Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Dobór sprężyn po VINie i ETKA

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 kwie 2018, 15:03

Tylko zaproponowałem :] . Gazu pewnie masz do pełna (przeważnie), a benzyny prawie wcale, więc wychodzi na to samo, gdybyś jeździł tylko na samej benzynie.

Awatar użytkownika
mateuszma85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 10 sie 2014, 15:00
Lokalizacja: Wrocław/Oława

Post autor: mateuszma85 » 11 maja 2018, 23:54

Witam.
Podepnę się do tematu. Ja mam u siebie zawieszenie 1BE. Chcę przejść na 1BA. Czy sama wymiana sprężyn jest dopuszczalna? Czy muszę wymienić amory, wahacze i stabilizator?
U mnie siedzą sprężyny o klasach wagowych OJG i OYE.
Czy jak przeskoczę o klasę wyżej to będzie bardziej twardy czy np. jeszcze wyższy?
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 maja 2018, 00:14

Musiałbyś wymienić sprężyny oraz amorki, ponieważ te sportowe są krótsze i będą musiały pracować z większym zakresie. Wahacze i stabilizator mogą zostać te same.

Przy przejściu na 1BA przeważnie trzeba zmienić klasę wagową na wyższą. Auto będzie stało wyżej oraz będzie minimalnie bardziej komfortowe. Dużo i tak zależy od amortyzatorów, które w zawieszeniu 1BA łagodniej wybierają nierówności.
Zmiana klasy wagowej na większą spowoduje jedynie podniesienie auta.

[ Dodano: 2018-05-14, 00:14 ]
Kolega przesłał mi na PW swój VIN i dopasowałem do jego auta (A6 C5 Avant 1.9TDI AJM + manual z 2001) zawieszenie 1BA. Chciał wszystko nowe wraz z podkładkami gumowymi, ponieważ jego nie wyglądają za ciekawie.

PRZÓD (1BA + 0JH):
1) sprężyna: 8D0 411 105 DM (1x żółty, 3x szary) » LESJÖFORS 4004236
2) amortyzator: 4B0 412 031 BT / 4B0 412 031 CA » SACHS 557 837
3) osłona + odbój: 4D0 412 137 C + 8D0 412 131 H » SACHS 900 075
4) dolna podkładka sprężyny: 8D0 412 066 F » http://allegro.pl/audi-a4-a6-podkladka- ... 40778.html
5) górna podkładka sprężyny: 8D0 412 065 F » FEBI BILSTEIN 38626
6) poduszka amortyzatora: 4D0 412 377 F » LEMFÖRDER 17662 01

TYŁ (1BA + 0YG):
1) sprężyna: 3B0 511 115 R (1x żółty, 2x niebieski) » https://www.dropbox.com/s/3wt4qoq8oqzwqjg/linki.txt
2) amortyzator: 4B0 513 032 D » SACHS 310 027
3) osłona + odbój: 893 512 137 + 3B0 512 131 H » SACHS 900 082
4) dolna/górna podkładka sprężyny: 4B0 512 149 » FEBI BILSTEIN 37428
5) mocowanie amortyzatora: 8E0 513 353 B » LEMFÖRDER 22036 01

Dolnej podkładki nie ma w zamienniku, tzn. jest, ale producentów, których nie radzę kupować :p. Tylnej sprężyny nie ma w zamienniku. Szukałem na wszystkie sposoby, a w ETCE sprawdzałem czy kiedyś nie było innego numeru, ale nie :(. Podkładki (góra i dół) sprężyny z tyłu są takie same.

zysiek7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 11 lip 2018, 17:17
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: zysiek7 » 11 lip 2018, 17:52

Dzień dobry.

Mam pytanie do mat1324

Czytałem forum i wydał mi się Pan baaardzo kompetentny w sprawie doboru zawieszenia.
Mam nadzieję, ze znajdzie Pan chwilę i pomoże mi w określeniu co powinienem zrobić ze swoim problemem, który Panu opiszę.

Kupiłem Audi A4 B7 sedan.
Wiem, że auto ma obniżone zawieszenie, ale nie wiem w tej chwili jakie. Nie mam jak sprawdzić ale będę się starał to zrobić. Sprawdziłem na wlepce jakie powinno być, jednak z informacji poprzedniego właściciela wiem, że być może ktoś kiedyś coś wymieniał, dlatego muszę potwierdzić co jest założone. W każdym razie zawieszenie z przodu i z tyłu dawało ten sam efekt wizualny.
Problem się zaczął kiedy założyłem gaz. Butla 65 l

Tył poszedł w dół, a przód.... Nie jestem pewien, ale chyba troszkę do góry.
Efekt wizualny jest okropny, bo z przodu jest duży prześwit pomiędzy kołem a błotnikiem, natomiast z tyłu prawie nie ma prześwitu. Mimo wszystko da się jeździć... Do czasu kiedy z tyłu nie wiozę pasażerów. Miałem wyjazd letni, gdzie wziąłem dwie osoby do tyłu i trochę bagaży. Jazda była niemal niemożliwa. Koło tarło o błotnik przy koleinach itp.

Muszę zatem wymienić coś... I tu moje pytanie.

Czy mogę wymienić jedynie zawieszenie z tyłu?
Otóż zastanawiam się nad dwiema opcjami i proszę o poradę.
1. Wymienić tył na obniżone zawieszenie ale z wyższej kategorii wagowej?
2. Czy wymienić tył na normalne zawieszenie nieobniżane? Tylko z jakiej kategorii wagowej?
Czy mogę mieć z przodu obniżone, a z tyłu normalne?
Powiedzmy z przodu BE a z tyłu BA? Jaki to będzie miało wpływ na samochód?

Chciałbym, aby przód i tył stały tak samo, ewentualnie (od biedy) tył może być ciut wyżej, to mi wizualnie nie będzie przeszkadzało, tylko czy tak można jeździć bez szkody dla samochodu i bezpieczeństwa, a tu jeszcze są jakieś twardości i w ogóle. Nie znam się na tym. Moi mechanicy też średnio... Nie chcę wymieniać wszystkiego. Fajne jest to obniżone zawieszenie, ale w tej chwili z gazem nie mogę wozić pasażerów i wygląda to źle.
Mam zatem nadzieję, że wystarczy wymienić sprężyny z tyłu. na wyższą kategorię wagą, ale o ile wyższą?
Jak rozumiem wymiana BE na BA wiąże się też z wymianą amortyzatorów, natomiast zmiana kategorii wagowej nie?

Proszę w miarę możliwości o odpowiedź, a jak będę wiedział jakie sprężyny mam z tyłu, to czy mogę Pana poprosić o pomoc w doborze jakiś dobrych sprężyn, które rozwiązałyby mój problem. Chciałbym raczej nowe, tylko nie wiem jakiej firmy, no wiadomo, że nie w ASO bo ceny kosmiczne, ale chciałbym mieć przyzwoite sprężyny aby nie było z nimi problemów.

Będę wdzięczny za pomoc.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 11 lip 2018, 19:04

Zacznijmy od tego, że na forum piszemy "na Ty" (chyba, że druga osoba sobie tego nie życzy), więc jaki Pan :).

Jest jedno rozwiązanie, które na pewno Ci się spodoba, ale najpierw muszę wiedzieć kilka rzeczy. Aby sprawdzić jakie zawieszenie było fabrycznie, wystarczy że podasz VIN (może być na PW). Dobrze byłoby zobaczyć czy masz oryginalne zawieszenie, więc musiałbyś odczytać kolorowe oznaczenia ze sprężyn (przód i tył). Jeśli było coś zmieniane, to wyjdzie przy porównaniu z tym, co wyszło po VINie.

Nie polecałbym zmiany tylnego zawieszenia na zwykłe, ponieważ na codzień nie zauważysz różnicy, ale podczas hamowania z większym obciążeniem, tył może się dziwnie zachowywać i może zrobić się niebezpiecznie. Sportowe sprężyny nie są jedynie niższe, ale również sztywniejsze, bo są grubsze.

Jedna kategoria wagowa nie rozwiąże problemu, ponieważ będzie to za mało. Z kolei większy przeskok spowoduje straszne utwardzenie tyłu i będzie ciężko trafić w punkt, aby przód i tył stał na jednym poziomie.

Rozumiem, że przed włożeniem butli auto stało równo i po dociążeniu tyłu, koła nie tarły o nadkole, tak? Po dołożeniu butli ile siadł tył?

Podsumowując: podeślij VIN i sprawdź kolorowe kropki na sprężynach, a jeśli są już zamienniki, to spisz z nich jakieś numery.

zysiek7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 11 lip 2018, 17:17
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: zysiek7 » 13 lip 2018, 12:54

Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź :)
Co do formy, to trochę nie jestem przyzwyczajony, ale ok postaram zwracać się na „Ty” Dziękuję i bardzo mi miło.
Rozwiązanie, które na pewno mi się spodoba brzmi intrygująco.
Jestem niezwykle ciekaw jakie to rozwiązanie, jednak jak rozumiem dowiem się tego w swoim czasie ;)
Nr VIN podałem na PW. Co do diagnozy tego co mam, to sprawa jest trochę skomplikowana.
Samochód był wczoraj u mechanika, w jakiejś innej nieistotnej kwestii. Poprosiłem mechanika, czy przy okazji nie mógłby podnieść auta i określić jakie są w nim sprężyny. Mechanik powiedział, że z przodu są oznaczone kolorami niebieski zielony zielony zielony. Natomiast z tyłu… cóż. Nie pamiętam jakich słów użył mechanik, ale stwierdził, że sprężyny są na tyle w „złym stanie”, że nie jest wstanie niczego z nich odczytać. Nie wiem, czy dostatecznie się przyłożył, ale ja nie mam jak tego sprawdzić, nie mam gdzie podnieść auta na tyle by to sprawdzić. Może na dniach podniosę podnośnikiem i odkręcę koło, jeżeli to konieczne to sprawdzę osobiście, ale czy to konieczne?
Może wystarczy określić czy przód był wymieniany i potraktować tył analogicznie?
Bardzo dziękuję za udzielenie mi odpowiedzi na istotnie nurtujące mnie pytanie, na które nigdzie jej nie znalazłem. Otóż wiem już, że nie powinienem łączyć obniżonych sprężyn z przodu ze zwykłymi z tyłu. Co prawda stwierdzenie „tył może się dziwnie zachowywać i może zrobić się niebezpiecznie” jest dość dla mnie enigmatyczne, ale wystarczające i przekonujące by takich rzeczy nie robić.
Skoro nie dłuższe i nie sportowe z wyższą kategorią wagową to co?
Tak, przed włożeniem butli auto stało równo. Przynajmniej na oko. Ja auto kupiłem 2 czerwca, a gaz zamontowałem 18 czerwca. Jakoś tak głupio wyszło, że nie przewidziałem takiego problemu. To tez nie mierzyłem niczego przed założeniem gazu. Pewien jednak jestem tego, że „na oko” auto stało równo i co prawda przez te kilkanaście dni nie woziłem nikogo z tyłu, jednak tył był wyżej i raczej nawet załadowany by nie obcierał. Auto obciera też z powodu szerokich opon, ale to inny temat.
Pytasz ile siadł. Nie wiem, bo tego nie mierzyłem. Napiszę co wiem. Tył siadł na pewno sporo, ale wydaje mi się, że przód trochę poszedł do góry. Nie wiem czy to możliwe, czy tylko mi się wydaje bo zrobiła się widoczna różnica. To co wiem, to że wcześniej nie było widać różnicy, a teraz z przodu pomiędzy górą opony a dołem błotnika jest jakieś 4 cm, mniej więcej ;) Ile było wcześniej nie wiem, ale prześwit jakiś był. Z tyłu natomiast ten prześwit to ok pół cm. Nie wiem jak było wcześniej ale był większy. Taki, że ewentualna różnica z przodem była niewidoczna.
Podsumowując, wiemy, Ty wiesz, co powinno być fabrycznie. Wiemy, co jest obecnie z przodu. Mogę jeszcze próbować się dowiedzieć co jest z tyłu, ale to może okazać się trudne lub niemożliwe. Pytanie, czy jest konieczne. No i co najważniejsze, nie wiem co zrobić by było dobrze i aby nie wymieniać wszystkich 4 sprężyn.
Taka ciekawostka, nie wiem czy istotna. Mój mechanik, który nie rozeznaje się za bardzo w kwestii różnorodności sprężyn powiedział, że gdy podniósł auto, to koła poszły jakieś ok 10 cm w dół, także to świadczyć ma niby o tym, że amortyzatory są „normalne” i nie trzeba ich wymieniać.
Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc i kompetencje na najwyższym poziomie. :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 lip 2018, 14:30

Z tych niebiezpiecznym zachowaniem, to chodziło mi o to, że np. przy gwałtownym skręcaniu podczas hamowania (tzw. test łosia, patrz google :) ) auto może dziwnie odbić, bo tył inaczej zareaguje i może być nie miło <uoee> .

Przednie sprężyny są jeszcze oryginalne, ale jeśli tylne są w złym stanie, to może warto rozważyć ich wymianę <mysli> . Najlepiej jakbyś ściągnął koło i sprawdził sam jak wyglądają. Może uda się z nich coś odczytać, bo przemyciu wodą. Z tyłu sprężyny powinny mieć oznaczenie: niebieski, różowy lub szary, 2x niebieski. Przy okazji sprawdź jak wyglądają gumy pod i nad sprężyną, ponieważ mogą być mocno zgniecione i też zabierają kilka mm.

Mój sposób na podniesienie tyłu polega na zastosowaniu podkładek, które są przeznaczone dla zawieszenia na złe drogi, które podwyższają auto o ok. 1,5-2 cm. Kosztują one ok. 25 zł za sztukę lub kupno nowych sprężyn (ok. 170 zł za sztukę) na tył.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 13 lip 2018, 18:00 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.

zysiek7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 11 lip 2018, 17:17
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: zysiek7 » 13 lip 2018, 16:28

Zdecydowanie preferuję kupno nowych sprężyn na tył, jednak cały problem tkwi w tym, że nie wiem jakie kupić, aby podnieść samochód tak, by był nie niżej niż przód. Może jednak powinienem zmienić kategorię wagową, ale jak silniejsze utwardzenie wpłynie na jazdę? Z tego co rozumiem to zmiana kategorii wagowej o dwie powinna pomóc w podniesieniu auta, ale co z tą twardością, czy auto ucierpi na tym? Czy może to być jakoś niebezpieczne. Czy te podkładki zmieniają jakoś twardość?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 lip 2018, 17:59

Proponuję sprężyny o oznaczeniu 8E0 511 115 DL, a w zamienniku np. MONROE SP3380 lub SACHS 996 953 (np. https://allegro.pl/sachs-sprezyny-tyl-a ... 32289.html ). Po ich założeniu nie będzie trzeba stosować podkładek, a tył pójdzie minimalnie wyżej niż przód, więc tak jak być powinno :).

zysiek7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 11 lip 2018, 17:17
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: zysiek7 » 18 lip 2018, 15:32

Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję, ale niezamierzony wyjazd bez internetu mi wypadł.
Bardzo dziękuję, za całą pomoc. Jestem bardzo wdzięczny :)
Jeżeli po założeniu sprężyn na tył, które proponujesz będzie tak, że "tył pójdzie minimalnie wyżej niż przód, więc tak jak być powinno" To byłoby cudownie :)
Po analizie Twojego doboru sprężyn i w oparciu o dane z forum oraz mojej wlepki wyszło mi, nie wiem, czy dobrze stwierdziłem, ale wyszło mi, że z tyłu powinienem mieć kategorię wagową 7, a Ty proponujesz te same sprężyny, czyli BE z kategorii wagowej 10, a zatem o dwie kategorie wyżej niż to co powinno być fabrycznie. Jeżeli mam rację, to proszę o potwierdzenie. Wydaje mi się to słuszne i logiczne. Choć nie wiem, jak będzie z tą twardością. Jeżeli się mylę, to proszę napisać dlaczego akurat takie sprężyny? Tzn 8E0 511 115 DL?
Widzę też, że te z przodu są dłuższe, bo mają 268mm a te z tyłu, rekomendowane mają mieć 253mm. Rozumiem, że nie można mieszać przodu i tyłu, bo to jak rozumiem jest zupełnie inna konstrukcja?
Kurcze, jakby to się udało... To było by super.
Proszę mi jedynie napisać dlaczego proponujesz mi akurat te i skąd wiadomo, że to powinno przynieść pożądany efekt? No i co z tą twardością wyższej kategorii wagowej?
Pozdrawiam

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 18 lip 2018, 16:59

Przód i tył to dwie różne typy sprężyn, więc nie ma mowy o ich porównywaniu, ponieważ nic z tego nie wyjdzie.

Dałem sprężynę o dwie klasy wagowe wyżej, ponieważ będzie ona sztywniejsza, więc będzie w stanie unieść dodatkowo wagę bulti LPG (ok. 30-35 kg) oraz samego gazu (ok. 25 kg).

Inżynierowie tak projektowali zawieszenie, aby każda C5 miała identyczną wysokość (w pewnym zakresie tolerancji) oraz twardość (przy danym typie zawieszenia). Uzyskali to poprzez zróżnicowanie sprężyn na podstawie nośności w kilogramach, czyli klas wagowych. Dokładając butlę zwiększyłeś wagę tyłu auta, więc można to porównać do tego, gdybyś miał z tyłu mechanizm różnicowy wraz z półosiami od napędu quattro oraz częściowo masę wału. Większa waga jest zrekompensowana wyższą (o dwie) klasą wagową, aby zachować wysokość i twardość zawieszenia.
Dodatkowo trzeba wziąć pod uwagę pewną kwestię. Przyjmijmy, że auto waży X kg i ma tylną klasę wagową Y. Gdy założymy do takiego auta sprężynę o klasie wagowej Y+2, to tył auta zostanie podniesiony oraz będziej twardzy, ponieważ nowa sprężyna nie będzie tak mocno ściśnięta. Natomiast gdy obciążymy samochód o X+50 kg i założymy też sprężyny o klasie wagowej Y+2, to auto (w teorii) nie pójdzie do góry i powinno zostać na takiej samej wysokości co auto o wadze X ze sprężynami Y. W takim przypadku również twardość będzie taka sama lub bardzo porównywalna, bo finalnie sprężyny będą podobnie ściśnięte. Podane przeze mnie wartości są tylko przykładowe, ale chodziło mi o pokazanie zależności :). Czaami wystarczy podnieść o jedną klasę wagową, ale wszystko zależy od modelu auta i rodzaju zawieszenia.

Nie wiem jak to inaczej napisać, ale wydaje mi się, że jest to w miarę sensowne i logiczne :).

[ Dodano: 2018-07-18, 16:59 ]
Jeśli mimo wszystko nowe sprężyny nie podniosą na tyle auta (w co wątpię), to zawsze możesz założyć te podkładki :). Dopóki nie wymienisz sprężyn, to się nie przekonasz <lol> . Osobiście kupiłbym sprężyny Sachsa, które są po 149 zł za sztukę + przesyłka <okok>.

zysiek7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 11 lip 2018, 17:17
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: zysiek7 » 24 lip 2018, 14:49

Jeszcze raz bardzo dziękuję, za niezwykle wyczerpujące odpowiedzi.
Teoria mnie w zupełności satysfakcjonuje i zaspokaja moją ciekawość oraz rozwiewa obawy.
Teraz czas sprawdzić ją w praktyce. Nie wiem kiedy, ale jak tylko wymienię sprężyny to dam znać jak to wyszło. :)
Zrobię to w ciągu najbliższych dwóch miesięcy.

Pozdrawiam :)

zjl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 19 cze 2017, 14:40
Lokalizacja: Lublin

Post autor: zjl » 08 sie 2018, 10:09

cześć,
podpinam się pod temat: jakie sprężyny polecacie? niby wszystkie mają 2 lata gwarancji od Sachsów po najtańsze zamienniki więc jakie optymalnie wybrać? KYB czy Kraft cokolwiek warte? a może jeszcze jakieś inne?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 sie 2018, 10:40

Sachs, KYB, Monroe, LesjĂśfors, Bilstein, Spidan, Kilen, Eibach, TRW itp. :).

[ Dodano: 2018-08-08, 10:40 ]
Osobiście wolę Sachsa, ponieważ jeden numer OEM odpowiada konkretnemu modelowi, a przeważnie w innych firmach jedna sprężyna jest zamiennikiem dla kilkunastu, a czasami i więcej numerów.

zjl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 19 cze 2017, 14:40
Lokalizacja: Lublin

Post autor: zjl » 09 sie 2018, 08:47

a co znaczy itp na końcu? :) Kamoka, Bergh, Magnum czy Kraft też mogą być czy to szit i szkoda zakładać?

co do Sachsa masz pewnie rację ale ciężko je dostać

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga