Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

DYNAMICZNA WYMIANA OLEJU W SKRZYNI AUTOMATYCZNEJ

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
marian1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 19 wrz 2021, 19:55
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: LKR

Re: DYNAMICZNA WYMIANA OLEJU W SKRZYNI AUTOMATYCZNEJ

Post autor: marian1984 » 21 sty 2022, 10:10

Śrubokrętem długim, odbezpieczasz i ciągniesz delikatnie za kabel. Nic trudnego. Zobaczysz jak się za to zabierzesz.
BMW E91 320DA + program
A6 C5 2.4 Quattro + Tip
BMW X5 E70 3.0sd
Honda Civic VI 98' 3D 1.4is

Awatar użytkownika
brutus7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 29 lis 2021, 14:13
Imię: Roman
Moje auto: Nie mam
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: RWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Boleslawiec

Re: DYNAMICZNA WYMIANA OLEJU W SKRZYNI AUTOMATYCZNEJ

Post autor: brutus7 » 21 sty 2022, 11:45

Czyli nie jest az taka tragedia. Czyli znowu wlozenie tez popchac w zatrzaski srubokretem i uwazac na kable zeby nie uszkodzic ...
Ok dzieki za odpowiedz marian1984 <luzik>

Awatar użytkownika
brutus7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 29 lis 2021, 14:13
Imię: Roman
Moje auto: Nie mam
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: RWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Boleslawiec

Re: DYNAMICZNA WYMIANA OLEJU W SKRZYNI AUTOMATYCZNEJ

Post autor: brutus7 » 03 lip 2022, 21:35

Witam. Chciale sie podzielic z nowymi informacjami. zNalazlem na forum RossTech, VCDS od Pracownika nowo dodane informacje ale jak zaznacza nie gwaranruje nic na 100% ale skoro to dal to z moich badan i szukaniny pasowaloby wszystko tylko w Sprawdzaniu oleju ATF nie wiem czy to dobry pomysl wlaczac ta pompe olejowa na 20 i 90 sekund. Na moje oko ma sens zeby sie mechatronika napelnila olejem i caly system i podczas prawdzania chodzila pompka.
Zrobcie jak uwazacie ale ja tego sie bede trzymal podczas wymiany oleju.

Dodano po 1 minucie 50 sekundach:
1. OPROZNIANIE OLEJU ATF

Wymagania wstepne:
Zapłon WŁĄCZONY / Silnik WYŁĄCZONY​
-Przełącznik biegów w Park​
-Hamulec postojowy włączony​
-Pojazd na absolutnie płaskiej, poziomej powierzchni
​Sprawdzic pamiec bledow , zapisac, a następnie wykasowac wszystkie bledy.
Z VCDS wybierz [02-Auto Trans

- Wybierz [Adaptacja-10]
- Z rozwijanego menu wybierz [Opróżnianie zbiornika ciśnieniowego oleju]
- [Nowa wartość] = "Aktywuj", naciśnij [Zrób to!], a następnie naciśnij [Wróć]
- Wybierz [Adv.Meas.Values], a następnie wybierz następujące opcje do wyświetlenia:
- „Zbiornik ciśnieniowy oleju: stan opróżnienia”
- "Zbiornik ciśnieniowy oleju: ciśnienie - Dane" (opcja)
- "Pompa elektryczna 2 do oleju przekładniowego: rzeczywista prędkość" (opcja)
- „Zbiornik ciśnieniowy oleju: stan” (opcja)
Powinieneś zobaczyć następujące informacje dla "stanu opróżniania":
- [Wartość]: „Leeren aktiv” lub „Pusty aktywny” (na krótko)
- Następnie po zakończeniu powinieneś zobaczyć [Wartość]:
- „Druckspeicher entleert/ATF-Motor gesperrt” lub „Akumulator ciśnienia opróżniony/silnik ATF wyłączony”
[Gotowe, Wróć], [Zamknij kontroler, Wróć-06], przełącz zapłon [Wyłącz].
- Dodatkowo odlaczyc glowna wtyczke z Mechatroniki, dla pewnosci zeby pompa się nie wlaczyla.
Przekładnia jest teraz gotowa do obsługi i prawdziwe są następujące warunki:
- Pomocnicza pompa hydrauliczna (pompa V552/ATF) jest teraz wyłączona, akumulator ciśnienia został opróżniony.
- NIE WOLNO prowadzić pojazdu
- P187E - Zbiornik ciśnieniowy oleju, brak ciśnienia (w pamięci)
- Mozna spuszczac olej ATF.

Dodano po 3 minutach 8 sekundach:
Napełnianie ATF

Postępuj zgodnie z oficjalną instrukcją naprawy fabrycznej do "Opróżnianie i napełnianie ATF".

Ważny:
Możliwe jest "przepełnienie" AFT i zmieszanie ATF i MTF (płyn do ręcznej skrzyni biegów)!!


Dodano po 1 minucie 17 sekundach:
Zdecydowanie zalecamy sprawdzenie i zanotowanie dokładnego poziomu MTF. Jeśli poziom jest wysoki, może to wskazywać na mieszanie oleju ATF, z powodu wewnętrznego wycieku, między ATF i MTF.



Dodano po 40 sekundach:
Według producenta, Audi, każde mieszanie lub działanie z tym stanem NIEODWRACALNIE uszkodzi skrzynię biegów!

Warunki wstępne:

- Pojazd na absolutnie płaskiej, płaskiej powierzchni
- Zapłon wyłączony / silnik wyłączony
- Selektor biegów w P (Parku)
- Hamulec postojowy włączony
- Zdejmij T30 Torx M10x1.0 -
- Napełnianie i wtyczka sterująca.

Uzupełnij ATF* zgodnie z oficjalnymi instrukcjami napraw fabrycznych.

Potrzebne narzędzia:
Pompa olejowa VAS 6617, 6617/1, 6617/2 (miska aluminiowa)
Pompa olejowa vas 6617, 6617/1, 6617/2, 7717/12 (plastikowa)

* Używaj TYLKO oleju do dwusprzęgłowej skrzyni biegów G 055 529 A2 z homologacją Audi.
(Maksymalna objętość napełniania wynosi 3,5 litra)

Po dolaniu oleju do skrzyni i zakreceniu korka

Zapłon [Wł.], Silnik [Wył.]

Za pomocą VCDS wybierz [02-Auto Trans]
- Wybierz [Adaptacja-10]
- Z rozwijanego menu wybierz [Opróżnianie zbiornika ciśnieniowego oleju]
- [Nowa wartość] = "OFF", naciśnij [Zrób to!], a następnie naciśnij [Wróć]

Sprawdź [Adv.Meas.Values]:
"Zbiornik ciśnieniowy oleju: stan opróżnienia" = [Nieaktywny]

[Gotowe, Wróć], [Zamknij kontroler, Wróć do 06], włącz zapłon [Wyłącz] na 30 sekund. Przejdź do "Sprawdzanie poziomu płynu ATF".

Dodano po 42 sekundach:
Sprawdzanie poziomu oleju ATF

Warunki wstępne:
- Zapłon włączony / silnik na biegu jałowym
- Selektor biegów w Parku
- Transmisja NIE jest w trybie awaryjnym
- Hamulec postojowy włączony
- HVAC jest [WYŁĄCZONY]
- Pojazd na absolutnie płaskiej, płaskiej powierzchni

Za pomocą VCDS wybierz [02-Auto Trans]
Sprawdź, czy opcja [Adaptation-10] [Opróżnianie zbiornika ciśnieniowego oleju] jest [WYŁ.].
Jeśli nie, ustaw [Nowa wartość] na [WYŁ.]

(Zalecane)
- Wybierz [Adv.Meas.Values] = "Temperatura płynu przekładniowego"
Temperatura docelowa wynosi [35°C], jest to minimalna temperatura, w której można sprawdzić poziom płynu ATF. Poczekaj, aż zostanie osiągnięta właściwa temperatura.

Opcja nie testowana !! Podobno możesz zwiększyć temperaturę płynu ATF, używając tego ustawienia podstawowego: [Ustaw temperaturę ATF]*
Wybierz [Ustawienia podstawowe-04], [Ustaw temperaturę ATF]
Określona temperatura: 35°C > wstępnie ustawiona temperatura: Tak > [Go!]
(*Nie zostało to jeszcze przetestowane z VCDS w pojeździe) !!

Gdy temperatura ATF osiągnie [35°C], konieczne będzie włączenie silnika ATF, patrz Kroki adaptacji poniżej.
Następnie postępuj zgodnie z oficjalną instrukcją naprawy fabrycznej "Sprawdzanie poziomu ATF".

- Wybierz [Adaptation-10] - Z rozwijanego menu wybierz
[ATF_motor_speed_requirement - Aktywacja]
[Nowa wartość] = "Vorgabe Aktiv", naciśnij [Zrób to!]

(Uruchamiaj pompę z tą prędkością przez 20 sekund)
- Wybierz [Adaptation-10] - Z rozwijanego menu wybierz
[ATF_motor_speed_requirement - Wymagana prędkość silnika]
- [Nowa wartość] = "3000", naciśnij [Zrób to!] (Wartość domyślna = 0)

(Uruchom pompę z tą prędkością przez 90 sekund)
- Wybierz [Adaptation-10] - Z rozwijanego menu wybierz
[ATF_motor_speed_requirement - Wymagana prędkość silnika]
- [Nowa wartość] = "600", naciśnij [Zrób to!] (Wartość domyślna = 0)

Zgodnie z instrukcją:
"Uwaga:
- Poziom ATF można sprawdzić podczas inspekcji ATF i otworu wlewu.
- Poziom ATF jest prawidłowy, jeśli niewielka ilość płynu wydostaje się podczas kontroli ATF i otworu wlewu, gdy temperatura ATF wynosi od 35 ° C do 45 ° C (poziom płynu wzrasta z powodu rozszerzania się podczas nagrzewania się)."
Dokręcić otwór kontrolny/wypełniający po uzyskaniu prawidłowego poziomu płynu.

(Wyłącz pompę ATF)
- Wybierz [Adaptation-10] - Z rozwijanego menu wybierz
[ATF_motor_speed_requirement - Wymagana prędkość silnika]
- [Nowa wartość] = "keine Vorgab", naciśnij [Zrób to!]

"Zatrzymaj silnik", a następnie włącz zapłon ponownie, sprawdź / wyczyść kody usterek. Test drogowy, sprawdź wycieki i kody usterek.

Koniec

Dodano po 2 minutach 17 sekundach:
Gdyby ktos juz tego probowal bylbym wdzieczny o podzielenie sie o doswiadczeniach w tym kierunku " title="" style="border: 0px; vertical-align: text-bottom; color: rgb(204, 204, 204); font-family: Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px; font-style: normal; font-variant-ligatures: normal; font-variant-caps: normal; font-weight: 400; letter-spacing: normal; orphans: 2; text-align: start; text-indent: 0px; text-transform: none; white-space: normal; widows: 2; word-spacing: 0px; -webkit-text-stroke-width: 0px; background-color: rgb(56, 56, 56); text-decoration-thickness: initial; text-decoration-style: initial; text-decoration-color: initial;">

Dodano po 4 minutach 38 sekundach:
Ten caly opis wymiany jest z vcds ross tech od pracownika po ang.nameczylem sie zeby go przetlumaczyc . Bede postepowal co do tego bo tez to czytalem gdzie indziej o tej komejnosci.audi nie powie w opisie na ervin co mowi komputer diagnostycznyco robic. Wiec to ma sens. Jesli ktos ma jakies uwagi czy sugestie to walcie z gory chetnie poslucham waszych opini czy jakichs konktretow . Jedyne co mi sie niepodobato wlaczenie tej pompy oleju na 3000 i 600 obrotow choc ma to sensprzy zstaleniupoziomu omeju zeby system sie napelnil. Ajak ktos ma uwagi to walcie z mostu <klotnia> <mysli> ;) <lol>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga