[ INNY] FILTR CZĄSTEK STAŁYCH - w pigułce
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 08 maja 2018, 20:58
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
Wydaje mi się że wszystko poprawnie. Samochód zagrzany, wszystkie nawiewy na max, grzanie itp, wymuszenie procedury i przez 20-25min się wypala później było chłodzenie.
A podpowiesz jak sie zeruje dpfa? W razie czego chciałbym wiedzieć bo będę ok 3 w nocy przesiadal się w swoje auto.
Swoją drogą gdzieś doczytałem się że starszy soft był wadliwy i właśnie źle liczył stopień zapełnienia i żeby zaktualizować sterownik. To rozwiązuje sporo problemów. Słyszałeś o czymś takim? Masz tego zaktualizowane go softa?
A podpowiesz jak sie zeruje dpfa? W razie czego chciałbym wiedzieć bo będę ok 3 w nocy przesiadal się w swoje auto.
Swoją drogą gdzieś doczytałem się że starszy soft był wadliwy i właśnie źle liczył stopień zapełnienia i żeby zaktualizować sterownik. To rozwiązuje sporo problemów. Słyszałeś o czymś takim? Masz tego zaktualizowane go softa?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Zerowanie przedstawiłem w poniższym poście, ale najpierw musisz wypalić DPFa .
-a6-c6-wypalanie-dpf-vt33680,75.htm#793978
Nie słyszałem, a żadnym złym liczeniu, a jedynie o tym, że pierwsze softy silnika nie umożliwiały zerowania.
-a6-c6-wypalanie-dpf-vt33680,75.htm#793978
Nie słyszałem, a żadnym złym liczeniu, a jedynie o tym, że pierwsze softy silnika nie umożliwiały zerowania.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 04 wrz 2018, 09:53
- Lokalizacja: Kraków
FILTR DPF MEGA PROBLEM
Cześ, mega potrzebuje jakiejś porady, sprowadzilem jakis czas temu c6 2.7 tdi, i jest duzy problem z dpfem, ktory byl praktycznie calkowicie zapchany, oddalem do mechanika ktorzy wyczyscili filter, i po jakims czasie znow wyskoczyla kontrolka od dpful, auto zero mocy, tryb awaryjny. Wyczyszczono go po raz drugi, z takim samym efektem czyli pojezdzilem jakis czas i znow to samo. Pozniej wymienilem czujnik dpfa i to samo, pojezdzilem chwile i znow kontrolka.
na komputerze pojawia sie bład ze filtr dpf zapchany sporadycznie. Dziwne jest to mega bo jakby byl serio zapchany filtr to by caly czas sie to swiecilo, a tu raz jest dobrze potem gasnie ta kontrolka samowolnie bez gaszenia auta. jednak od wczoraj pali sie tryb awaryjny juz caly czas i oddalem po raz czwarty auto i oni juz nie maja pomyslu dlaczego sie tak dzieje, zamowili przeplywke i miejmy nadzieje ze to bedzie od tego. Czy macie jakies pomysly czemu moze sie tak dziac? Dodam info ze zrobilem jeszcze chipa na 200 km ale nie wiem czy to istotne......
Dzieki za podpowiedzi
[ Dodano: 2018-09-04, 10:04 ]
EDIT
Po drugim czysczeniu pojechalem ponownie do mechanika ktory postanowil go wypalic, i tez to samo
[ Komentarz dodany przez: repek92: 2018-09-04, 12:02 ]
Nie piszemy tematów i postów wielkimi literami!!!
na komputerze pojawia sie bład ze filtr dpf zapchany sporadycznie. Dziwne jest to mega bo jakby byl serio zapchany filtr to by caly czas sie to swiecilo, a tu raz jest dobrze potem gasnie ta kontrolka samowolnie bez gaszenia auta. jednak od wczoraj pali sie tryb awaryjny juz caly czas i oddalem po raz czwarty auto i oni juz nie maja pomyslu dlaczego sie tak dzieje, zamowili przeplywke i miejmy nadzieje ze to bedzie od tego. Czy macie jakies pomysly czemu moze sie tak dziac? Dodam info ze zrobilem jeszcze chipa na 200 km ale nie wiem czy to istotne......
Dzieki za podpowiedzi
[ Dodano: 2018-09-04, 10:04 ]
EDIT
Po drugim czysczeniu pojechalem ponownie do mechanika ktory postanowil go wypalic, i tez to samo
[ Komentarz dodany przez: repek92: 2018-09-04, 12:02 ]
Nie piszemy tematów i postów wielkimi literami!!!
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 500
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Poczytaj wątki o DPF, znajdujące się na tym i innych forach. Np. -inny-filtr-czastek-stalych-w-pigulce-vt42008.htm
Jedyne, co można powiedzieć na podstawie skąpych informacji, które tu podałeś, to to, iż filtr jest do wymiany. Dalsze dywagacje możliwe po uzyskaniu dodatkowych danych. Na początek podaj odczyty z grup :
102 - bieg jałowy silnika
104
107
+ skan błędów, znajdujących się w pamięci sterownika silnika.
Jedyne, co można powiedzieć na podstawie skąpych informacji, które tu podałeś, to to, iż filtr jest do wymiany. Dalsze dywagacje możliwe po uzyskaniu dodatkowych danych. Na początek podaj odczyty z grup :
102 - bieg jałowy silnika
104
107
+ skan błędów, znajdujących się w pamięci sterownika silnika.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 04 wrz 2018, 09:53
- Lokalizacja: Kraków
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 500
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Problemy DPF objawiają się zawsze tak samo, jak w Twoim wypadku (informacja na liczniku, stan awaryjny).Adam Małysz pisze:Pisze wątek bo może ktos juz mial podobny klopot
A my z kolei bez tych danych nie jesteśmy w stanie nawet próbować Ci pomóc.Adam Małysz pisze:Nie mam jak podac takich info
Jeżeli porada - wymień filtr na nowy jest dla Ciebie satysfakcjonującą i pomocną, cieszę się, że mogłem pomóc ...
PS. Dla prawdziwego Adama M. byłbym w stanie podarować filtr z własnego auta
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 22 mar 2021, 18:44
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ksawerów
Re: [ INNY] FILTR CZĄSTEK STAŁYCH - w pigułce
Cześć, mam obawy odnośnie DPF'a w moim aucie - zimą wypala się co 150-200km, jazda tylko po mieście. Poniżej wstawiam logi z ostatniego wypalenia. Dobrze rozumiem, że czujnik różnicy ciśnień jest uszkodzony? Offset wskazuje na -6mbar. Dodatkowo mam pytanie odnośnie czujnika temperatury - Czy to normalne że przy wpalaniu różnica między wskazaniem 102.1 i 102.2 sięga w skrajnych przypadkach około 60 stopni? Przy normalnej jeździe jest ona raczej niewielka.
https://extendsclass.com/csv-editor.html#ac4ae58
Pozdrawiam
https://extendsclass.com/csv-editor.html#ac4ae58
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [ INNY] FILTR CZĄSTEK STAŁYCH - w pigułce
Czujnik różnicy ciśnienia do wymiany, a różnica w temperaturach wynika z tego, że czujniki dzieli ok. 0,5 metra wydechu, więc nie mogą być równe temperatury. Gdyby spaliny utrzymywałyby temperaturę do końca, to z rur wydechowych leciałby żar.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 22 mar 2021, 18:44
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ksawerów
Re: [ INNY] FILTR CZĄSTEK STAŁYCH - w pigułce
Dzięki za odpowiedź. Mogę gdzieś znaleźć oznaczenia czujnika do mojego silnika?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [ INNY] FILTR CZĄSTEK STAŁYCH - w pigułce
059906051A lub zamiennik BOSCH 0 281 006 005, który jest tym samym co oryginał, ale bez znaczka VW.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga