Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Wymiana licznika na pełny Fis

Elektryka
alankedzior
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 11 lut 2013, 21:02
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: alankedzior » 20 wrz 2015, 22:58

Witam mam audi a6 c5 z 99r.
po swapie silnika z AFB na AVF.
Licznik został stary zielona niebieska i czerwona kostka numer licznika 110008890/016 audi numer 4b0919881

Zakupiłem nowy licznik kostki zielona niebieska i SZARA 110380128009 numer audi 4b0920981 JX z anglika AVF

Licznik chce zmienić ze względu na uszkdzony wyświetlacz i brak spalania.

Przeglądając piny, które zostały opisane na pierwszej stronie tego tematu doszdłem do wniosku, że brakować będzie:

Do niebieskiej wtyczki:
6 pin fuel gauge warning OBD2
29 pin brake


Do zielonej wtyczki :
6 pin Tailgate
14 pin check
18 pin CAN high speed drive H+
19 pin Can high speed drive L-
20 pin Can high speed drive Screen
22 pin Can low speed H+
23 pin Can low speed L-
24 pin Can low speed Screen
25 pin Bonnet
31 pin selection range

Do szarej wtyczki:

1 -Switch menu guide (menu)
2 -Switch menu guide (out A)
3 -Switch menu guide (out B)
4 -Switch menu guide (Enter)
5 -CAN high speed Display (high +)
6 -CAN high speed Display (low -)
7 -CAN high speed Display (screen)
8 -Door contact, passenger side
9 -Door contact, rear right
10 -Door contact, rear left
11 -Enable
23 -Key branch 1 Navigation system
24 -Key branch 2 Navigation system
25 -Key branch Telematics



Zastanawiam sie jeszcze czy pin z starej wiązki zielonej 7 -Brake pads (Highline version only)
pasuje do "nowej" wtyczkiniebieskiej 2 -Wear of brake pads
oraz w szarej wtyczce 1 -Door contact (all doors)mostek z 21 z niebieskiej wtyczki. Nowy licznik ma wszystkie drzwi rozbiste osobno dlatego nie wiem co z tym pinem

Z starej wiązki zostaną piny
13 -Glow plug indicator or CAT
14 -Self-levelling suspension
15 -Terminal 58d
16 -Trailer turn signal/fault in engine electrical system
17 -Main beam
18 -Left turn signal
19 -ABS
20 -Terminal 58s
21 -Door contact, driver's side
22 -Low coolant level
23 -Terminal 30
24 -Terminal 31 (load earth)
25 -K wire
26 -Right parking light
27 -Left parking light
28 -Speedometer input
29 -Brake fluid level/pressure
30 -S-contact
31 -Belt buckle
32 -ESP


Więkoszość pinów zostaje na swoim miejscu, bodajże 18 pinów należałoby zamienić miejscami.
Ogarnia coś ktoś takiego i wie dokładnie co i jak z tymi Pianmi ?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 20 wrz 2015, 23:36

tu masz ładnie opisane: http://www.audi4ever.com/assets/siteCon ... au_can.pdf

Dużo znajdziesz na forum A4klub - dział zrób to sam i wymiana licznika na FIS ( interesuje cię wymiana licznika 98-99 na taki po lifice )

Te rozpiski co masz są pomieszane A4/A6 - w A6 nie trzeba podpinać pojednyńczych drzwi do szaarej wtyczki - tam dokładasz tylko manetka ( czyli z czerwonej wtyczki w twoim przypadku ) , radio i kontrola żarówek


aha i przejżyj ostatnie 3-4 strony tematu
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

alankedzior
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 11 lut 2013, 21:02
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: alankedzior » 25 wrz 2015, 00:41

Dla potomnych z podziękowaniami dla użytkownika bendzji

Piny, który należy zamienić:

2 pin N > 7 pin Z
6 pin N > 10 pin Z
12 pin N > 12 pin Z
19 pin N > 21 pin Z
25 pin N > 28 pin Z

15 pin z zielonej wypiąć i zaślepić.
3 pin z czerwonej wypiąć i zaślepić.


7 pin z Z > 2 pin N
10 pin z Z > 6 pin N
12 pin z Z > 12 pin N
21 pin z Z > 15 pin Z
23 pin Z Z > 6 pin Z
29 pin z Z > 30 pin Z
30 pin z Z > 31 pin N



1 pin z C > 25 pin N
5 pin z C > 29 pin Z
9 pin z C > 15 pin S
11 pin z C > 19 pin S
12 pin z C > 12 pin S
13 pin z C > 13 pin S
14 pin z C > 17 pin S
15 pin Z C > 11 pin S
16 pin Z C > 16 pin S
18 pin z C > 18 pin S
19 pin Z C > 14 pin S


C kostka Czerwona zamieniana na S kostkę Szarą
Z kostka Zielona
N kostka Niebieska.

Zostało jeszcze kilka rzeczy do dopracowania,

Awatar użytkownika
geforce1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 04 wrz 2014, 14:22
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: geforce1989 » 07 lut 2016, 22:05

Witam.
Panowie podpowie ktoś może jak podłączyć czujnik w misce olejowej? Które piny gdzie?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 07 lut 2016, 22:30

jest w tym niemieckim pdf co linka podałem dwa posty wyżej
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Awatar użytkownika
geforce1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 04 wrz 2014, 14:22
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: geforce1989 » 09 lut 2016, 20:40

A tak po naszemu to nic nie ma?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 09 lut 2016, 20:46

Piny czujnika w misce ( G266 )

pin 1 czarno-czerw - plus po zapłonie
pin 2 brazowy - masa
pin 3 czerwono-szary - pin 15 zielonej wtyki
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Awatar użytkownika
geforce1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 04 wrz 2014, 14:22
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: geforce1989 » 09 lut 2016, 20:57

dzięki wielkie:)

Skuciok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 03 lut 2016, 14:15
Imię: Przemysław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 19 lip 2016, 19:01

Bardzo proszę oświećcie mnie bo czegoś chyba nie rozumiem.

Samochód mam z A6 C5 Allroad z 2004 roku z CAN
Mam pełny wyświetlacz FIS który pokazuje jedynie na górze (ok rezerwa itd) na środku temperaturę na dole kilometry jakie przejadę na danej ilosci paliwa w baku.
Numer licznika 4B0 920 933 G

Chciałem uaktywnić sobie pokazywanie spalania i całą resztę.
Zrobiłem więc fragment instalacji wg tej rozpiski z tematu a6-c5-wymiana-licznika-bez-fis-na-pelny ... 025,30.htm
podpiąłem też radio w piny 5 i 6 can high i low.
Kupiłem oczywiście manetkę ze sterowaniem fis i ją podpiąłem.


Nic nie musisz przepinać , te dwie wtyczki zielona i niebieska pozostają bez zmian dokładasz szarą wtyczkę. Spalanie z komputera silnika niepotrzebne bo idzie po CAN.

Rozpiska szarej:
Gray 2000+ clusters
1 - Switch for menu control (Menu)
2 - Switch for menu control (out A)
3 - Switch for menu control (out B)
4 - Switch for menu control (Enter)
5 - CAN high speed Display (high +)
6 - CAN high speed Display (low -)
7 - CAN high speed Display (screen)
8 - not used
9 - not used
10 - not used
11 - Enable
12 - Clock-
13 - Data-
14 - Brake light
15 - Wash water level
16 - Tail light/Low beam (Light control)
17 - On board computer left
18 - On board computer right
19 - On board computer reset
20 - Remote control input for auxiliary heater
21 - Summer /Winter Switch
22 - Auxiliary heater on
23 - Push button branch 1 Navigation
24 - Push button branch 2 Navigation
25 - Push button branch Telematik
26 - not used
27 - not used
28 - not used
29 - not used
30 - not used
31 - not used
32 - not used

Podłączasz

- piny manetki ( pin 17 , 18 ,19 )
- z przekaźnika spalonych żarówek - pin 14 i 16 - dajesz masę i nie będzie fis krzyczał albo dokładasz
- czujnika poziomu płyny spryskiwaczy - pin 15 j.w

Dokładanie: link do poradnika , dotyczy A4 B5 ale w 99% to samo: http://chomikuj.pl/soulma...,3558664356.pdf

Jak masz radio bez CAN ( np. Symphony I ) - dokładasz 3 piny ( 11 - Enable 12 - Clock 13 - Data ) i łączysz z radiem

Jak radio z CAN - wpinasz sie w pin 5 i 6 kostki i według rozpiski do odpowiednich pinów radia



To teraz jest pytanie co pominąłem ? albo jak ustawić w VCDS coś żeby mi to działało poprawnie ?
Efekt mam taki że:
Jak wcisnę reset, wyświetlacz gaśnie, jeszcze raz zapala się
Przełączanie góra dół nic nie robi

Podpiąłem vcds i udało mi się na instrumentach -> adaptacja -> kanal 62 wpisać 9 (1+8) lub 1 i wtedy na wyświetlaczu fis widze na górze informacje z RDS z Radia, tyle działa. Czyli radio podpięte ok.

moje ustawienia z instrumentów:
kanał 4 -> 1 (angielski)
kanał 19 -> 10011
kanał 60 -> 1153
kanał 61 -> 4352
kanał 62 -> 9

Czegoś nie rozumiem albo pominąłem albo nie doczytałem. Czy mój licznik nie ma wcale w sobie oprogramowania pokazującego spalanie i inne rzeczy ? muszę wymienić oprogramowanie licznika ?

Pomóżcie plis :-)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 19 lip 2016, 21:58

licznik jest ok <okok>

do poprawy adaptacja 61 kanału -

Kod: Zaznacz cały

768 - Instrument cluster and tyre pressure monitoring system
16640 - Instrument cluster and parking aid
17152 - Instrument cluster, tyre pressure monitoring system
and parking aid
kanał 62 - jeśli masz tylko radio a nie masz multifuncji . telefonu , telematic itd. to powinno być 1


Coś nie tak z manetką po prostu , albo wiązką - skoro reset gasi FIS to ok , sprawdziłbym przyciski góra/dół
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Skuciok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 03 lut 2016, 14:15
Imię: Przemysław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 19 lip 2016, 22:07

Dzięki będę sprawdzał manetkę, sam doszedłem do tego że kanał 62 jest zły i dałem tam 1, bo sypał błędem w liczniku :-)
Nie wiem skąd taka wartość w kanale 61, zostawiłem bo vcds podpowiada inne wartości niż mi tu wkleiłeś.
Nie mam ani czujników parkowania ani ciśnienia w kołach więc co by tam wpisać ? Jak będę przy aucie to napiszę co mi podpowiada vcds.

Rozumiem że te przyciski góra dół sterowane są masą więc jak będę do masy je zwierał to powinno przeskakiwać. Jak to tylko przyciski w manetce to będę dłubał żeby to usprawnić jakoś :-)

Podziękował.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 19 lip 2016, 22:16

jak nie masz nic to wbijasz 256 w kanał 61

ta wartość 4352 jest spisana z półFisa który kiedys był w twoim aucie , on ma inną adaptacje tego kanału 61
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Skuciok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 03 lut 2016, 14:15
Imię: Przemysław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 20 lip 2016, 21:27

ok dzięki ! :-)

[ Dodano: 2016-07-20, 21:27 ]
Posiedziałem dziś przy tym liczniku i że tak powiem kolokwialnie DUPA :-)

Ustawiłem w końcu kanały na 17 instruments -> adaptacja tak
kanał 60 -> 3073 (1 silnik + 1024 instrumenty+ 2048 zawieszenie allroad)
kanał 61 -> 256
kanał 62 -> 1

i mając podpięty licznik sterowałem bezpośrednio na nim pinami zwierając je sobie do masy
i spoko reset działa jak działał, nawet sobie do menu powchodziłem sterując pinami 1 do 4
ale piny 17 i 18 nic mi nie robią,

sprawdziłem jeszcze raz i instalację mam poprawnie zdłubaną temu winę zrzucam na licznik, tylko teraz ma ktoś pomysł co mam mu zrobić ?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 20 lip 2016, 21:41

kanał 60 - miałeś dobrze ;) 1153 to allroad z przełożeniem terenowym czy jak to tam się nazywa

tej opcji +2048 nie znałem... w elsie nic o niej nie pisze

musi być jakiś zimny lut w liczniku przy tych pinach albo....ja wszedłeś w menu to można ustawić jakie opcje mają się pojawiać w komputerze - może tam masz wyłączone spalania itd?
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Skuciok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 03 lut 2016, 14:15
Imię: Przemysław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 20 lip 2016, 21:51

A widzisz te wartości podpowiada na tym kanale vcds w podpowiedziach, to sobie wrócę rzeczywiście bo jak zapnę reduktor to był o tym komunikat na wyświetlaczu.

W menu nic ciekawego nie ma, mogłem wyjść z menu, odświetlić helpa, włączyć i wyłączyć datę na zegarku elektronicznym

Było to widoczne bodajże tak

Menu OFF
Display
cośtam...

Help


i tyle :-/
..zimne luty kurwix lipa, no wyciągnę to jeszcze raz ale to na obydwu pinach by było zrąbane akurat od sterowania przełączaniem funkcji :-P

chyba że jakieś inne pomysły...

zobaczyłem do instrukcji auta, włączając to menu i wchodząc w 3 opcję powinienem widzieć ustawienia "computer" i tam można włączyć/wyłączyć pokazywanie spalania itp, jeszcze raz się temu przyjrzę ale nie widziałem u siebie tej pozycji w menu "computer" :-/
Ostatnio zmieniony 20 lip 2016, 22:15 przez Skuciok, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga