Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Niedogrzany silnik 3.0Tdi 245 km CDUD a termostatu nie ma ??

Silniki wysokoprężne
Mastiv1990
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 27 gru 2017, 21:41
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Mastiv1990 » 29 sty 2018, 15:22

Słuchajcie, jeśli ktoś mówi mi ze szukam dziury w całym i jest to moderator to jak wy byście to odebrali, to ze jestem na forum nowy nie znaczy ze to moje pierwsze auto , i drwiny ze może szuka problemów wyższego spalania ale to noe tutaj tez są niepotrzebne.

Damos podam Ci wszytko co chcesz wiec szklana kula nie będzie potrzebna 😉 już nie bądźmy tacy drobiazgowi😉 jeśli kogoś uraziłem to wybaczcie, zwiedzam łeb działałem w obronie własnej
Może wyłamać jakieś logi które pomogą zdiagnozować, chyba ze inny moja podobnie w CDUC bo ze screena który wstawił Matys wynika ze ma tak jak ja, ale czy ktoś może powiedzieć dlaczego silnik osiąga max 78 st i podczas wolnej jazdy spada? Powinna być około 90st tak kinsoe wydaje,tak miały wszystkie audi które miałem, a3 1.8t a4 b8 2.0Tfsi a6 c6 3.0tfsi wszystkie pokazywały na VAGU blisko 90 lub 92 stopnie

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 29 sty 2018, 17:18

Mastiv1990 pisze: ...auto na zegarach pokazywało 90? Możesz zerknąć podczas jazdy czy temperatura która pokazałeś na screenie(73”) jest stała czy podczas jazdy wzrasta lub maleje?


Tak na zegarach było 90, pomiar robiony ze 3 min po jeździe na włączonym sliniku. Te wahania to dopiero przy najblższej okazji sprawdzę bo autem jeżdżę raczej w weekendy.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 658
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 24 wrz 2019, 20:18

Koledzy, możecie powiedzieć gdzie w silniku CDUC 3.0 znajduje się czujnik temperatury płynu chłodzącego (G62). Przymierzam się do wymiany i szukam podpowiedzi. Podziękował.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 wrz 2019, 21:17

Wystarczy ściągnąć osłonę silnika i czujnik będziesz miał na widoku :).

Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2019, 21:23 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 658
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 24 wrz 2019, 21:22

Jak zwykle - pomógł. Dzieki wielkie mat1324,
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 wrz 2019, 21:24

Wrzuciłem też zdjęcie "na żywo" <rotfl> .

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 658
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 24 wrz 2019, 21:32

Podczas podglądania temperatury na smartfonie za pomocą Torque , na mocno rozgrzanym silniku pokazuje maksymalnie 74 st. C. Zobaczymy po wymianie czujnika.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 wrz 2019, 21:34

079919523B lub nowszy numer 079919523J. Jest on wkręcony w chłodnicę EGR. Przy oryginale nie ma w komplecie uszczelki (oring) - WHT002287B. Jedynie sprzedawca może sprzedawać w zestawie. W zamienniku są raczej zawsze.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 658
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 25 wrz 2019, 19:54

Koledzy, za pomocą aplikacji Torque porobiłem ostatnio trzy logi czujnika temperatury płynu chłodzącego. Dwa pierwsze całkowicie mi się nie podobają ale za to trzeci jest zrobiony po wypięciu i wpięciu wtyczki w czujnik. Temperatura była mierzona dwa razy od zimnego silnika. Może tak ma być, może ja mam coś urojonego że jest nie halo.

https://1drv.ms/u/s!AkoarZ3IEQ--2Apgfi4tN35Qp65L

https://1drv.ms/u/s!AkoarZ3IEQ--2AuL48473D3pvfgv

https://1drv.ms/u/s!AkoarZ3IEQ--2AzwNO7z0msdAcKM

Dodam jeszcze że temperatura nigdy nie przekroczy 75 stopni Celsjusza gdy na instrumentach jest 90 stopni.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

Awatar użytkownika
Edddisz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 150
Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
Imię: Emem
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0TDi CLAA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Niedogrzany silnik 3.0Tdi 245 km CDUD a termostatu nie ma ??

Post autor: Edddisz » 27 wrz 2021, 20:29

Też mam taką przypadłość u siebie.
Idę o zakład, że przez to auto wolniej się nagrzewa i więcej spala co będzie szczególnie widoczne przy krótszych odcinkach.
Jestem przekonany, że to któryś z termostatów nie funkcjonuje tak jak trzeba, tylko pytanie który...

mariu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 24 maja 2015, 23:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Niedogrzany silnik 3.0Tdi 245 km CDUD a termostatu nie ma ??

Post autor: mariu » 25 lut 2023, 13:20

Mam problem z dogrzaniem silnika. Temperatura na zegarach 50-60st.
Chcialbym rozwiazac problem. W jaki sposob zdiagnozowac przyczyne?
Czy w silniki 3.0TDI 245km CDUC jest tylko jeden termostat (zintegrowany z obudowa filtra oleju). Termostat juz zakupilem, tylko wymiana jest troche problematyczna i tak sie zastanawiam, czy za pomoca VCDSa/VASa da sie jakos to zdiagnozowac?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: Niedogrzany silnik 3.0Tdi 245 km CDUD a termostatu nie ma ??

Post autor: mat1324 » 04 mar 2023, 21:57

Jest tylko jeden termostat.

henio0x0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 14 sty 2022, 08:20
Imię: Mariusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Niedogrzany silnik 3.0Tdi 245 km CDUD a termostatu nie ma ??

Post autor: henio0x0 » 11 lut 2024, 01:35

Witam,
Odgrzebuje nieco temat, mianowicie jestem posiadaczem audi a6 c6 z silnikiem 3.0 cduc (ktoś wymienił z niewiadomych mi przyczyn). Problem objawia się przy niskich temperaturach, im niższa tym bardziej się nasila.
Samochód przy niskich prędkościach nie dogrzewa się (raz szybciej raz wolniej analogicznie do temp na zewnątrz).Przy ok 50 stopni (badane interfejsem za ok 50zł bluetooh) temp płynu, climatronic potrafi parzyć w palce trzymając dłużej przy nawiewie ustawionym na 22 stopnie. Pytanie brzmi czy zaworki umiejscowione w podszybiu mogą mieć na to wpływ czy szukać raczej w układzie chłodzenia?

Korzystając z okazji drugi objaw dotyczy klekotu silnika na zimnym silniku który zanika po max. 1 km (analogicznie do temp. na zewnątrz) mam nagrany filmik (https://youtube.com/shorts/ZR4_Q9Frubc).

trzeci problem dotyczy dziwnego dźwięku wydobywającego się jakby z tyłu lub ewentualnie z przodu (prawa strona) objawia się np. na rondzie podczas skrętu w lewo bądź przy podjazdach pod górę skręcając w prawo. Tutaj mam papiery na wymianę oleju w dyfrach od sprzedającego. Jeżdżę od około 2 lat i w lecie ten problem się nie pojawia wogóle.

ostatni taki mniej drażliwy temat chodź zastanawiający dotyczy podbijania obrotów przy zmianie przełożeń odbywa się również gdy samochód nie jest w pełni rozgrzany (https://youtube.com/shorts/g-TX73XNyqs).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga