Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Proszę o opinie na temat silnika BRF

Silniki wysokoprężne
jasper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 512
Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
Imię: Jacek
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: jasper » 13 lip 2011, 13:46

generalnie to tak, imbusik ma oznaczenia:
03G 115 281 A - takim jakim go fabryka stworzyła,
03G 115 281 D - to ten, którego już nie ma w serwisach
03G 115 281 F - to ten, który zamienił tego co już w serwisach nie ma
N 012 294 2- to pierścień zabezpieczający

Konrad Wawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 07 lip 2011, 16:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Konrad Wawa » 13 lip 2011, 15:23

ok dzięki wielkie, powiedz mi jeszcze jaki koszt tego imbusa ?

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1158
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 13 lip 2011, 19:50

Witam
Konrad Wawa pisze:ok dzięki wielkie, powiedz mi jeszcze jaki koszt tego imbusa ?
więc tak
1 - 03G 115 281 A 14 zł
2 - 03G 115 281 D 15 zł
3 - 03G 115 281 F 15 zł
4 - N 012 294 2 pierścień 1,20 zł

ceny brutto

Pozdr

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 19 lip 2011, 14:32

kumplowi w BRE z 2005 kilka dni temu poszedl rozrzad a dokladniej trzpien mocujacy rolke napinajaca
rozrzad wymienil przy 120 tys km, a awarie maial przy 140 tys

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 22 lip 2011, 19:35

Apropos awarii rozrządu - poruszyłem problem w TYM wątku.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

arapp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 12 lip 2021, 21:56
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OPOLE

Re:

Post autor: arapp » 18 lip 2021, 23:14

jasper pisze:
13 lip 2011, 13:46
generalnie to tak, imbusik ma oznaczenia:
03G 115 281 A - takim jakim go fabryka stworzyła,
03G 115 281 D - to ten, którego już nie ma w serwisach
03G 115 281 F - to ten, który zamienił tego co już w serwisach nie ma
N 012 294 2- to pierścień zabezpieczający
Witam,
Odświeżę trochę temat - ten imbusik do 2.0 tdi 136 km bre ma długość 77mm czy 100mm?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: [A6 C6] Proszę o opinie na temat silnika BRF

Post autor: mat1324 » 18 lip 2021, 23:24

Silnik BRE ma 140 KM :). Dopiero w polifcie i to nawet nie od początku montowano 100 mm.

arapp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 12 lip 2021, 21:56
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OPOLE

Re: [A6 C6] Proszę o opinie na temat silnika BRF

Post autor: arapp » 18 lip 2021, 23:31

Dzieki za odpowiedź. Mój ma 136 km - tak wpisane w dowodzie. Sprowadzany z Belgii więc miałoby to sens.

Ps. Teraz zauważyłem, że wpisałem BRE zamiast BRF
<rotfl>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: [A6 C6] Proszę o opinie na temat silnika BRF

Post autor: mat1324 » 19 lip 2021, 17:33

Z Belgii mają mniej koni, bo tam płaci się podatek od mocy auta, a 136 KM to 100 kW, więc łapie się na niższy próg. Przy 140 KM mamy już 103 kW i kolejna stawka podatkowa. Dlatego softowo jest zmniejszona moc, aby na papierze było mniej.

arapp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 12 lip 2021, 21:56
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OPOLE

Re: [A6 C6] Proszę o opinie na temat silnika BRF

Post autor: arapp » 19 lip 2021, 17:37

Dzięki za szczegóły. Jeszcze 2 pytania odnośnie zbieraka:
1. Czy każdy zbierak ma swój unikalny nr, czy te nadruki na nich są takie same? Pytam w razie konieczności sprawdzenia po starym zbieraku czy faktycznie mechanik dokonał wymiany bo to różnie bywa.

2. Czy pompa olejowa jest klejona czy skręcana? Słyszałem, że po wymianie trzeba ją sklejać.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: [A6 C6] Proszę o opinie na temat silnika BRF

Post autor: mat1324 » 19 lip 2021, 22:48

Nadruki są takie same, ale stary będzie wytarty i to będzie widać. Na drugie pytanie nie znam odpowiedzi.

krs2919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Oświęcim

Re: [A6 C6] Proszę o opinie na temat silnika BRF

Post autor: krs2919 » 30 sie 2021, 11:13

Panowie nie bawcie się w wymianę samych tzw. ołówków, bo to tylko jeden z elementów do wymiany...są jeszcze gniazda w których on pracuje i w 80 % one są też zniszczone....regeneracja jest myślę nie droga ja dałem 600zł z gwarancją (jak dobrze pamiętam 72m-ce) bez limitu km...też napalałem sie na sam zabierak (ori 77 tam siedzi), jak jest inny to już po wymianie....sam zabrałem sie do tego i po wyciągnięciu całego modułu z misy, stwierdziłem, że sam ołówek tu nie wystarczy

Dodano po 3 minutach 50 sekundach:
pompy oleju w 2.0 tdi to temat rzeka...wystarczy poczytać jest bardzo dużo tego, łącznie ze zdjęciami....3 lata temu robiłem i mam z tym tematem święty spokój...

Dodano po 1 minucie 30 sekundach:
Moduł pompy olejowej

Moduł wałka wyrównoważającego składa się z obudowy z żeliwa szarego, dwóch przeciwbieżnych wałków wyrównoważających, napędu zębatego z uzębieniem skośnym oraz zintegrowanej dwu centrycznej pompy olejowej. Obroty wału korbowego są przenoszone na koło zębate pośredniczące po zewnętrznej stronie obudowy. Koło zębate pośredniczące napędza wałek wyrównoważający I, obroty tego wałka są przenoszone za pomocą dwóch kół zębatych znajdujących się wewnątrz obudowy na wałek wyrównoważający II oraz dwu centryczną pompę olejową. Napęd zębaty jest skonstruowany w taki sposób, że wałki wyrównoważające obracają się dwa razy szybciej niż wał korbowy.

Napęd zębaty jest skonstruowany w taki sposób, że wałki wyrównoważające obracają się dwa razy szybciej niż wał korbowy.

Dodano po 1 minucie 21 sekundach:
Przyczyną braku ciśnienia oleju w silniku jest w wyrobienie się gniazda wałka .
Tylko prawidłowo wykonane gniazdo wałka, może pozwolić na prawidłowe i wieloletnie działanie modułu pompy oleju.

Gniazdo wałka musi być wykonane bardzo precyzyjnie ,gdyż wałki wyrównoważające kręcą się dwa razy szybciej niż wał silnika.

Dodano po 51 sekundach:
ja robiłem tutaj https://turbotechnika.eu/oferta/pompy-olejowe-2-0tdi/# Imielin

Awatar użytkownika
jacob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 437
Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:30
Imię: Kuba
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: MIELEC

Re: [A6 C6] Proszę o opinie na temat silnika BRF

Post autor: jacob » 13 wrz 2021, 19:36

arapp pisze:
19 lip 2021, 17:37
Dzięki za szczegóły. Jeszcze 2 pytania odnośnie zbieraka:
1. Czy każdy zbierak ma swój unikalny nr, czy te nadruki na nich są takie same? Pytam w razie konieczności sprawdzenia po starym zbieraku czy faktycznie mechanik dokonał wymiany bo to różnie bywa.

2. Czy pompa olejowa jest klejona czy skręcana? Słyszałem, że po wymianie trzeba ją sklejać.
Przy wymianie zbieraka(imbusa) nie trzeba nic rozklejac, rozbierac przy pompie. Co Ty tam chcesz kleic??

arapp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 12 lip 2021, 21:56
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OPOLE

Re: [A6 C6] Proszę o opinie na temat silnika BRF

Post autor: arapp » 14 wrz 2021, 20:44

jacob pisze:
13 wrz 2021, 19:36
arapp pisze:
19 lip 2021, 17:37
Dzięki za szczegóły. Jeszcze 2 pytania odnośnie zbieraka:
1. Czy każdy zbierak ma swój unikalny nr, czy te nadruki na nich są takie same? Pytam w razie konieczności sprawdzenia po starym zbieraku czy faktycznie mechanik dokonał wymiany bo to różnie bywa.

2. Czy pompa olejowa jest klejona czy skręcana? Słyszałem, że po wymianie trzeba ją sklejać.
Przy wymianie zbieraka(imbusa) nie trzeba nic rozklejac, rozbierac przy pompie. Co Ty tam chcesz kleic??
Ja kleić nic nie chcę. Oddałem do mechanika i mi zrobił, ale chciałem zweryfikować plotkę. Jak w takim razie wygląda taka wymiana?

Awatar użytkownika
jacob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 437
Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:30
Imię: Kuba
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: MIELEC

Re: [A6 C6] Proszę o opinie na temat silnika BRF

Post autor: jacob » 14 wrz 2021, 22:09

arapp pisze:
14 wrz 2021, 20:44
jacob pisze:
13 wrz 2021, 19:36
arapp pisze:
19 lip 2021, 17:37
Dzięki za szczegóły. Jeszcze 2 pytania odnośnie zbieraka:
1. Czy każdy zbierak ma swój unikalny nr, czy te nadruki na nich są takie same? Pytam w razie konieczności sprawdzenia po starym zbieraku czy faktycznie mechanik dokonał wymiany bo to różnie bywa.

2. Czy pompa olejowa jest klejona czy skręcana? Słyszałem, że po wymianie trzeba ją sklejać.
Przy wymianie zbieraka(imbusa) nie trzeba nic rozklejac, rozbierac przy pompie. Co Ty tam chcesz kleic??
Ja kleić nic nie chcę. Oddałem do mechanika i mi zrobił, ale chciałem zweryfikować plotkę. Jak w takim razie wygląda taka wymiana?
Poprostu mechanik spuszcza olej, odkreca co trzeba zeby się dostać do miski olejowej. Ściąga miskę olejową i ma już dostęp do tego imbusa przez mały otwór w pompie olejowej. Ściąga pierścień zabezpieczający i za pomocą magnesu,szczypiec, śrubki wyciąga imbus z pompy/wałka, Wkłada nowy imbus, zabezpiecza go nowym pierścieniem i zakłada miskę olejową. Wymienia filtr oleju, wlewa swierzy olej i po robocie. Pod żadnym pozorem nie wolno pozwolic mechanikowi ściągać/odkręcać całego modułu walków jeśli chcesz wymienić tylko sam imbus. Jak by odkręcał cały moduł to tylko w przypadku jego wymiany w całości, lub wymiany jednego z walków w którym imbus ma gniazdo w które wchodzi i w nim pracuje. Po takim zabiegu trzeba dopilnować specjalnej procedury ustawienia luzów na zębatkach bo inaczej zębatki po 4- 5 tys kilometrów zetrą się w pył. Jeden z kolegów tu na forum miał taki przypadek w a6 c7 2.0 tdi, rozleciał się cały moduł walków właśnie po tym jak mechanik do wymiany imbusa, odkręcił i rozebral cały moduł walków z pompą olejową a po wymianie imbusa
Poskładał wszystko "na oko"

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga