Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BMK 3.0 224 KM] wyciek oleju ze szpilki kolektora wydechow

Silniki wysokoprężne
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 30 paź 2017, 20:06

Nic nie trzeba odkręcać :). Widocznie za mało odpowietrzyłeś układ <uoee> .

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 499
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 30 paź 2017, 21:05

Takitam94 pisze:.... i po kilku takich testach powinienem popuscic nakretki wtryskow zeby wypuscic powietrze
Potwierdzam. Konieczne jest popuszczenie jednej z nakrętek przewodu wysokiego ciśnienia na każdej z listew/szynie. Zrób to w chwili działania rozrusznika (konieczny pomocnik) i zakręć przed jego wyłączeniem. Czynność powtórz.
Miałem ten sam problem (po wyjęciu i powtórnym montażu wtrysków). Procedura odpowietrzania poprzez wymuszone VCDS-em działanie elektrycznej pompy paliwowej, powtarzana wielokrotnie nie przyniosła spodziewanego efektu - powietrza nie można było "przepchać".

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 30 paź 2017, 22:34

Wymieniałem dwa wtryski (każdy na innej stronie) w A8 D3 4.2 TDI i wystarczyło, że cztery razy odpowietrzyłem układ za pomocą VCDSa. Po takim zabiegu silnik odpalił z lekkim oporem, ale po kilku sekundach wszedł na obroty i pracował prawidłowo. Zrobiłem jazdę próbną i było wszystko <okok>. Możliwe, że przy wymontowaniu wszystkich tak się dzieje. Sprawdzę to za niedługo, ponieważ też będę wymieniał kompletne uszczelnienie wszystkich wtrysków, gdyż z prawej strony słychać cykanie i dmuchanie w rytm obrotów silnika. Zrobię to przy okazji serwisu olejowego, więc będę miał też zmieniony filtr paliwa, który może też utrudnić rozruch (po lifcie filtr napełnia się przez VCDSa).

Awatar użytkownika
Takitam94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 15 paź 2017, 16:00
Imię: Mateusz
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków / Jarosław

Post autor: Takitam94 » 30 paź 2017, 23:16

A wiecie moze dlaczego po wpisaniu 035 pokazuje mi calkiem cos innego ? <zalamka>
!! ALLROAD !!
<okok> WAUZZZ4F5N076873 <okok>

MISQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 15 maja 2016, 19:37
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: MISQ » 31 paź 2017, 06:17

Jesl juz takie odpowietrzanie zawodzi to odpalać na Plaka w małej ilości chwile pochodzi i sam sie odpowietrzy . Jest to bezpieczne pod warunkiem używania z głową . skuteczność 100/100
Przeróbki - rzeźby to JA ;)

Awatar użytkownika
Takitam94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 15 paź 2017, 16:00
Imię: Mateusz
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków / Jarosław

Post autor: Takitam94 » 31 paź 2017, 09:20

Probowalem dzis jeszcze raz pompowac paliwo vcdsem, ale nic z tego. Po kilku probach pada akumulator wiec musze ladowac i czekac. Na koniec jeszcze odkrecilem nakretke przewodu od szyny i nie ma tam ani kropli paliwa, to nie wiem czy az tak zapowietrzony czy jak, nie chce za duzo krecic na suchych wtryskach. Pozniej sprobuje z kims odkrecac nakretki podczas krecenia silnikiem, ale nie wiem czy to sie uda ze wzgledu na to ze aku szybko pada

barteklca
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 26 lis 2015, 08:46
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: barteklca » 10 gru 2017, 19:31

Hej,
Odgrzeję kotleta bo mam dokładnie taki sam problem czyli wyciek oleju przy kolektorze wydechowym. Z jednej szpilki kapie olej na poduszkę silnika .Silnik 3.0 TDI ASB .
Wymienione były podkładki miedziane jak i o ringi na wtryskiwaczach . Nie pomogło i cały czas z jednej szpilki kapie olej.
Czy to możliwe,że szpilka jest wkręcona w jakiś kanał olejowy w głowicy i dlatego na niej jest olej ?

ObrazekObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Takitam94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 15 paź 2017, 16:00
Imię: Mateusz
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków / Jarosław

Post autor: Takitam94 » 03 sty 2018, 16:14

Ja wymieniłem, a w zasadzie założyłem bo nie bylo, gumowe o-ringi na wtryskach, przy okazji tez miedziane podkładki i problem ustąpił, olej wypływał z tych otworów który jest na pierwszym zdj obok szpilki, są one bezpośrednio połączone z gniazdem wtrysku, jeśli wyjmiesz wtrysk tam jest właśnie ten otwór, umyj dokładnie szpilki (wiem ze ciezko łapę wsadzić ale troche gimnastyki i mi sie udało), pozniej odpaliłem i lustereczkiem warsztatowym patrzylem skad wycieka olej :) po wymianie oringów jest okej.

Sprawdź ten jeden wtrysk nad szpilką, może oring się zle ulożył albo pękł.

barteklca
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 26 lis 2015, 08:46
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: barteklca » 03 sty 2018, 23:30

OK, zakupię nową podkładkę i nowy oring (myślę nad zakupem odrobine szerszego niż orginał).
Oryginalny ma wymiary 16,2 X 1,5 mm. Spróbuje zalozyc 16x2mm , 0,5mm różnicy może uszczelnić gniazdo :)

Awatar użytkownika
Takitam94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 15 paź 2017, 16:00
Imię: Mateusz
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków / Jarosław

Post autor: Takitam94 » 09 sty 2018, 00:27

Ja kupiłem w sklepie motoryzacyjnym, autko jest z 2006r ale modelowo 2007, koszt 8 o-ringow i miedzianych podkladek wyszedl mi ok 35zl :D A gdy pytalem poprzedniego wlasciciela co wie o tym wycieku to powiedzial ze ze moze to kosztowac 500zl jak i 5 tys :D :D, jeden wtrysk mi nie wszedl do konca za pierwszym razem i musialem poprawic :) Muszą lekko "kliknąć" przy wkładaniu :D
!! ALLROAD !!
<okok> WAUZZZ4F5N076873 <okok>

ollyon86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 337
Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
Imię: olyon86
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2017
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ollyon86 » 09 sty 2018, 21:35

Masz może jakieś numery podkładek i oringów?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 sty 2018, 21:44

Chodzi Ci o oryginalne? Na forum kiedyś podawałem, ponieważ sam wymieniałem z jednej strony, bo miałem przedmuch.

Awatar użytkownika
Takitam94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 15 paź 2017, 16:00
Imię: Mateusz
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków / Jarosław

Post autor: Takitam94 » 10 sty 2018, 20:31

Niestety nie, podalem Vin w sklepie i mial na miejscu :)
!! ALLROAD !!
<okok> WAUZZZ4F5N076873 <okok>

Karol-A6C6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 08 mar 2016, 10:05
Imię: Karol
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: W-M

Post autor: Karol-A6C6 » 27 lut 2018, 21:43

A czy możecie napisać jak się demontuje wtryski? Mam zapocenia wokół nich po obydwu stronach i lekkie cykanie.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 27 lut 2018, 21:55

Ściagasz wtyczki i powroty. Następnie odkręcasz pokrywki, a potem same wtryski i je wyciągasz :).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga