[A6 C6] Montaż aktywnego tempomatu ACC (retrofit)
Możesz dać jeszcze raz te fotki, bo chyba uciekły...stefank pisze:Znalazłem takie zdjęcie w necie - rozumiem, że radar ma być idealnie na środku i równolegle do belki?
[url=http://images75.fotosik.pl/366/455316c64f958235m.jpg]Obrazek[/URL]
Na drugim zdjęciu z kolei widać jakby przetłoczenie na łapę radaru...
(a może będą otwory -nie zaglądałem jeszcze)
[url=http://images78.fotosik.pl/366/a29e34e7acca3abdm.jpg]Obrazek[/URL]
[ Dodano: 2016-02-25, 22:49 ]
Z braku możliwości dłubania za dnia (czekam na wolny weekend) postanowiłem przygotować sobie w między czasie wiązkę do radaru i grzałki:
różne kolory przewodów żeby było jasne, przewody do instalacji samochodowych FLRY-B (0,35 i 0,5 mm2):
[url=http://images77.fotosik.pl/365/167166d5cccb3a63m.jpg]Obrazek[/URL]
puste miejsca czymś pozatykam... :
[url=http://images77.fotosik.pl/365/b380a95110ded506m.jpg]Obrazek[/URL]
w trakcie:
[url=http://images75.fotosik.pl/365/5322b07e242f8721m.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images77.fotosik.pl/365/ea1a053a51430c54m.jpg]Obrazek[/URL]
i gotowa (na razie zrobiłem 2 metrową):
[url=http://images75.fotosik.pl/365/9eccdc73c80ff6b0m.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images77.fotosik.pl/365/23b96a6897ac1708m.jpg]Obrazek[/URL]
Jak najlepiej i czy w ogóle zabezpieczyć wiązkę pod zderzakiem? Mam peszla 10mm?
[ Dodano: 2016-02-27, 19:06 ]
Pomimo małej ilości czasu dzisiaj znowu udało się coś zrobić - zamontowałem manetkę tempomatu z funkcją ACC.
Dwie śrubki od spodu plus rozłączenie wtyczek i poduszka wyjęta:
[url=http://images75.fotosik.pl/370/1f580ef53cf21fa9m.jpg]Obrazek[/URL]
Jedna śruba i kierownica zdjęta (trzeba tylko sobie zaznaczyć przed zdjęciem);
[url=http://images76.fotosik.pl/371/903b4fe91a5b28bfm.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images76.fotosik.pl/371/00f6286b547e5d6am.jpg]Obrazek[/URL]
Dwie śrubki do których potrzebny jest torks T8 długości około 8-10cm plus odczepienie maskownicy (z dermy?) i jest wszystko na wierzchu:
[url=http://images75.fotosik.pl/371/e05d15504db75b26m.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images77.fotosik.pl/370/7b89468afdd5322fm.jpg]Obrazek[/URL]
Wymiana manetki:
[url=http://images75.fotosik.pl/371/6ace1a99b7028c1am.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images77.fotosik.pl/370/93d1787d25f56c7bm.jpg]Obrazek[/URL]
I efekt końcowy:
[url=http://images78.fotosik.pl/370/81dfd5ee6b4317e7m.jpg]Obrazek[/URL]
Widać zapalone kontrolki od ESP (ABS) - efekt odłączonego akumulatora ale to wg Elsy normalne - muszę chwilę pojeździć i zgasną.
[ Dodano: 2016-02-28, 13:03 ]
Faktycznie dzisiaj rano przejechałem dosłownie 100m i kontrolka ESP zgasła.
No i nie wytrzymałem - zabrałem się za montaż radaru. Myślałem, że potrzeba na to 2 dni żeby na spokojnie to ogarnąć ale jest dopiero po 12 a już mam założony z powrotem zderzak . Zostały tylko kabelki czyli trochę rozbierania wewnątrz (po raz setny chyba już). Wieczorem wrzucę parę fotek z krótkim opisem (bo nie wszystko pasowało).
[ Dodano: 2016-02-28, 21:54 ]
I po montażu… . Poniżej parę zdjęć z przebiegu.
Demontaż zderzaka :
[url=http://images77.fotosik.pl/375/1049ca674ec8f076m.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images78.fotosik.pl/375/bc76278e92fdf41cm.jpg]Obrazek[/URL]
Otwory pod uchwyt ACC, na szczęście były (rano obejrzałem chyba wszystkie belki na allegro i stwierdziłem, że chyba wszystkie mają) oraz nowe nito-nakrętki - trochę się nakombinowałem żeby je tak rozpłaszczyć:
[url=http://images77.fotosik.pl/375/4d224c95360ae994m.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images78.fotosik.pl/375/e65d76e235f3fde1m.jpg]Obrazek[/URL]
Zamontowany radar:
[url=http://images76.fotosik.pl/375/80db9f3c3b2d5372m.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images78.fotosik.pl/375/827218ad8bf41ca1m.jpg]Obrazek[/URL]
Montaż grzałki… i tutaj był problem ponieważ grzałka nie mieściła się pomiędzy dolną krawędzią a blendą na rejestrację. Musiałem trochę wyciąć w blendzie od spodu aby grzałka pod nią „weszła”. Trochę się nie przyłożyłem ale i tak tego nie widać (dopiero z pozycji leżącej więc nie ma problemu):
[url=http://images76.fotosik.pl/375/5baaa586b0841042m.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images78.fotosik.pl/375/97f2451f8ff49066m.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images77.fotosik.pl/375/e220fb2f8821fd3cm.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images75.fotosik.pl/375/84c280a41518a492m.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images76.fotosik.pl/375/12ffe3cc2f4d80e9m.jpg]Obrazek[/URL]
Z przewodami wszedłem za lampą a potem razem z linką od maski do podszybia? Do kabiny postanowiłem wejść po stronie pasażera. Dzięki temu zdjąłem tylko schowek a ponad to miałem już wszystko pod ręką - puszkę z bezpiecznikami i przewody od asystenta świateł can H i L podłączone w gateway`u pod właściwe piny (7 i 17). Otwór do kabiny był w puszce z komputerem - musiałem zdjąć maskownicę pod szybą bo pod nią był JEDEN wkręt od dekla.
[url=http://images77.fotosik.pl/375/969788950219df29m.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images75.fotosik.pl/375/b6dee844fbb68d94m.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images77.fotosik.pl/375/45cfc74905b86cb3m.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images78.fotosik.pl/375/2eed5f8c0fbc2ba7m.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images77.fotosik.pl/375/8d40a2cccabd2cd4m.jpg]Obrazek[/URL]
I teraz trochę uwag. Najpierw dołożyłem ACC w gateway, potem zmieniłem kodowanie w module kierownicy i w liczniku. Moduł ACC jest już widoczny ale… jest kilka błędów, które mam nadzieję że związane są z brakiem czujników ciśnienia w ABS (będą - mam wszystko oprócz czasu ) no i brakiem kalibracji ACC. Grzałka na pewno działa bo sprawdzałem - dotykałem po krótkiej jeździe i była cieplutka (nawet bardzo). Załączam auto-scan (błąd kamery nieistotny - po dołożeniu jeszcze jej nie skalibrowałem) i zdjęcie z informacją na liczniku:
[url=http://images78.fotosik.pl/375/05173fac745c8a07m.png]Obrazek[/URL]
- stefank
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 294
- Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
- Imię: Stefan
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5 TDI R5
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Może coś z przeglądarką masz nie tak - ja widzę wszystkie ale podaję jeszcze link do albumu:
http://www.fotosik.pl/u/stefank/album/2301303
http://www.fotosik.pl/u/stefank/album/2301303
Witam
Jestem nowy, więc z góry sorry za jakiekolwiek błędy.
Od niedawna jestem posiadaczem A6C6 i wszystko byłoby OK gdyby nie jeden problem dotyczący ACC. Piszę w tym temacie bo jak zauważyłem kolega Stefank ma w tym doświadczenie więc liczę na jakąkolwiek pomoc.
Wydaje mi się, że już fabrycznie w moim aucie zostało zamontowane ACC. Jest wajcha, jest radar, płytka grzejna i odpowiedni zegar ze strzałkami. Problem prawdopodobnie dotyczy samej płytki grzewczej. Po podłączeniu kompa pokazuje taki komunikat:
Numer Sterownika - 4F0910561B
Nazwa- ABSTANDSREGELUNGH04
Kodowanie - 03 0061161
SW - 0060
Znalezione bledy
2002(0x07D2):79 Ogrzewanie czujnika układu regulacji odstepu od poprzednika Przerwa/zwarcie do masy Lamp OFF
Na tej podstawie mogę przypuszczać, że chodzi o uszkodzony kabel, lub ew. zwarcie w okolicy tej płytki.
Dodam, że przy próbie odpalenia ACC oczywiście powyżej żądanej prędkości pojawia się na fisie komunikat "acc not available" i strzałki gasną a tempomat nie działa.
Moje pytanie a raczej dwa:
Czy można w ustawieniach "pominąć" tą płytkę aby sprawdzić czy system działa. Dodam, że bo podczas sprawdzenia kompem na postoju pokazywał odległość od zaparkowanego przede mną auta "6,3m". Chodzi mi o to aby w praktyce sprawdzić działanie ACC bez płytki żeby wykluczyć ewentualne inne usterki ACC.
Drugie pytanie dotyczy samej możliwości kupienia płytki, czy są specjalnie dedykowane do określonego modelu (oczywiście poza wyborem elementów ozdobnych kratki i koloru). Szukałem w Sieci, ale niestety samej płytki nie znalazłem więc pewnie uprzedzając odpowiedzi pozostaje ASO.
Z góry dzięki za wszelką pomoc.
Jestem nowy, więc z góry sorry za jakiekolwiek błędy.
Od niedawna jestem posiadaczem A6C6 i wszystko byłoby OK gdyby nie jeden problem dotyczący ACC. Piszę w tym temacie bo jak zauważyłem kolega Stefank ma w tym doświadczenie więc liczę na jakąkolwiek pomoc.
Wydaje mi się, że już fabrycznie w moim aucie zostało zamontowane ACC. Jest wajcha, jest radar, płytka grzejna i odpowiedni zegar ze strzałkami. Problem prawdopodobnie dotyczy samej płytki grzewczej. Po podłączeniu kompa pokazuje taki komunikat:
Numer Sterownika - 4F0910561B
Nazwa- ABSTANDSREGELUNGH04
Kodowanie - 03 0061161
SW - 0060
Znalezione bledy
2002(0x07D2):79 Ogrzewanie czujnika układu regulacji odstepu od poprzednika Przerwa/zwarcie do masy Lamp OFF
Na tej podstawie mogę przypuszczać, że chodzi o uszkodzony kabel, lub ew. zwarcie w okolicy tej płytki.
Dodam, że przy próbie odpalenia ACC oczywiście powyżej żądanej prędkości pojawia się na fisie komunikat "acc not available" i strzałki gasną a tempomat nie działa.
Moje pytanie a raczej dwa:
Czy można w ustawieniach "pominąć" tą płytkę aby sprawdzić czy system działa. Dodam, że bo podczas sprawdzenia kompem na postoju pokazywał odległość od zaparkowanego przede mną auta "6,3m". Chodzi mi o to aby w praktyce sprawdzić działanie ACC bez płytki żeby wykluczyć ewentualne inne usterki ACC.
Drugie pytanie dotyczy samej możliwości kupienia płytki, czy są specjalnie dedykowane do określonego modelu (oczywiście poza wyborem elementów ozdobnych kratki i koloru). Szukałem w Sieci, ale niestety samej płytki nie znalazłem więc pewnie uprzedzając odpowiedzi pozostaje ASO.
Z góry dzięki za wszelką pomoc.
Dzięki za info.
Byłem dzisiaj u mechanika, ale nie miał odpowiedniego kompa do zmiany kodów. W poniedziałek podejmę dalsze działanie. Dam znać co i jak, póki co pozdrawiam.
[ Dodano: 2017-05-23, 14:58 ]
Witam
Grzałka wyłączonoa, ACC działa!
Stefank dzięki za pomoc i pozdrawiam.
Ps. teraz tylko pozostaje Alle aby kupić inną grzałkę, ew. ASO. Tylko jaka cena?
Byłem dzisiaj u mechanika, ale nie miał odpowiedniego kompa do zmiany kodów. W poniedziałek podejmę dalsze działanie. Dam znać co i jak, póki co pozdrawiam.
[ Dodano: 2017-05-23, 14:58 ]
Witam
Grzałka wyłączonoa, ACC działa!
Stefank dzięki za pomoc i pozdrawiam.
Ps. teraz tylko pozostaje Alle aby kupić inną grzałkę, ew. ASO. Tylko jaka cena?
Jestem po montażu ACC w A8 D3 siedzą takie błędy (6 zdjęcie) ,niema błędu 00035 ,reszta siedzi w sterowniku.
Po zmianie getweya 26pin i radaru ACC nie wskoczyło Conponent Protection,wywala mi w ABS związany z czujnikiem kąta skrętu G85,ale to podejrzewam po wymianie manetki ACC.
Nie mam grzałki,nie mam osobnych przewodów do ABS-u.
W MMI jest widoczny Dystans(4 opcje) oraz ustawienia dzwięków do ACC
Po zmianie getweya 26pin i radaru ACC nie wskoczyło Conponent Protection,wywala mi w ABS związany z czujnikiem kąta skrętu G85,ale to podejrzewam po wymianie manetki ACC.
Nie mam grzałki,nie mam osobnych przewodów do ABS-u.
W MMI jest widoczny Dystans(4 opcje) oraz ustawienia dzwięków do ACC
Arksi pisze:Kodowałeś acc w silniku i ABS ? Jeśli nie zdejmowałeś ochrony komponentu teraz to i tak się pojawi, ja jeździłem tydzień z radarem i dopiero włączyła się ochrona.
kodowałem silnik ale błąd siedzi dalej w ACC,ABS też trzeba kodować???? (nie dodawałem dodatkowych przewodów gdyż bez tego powinno działać)
co to za błąd 00234 Sensor for Automatic Distance Regulation Misadjuset???
Sprawdź w radarze w blokach pomiarowych 125, 126, 127 status, powinno być
"connection OK", kąt w bloku 2 powinien mieścić się w zakresie -0,8 do 0,8. Kupowałeś radar z uchwytem do przykręcenia bezpośrednio do belki? czy oddzielnie radar i uchwyt? bo jeśli wszystko kupowałeś oddzielnie to trzeba będzie kalibrować radar.
"connection OK", kąt w bloku 2 powinien mieścić się w zakresie -0,8 do 0,8. Kupowałeś radar z uchwytem do przykręcenia bezpośrednio do belki? czy oddzielnie radar i uchwyt? bo jeśli wszystko kupowałeś oddzielnie to trzeba będzie kalibrować radar.
W ogóle nie mogę wejść w 125,126,127 -wszystko na czerwono ERRORArksi pisze:Sprawdź w radarze w blokach pomiarowych 125, 126, 127 status, powinno być
"connection OK", kąt w bloku 2 powinien mieścić się w zakresie -0,8 do 0,8. Kupowałeś radar z uchwytem do przykręcenia bezpośrednio do belki? czy oddzielnie radar i uchwyt? bo jeśli wszystko kupowałeś oddzielnie to trzeba będzie kalibrować radar.
Radar i uchwyt z jednego auta.
Na tej stronie są dobre podpowiedzi. Może znajdziesz coś do twojego auta. Rzeczywiście w A8 są trochę inne bloki pomiarowe niż w A6
http://www.audi-portal.com/en/diagnosti ... 710.html#1
http://www.audi-portal.com/en/diagnosti ... 710.html#1
Jacek
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga