Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Post autor: leszekmw » 16 paź 2018, 10:26

jestem..
więc spróbowałem metody ze ślizganiem sprzęgła .
ale podczas jazdy jakoś mi to słabo wychodziło więc zrobiłem to w ten sposób że na postoju na ręcznym zapiąłem 4 i dwa razy po kilka sekund próbowałem ruszyć w taki sposób zeby było cć że sprzęgło się ślizga pod dociskiem.
bardzo dziwny jak na przypalone sprzęgło zapach . na pewno inny jak w innych wozach a dość często mam do czynienia z tym w pracy.
szarpanie ustąpiło całkowicie , tylko dalej puszczam sprzęgło tak ostrożnie żeby nie szarpało , muszę się odzwyczaić :)
zobaczymy ile wytrzyma km do następnego szarpania , zapiszę tutaj tez bo potem zapomnę - 163800km.
metodę mogę w tej razie polecić jako doraźną - jeżeli się sprawdzi na np. kilka tyś km to wtedy zobaczymy co dalej.
będę sie odzywał choć nie jestem jakimś wymiernym przedstawicielem problem ponieważ bardzo mało jeżdżę po mieście.

porfon

Post autor: porfon » 26 lis 2018, 07:43

U mnie poszarpuje i jeszcze przy puszczaniu sprzegla na koncu obroty wzrastaja do 1000 obr. na chwile
jakby cos wspolnego z systemem wysprzeglania (jakis czujnik obrotow odpowiedzialny za obciazenie silnika ? )

kupilem sprzeglo ale narazie nie wymieniam bo tez nauczylem sie dodadawac gazu i mozna z tym jezdzic

moim zdaniem to maga byc kasatory luzow na tarczy ( te sprezyny) sama okladzina jest ok bo nie szarpie na innych beigach

dziwne ze nikt normalnie nie moze tego naprawic bez wymiany polowy samochodu !

fajne by bylo ja bysmy rozwiazali ten problem :-)

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Post autor: leszekmw » 27 lis 2018, 17:11

obroty się podnoszą tak ma być
u mnie 2tyś km po przypaleniu jest dalej ok.

masa66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 12 gru 2018, 01:05
Lokalizacja: warszawa

Post autor: masa66 » 12 gru 2018, 01:09

Witam, u mnie też występowało szarpanie przy ruszaniu 2014 rok 190 km zapiąłem ręczny i dwa razy na 4 biegu prześlizgnąłem sprzęgło, aż zaśmierdziało i problem na razie ustąpił

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Post autor: leszekmw » 12 gru 2018, 09:08

no to tym pisaliśmy..
u mnie zaczyna powoli poszarpywac ale bardzo rzadko..
noga jeszcze odruchowo inaczej odpuszcza sprzęgło i to dlatego bo jakbym normalnie ruszał to by było pewnie inaczej...
w ciągu jakiego krótkiego czasu mam zamiar zrobić program , bede dynamiczniej ruszał i mam nadzieję ze ogólnie się to poprawi..
ale pierwszy raz słyszę ze i w 190KM szarpie,,myślałem że tam to poprawili ..

masa66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 12 gru 2018, 01:05
Lokalizacja: warszawa

Post autor: masa66 » 12 gru 2018, 12:20

Widocznie jeszcze się nie postarali przebieg mam podobny do Twojego 164 ten nowy silnik też z tym adblue już raz zapaliła się jakaś awaria w czasie podróży adblue że za 1000 km nie będzie można uruchomić silnika błędu nie mogłem skasować i gdy zostało 300 km sam zgasł czary :)

kaczy1217
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
Imię: Michał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Post autor: kaczy1217 » 28 gru 2018, 17:20

U mnie po kilkusekundowym przypaleniu sprzęgła (na zimnym silniku), na zaciągniętym ręcznym i 5-tym biegu problem również ustąpił. Zobaczymy co będzie później.

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Post autor: leszekmw » 29 gru 2018, 11:05

No u mnie 4tyś po przypaleniu znowu zaczyna..
ale zaczynam ruszać z większym gazem i jest ok.
i takmi się wydaje ze zaczyna bardziej jak trochę po mieście pojeżdżę ...

sysek27
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 24 paź 2013, 11:28
Lokalizacja: Lubliniec

Post autor: sysek27 » 01 lut 2019, 22:51

Witam, to może i ja się podzielę swoimi doświadczeniami, u mnie problem szarpania pojawil się około 10tys km temu aktualnie mam 203tys nalotu. Najgorzej było jak zrobiłem jakaś dłuższą trasę i później wjechałem gdzieś do miasta na początku nawet żona mi zarzucała, że co ja robię, jak Ty to sprzęgło puszczasz ...no i zacząłem drążyć temat z moim mechanikiem na początek wymieniliśmy płyn hamulcowy na taki o wyższej temp wrzenia była poprawa , ale problem nie został do końca rozwiązany tak wiec zdecydowałem się zrzucić skrzynie, po oględzinach sprzęgła, docisku, łożyska oporowego oraz dwumasy padła decyzja ze zostaje tylko dwumasa reszta do wymiany... od wymiany zrobiłem 3tys i jak narazie jest wszystko tak jak powinno być miejmy nadzieje, ze tak pozostanie. Dodam , że auto jest po programie na 204Ps i 439Nm.

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Post autor: leszekmw » 03 lut 2019, 11:29

no a coś więcej ? w jakim stanie była tarcza , docisk ?
wdumasa po tym przebiegu ok ?
ciekawe jak długo Ci będzie to dobrze chodzić , różne opinie już czytałem że po parunastu tysiącach km problem wraca..

sysek27
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 24 paź 2013, 11:28
Lokalizacja: Lubliniec

Post autor: sysek27 » 04 lut 2019, 23:02

Tarcza widać było, że "zmęczona" docisk to trudno określić i łożysko tak dziwnie "wyrobione" w miejscu gdzie siadało na docisk. Dwumasa była na oględzinach u znajomego speca od skrzyni i sprzęgieł i stwierdził, że luz jaki ma mieści się w normie dlatego zdecydowałem się ją zostawić.

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Post autor: leszekmw » 05 lut 2019, 10:38

jasne , dobrze zrobiłeś .
dwumasa do cglc kosztuje jakieś duże pieniądze a wymiana u dobrego mechanika ok 350zł .

Awatar użytkownika
spaluchwp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 21 lip 2008, 22:42
Lokalizacja: WLKP

Post autor: spaluchwp » 19 lut 2019, 22:46

Czy komuś udało się ustalić co jest przyczyną tego szarpania ? Mam 177km rocznik 2014 .
U mnie szarpie głównie na ciepłym szczególnie po trasie lub mieście , na zimnym silniku delikatnie tez jest odczuwalne jednak są tez dni , ze np co zauważyłem po pełnym wypaleniu dpf wszystko jest ok i nawet tydzień potrafi ruszać płynnie i bez żadnego szarpnięcia. Ogólnie nie ma reguły i dlatego nie wiem co robić czy wymieniać sprzęgło i dwumasa czy może wyciągać wtryski a może tez to wina dpf mój przebieg to 140tys.
Problem jest o tyle wkurzający ze czasami szarpie cholernie mocno , dodawanie wyższych obrotów przy ruszaniu raz pomaga a znowu innym razem potęguje szarpanie .

danolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 31 mar 2009, 08:42
Lokalizacja: Belgia

Post autor: danolek » 20 lut 2019, 02:12

Tak,ja przerabialem temat. Fabrycznie jest za slaby docisk sprzegla. Wymienisz na nowy zestaw i bedzie to samo za chwile. Jedyne,co mozesz zrobic to wstawic zestaw sachs performance - sprzeglo i docisk sa wzmacniane w tej wersji. No ale bedzie ciut ciezej chodzic. A najlepiej to zmienic auto na automat :D
Jak wygląda zapchany DPF? Przeczytaj w tym temacie a6-c7-diesel/wypalanie-dpf-a-gaszenie-s ... 94209.html

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Post autor: leszekmw » 20 lut 2019, 12:18

tzn. założyłeś ori zestaw czy performance ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga