[ BMK 3.0 224 KM] wyciek oleju ze szpilki kolektora wydechow
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Potwierdzam. Konieczne jest popuszczenie jednej z nakrętek przewodu wysokiego ciśnienia na każdej z listew/szynie. Zrób to w chwili działania rozrusznika (konieczny pomocnik) i zakręć przed jego wyłączeniem. Czynność powtórz.Takitam94 pisze:.... i po kilku takich testach powinienem popuscic nakretki wtryskow zeby wypuscic powietrze
Miałem ten sam problem (po wyjęciu i powtórnym montażu wtrysków). Procedura odpowietrzania poprzez wymuszone VCDS-em działanie elektrycznej pompy paliwowej, powtarzana wielokrotnie nie przyniosła spodziewanego efektu - powietrza nie można było "przepchać".
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Wymieniałem dwa wtryski (każdy na innej stronie) w A8 D3 4.2 TDI i wystarczyło, że cztery razy odpowietrzyłem układ za pomocą VCDSa. Po takim zabiegu silnik odpalił z lekkim oporem, ale po kilku sekundach wszedł na obroty i pracował prawidłowo. Zrobiłem jazdę próbną i było wszystko . Możliwe, że przy wymontowaniu wszystkich tak się dzieje. Sprawdzę to za niedługo, ponieważ też będę wymieniał kompletne uszczelnienie wszystkich wtrysków, gdyż z prawej strony słychać cykanie i dmuchanie w rytm obrotów silnika. Zrobię to przy okazji serwisu olejowego, więc będę miał też zmieniony filtr paliwa, który może też utrudnić rozruch (po lifcie filtr napełnia się przez VCDSa).
- Takitam94
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 90
- Rejestracja: 15 paź 2017, 16:00
- Imię: Mateusz
- Moje auto: Allroad C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków / Jarosław
Probowalem dzis jeszcze raz pompowac paliwo vcdsem, ale nic z tego. Po kilku probach pada akumulator wiec musze ladowac i czekac. Na koniec jeszcze odkrecilem nakretke przewodu od szyny i nie ma tam ani kropli paliwa, to nie wiem czy az tak zapowietrzony czy jak, nie chce za duzo krecic na suchych wtryskach. Pozniej sprobuje z kims odkrecac nakretki podczas krecenia silnikiem, ale nie wiem czy to sie uda ze wzgledu na to ze aku szybko pada
Hej,
Odgrzeję kotleta bo mam dokładnie taki sam problem czyli wyciek oleju przy kolektorze wydechowym. Z jednej szpilki kapie olej na poduszkę silnika .Silnik 3.0 TDI ASB .
Wymienione były podkładki miedziane jak i o ringi na wtryskiwaczach . Nie pomogło i cały czas z jednej szpilki kapie olej.
Czy to możliwe,że szpilka jest wkręcona w jakiś kanał olejowy w głowicy i dlatego na niej jest olej ?
Odgrzeję kotleta bo mam dokładnie taki sam problem czyli wyciek oleju przy kolektorze wydechowym. Z jednej szpilki kapie olej na poduszkę silnika .Silnik 3.0 TDI ASB .
Wymienione były podkładki miedziane jak i o ringi na wtryskiwaczach . Nie pomogło i cały czas z jednej szpilki kapie olej.
Czy to możliwe,że szpilka jest wkręcona w jakiś kanał olejowy w głowicy i dlatego na niej jest olej ?
- Takitam94
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 90
- Rejestracja: 15 paź 2017, 16:00
- Imię: Mateusz
- Moje auto: Allroad C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków / Jarosław
Ja wymieniłem, a w zasadzie założyłem bo nie bylo, gumowe o-ringi na wtryskach, przy okazji tez miedziane podkładki i problem ustąpił, olej wypływał z tych otworów który jest na pierwszym zdj obok szpilki, są one bezpośrednio połączone z gniazdem wtrysku, jeśli wyjmiesz wtrysk tam jest właśnie ten otwór, umyj dokładnie szpilki (wiem ze ciezko łapę wsadzić ale troche gimnastyki i mi sie udało), pozniej odpaliłem i lustereczkiem warsztatowym patrzylem skad wycieka olej po wymianie oringów jest okej.
Sprawdź ten jeden wtrysk nad szpilką, może oring się zle ulożył albo pękł.
Sprawdź ten jeden wtrysk nad szpilką, może oring się zle ulożył albo pękł.
- Takitam94
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 90
- Rejestracja: 15 paź 2017, 16:00
- Imię: Mateusz
- Moje auto: Allroad C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków / Jarosław
Ja kupiłem w sklepie motoryzacyjnym, autko jest z 2006r ale modelowo 2007, koszt 8 o-ringow i miedzianych podkladek wyszedl mi ok 35zl :D A gdy pytalem poprzedniego wlasciciela co wie o tym wycieku to powiedzial ze ze moze to kosztowac 500zl jak i 5 tys :D :D, jeden wtrysk mi nie wszedl do konca za pierwszym razem i musialem poprawic Muszą lekko "kliknąć" przy wkładaniu :D
ALLROAD
WAUZZZ4F5N076873
WAUZZZ4F5N076873
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 46
- Rejestracja: 08 mar 2016, 10:05
- Imię: Karol
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: W-M
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga