Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 3.0 TDI] Jaki olej do silnika 3.0 TDI Quattro?

Silniki wysokoprężne
konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 04 sie 2019, 21:17

A nie powinien być z normą 5w30 ??

hugo911
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 08 paź 2018, 22:01
Imię: Hugo
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: hugo911 » 04 sie 2019, 21:20

Kiedy ten sytnhoil spełnia tylko 505.00. A toptec 502 00, 505 00 i 505 01

Te normy to 504,00 oraz 507,00 są dedykowane do aut z DPF. U mnie dpf nie ma dlatego tez patrze za 5w-40

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 04 sie 2019, 22:23

W takim razie nie potrzebujesz 507 00, bo nie masz DPFa, ale musisz mieć olej 5W30, ponieważ silnik jest do niego przystosowany. Jedynie nie musisz mieć olej niskopopiołowego.

hugo911
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 08 paź 2018, 22:01
Imię: Hugo
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: hugo911 » 04 sie 2019, 22:42

Już za poprzedniego właściciela auto jeździło na 5w40 tylko że lał castrola. Zanim przeszło w moje ręce zrobiło przynajmniej 100kkm na właśnie 5w40 i wszystko z silnikiem jest OK.
Przed samą sprzedażą został wymieniony olej na również tego samego castrola. Ja zrobiłem prawie kolejne 15000 i też nie widzę żeby się coś działo. nie chce castrola dlatego pytam o motula albo LM.


Zgodnie z instrukcją auta producent dopuszcza do tego auta oleje z normą 505 00, 505,01, 506 01, 507 00
Oleje które wypisałem powyżej spełniają dwie pierwsze normy.
507 00 dotyczy DPF a 506 01 znalazłem tylko oleje 0w-30 z czego np na motulu pisze że dedykowany jest do silników na pompie oraz PD nie ma nic o CR

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 05 sie 2019, 08:03

Zasada jest tak by lać to co przewidział producent.
Można się spierać czy 30 a 40 spowoduje problem, lecz warto pamiętać że ktoś to zalecił.

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 05 sie 2019, 09:09

konradkry77 pisze:Można się spierać czy 30 a 40 spowoduje problem, lecz warto pamiętać że ktoś to zalecił.
producent poleca/zaleca też wymianę LL a myślę że mało kto trzeźwo myślący z tego korzysta

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 05 sie 2019, 17:00

Korzysta i nawet jezdzi, nie jestem zwolennikiem takiego rozwiązania i interwały zmniejszam do 15 tys. Z doświadczenia przy wielu markach widzę że po 15 tys używania oleju większą się jego konsumpcja. W tych dywagacjach na temat oleju najważniejsze by był o specyfikacji jaka przewidział producent i tyle. A czy to będzie Castrol LM czy motul, to nie ma większego znaczenia.

tb303
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 13 mar 2015, 16:49
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Kontakt:

Post autor: tb303 » 06 sie 2019, 16:01

Po pierwsze najważniejsze żeby olej był w pełni syntetyczny.
Po drugie olej powinno się zmieniać po 10 tyś maks jak chcemy utrzymać silnik w czystośći.
Po trzecie wcale nie musi być 5w30 czy 5w40 bo niby silnik jest do niego przystosowany, nie wspomnę jak ktos ma cięższą nogę to taka 30 ma znikomy film.

hugo911
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 08 paź 2018, 22:01
Imię: Hugo
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: hugo911 » 08 sie 2019, 22:03

Dobra panowie padło jednak na Motula Specyfic 5w30. Powiedzcie mi jeszcze czy trzeba robić płukankę przed wymianą jeśli wcześniej było 5w40?

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 08 sie 2019, 22:19

Zastanów się jaki cel jest płukanki ?
Osobiście robie ja zawsze przy zmianie, wazam że warto te małe kanalikiolejowe potraktowac chemia by je udrożnić.

grzes283
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 226
Rejestracja: 21 cze 2016, 05:56
Imię: Grzesiek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2017
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 252KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: grzes283 » 13 sie 2019, 21:51

Panowie obecnie mam zalany LM 5W30, zbliża się czas wymiany oleju. Coraz bardziej słyszę jak przy odpalaniu zagada napinacz. Mam delikatnie podniesiony stan oleju, więc pewnie jest rozrzedzony z ropą, z racji wypalania dpf i stąd szybciej spływa z kanalików - przynajmniej tak to rozumuje, a nie wiem czy logicznie.
Jaki olej byście polecili. Valvoline, Millersa, LM, Motula żeby wyciszył troszkę pracę silnika?

Nikostratus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Nikostratus » 13 sie 2019, 22:04

Zalejesz ten sam olej i będzie ok. Niestety zużycia elementów olejem innej marki nie da się oszukać :(

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 13 sie 2019, 22:12

Totala ineo long Life - 5w30 - i na razie innego nie wlewam,
Stosowany w szeregach samochodów z rozrządem łańcuchowym i od nastu tysięcy nic sie nie dzieje,

irkogrande
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 19 paź 2017, 21:58
Imię: Irek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Braniewo

Post autor: irkogrande » 14 sie 2019, 22:21

Polecam Motul 5w30 X-Clean+

Tak wygląda po przejechaniu 15kkm

Obrazek

grzes283
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 226
Rejestracja: 21 cze 2016, 05:56
Imię: Grzesiek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2017
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 252KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: grzes283 » 15 sie 2019, 12:35

Rzeczywiście spoko, ale robiłeś jakąś płukankę przed zalaniem?
Ja miałem Motula w A4....i jakoś nie widziałem szczególnej różnicy. Od kilku lat zalewam wszystko LM i nie jest źle, chyba zdecyduje się na niego i tym razem. Jak kolega wyżej napisał, nie oszukam zużytych podzespołów wymianą oleju, ale może odwlekę trochę wymianę rozrządu, co pozwoli mi na spokojnie ogarnąć temat.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga