Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Dziwne dzwięki przy ruszaniu na maksym. skręconych kołach

Układ napędowy i skrzynie biegów
januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 29 sie 2018, 21:00

w mojej a6 c6 2.7 quattro tez tak mam.
@mat1324 moz co pomoc jak to w c6 jest? jaki olej i takdalej? :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 sie 2018, 21:55

Wymiana oleju w torsenie i po problemie :). Jeśli na liczniku jest już sporo kilometrów, to problem nie zniknie całkowicie, ale zostanie mocno stłumiony.

[ Dodano: 2018-08-29, 21:55 ]
Jeśli chodzi o Twoje auto (A6 C6 2.7 TDI quattro), to już kiedyś o tym pisałem na forum :).
Torsen: G 055 145 A2 - potrzeba niecałe 0,5 litra oleju. Olej ma specjalny dodatek, który zapewnia ciągłość filmu olejowego w każdych warunkach. Zamienniki albo go nie mają, albo mają zastosowany inny. Jak wygląda jego skuteczność, tego nie wiem. Olej w ASO kosztuje sporo, ale dzięki niemu mam większą pewność, że torsen przejedzie jeszcze raz tyle kilometrów.

SVA11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 09 kwie 2016, 12:18
Lokalizacja: CH

Post autor: SVA11 » 29 lis 2018, 19:48

olej z obiegu przekładniowego: G 055 532 A2 - koszt ok. 145 zł za litr (pojemność układu 4,5 litra) .
Czy jest zamiennik oleju do Torsena czy muszę kupić ten z ASO bo potrzebuje 9l oleju a ten jednak trochę kosztuje.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 lis 2018, 20:21

Kup cztery litry tego oleju i wymień. Nie wiem po co Ci 9 litrów <mysli> . Zlej wszystko, wlej 4 litry nowego, a jak będzie trochę brakowało to wlej troszeczkę starego (spuść do czystego pojemnika). Na ściankach i tak będzie stary olej, więc nic się nie stanie, a nie opłaca się kupować 5 litrów, aby została prawie cała butelka.

SVA11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 09 kwie 2016, 12:18
Lokalizacja: CH

Post autor: SVA11 » 08 gru 2018, 11:21

Potrzebuje 9l ponieważ mam 2 auta z tym problemem.
A czy możesz mi napisać czym ten olej G 052 529 A2 różni się od tego G 055 532 A2 ponieważ dostałem informacje że to te same oleje i oba będą pasować ,czy mógłbyś to sprawdzić?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 gru 2018, 15:00

Do roku modelowego 2011 włącznie stosowany był G052529, a od roku modelowego 2012 już G055532. Pewnie są to te same oleje, ale nie widzę powodu, aby nie kupić tego, który być powinien, ponieważ różnica w cenie w ASO wynosi aż 3 zł na litrze.

Pejek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 12 mar 2020, 15:44
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Pejek » 16 mar 2020, 19:30

Po zakupie auta wymieniłem wszystkie oleje. Do części napędowej skrzyni S-tronic - tam gdzie jest Thorsen został wlany Ravenol MTF-2 SAE 75W-80. Czy to może być powodem drgań przy ruszaniu ze skręconymi kołami ? Wiem że w Tiptronicu wymiana oleju na oryginalny w thorsenie powinna pomóc, a tutaj ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 mar 2020, 19:55

A dlaczego nie wlałeś oryginału?

pelonek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia

Post autor: pelonek1 » 16 mar 2020, 20:22

mat1324 pisze:A dlaczego nie wlałeś oryginału?
Myślę że cena odegrała tu główną rolę...
Tak czy inaczej ten olej wcale nie jest taki drogi. Po zniżkach można go kupić za niewiele powyżej 400zł za litr i na dwa auta spokojnie wystarczy i będzie spokój na wiele tysięcy kilometrów.

EDIT. Tak jest w Tiptronicu, nie zauważyłem że temat dotyczy S-tronic :).

Pejek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 12 mar 2020, 15:44
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Pejek » 16 mar 2020, 23:54

Nie cena, tylko brak wiedzy na ten temat. W warsztacie polecili taki olej, więc się zgodziłem. Pytanie czy ma to takie duże znaczenie w skrzyni s-tronic. W tiptronicu trzeba lać olej po 400/ltr, a tutaj po 150/ltr. Przecież to ta sama przekładnia.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 mar 2020, 01:03

Torsen w tipie to nie ten sam torsen co w s-tronicu :).

Pejek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 12 mar 2020, 15:44
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Pejek » 17 mar 2020, 14:16

Myślałem że torsen to torsen, a tylko smarowanie wymyślili inne. Nie wiem teraz wymieniać ten olej na oryginał, czy olać temat...
Wszystkie wypowiedzi jakie czytałem były związane z tiptronic, niestety :(

Online
MCGregor76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 259
Rejestracja: 20 kwie 2019, 18:56
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: MCGregor76 » 17 mar 2020, 20:02

Ja kupiłem olej do Torsenu 4L w serwisie Skody po 122 zł/l Koszt wymiany 108 zł Po wymianie oleju różnica kolosalna przy jeździe na skręconych kołach.

[ Dodano: 2020-03-17, 20:02 ]
Olej który wlałeś Ravenol MTF-2 SAE 75W-80 Jest odpowiednikiem G 052 911 A2 a ten jest typowo do przekładni skrzyni manualnych. Ja osobiści czym prędzej bym się go pozbył z Torsenu i zalał orginał G055532A2

Pejek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 12 mar 2020, 15:44
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Pejek » 18 mar 2020, 10:12

Ok, w takim wypadku wymienię i zobaczymy jakie będą efekty. Dzięki za podpowiedź.

Klucha11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 09 lip 2018, 23:51
Lokalizacja: RJS

Post autor: Klucha11 » 20 mar 2020, 11:19

MCGregor76 pisze:Ja kupiłem olej do Torsenu 4L w serwisie Skody po 122 zł/l Koszt wymiany 108 zł Po wymianie oleju różnica kolosalna przy jeździe na skręconych kołach.

[ Dodano: 2020-03-17, 20:02 ]
Olej który wlałeś Ravenol MTF-2 SAE 75W-80 Jest odpowiednikiem G 052 911 A2 a ten jest typowo do przekładni skrzyni manualnych. Ja osobiści czym prędzej bym się go pozbył z Torsenu i zalał orginał G055532A2
G055532A2 też jest stosowany w skrzynkach manualnych z Q

[ Dodano: 2020-03-20, 11:19 ]
Pejek pisze:Po zakupie auta wymieniłem wszystkie oleje. Do części napędowej skrzyni S-tronic - tam gdzie jest Thorsen został wlany Ravenol MTF-2 SAE 75W-80. Czy to może być powodem drgań przy ruszaniu ze skręconymi kołami ? Wiem że w Tiptronicu wymiana oleju na oryginalny w thorsenie powinna pomóc, a tutaj ?
Powinien być 75w90 gl4

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga