Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Montaż aktywnego tempomatu ACC (retrofit)

Elektryka
ODPOWIEDZ
Arksi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 23 wrz 2013, 09:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Arksi » 20 lut 2017, 22:07

Ceny w Polsce są różne od 600 do 1000 średnio, najważniejsze aby radar był legalny bo tej części akurat nie można dopisać pomijając serwis. Robią to poza serwisem ale i tak łączą się zdalnie z bazą danych kradzionych części i jak radar jest na czarnej liście to już go nie odblokujesz. Z tego co wiem to taka sam procedura jest jeszcze z sterownikiem silnika, resztę można dopisać bez problemu poza serwisem.
Jeśli kupujesz radar to najlepiej z uchwytem mocującym do belki zderzaka bo w 90% przypadków nie trzeba go kalibrować po zamontowaniu, dlatego najlepiej szukać 4F0907561. Z Polski bez problemu wysyłają do UK

Screw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 514
Rejestracja: 05 paź 2016, 02:59
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 210KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: UK/Poznań

Post autor: Screw » 22 lut 2017, 00:06

Dzieki. Popatrzylem troche na allegro I faktycznie wyglada to lepiej cenowo ALE nie raz nadziałem się na zakupy z polskiej części internetu i zachodu oraz straty czasu co nie miara. Trudniej jest tez coś wyegzekwować od trefnego sprzedawcy który wie ze wysłał paczkę 1500km dalej. W Polsce o tyle lepiej , ze dany "poszkodowany" może wsiąść w samochód i przyjechać sprawę załatwić albo po swojemu albo przez policję. Na angielskim serwisie jak są części po niskich cenach i maja CP to dzwonię zawsze i uświadamiam sprzedawców mówiąc ze szkoda by bylo czasu na zatargi z policja - i jak się pewnie domyślacie , zaraz to ściagają ze stronki ( dużo ludzi nie wie o CP mając lewe rzeczy , co mnie generalnie dziwi ).

Wracając do tematu :
1) miałem w zwykłym tempomacie funkcje hamowania z manetki ( opisywałem to w temacie elektryki ) , tak ze zapalały się swiatla stopu i auto zwalniało za pomocą hamulcy . Z tego tez wnioskuje ze mam czujniki ciśnienia i teoretycznie brakuje mi nowej manetki, radaru i poprawnego kodowania No i oczywiście gatka 5 kanałów . Po zmianie gatka na poliftowy i mmi na 3g ( przedlift) funkcja ta zniknęła . Nie wiem gdzie tego szukać aby spróbować to zakodować z powrotem by mieć pewność .

Arksi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 23 wrz 2013, 09:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Arksi » 24 lut 2017, 23:30

Screw pisze: Wracając do tematu :
1) miałem w zwykłym tempomacie funkcje hamowania z manetki ( opisywałem to w temacie elektryki ) , tak ze zapalały się swiatla stopu i auto zwalniało za pomocą hamulcy . Z tego tez wnioskuje ze mam czujniki ciśnienia i teoretycznie brakuje mi nowej manetki, radaru i poprawnego kodowania No i oczywiście gatka 5 kanałów . Po zmianie gatka na poliftowy i mmi na 3g ( przedlift) funkcja ta zniknęła . Nie wiem gdzie tego szukać aby spróbować to zakodować z powrotem by mieć pewność .
Hamowanie przy wykorzystaniu zwykłego tempomatu nie wymaga czujników ciśnienia w układzie hamulcowym, po prostu po naciśnięciu manetki w dół jest realizowana funkcja hamowania z jedną siłą bez różnicowania. (Też miałem zwykły tempomat i automatyczną skrzynię biegów)
Natomiast przy ACC radar przesyła sygnał do sterownika ABS/ESP i dobiera siłę hamowania w zależności jak szybko pojazd zbliża się do poprzedzającego go pojazdu.
Poprosiłem kolegę z forum aby dał znać czy jest jakaś różnica gdy samochód ma podłączone czujniki ciśnienia czy nie i stwierdził, że dużej różnicy nie widzi. Także w pierwszym etapie można je pominąć ale będą wtedy wyskakiwały błędy ABS/ESP.

Screw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 514
Rejestracja: 05 paź 2016, 02:59
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 210KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: UK/Poznań

Post autor: Screw » 25 lut 2017, 08:31

Dzieki , chociaz jestem zdziwiony odpowiedzią(nie neguje wcale, jestem zaskoczony:) ).
Myslalem,ze jest tam chcociaz czesc instalacji i z doswiadczen jakie mialem z tym tempomatem to oczywiscie tez moglem hamowac z 'rozna' sila uzywajac manetki. Zupelnie inna reakcja w zaleznosci od predkosci wiec musial sygnas isc przez ster ABSu na chlopski rozum. To są tylko i wylacznie moje wypociny i proba rozkminienia tematu a nie zadne fakty;). No nic. Kwestia dowiedzenia sie czy sam radar moze byc z innego modelu z podobnych lat albo faktycznie kupic z alledrogo i tyle.

Arksi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 23 wrz 2013, 09:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Arksi » 25 lut 2017, 19:04

Kalibracja radaru w serwisie jest droga w pl około 800 zł i jeszcze nie wszędzie ja robią, także jeśli nie chcesz sie z tym męczyć to kup radar z mocowaniem jeśli natomiast chcesz dostarczyć sobie wrażeń to kup inny bo uchwyty do mocowania w Belkę zderzaka są inne a mocowanie radaru i tak musisz kupić od a6 wiec moim zdaniem nie warto kombinować bo może to być pseudo oszczędność

Screw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 514
Rejestracja: 05 paź 2016, 02:59
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 210KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: UK/Poznań

Post autor: Screw » 27 lut 2017, 01:10

Zadam jeszcze dosc laickie pytanie :
1) Jak zamocowaliscie te nakretki pod uchwyt radaru w belce? Czy belka ma gwint?
Z racji zamieszkiwania wysp jestem ograniczony jesli chodzi o warsztatowe narzedzia(mam skrzynke i wszystkie tam najpotrzebniejsze rzeczy do rozebrania/zlozenia auta) ale nie mam nic do nitowania itd. Jakies sugestie/zdjecie/porada?:)

Zapozyczajac zdjecie Autora tematu :
Obrazek

Jak te nito-nakretki sie trzymaja w belce? domyslam sie ,ze na to wchodzi blaszka mocujaca radar i przychodza od spodu sruby z kolnierzem ktore docisna calosc do belki ale samej nito-nakretki nie moge rozkminic jak ona jest zamocowana sztywno w belce(uprzedzalem,ze laickie pytanie) :)

Awatar użytkownika
stefank
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
Imię: Stefan
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2019
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: stefank » 27 lut 2017, 08:09

Ja też mocowałem nito-nakrętki bez specjalnych narzędzi. Trochę trzeba pokombinować. Ja wkręciłem śrubę i potem za nią ciągnąłem przytrzymując jednocześnie tuleję... Zasada na rysunku;
Obrazek

Screw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 514
Rejestracja: 05 paź 2016, 02:59
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 210KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: UK/Poznań

Post autor: Screw » 27 lut 2017, 09:43

Jak długo żyje tak niewpadlbym na to <okok> <okok> Dzięki :)
Oryginalnie to jak? Zanitowane na stałe ?:)
Mody:
HBA
Lane assist
Klapa z pilota
Kodowania zegarow
VZE w trakcie
I cos bym pewnie jeszcze znalazl:)

Awatar użytkownika
stefank
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
Imię: Stefan
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2019
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5 TDI R5
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: stefank » 27 lut 2017, 19:27

Nito-nakrętka to właśnie oryginalne rozwiązanie, problemem jest tylko rozpłaszczenie jej tak jak na rysunku bez specjalnego narzędzia.

bobie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 24 wrz 2011, 10:32
Lokalizacja: Poznań

Post autor: bobie » 01 mar 2017, 07:22

Koledzy, mam model 2007 przed liftem. Czy muszę zmienić gateway na 20-pinowy (np. 4F0907468N), czy może jest jakaś opcja zbudowania ACC na bazie gateway-a 26-pinowego ?

Boję się, że po zmianie na 20-pinowy będę musiał też zmienić alternator i doprowadzić dodatkowy kabel (może demonizuję tę zmianę, ale zawsze to dodatkowe koszty ;-)).
Przepraszam, jeśli rzucam jakieś oczywistości, ale dopiero zaczynam modować moją C6.

Póki wrzuciłem MMI 3G i BOSE, ale w planach mam jeszcze update do 3G plus z Q7, albo A8.
Chętnie posłucham kogoś, kto ma doświadczenie w temacie.

Screw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 514
Rejestracja: 05 paź 2016, 02:59
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 210KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: UK/Poznań

Post autor: Screw » 01 mar 2017, 09:05

Jeśli masz 3g to możesz mieć odpowiedni gateway czyli 4L0907468A albo z końcówka "C". Jeśli masz B to jest 4rp kanałowy i radar na nim nie pójdzie .
Jeśli masz plany na 3g+ oraz radar to MUSISZ zmienić gateway na 4F0910648G bo ten na 5 kanałów i jest na 20 pinów oraz obsłuży radar ( i jest warunkiem koniecznym do działania 3g+ bo na przedliftowym nie da się tego pogodzić).
Wiec jak masz teraz przedlift 5 kanałów = ACC Ok lecz 3g+ NIE OK
Jak chcesz 3g+ i ACC musisz kupić poliftowy gateway i zrobić przejściówkę + kupić inna klemę minusowa akumulatora (za 30 zł dostaniesz) i tylko pociągnąć przewod z tylu do gatewaya . Alternator po lifcie powinien być ale będzie to działać bez niego tez.

Jeśli masz gateway przed liftem ale z literka B który ma 4 kanały to 3g to max co z niego wyciągniesz i niestety ale zmiana gatka jest konieczna.

Proponuje kupić :
Gateway G
Przejściówkę
Jednostkę 3g+(podłączenie się nie różni od 3g)
Radar

I ze wszystkim pomaszerować na ochronę komponentu jednorazowo 300PLN około :)
Robiąc na raty będziesz musiał każdy moduł odblokowywać i płacić .

U mnie dokladnie taki sam zestaw "ćwiczeń" do wykonania bo mam taki sam setup jak ty w przedlifcie
Mody:
HBA
Lane assist
Klapa z pilota
Kodowania zegarow
VZE w trakcie
I cos bym pewnie jeszcze znalazl:)

bobie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 24 wrz 2011, 10:32
Lokalizacja: Poznań

Post autor: bobie » 03 mar 2017, 17:44

Screw bardzo Ci dziękuję za odpowiedź. Rozwiałeś wszelkie moje wątpliwości ;-)).

Zauważyłem w ETCE, że gateway 4F0907468G był później zastąpiony przez L, a następnie N.
Czy orientujesz się, czy były jakieś istotne zmiany, które przemawiają za kupnem wersji L albo N ?

I jeszcze pytanie - czy do tej klemy minusowej musi być ten regulator 4F0915181B ?
Kosztuje osobno ok 100 zł

Screw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 514
Rejestracja: 05 paź 2016, 02:59
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 210KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: UK/Poznań

Post autor: Screw » 04 mar 2017, 10:17

Klema po lifcie ma wbudowany moduł a gateway na 20 pinów sam reguluje prąd i nazywa się to na obudowie gateway+BEM.
Numer klemy 8K0915181B.
Gateway N może być flashowany na G bo hardware'owo to to samo jak piszesz. Z Gatkiem L się nie spotkałem . Podobno rewizja musi być G do 3G+. Radarowi to pewnie obojętne .
Jednostka 3G+ musi być flashowana do A6 i tutaj moja wiedza się kończy bo ja nie wiem skąd i jaki soft na to chłopaki wgrywają. Działa tylko z a4,q5 i q7 ale to nie o tym temat .
Dawaj znać tutaj jak będziesz ACC składał :)

bobie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 24 wrz 2011, 10:32
Lokalizacja: Poznań

Post autor: bobie » 04 mar 2017, 12:02

Screw pisze:Klema po lifcie ma wbudowany moduł a gateway na 20 pinów sam reguluje prąd i nazywa się to na obudowie gateway+BEM.
Numer klemy 8K0915181B.
Gateway N może być flashowany na G bo hardware'owo to to samo jak piszesz. Z Gatkiem L się nie spotkałem . Podobno rewizja musi być G do 3G+. Radarowi to pewnie obojętne .
Jednostka 3G+ musi być flashowana do A6 i tutaj moja wiedza się kończy bo ja nie wiem skąd i jaki soft na to chłopaki wgrywają. Działa tylko z a4,q5 i q7 ale to nie o tym temat .
Dawaj znać tutaj jak będziesz ACC składał :)
Wg ETKI wychodzi, że ta klema musi być 8X0915181. Ta o której piszesz to są od A4 i A5 z tego, co widzę.

Gateway N to następca G - czy w takim razie trzeba zrobić downgrade ?
Flashowanie 3G+ to chyba tylko po to, żeby mieć budę od A6, ale może się mylę.

Screw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 514
Rejestracja: 05 paź 2016, 02:59
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 210KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: UK/Poznań

Post autor: Screw » 05 mar 2017, 04:11

bobie pisze:
Screw pisze:Klema po lifcie ma wbudowany moduł a gateway na 20 pinów sam reguluje prąd i nazywa się to na obudowie gateway+BEM.
Numer klemy 8K0915181B.
Gateway N może być flashowany na G bo hardware'owo to to samo jak piszesz. Z Gatkiem L się nie spotkałem . Podobno rewizja musi być G do 3G+. Radarowi to pewnie obojętne .
Jednostka 3G+ musi być flashowana do A6 i tutaj moja wiedza się kończy bo ja nie wiem skąd i jaki soft na to chłopaki wgrywają. Działa tylko z a4,q5 i q7 ale to nie o tym temat .
Dawaj znać tutaj jak będziesz ACC składał :)
Wg ETKI wychodzi, że ta klema musi być 8X0915181. Ta o której piszesz to są od A4 i A5 z tego, co widzę.

Gateway N to następca G - czy w takim razie trzeba zrobić downgrade ?
Flashowanie 3G+ to chyba tylko po to, żeby mieć budę od A6, ale może się mylę.
Mylisz się co do budy bo nie da się budy a6 osiągnąć na tym jako ze nigdy jej w tym aucie nie było . Flash ma coś z częstotliwością CANów wspólnego ale nie jestem w stanie określić dokładnie o co chodzi. N może i ogarnie 3g+ ale pewien użytkownik który taka przekładkę opisywał ze musiał swojego N na G flaszowac bo nie chciała mu jednostka ruszyć .
Radar pewnie pójdzie . Może ktoś to potwierdzić ze każdy 5cio kanałowy gateway bez względu na rewizje obsłuży radar ?

Pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga