Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C7 2.0 TDI 177KM szarpie przy ruszaniu

Silniki wysokoprężne
Misiek_kb89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
Lokalizacja: Polska

Post autor: Misiek_kb89 » 12 lip 2018, 17:28

arczi0044 pisze:o nie do końca się z tym zgodzę, skoro szarpie to coś nie gra. Takie szarpanie wykańcza cały układ przeniesienia napędu, o poduszkach silnika i skrzyni nie wspomnę :) Przy wymianie rozrządu demontowałem wspornik momentu obrotowego, przy montażu ustawiałem go na nowo według instrukcji, nie wiem może to też miało wpływ. Fakt jest taki że objawy szarpania ustąpiły :]

Podeślesz tą instrukcję ? dużo z tym zabawy jak mym chciał tylko ten wspornik ustawić ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 lip 2018, 17:43

Powinno pomóc :). Śruby dokręca się momentem 40 Nm.

Obrazek

W skrócie: odbój ma stykać się górną powierzchnią z belką <okok>.

Misiek_kb89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
Lokalizacja: Polska

Post autor: Misiek_kb89 » 12 lip 2018, 17:50

mat1324, dzięki:)

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Post autor: leszekmw » 08 sie 2018, 11:03

no i próbował ktoś coś z tym wspornikiem działać ?
choć to za bardzo naciągana teoria chyba..
popatrzcie czy macie coś takiego..na przykład jedziemy na równej drodze żeby było cicho na 5b 90km/h i dawajcie i odpuszczajcie gaz .. ja mam odczucie jakby coś działało z opóźnieniem , stawiam własnie na dwumasę ..
drgania mam również oczywiście..

najbardziej mnie to zastanawia że komuś ustąpiło po wyminie rozrządu..

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 360
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 08 sie 2018, 16:51

leszekmw pisze:no i próbował ktoś coś z tym wspornikiem działać ?
najbardziej mnie to zastanawia że komuś ustąpiło po wyminie rozrządu..
Jeszcze raz potwierdzam :] od wymiany rozrządu zrobiłem już parę tys. km. i szarpanie-drgania przy ruszaniu do tej pory nie wystąpiły ani razu <okok> . Sam nie wiem czy to ten wspornik czy coś innego ale ustąpiło po wymianie rozrządu. :shock:
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno

Misiek_kb89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
Lokalizacja: Polska

Post autor: Misiek_kb89 » 09 sie 2018, 13:19

leszekmw pisze:no i próbował ktoś coś z tym wspornikiem działać ?
Ja poprawiałem wspornik w poniedziałek. Zrobiłem 700km tego samego dnia i było to samo. U mnie wspornik leżał oparty o dolną część belki. Teraz dotyka bez naprężeń do górnej części ale to nic nie dało. Nadal przy ruszaniu może trząść. Zwłaszcza na trybie dynamicznym.

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Post autor: leszekmw » 09 sie 2018, 13:36

to raczej do przewidzenia było..
tyle ze poprawiłeś go jak trzeba..

erweider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 03 cze 2018, 19:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: erweider » 22 sie 2018, 19:57

wyjaśnił ktoś problem? Mam to samo po zrobieniu trasy lub staniu w korku (jak się już dobrze rozgrzeje) poszarpuje przy ruszaniu w końcowej fazie puszczania sprzęgła. Na zimnym działa perfekcyjnie.

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Post autor: leszekmw » 23 sie 2018, 09:54

po prostu mamy problem z dwumasami..
słaby element w tym aucie z tym silnikiem :>
ja na razie śmigam bo tylko po trasie jeżdżę w zasadzie ..

erweider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 03 cze 2018, 19:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: erweider » 23 sie 2018, 21:45

Dziś zauważyłem że w sumie na zimnym też jest minimalne szarpanie, da się to zniwelować odpowiednim dodaniem gazu.

Gdzieś na forum a4 czytałem że wada konstrukcyjna docisków sprzęgła, niektórzy wymienili płyn hamulcowy i objaw znikał na jakiś czas (nie wiem co to ma wspólnego ze sprzęgłem). Dużo osób tam wymieniło dwumas wraz z kompletnym sprzęgłem i mieli dalej to samo, więc nie byłbym też taki pewien że to wina tego podzespołu :P Przy odpalaniu/gaszeniu czy przyspieszaniu z niskich obrotów nie mam zadnych drgań/odgłosów.

Gdzieś za tydzień będę wymieniał płyn chłodniczy to jak sięgnę spróbuję poprawić wspornik momentu obrotowego zobaczymy...

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Post autor: leszekmw » 24 sie 2018, 08:54

też mi to bardziej pasuje na winę sprzęgła a nie dwumasy...

erweider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 03 cze 2018, 19:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: erweider » 29 wrz 2018, 23:33

Może komuś też to pomoże. Zastosowałem trik opisany na innym forum i chyba pomogło. Rozpędziłem samochód do około 80-90KM/h sprzęgło wciskamy do połowy dodajemy gazu sprzęgło w takim poziomie aby auto nie przyspieszało a obroty delikatnie rosły i tak trzymamy przez około 10 sekund (z umiarem aby nie przepalić zbyt mocno) później 10 sekund normalnej jazdy i ponownie przepalamy sprzęgło. Od tego zabiegu przejechałem około 5 tysięcy km i szarpania brak.


Nie wiem w jaki sposób to wpłynęło na szarpanie ale na razie wygląda że objawów brak.

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 360
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 03 paź 2018, 16:52

erweider pisze:Rozpędziłem samochód do około 80-90KM/h sprzęgło wciskamy do połowy dodajemy gazu sprzęgło w takim poziomie aby auto nie przyspieszało a obroty delikatnie rosły i tak trzymamy przez około 10 sekund (z umiarem aby nie przepalić zbyt mocno) później 10 sekund normalnej jazdy i ponownie przepalamy sprzęgło.
Coś jest na rzeczy, ktoś tu wcześniej opisywał że po zakopaniu się w śniegu trochę przypalił sprzęgło i objawy szarpania ustąpiły. Może podczas normalnej eksploatacji zbiera się jakiś syf na tarczach i docisku a przy paleniu sprzęgła się to spala i powierzchnie się wygładzają <mysli>
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Post autor: leszekmw » 03 paź 2018, 17:52

jam to pisał..
tak było..teraz mam zamair spróbować metody opisanej kilka postów wyżej ale na razie musiałem wziąć do jazdy "trzeci samochód w rodzinie " bo już stoi pół roku nie jeżdżony i się zastało wszystko.. , taka mała lancia Y do kręcenia sie po mieście i wożenia psa na tresurę..
w przyszłym tygodniu zacznę jeździć znowu audi i na pewno wypróbuję ta metodę.
teraz pół roku jeździłem "wiejskimi" drogami które są prawie puste więc jak ruszyłem raz na początku to w zasadzie dojeżdżaLem do pracy ..
teraz przeprowadziłem się znowu do miasta i szarpanie zaczynam odczuwać znowu..
dam znać czy pomogło.

danolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 31 mar 2009, 08:42
Lokalizacja: Belgia

Post autor: danolek » 03 paź 2018, 22:00

Ten sam problem byl w c6,ten sam jest w c7 ze skrzynia manualna w 2.0 tdi. Przerabialem ten problem,podczas gwarancji i po na wlasny koszt. Fabryczny docisk jest za slaby. Mozna sobie wymieniac do woli. Jedyne co - podobno- rozwiazuje problem to sportowe sprzeglo sachs dedykowane do tego silnika. Tyle,ze ciezej chodzi pedal sprzegla. A tak na serio jedyne sensowne rozwiazanie to zmiana auta na takie z automatem,bo audi dalo popis ze sprzeglem w tych silnikach.
Jak wygląda zapchany DPF? Przeczytaj w tym temacie a6-c7-diesel/wypalanie-dpf-a-gaszenie-s ... 94209.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga