[ ASB 3.0 234 KM] BŁĄD G235 ??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Byłem przed chwilą w aucie i zrobiłem pomiary .
Adres 01: Silnik CDYA (4F9 910 402 A)
Grupa 033
Adres 01: Silnik CDYA (4F9 910 402 A)
Grupa 033
- 693 /min Obroty silnika
123.9*C Temperatura // przed turbosprężarką (czujnik 1 - G235)
1.00 (bez jednostek)
1.00 (bez jednostek)
- 693 /min Obroty silnika
123.9*C Temperatura // przed turbosprężarką (czujnik G235)
100.3*C Temperatura // przed filtrem cząstek stałych (czujnik G648)
224.2*C Temperatura // odczyt wyliczany
- 106.2*C Temperatura // za katalizatorem (czujnik G495)
100.3*C Temperatura // przed filtrem cząstek stałych (czujnik G648)
13 mbar Ciśnienie // różnica ciśnienia z G450
0 mbar Ciśnienie // offset czujnika G450
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Czyli dobrze znalazłem, że w grupie 35 jest wskazanie tego czujnika? Trochę się naszukałem na rosyjskich forach . Temperatura, którą pokazuje raczej nie jest zbyt wiarygodna .
Czujnik do Twojego auta ma numer 059 906 088 A. Można szukać zamiennika, ale z tego co patrzyłem, to nie ma nic porządnego, a i tak kosztują ok. 400 zł. Nowy w ASO kosztuje ok. 640 zł, więc też sporo jak za czujnik. Proponuję poszukać używki, która powinna kosztować max 100 zł. Czujniki temperatury sporadycznie się psują, więc jest duża szansa, że kupisz sprawny.
https://allegro.pl/listing?string=%2205 ... i-1-4-0328
Czujnik do Twojego auta ma numer 059 906 088 A. Można szukać zamiennika, ale z tego co patrzyłem, to nie ma nic porządnego, a i tak kosztują ok. 400 zł. Nowy w ASO kosztuje ok. 640 zł, więc też sporo jak za czujnik. Proponuję poszukać używki, która powinna kosztować max 100 zł. Czujniki temperatury sporadycznie się psują, więc jest duża szansa, że kupisz sprawny.
https://allegro.pl/listing?string=%2205 ... i-1-4-0328
spoko wielkie dzięki jeszcze raz za pomoc
[ Dodano: 2018-04-12, 20:44 ]
witam, może ktoś rzucić okiem na stan wtrysków ? z gore dziękuje
https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/C7e ... MzVM~Ey~s1
https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/fm4 ... kFNZpknN~n
[ Dodano: 2018-04-12, 20:44 ]
witam, może ktoś rzucić okiem na stan wtrysków ? z gore dziękuje
https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/C7e ... MzVM~Ey~s1
https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/fm4 ... kFNZpknN~n
- mobopx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 15 lip 2012, 20:06
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: [ ASB 3.0 234 KM] BŁĄD G235 ??
Odkopię temat. Mam błąd czujnika G235 (wklejam zrzut na samym końcu). Zlokalizowałem czujnik (przed turbo), wykręciłem ale nie mam pojęcia gdzie jest wtyczka. Przewód od czujnika zawija się gdzieś pod łapę silnika - tyle wymacałem palcami, i dalej nie mam pojęcia. Nigdzie na wierzchu nie widzę bordowej wtyczki. Jesteście w stanie coś podpowiedzieć?
2.0 170KM CAHA
Poniżej błędy, jak widać temp. na czujniku 1 1000'C
8621 - Czujnik 1 temperatury spalin (G235); zespół 1
P0544 00 [036] - usterka elektryczna
Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 2
Przebieg: 236814 km
Data: 2021.07.30
Czas: 20:32:06
Prędkość obrotowa silnika: 1162.00 /min
Unormowana wartość obciążenia: 49.4 %
Prędkość pojazdu: 18 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 79 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 30 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
Napięcie zacisku 30: 13.740 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Liczba obrotów wału korbowego (obr./min.): 0.0 /min
Prędkość pojazdu: 0.00 km/h
Napięcie w instalacji elektrycznej - zacisk 30: 12540 mV
Temperatura płynu chłodzącego: 81.0 °C
Temperatura spalin przed turbosprężarką: 1000.0 °C
Exh t Sens TP Flt Us: 247.6 °C
Temperatura spalin za filtrem cząstek stałych: 163.1 °C
5260 - Czujnik 1 temperatury spalin (G235); zespół 1
P0544 00 [038] - usterka elektryczna
Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 5
Przebieg: 236814 km
Data: 2021.07.30
Czas: 20:31:45
Prędkość obrotowa silnika: 1287.50 /min
Unormowana wartość obciążenia: 26.7 %
Prędkość pojazdu: 32 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 79 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 31 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
Napięcie zacisku 30: 13.600 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Liczba obrotów wału korbowego (obr./min.): 1287.5 /min
Prędkość pojazdu: 32.32 km/h
Napięcie w instalacji elektrycznej - zacisk 30: 13600 mV
Temperatura płynu chłodzącego: 79.7 °C
Temperatura spalin przed turbosprężarką: 1000.0 °C
Exh t Sens TP Flt Us: 261.1 °C
Temperatura spalin za filtrem cząstek stałych: 247.6 °C
2.0 170KM CAHA
Poniżej błędy, jak widać temp. na czujniku 1 1000'C
8621 - Czujnik 1 temperatury spalin (G235); zespół 1
P0544 00 [036] - usterka elektryczna
Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 2
Przebieg: 236814 km
Data: 2021.07.30
Czas: 20:32:06
Prędkość obrotowa silnika: 1162.00 /min
Unormowana wartość obciążenia: 49.4 %
Prędkość pojazdu: 18 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 79 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 30 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
Napięcie zacisku 30: 13.740 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Liczba obrotów wału korbowego (obr./min.): 0.0 /min
Prędkość pojazdu: 0.00 km/h
Napięcie w instalacji elektrycznej - zacisk 30: 12540 mV
Temperatura płynu chłodzącego: 81.0 °C
Temperatura spalin przed turbosprężarką: 1000.0 °C
Exh t Sens TP Flt Us: 247.6 °C
Temperatura spalin za filtrem cząstek stałych: 163.1 °C
5260 - Czujnik 1 temperatury spalin (G235); zespół 1
P0544 00 [038] - usterka elektryczna
Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 5
Przebieg: 236814 km
Data: 2021.07.30
Czas: 20:31:45
Prędkość obrotowa silnika: 1287.50 /min
Unormowana wartość obciążenia: 26.7 %
Prędkość pojazdu: 32 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 79 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 31 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
Napięcie zacisku 30: 13.600 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Liczba obrotów wału korbowego (obr./min.): 1287.5 /min
Prędkość pojazdu: 32.32 km/h
Napięcie w instalacji elektrycznej - zacisk 30: 13600 mV
Temperatura płynu chłodzącego: 79.7 °C
Temperatura spalin przed turbosprężarką: 1000.0 °C
Exh t Sens TP Flt Us: 261.1 °C
Temperatura spalin za filtrem cząstek stałych: 247.6 °C
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [ ASB 3.0 234 KM] BŁĄD G235 ??
Dostęp jest od spodu, chyba przy spływie oleju z turbiny.
https://www.dropbox.com/s/msq4thndp7ufo ... 20CAHA.pdf
https://www.dropbox.com/s/msq4thndp7ufo ... 20CAHA.pdf
- mobopx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 15 lip 2012, 20:06
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: [ ASB 3.0 234 KM] BŁĄD G235 ??
Od spodu jest dostęp i wtyczka jest na wierzchu. Myślałem, że obejdzie się bez podnośnika i zdejmowania osłony ale niestety.
Dzięki za instrukcję. Obeszło się bez odkręcania chłodnicy EGR. Wystarczy odkręcić przewód chłodzenia turbiny i odgiąć do lekko w kierunku deski rozdzielczej (na tyle, żeby klucz 17 się zmieścił). Oczywiście konieczny demontaż obudowy filtra powietrza - zostawiam info dla potomnych
Dzięki za instrukcję. Obeszło się bez odkręcania chłodnicy EGR. Wystarczy odkręcić przewód chłodzenia turbiny i odgiąć do lekko w kierunku deski rozdzielczej (na tyle, żeby klucz 17 się zmieścił). Oczywiście konieczny demontaż obudowy filtra powietrza - zostawiam info dla potomnych
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga