Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ASB 3.0 234 KM] BŁĄD G235 ??

Silniki wysokoprężne
Draxer

Post autor: Draxer » 06 kwie 2018, 19:28

będę bardzo wdzięczny

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 kwie 2018, 20:58

Byłem przed chwilą w aucie i zrobiłem pomiary :).

Adres 01: Silnik CDYA (4F9 910 402 A)

Grupa 033
  • 693 /min Obroty silnika
    123.9*C Temperatura // przed turbosprężarką (czujnik 1 - G235)
    1.00 (bez jednostek)
    1.00 (bez jednostek)
Grupa 099
  • 693 /min Obroty silnika
    123.9*C Temperatura // przed turbosprężarką (czujnik G235)
    100.3*C Temperatura // przed filtrem cząstek stałych (czujnik G648)
    224.2*C Temperatura // odczyt wyliczany
Grupa 102
  • 106.2*C Temperatura // za katalizatorem (czujnik G495)
    100.3*C Temperatura // przed filtrem cząstek stałych (czujnik G648)
    13 mbar Ciśnienie // różnica ciśnienia z G450
    0 mbar Ciśnienie // offset czujnika G450
Pola 33.3 i 33.4 określają jakieś współczynniki temperatury spalin, ale nic więcej nie wiem <uoee> . Dodam, że są to pomiary mojego silnika, więc wskazania w starszym silniku mogą być gdzieś indziej.

Draxer

Post autor: Draxer » 06 kwie 2018, 21:06

to już sam nie wiem gdzie tego szukać, bo mi w tych blokach nic nie pokazuje

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 kwie 2018, 21:25

Sprawdź grupę 35, a zwłaszcza drugie pole :).

Draxer

Post autor: Draxer » 07 kwie 2018, 17:40

835 C przy nie odpalanym silniku cały dzień, takze tylko zostaje wymiana, opłaca sie pchac w używkę i ile nowy kosztuje możne wiesz ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 kwie 2018, 20:52

Czyli dobrze znalazłem, że w grupie 35 jest wskazanie tego czujnika? Trochę się naszukałem na rosyjskich forach ;p. Temperatura, którą pokazuje raczej nie jest zbyt wiarygodna <rotfl> .

Czujnik do Twojego auta ma numer 059 906 088 A. Można szukać zamiennika, ale z tego co patrzyłem, to nie ma nic porządnego, a i tak kosztują ok. 400 zł. Nowy w ASO kosztuje ok. 640 zł, więc też sporo jak za czujnik. Proponuję poszukać używki, która powinna kosztować max 100 zł. Czujniki temperatury sporadycznie się psują, więc jest duża szansa, że kupisz sprawny.

https://allegro.pl/listing?string=%2205 ... i-1-4-0328

Draxer

Post autor: Draxer » 12 kwie 2018, 20:44

spoko wielkie dzięki jeszcze raz za pomoc

[ Dodano: 2018-04-12, 20:44 ]
witam, może ktoś rzucić okiem na stan wtrysków ? z gore dziękuje

https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/C7e ... MzVM~Ey~s1
https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/fm4 ... kFNZpknN~n

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 kwie 2018, 21:17

Jest w porządku :). Delikatnie są zapieczone, ale nie ma powodów do obaw.

Awatar użytkownika
mobopx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 15 lip 2012, 20:06
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Re: [ ASB 3.0 234 KM] BŁĄD G235 ??

Post autor: mobopx » 31 lip 2021, 11:02

Odkopię temat. Mam błąd czujnika G235 (wklejam zrzut na samym końcu). Zlokalizowałem czujnik (przed turbo), wykręciłem ale nie mam pojęcia gdzie jest wtyczka. Przewód od czujnika zawija się gdzieś pod łapę silnika - tyle wymacałem palcami, i dalej nie mam pojęcia. Nigdzie na wierzchu nie widzę bordowej wtyczki. Jesteście w stanie coś podpowiedzieć?
2.0 170KM CAHA


Poniżej błędy, jak widać temp. na czujniku 1 1000'C <uoee>


8621 - Czujnik 1 temperatury spalin (G235); zespół 1
P0544 00 [036] - usterka elektryczna
Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 2
Przebieg: 236814 km
Data: 2021.07.30
Czas: 20:32:06

Prędkość obrotowa silnika: 1162.00 /min
Unormowana wartość obciążenia: 49.4 %
Prędkość pojazdu: 18 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 79 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 30 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
Napięcie zacisku 30: 13.740 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Liczba obrotów wału korbowego (obr./min.): 0.0 /min
Prędkość pojazdu: 0.00 km/h
Napięcie w instalacji elektrycznej - zacisk 30: 12540 mV
Temperatura płynu chłodzącego: 81.0 °C
Temperatura spalin przed turbosprężarką: 1000.0 °C
Exh t Sens TP Flt Us: 247.6 °C
Temperatura spalin za filtrem cząstek stałych: 163.1 °C

5260 - Czujnik 1 temperatury spalin (G235); zespół 1
P0544 00 [038] - usterka elektryczna
Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 5
Przebieg: 236814 km
Data: 2021.07.30
Czas: 20:31:45

Prędkość obrotowa silnika: 1287.50 /min
Unormowana wartość obciążenia: 26.7 %
Prędkość pojazdu: 32 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 79 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 31 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
Napięcie zacisku 30: 13.600 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Liczba obrotów wału korbowego (obr./min.): 1287.5 /min
Prędkość pojazdu: 32.32 km/h
Napięcie w instalacji elektrycznej - zacisk 30: 13600 mV
Temperatura płynu chłodzącego: 79.7 °C
Temperatura spalin przed turbosprężarką: 1000.0 °C
Exh t Sens TP Flt Us: 261.1 °C
Temperatura spalin za filtrem cząstek stałych: 247.6 °C

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: [ ASB 3.0 234 KM] BŁĄD G235 ??

Post autor: mat1324 » 31 lip 2021, 14:02

Dostęp jest od spodu, chyba przy spływie oleju z turbiny.

https://www.dropbox.com/s/msq4thndp7ufo ... 20CAHA.pdf

Awatar użytkownika
mobopx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 15 lip 2012, 20:06
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Re: [ ASB 3.0 234 KM] BŁĄD G235 ??

Post autor: mobopx » 31 lip 2021, 17:59

Od spodu jest dostęp i wtyczka jest na wierzchu. Myślałem, że obejdzie się bez podnośnika i zdejmowania osłony ale niestety.
Dzięki za instrukcję. Obeszło się bez odkręcania chłodnicy EGR. Wystarczy odkręcić przewód chłodzenia turbiny i odgiąć do lekko w kierunku deski rozdzielczej (na tyle, żeby klucz 17 się zmieścił). Oczywiście konieczny demontaż obudowy filtra powietrza - zostawiam info dla potomnych :>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga