3.2 AUK 2005r. Problem z odpalaniem, stuki w kolektorze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 383
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: 3.2 AUK 2005r. Problem z odpalaniem, stuki w kolektorze
Nie dość, że nie sprawdzisz, to prawdopodobnie nikt Ci ich nawet na maszynie nie sprawdzi. Wtryski pracują do 130 bar, a większość warsztatów ma maszynę, która ma test do 15-20 bar. To za mało, wtrysk przy tym ciśnieniu potrafi trzymać a przy wyższym puszczać.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 20 wrz 2021, 17:05
- Imię: Miłosz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Koło
Re: 3.2 AUK 2005r. Problem z odpalaniem, stuki w kolektorze
A może spowodować je wykręcić i wyczyścić? Może zalepiły się od nagaru i dlatego nie działają tak jak powinny. Bo wymiana to ostateczność..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 383
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: 3.2 AUK 2005r. Problem z odpalaniem, stuki w kolektorze
Do czyszczenia możesz dać, ale nic to nie da na 99%
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7154
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Września
Re: 3.2 AUK 2005r. Problem z odpalaniem, stuki w kolektorze
Znajomy mechanik wiem że wysyła wtryski z FSI do Top Setup w Krośnie i nie miał problemów - zadzwoń podpytaj
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 383
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: 3.2 AUK 2005r. Problem z odpalaniem, stuki w kolektorze
Jeśli czyszczenie ma tu pomóc to nie ma znaczenia jaki zakład będzie to robił. Regeneracja tych wtrysków jest niemożliwa poza wymianą uszczelek i sitek. Nowy wtrysk kosztuje mniej niż 600 za sztukę, więc moim zdaniem szkoda sobie zawracać dupę regeneracją, po której i tak musisz kupić zestaw montażowy za 130 za wtrysk.
Wykręć jeszcze świece w tym rzędzie cylindrów i zobacz, czy któraś nie jest wyraźnie mocniej okopcona. Jeśli tak to możesz zaryzykować wymienić tylko w tym cylindrze wtryskiwacz.
Poza tym zagrzej porządnie silnik (żeby wentylatory się przynajmniej raz włączyły), potem go zgaś i na zapłonie w grupie 140 sprawdź co się będzie działo z rzeczywistym ciśnieniem paliwa. Powinno po krótkiej chwili zacząć dosyć mocno rosnąć, jeśli będzie stać w miejscu albo spadać to będzie pewność że któryś wtrysk rzeczywiście nie trzyma.
Wykręć jeszcze świece w tym rzędzie cylindrów i zobacz, czy któraś nie jest wyraźnie mocniej okopcona. Jeśli tak to możesz zaryzykować wymienić tylko w tym cylindrze wtryskiwacz.
Poza tym zagrzej porządnie silnik (żeby wentylatory się przynajmniej raz włączyły), potem go zgaś i na zapłonie w grupie 140 sprawdź co się będzie działo z rzeczywistym ciśnieniem paliwa. Powinno po krótkiej chwili zacząć dosyć mocno rosnąć, jeśli będzie stać w miejscu albo spadać to będzie pewność że któryś wtrysk rzeczywiście nie trzyma.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 20 wrz 2021, 17:05
- Imię: Miłosz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Koło
Re: 3.2 AUK 2005r. Problem z odpalaniem, stuki w kolektorze
Ok. Sprawdzę. Na dniach przyjadą mi nowe swiece i kamera endoskopowa. Po demontażu świecy zerknę do środka cylindra i sprubuje dojrzeć ile jest nagaru na zaworach. Może to też będzie jakaś podpowiedźDlugi11 pisze: ↑10 gru 2022, 13:17Jeśli czyszczenie ma tu pomóc to nie ma znaczenia jaki zakład będzie to robił. Regeneracja tych wtrysków jest niemożliwa poza wymianą uszczelek i sitek. Nowy wtrysk kosztuje mniej niż 600 za sztukę, więc moim zdaniem szkoda sobie zawracać dupę regeneracją, po której i tak musisz kupić zestaw montażowy za 130 za wtrysk.
Wykręć jeszcze świece w tym rzędzie cylindrów i zobacz, czy któraś nie jest wyraźnie mocniej okopcona. Jeśli tak to możesz zaryzykować wymienić tylko w tym cylindrze wtryskiwacz.
Poza tym zagrzej porządnie silnik (żeby wentylatory się przynajmniej raz włączyły), potem go zgaś i na zapłonie w grupie 140 sprawdź co się będzie działo z rzeczywistym ciśnieniem paliwa. Powinno po krótkiej chwili zacząć dosyć mocno rosnąć, jeśli będzie stać w miejscu albo spadać to będzie pewność że któryś wtrysk rzeczywiście nie trzyma.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 20 wrz 2021, 17:05
- Imię: Miłosz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Koło
Re: 3.2 AUK 2005r. Problem z odpalaniem, stuki w kolektorze
Dzis trochę grzebałem przy aucie. Wymieniłem swiece na nowe. Stare były białe, wypalone i wszystkie lekko okopcone. Do każdego cylindra zajrzałem kamerą endoskopową i nie widać żeby było jakoś dużo nagrau na zaworach i tłokach. Czekam na info odnośnie wtryskiwaczy i za jakiś czas będę rozbierał kolektor dolotowy i wtryskiDlugi11 pisze: ↑10 gru 2022, 13:17Jeśli czyszczenie ma tu pomóc to nie ma znaczenia jaki zakład będzie to robił. Regeneracja tych wtrysków jest niemożliwa poza wymianą uszczelek i sitek. Nowy wtrysk kosztuje mniej niż 600 za sztukę, więc moim zdaniem szkoda sobie zawracać dupę regeneracją, po której i tak musisz kupić zestaw montażowy za 130 za wtrysk.
Wykręć jeszcze świece w tym rzędzie cylindrów i zobacz, czy któraś nie jest wyraźnie mocniej okopcona. Jeśli tak to możesz zaryzykować wymienić tylko w tym cylindrze wtryskiwacz.
Poza tym zagrzej porządnie silnik (żeby wentylatory się przynajmniej raz włączyły), potem go zgaś i na zapłonie w grupie 140 sprawdź co się będzie działo z rzeczywistym ciśnieniem paliwa. Powinno po krótkiej chwili zacząć dosyć mocno rosnąć, jeśli będzie stać w miejscu albo spadać to będzie pewność że któryś wtrysk rzeczywiście nie trzyma.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga