprzedni właściciel obniżył go na 423 z przodu i 420 z tylu.
Po adaptacji tak zostanie?

[ Dodano: 2019-09-03, 14:34 ]
Ja mam takie opcje i nie wiem jak pokolei je dokładnie używać
Obrazek
Stage 1+ by Vagtechniek
430pk/530Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 wrz 2019, 23:35

Tutaj masz instrukcję...

https://forums.ross-tech.com/showthread ... t-position

...i w punkcie:
2) wybierasz: IDE03751 - Aktywacja regulacji wysokości zawieszenia
4) wybierasz: IDE03761 - Kasowanie kalibracji regulacji wysokości zawieszenia
6) wybierasz: IDE03802 - Ustawianie poziomu referencji
10) wybierasz: IDE0372 - Kalibracja regulacji wysokości zawieszenia
12) wybierasz: IDE03751 - Aktywacja regulacji wysokości zawieszenia

Pod żadnym pozorem nie ruszaj pierwszej opcji, bo będzie problem :p. Podczas kalibracji wyskoczą błędy na desce, ale to normalne. Jeśli masz takie wartości, to auto stoi za wysoko. W podlinkowanym poście masz podane wartości dla danego typu zawieszenia. Pokazane jest też zdjęcie jak się mierzy. W aucie ustawiony jest poziom auto lub comfort. Włączony jest tylko zapłon i w aucie nikogo nie ma. Dodatkowo wszystkie drzwi zamknięte, a kompa najlepiej wrzucić na dach lub oprzeć na krawędzi boczka drzwi, bo i tak okno musi być otwarte :). Chyba, że ktoś łączy się bezprzewodowo <lol> . Od razu mówię, że od razu nie uda Ci się wyrównać auta oraz wystarczy dokładność do 1 mm podczas pomiaru i wpisywania w punkcie 8).

[ Dodano: 2019-09-03, 23:35 ]
Po wpisaniu rzeczywistych pomiarów zawieszenie będzie dążyło do osiągnięcia fabrycznych wysokości. Od Ciebie zależy jak bardzo dokładnie chcesz je uzyskać.
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2019, 22:33 przez mat1324, łącznie zmieniany 2 razy.

zekering78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 29 sty 2015, 18:33
Lokalizacja: Nl

Post autor: zekering78 » 04 wrz 2019, 06:39

420 i 420 pokazuje mi w adaptacjach
Przy mierzeniu wychodzi 380
Stage 1+ by Vagtechniek
430pk/530Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 04 wrz 2019, 13:41

Liczy się ile jest w rzeczywistości :).

Enzo74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 27 lis 2017, 19:59
Imię: Enzo
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Enzo74 » 05 wrz 2019, 22:19

mat1324 pisze:Adaptację trzeba wykonać całego zawieszenia i nie da się zrobić tylko jednego koła. Ostatnio robiłem koledze Enzo74 adaptację zawieszenia (w sumie wyrównanie auta) w Allroadzie C7 i wyszło <okok>.
Potwierdzam, stoi równo <brawo>
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Enzo74, łącznie zmieniany 1 raz.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 wrz 2019, 22:24

Również potwierdzam :). Wszędzie zostało ustawione na rzeczywiste 390 mm, więc w przypadku allroada przód jest niżej aż o 3 mm w SPAM do tego co przewiduje fabryka, ale dzięki temu auto fajnie wyglądało. Mimo że kolega początkowo chciał mieć na siłę te 393 mm, ale potem stwierdził, że jednak jest <okok>.

cyc201
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 04 paź 2020, 12:42
Imię: Adam
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2015
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Lokalizacja: Warszawa

Re: Procedura obniżenie zawieszenia pneumatycznego Audi A7 A6 C7

Post autor: cyc201 » 27 lut 2021, 17:02

Witam serdeczne kolegów! Poprzedni właściciel mojego auta obniżył je najpierw programowo później za pomocą cięgnien i nie pamięta oryg. ustawienia. Czy mógł by ktoś zmierzyć jaka jest oryginalnie wysokość od środka koła do krawędzi błotnika? Z góry wielkie dzięki

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: Procedura obniżenie zawieszenia pneumatycznego Audi A7 A6 C7

Post autor: mat1324 » 27 lut 2021, 20:22

przód: 386 mm
tył: 384 mm

marcing75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 17 kwie 2021, 12:58
Imię: Marcin
Moje auto: Q7
Rocznik: 2007
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Procedura obniżenie zawieszenia pneumatycznego Audi A7 A6 C7

Post autor: marcing75 » 17 kwie 2021, 13:02

Czesc Koledzy,
Zalozylem konto zeby spytac...mam q7. Czytam czytam, chce go troszke obnizyc bo stoi chyba wyzej nizfabryka nawet...ale teraz zgłupiałem.
Wg tego co pisze mat1234 najpierw muszę zadac sterownikowi wartosci zmierzone, zapisac, a potem dodac po np 15mm do zadanych wartosci i znow zapisywac?
Czy wystarczy, jak juz bezposrednio po zmierzeniu dodam sobie te 15mm i zadam w sterowniku i zapiszę?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A7 4G (2010-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga