Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu

Silniki wysokoprężne
Zimny Chirurg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 05 lis 2019, 19:21
Imię: Dominik
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu

Post autor: Zimny Chirurg » 03 sty 2021, 21:38

A jeszcze 1 pytanko jak bym sie zdecydował na komplet standardowy to LUKa czy SACHS?

Dzieki

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu

Post autor: leszekmw » 04 sty 2021, 09:04

boję się że to wszystko to i tak uno guano regenerowane..
sachs droższy o 600zł jak pamiętam. Mogę sprawdzić...

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu

Post autor: mat1324 » 04 sty 2021, 16:48

Obie firmy są dobre, więc bierz co tańsze. I tak masz w planach sprzedaż auta, a nikt nie da Ci więcej, bo dałeś przykładowo Sachsa.

damiano8522
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 09 paź 2021, 19:48
Imię: Damian
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.0 V8 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wyszanów

Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu

Post autor: damiano8522 » 09 paź 2021, 19:54

Witam, Panowie co Wam udało się ustalić co do tego szarpania podczas ruszania z 1..głównie po trasie jak się rozgrzeje.. Mam właśnie to samo. Auto kupione pojeździłem trochę i takie coś.. Auto po mapie na 210km ale serwisowane w aso obecnie 167 tys przebiegu.. Szarpie tylko z 1, na innych biegach nic sprzęgło się nie ślizga.. Czy wymiana sprzęgła rozwiąże problem?

Pele2151988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 20 lip 2019, 14:47
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.0 V8 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Brzesko

Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu

Post autor: Pele2151988 » 10 paź 2021, 10:45

Rozwiąże na jakiś czas potem znowu będzie szarpać ja Kutz z tym walczę od jakiegoś czasu i szkoda chyba czasu i kasy bo ten typ tak ma...pisałem już z kilkoma osobami i wymieniali sprzęgło docisk poduszki pod silnikiem pod skrzynią i nic tylko wymiana sprzęgła pomaga na jakiś czas ...trzeba po prostu się nauczyć i dawać więcej gazu przy ruszania i jest ok ...No chyba ze ktoś znalazł jakiś złoty środek na to szarpabie to chętnie się dowiem😀
Szelag

Rasil7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 27 gru 2013, 10:16
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Lubsko

Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu

Post autor: Rasil7 » 20 paź 2021, 17:25

Witam 😉 Długo mnie nie było na tym forum - od czasów posiadania A6 C5, w międzyczasie mialem wiele samochodów aż wróciłem do Audi i obecnie posiadam A6 C6 2.7 tdi manual FWD i tutaj zaczynają się analogię. Zrobilem gruntowne rozpoznanie i odpowiedź na problem tego watku dlaczego szarpie przy ruszaniu juz padła : winny jest fabryczny docisk który ma wadę fabryczna wynikająca albo z lichej konstrukcji albo z innych czynników - tak czy inaczej objawia się to tym że tarcza sprzęgłowa nie dolega cała powierzchnia do docisku i kola zamachowego. Temat dotyczy A6 C6 2.7TDI, A4 B7 2.7 3.0 TDI, A6 C7 2.0 TDI, A4 B8 2.0 TDI i czytałem też o A5 2.0 TDI. Tarcza dolegając częściowo ślizga się z uwagi na małą powierzchnię styku pypalajac się delikatnie na docisku i kole. Przy większym rozgrzaniu Tarcza łapie przyczepność na miejscach przypalonych(lub bardziej w których odłożył się materiał tarczy) i stąd te wibracje. Temat dotyczy również mnie - na fabrycznym sprzęgle tylko przy dłuższej jeździe lub przy ruszaniu w mieście w korku się objawiał. Po wymianie sprzęgła przez 1000km było idealnie, lecz po tym czasie mam identyczny objaw jak większość z was. Przypalenie opisane przez niektórych skutkuje ponieważ tarcza wyrównuje powierzchnię koła i docisku i objaw mija na jakiś czas lecz nie da rady go wyelinowac do końca na docisku LUKa - o Sachs jest mało mowy więc nie wiem czy ten zestaw pomaga, tak samo jak nie słyszałem o zakupie z ASO samego docisku (sprzedają osobno) i założeniu do tarczy i kola zamiennika.
Tak jak koledzy pisali wyżej - poduszki pod skrzynia i silnikiem to pojedyncze przypadki lub skutki jeżdżenia z tymi szarpaniami - problem leży w docisku. Zwrócicie uwagę na konstrukcje/wygląd docisku w w/w samochodach - wyglądają identycznie. Tam gdzie docisk ma inną budowę - problem nie występuje. Jest możliwość zakupu zestawu Sachs Performance, jednakże u mnie kosztuje 6.5 tys zł więc niestety odpada u mnie ta opcja, lecz inni stwierdzają ze pomaga. Jest też opcja kupienia samego docisku Performance do fabrycznej reszty lecz trzeba stoczyć rant wewnętrzny docisku - będzie haczyc o sprężyny tarczy (w Performance jest sztywna tarcza). Będę walczyl z tym problemem teraz i chyba wybiorę opcje zakupu w ASO samego docisku (1100zl) i założenia do zestawu obecnego i zobaczymy czy pomoże - z resztą na sprzęgłach z ASO te samochody robią trochę kilometrów. Jak coś nowego u mnie się pojawi to dam znać 😉.
P. S : pooglądajcie używane sprzęgła chociażby do mojego samochodu - zobaczycie przypalona powierzchnię styku docisku i dwumasu tylko na około 1/5 powierzchni - to potwierdza tezę z wada docisku

damiano8522
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 09 paź 2021, 19:48
Imię: Damian
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.0 V8 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wyszanów

Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu

Post autor: damiano8522 » 02 gru 2021, 21:11

Rasil7 pisze:
20 paź 2021, 17:25
Witam 😉 Długo mnie nie było na tym forum - od czasów posiadania A6 C5, w międzyczasie mialem wiele samochodów aż wróciłem do Audi i obecnie posiadam A6 C6 2.7 tdi manual FWD i tutaj zaczynają się analogię. Zrobilem gruntowne rozpoznanie i odpowiedź na problem tego watku dlaczego szarpie przy ruszaniu juz padła : winny jest fabryczny docisk który ma wadę fabryczna wynikająca albo z lichej konstrukcji albo z innych czynników - tak czy inaczej objawia się to tym że tarcza sprzęgłowa nie dolega cała powierzchnia do docisku i kola zamachowego. Temat dotyczy A6 C6 2.7TDI, A4 B7 2.7 3.0 TDI, A6 C7 2.0 TDI, A4 B8 2.0 TDI i czytałem też o A5 2.0 TDI. Tarcza dolegając częściowo ślizga się z uwagi na małą powierzchnię styku pypalajac się delikatnie na docisku i kole. Przy większym rozgrzaniu Tarcza łapie przyczepność na miejscach przypalonych(lub bardziej w których odłożył się materiał tarczy) i stąd te wibracje. Temat dotyczy również mnie - na fabrycznym sprzęgle tylko przy dłuższej jeździe lub przy ruszaniu w mieście w korku się objawiał. Po wymianie sprzęgła przez 1000km było idealnie, lecz po tym czasie mam identyczny objaw jak większość z was. Przypalenie opisane przez niektórych skutkuje ponieważ tarcza wyrównuje powierzchnię koła i docisku i objaw mija na jakiś czas lecz nie da rady go wyelinowac do końca na docisku LUKa - o Sachs jest mało mowy więc nie wiem czy ten zestaw pomaga, tak samo jak nie słyszałem o zakupie z ASO samego docisku (sprzedają osobno) i założeniu do tarczy i kola zamiennika.
Tak jak koledzy pisali wyżej - poduszki pod skrzynia i silnikiem to pojedyncze przypadki lub skutki jeżdżenia z tymi szarpaniami - problem leży w docisku. Zwrócicie uwagę na konstrukcje/wygląd docisku w w/w samochodach - wyglądają identycznie. Tam gdzie docisk ma inną budowę - problem nie występuje. Jest możliwość zakupu zestawu Sachs Performance, jednakże u mnie kosztuje 6.5 tys zł więc niestety odpada u mnie ta opcja, lecz inni stwierdzają ze pomaga. Jest też opcja kupienia samego docisku Performance do fabrycznej reszty lecz trzeba stoczyć rant wewnętrzny docisku - będzie haczyc o sprężyny tarczy (w Performance jest sztywna tarcza). Będę walczyl z tym problemem teraz i chyba wybiorę opcje zakupu w ASO samego docisku (1100zl) i założenia do zestawu obecnego i zobaczymy czy pomoże - z resztą na sprzęgłach z ASO te samochody robią trochę kilometrów. Jak coś nowego u mnie się pojawi to dam znać 😉.
P. S : pooglądajcie używane sprzęgła chociażby do mojego samochodu - zobaczycie przypalona powierzchnię styku docisku i dwumasu tylko na około 1/5 powierzchni - to potwierdza tezę z wada docisku
I co tam kolego działałeś coś w temacie? Ja dzisiaj od dłuższego czasu zrobiłem 200km i po tej trasie wleciałem w miasto i znowu szarpania dały o sobie znać.. Tylko na mocno rozgrzanym silniku..

MCGregor76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 258
Rejestracja: 20 kwie 2019, 18:56
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostróda

Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu

Post autor: MCGregor76 » 13 sty 2022, 16:52

rafalpe pisze:
13 sty 2022, 16:39
U mnie to samo, też szarpie na 1 biegu podczas ruszania. Tyle, że ja mam silnik DDDA 190KM polift, model 2017 i u mnie nie ma zamiennika dla dwumasy i sprzęgła :) pozostaje tylko aso.
Koszt dwumasy 4000
Sprzęgło 2400
Wysprzęglik 590

Wobec tego zastanawiam się, czy nie wymienić póki co samego sprzęgła :) co myślicie?
Nie jest mocno zalecana taka operacja. Szarpania powoduje dwumas w połączeniu z tarczą. Ceny co podałeś są kosmiczne trzeba doliczyć jeszcze robociznę. Za tyle to się robi remont s-tronica. Poszukaj gdzieś za granicą może są zamienniki.

damiano8522
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 09 paź 2021, 19:48
Imię: Damian
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.0 V8 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wyszanów

Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu

Post autor: damiano8522 » 14 sty 2022, 11:27

Pytanie tylko na ile wystarczy taki nowy zestaw koło + sprzęgło+ docisk itd cena do cglc to jakieś 3200zł ktoś może robił?

damiano8522
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 09 paź 2021, 19:48
Imię: Damian
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.0 V8 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wyszanów

Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu

Post autor: damiano8522 » 25 sty 2022, 09:38

i czy w cglc jest to samo co w cgld?

Dodano po 1 godzinie 30 minutach 42 sekundach:
https://www.sprzeglo.com.pl/czesci/zest ... opis_start

znalazłem coś takiego...pytanie czy założyć sasch i dwumase LUK czy cały komplet Luk??

Szajn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
Imię: Szajn
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2012
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu

Post autor: Szajn » 25 sty 2022, 15:59

Sprzęgła

damiano8522
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 09 paź 2021, 19:48
Imię: Damian
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.0 V8 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wyszanów

Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu

Post autor: damiano8522 » 27 sty 2022, 07:08

I co Panowie z tu obecnych robliście coś w tym temacie..chodzi mi o to czy wymiana pomaga czy faktycznie tylko na chwile..robić cały komplet czy tylko sprzegło z dociskiem jak dwumasa jeszcze zdrowa??

Leon666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 28 sty 2022, 07:57
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Stare Babice

Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu

Post autor: Leon666 » 28 sty 2022, 11:55

A nie próbował ktoś przerobić sprzęgła ? Tzn tarcze obić kevlarem i wzmocnić docisk u Radzikowskiego?

danielbiernacki4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 25 paź 2021, 23:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin

Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu

Post autor: danielbiernacki4 » 21 mar 2022, 23:36

Panowie witam serdecznie,czy wymiana na komplet sachsa wyeliminuje te szarpania...?

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 636
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Re: A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu

Post autor: wojciech007 » 22 mar 2022, 19:12

Z opisu innych użytkowników można wywnioskować, że wymiana pomaga na bardzo krótki czas.
Czytałem też na forum, że ktoś wymienił komplet sprzęgła i koło dwumasowe, a problem pozostał. Dopiero po wymianie poduszek silnika i skrzyni drgania ustąpiły.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga