2.4 BDW + lpg strzela na zimnym
- Shonari
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 25 gru 2020, 03:03
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Śląsk
2.4 BDW + lpg strzela na zimnym
Cześć,
Mam problem z audiczką...
Zauważyłem, że kiedy jest zimna i dodam gazu w okolice 3k to po schodzeniu z obrotów strzela mi na zimnym.
Nie wiem, czy to normalne czy jakaś anomalia spowodowana, np. Evap system, czy coś z przepływką?
Jak się rozgrzeje to jest wszystko w normie.
Cewki miałem sprawdzane, świece wymieniane jakieś 20k temu.
Chciałbym zapytać się też co do świec...
Czy to prawda, że powinny mieć przerwę 0,7mm w tym motorze z LPG? Czy zakładać PFR6X-11 i się nie przejmować?
Chciałem koledze pokazać, jak V-ka brzmi a tu du*a
Mogę zlogować przepływkę, czy zresetować ECU i pojeździć z dwa dni na benzynie.
Dodam, że na początku jeszcze był na "podwyższonych obrotach" ale jak spadł z obrotów to po depnięciu w okolice 3k dalej strzelał. Gubi też jakby obroty.
Mam problem z audiczką...
Zauważyłem, że kiedy jest zimna i dodam gazu w okolice 3k to po schodzeniu z obrotów strzela mi na zimnym.
Nie wiem, czy to normalne czy jakaś anomalia spowodowana, np. Evap system, czy coś z przepływką?
Jak się rozgrzeje to jest wszystko w normie.
Cewki miałem sprawdzane, świece wymieniane jakieś 20k temu.
Chciałbym zapytać się też co do świec...
Czy to prawda, że powinny mieć przerwę 0,7mm w tym motorze z LPG? Czy zakładać PFR6X-11 i się nie przejmować?
Chciałem koledze pokazać, jak V-ka brzmi a tu du*a
Mogę zlogować przepływkę, czy zresetować ECU i pojeździć z dwa dni na benzynie.
Dodam, że na początku jeszcze był na "podwyższonych obrotach" ale jak spadł z obrotów to po depnięciu w okolice 3k dalej strzelał. Gubi też jakby obroty.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: 2.4 BDW + lpg strzela na zimnym
Witam.
Skoro strzela, to coś będzie z układem zapłonowym.
Nie wiem jakie masz cewki czy te na filtrze powietrza czy indywidualnie na każdym cylindrze.
Świece założyłbym NGK laser platinum PFR6Q 6458 a przerwę ustawić na 0,7 mm.
Czy masz jakieś błędy ? Jeśli nie, to proponuję logi dynamiczne na benzynie.
Pozdrawiam.
Skoro strzela, to coś będzie z układem zapłonowym.
Nie wiem jakie masz cewki czy te na filtrze powietrza czy indywidualnie na każdym cylindrze.
Świece założyłbym NGK laser platinum PFR6Q 6458 a przerwę ustawić na 0,7 mm.
Czy masz jakieś błędy ? Jeśli nie, to proponuję logi dynamiczne na benzynie.
Pozdrawiam.
- Shonari
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 25 gru 2020, 03:03
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Śląsk
Re: 2.4 BDW + lpg strzela na zimnym
Nie mam błędów i sprawdzałem pod kątem wypadania zapłonów ale wszystkie cylindry czysto.
Cewki mam na każdym cylindrze.
Te NGK z tego co widzę mają przerwę 0,8mm to może ten milimetr nie będzie robić różnicy?
Na zimnym silniku z tego co wiem to właśnie czujnik temperatury i jedynie przepływka mogą coś namieszać.
Które grupy zlogować? Rozumiem, że but od 3k w górę?
Przez następne dwa dni pojeżdżę na benzynie, by wykluczyć instalacje a następnie wykonam logi.
Po zimie wyszła mi jeszcze jedna rzecz... Mianowicie są to drgania silnika na biegu jałowym. Tak zadrży mniej więcej co sekundę, bądź dwie.
Przepustnica była kiedyś czyszczona i zaadoptowana.
Czy chcąc wykluczyć odmę (czytałem, że to popularne w tych motorach) wystarczy wymienić sam zawór odmy, czyli ten grzybek na dwa króćce, czy należy wymienić także/tylko separator?
Ten separator już droższa rzecz.
Cewki mam na każdym cylindrze.
Te NGK z tego co widzę mają przerwę 0,8mm to może ten milimetr nie będzie robić różnicy?
Na zimnym silniku z tego co wiem to właśnie czujnik temperatury i jedynie przepływka mogą coś namieszać.
Które grupy zlogować? Rozumiem, że but od 3k w górę?
Przez następne dwa dni pojeżdżę na benzynie, by wykluczyć instalacje a następnie wykonam logi.
Po zimie wyszła mi jeszcze jedna rzecz... Mianowicie są to drgania silnika na biegu jałowym. Tak zadrży mniej więcej co sekundę, bądź dwie.
Przepustnica była kiedyś czyszczona i zaadoptowana.
Czy chcąc wykluczyć odmę (czytałem, że to popularne w tych motorach) wystarczy wymienić sam zawór odmy, czyli ten grzybek na dwa króćce, czy należy wymienić także/tylko separator?
Ten separator już droższa rzecz.
-
Online
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 154
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: 2.4 BDW + lpg strzela na zimnym
Sprawdziłbym kąt wyprzedzenia/opóżniania zapłonu.
Niestety nie znam A6 C6, poszukaj sobie w którym bloku VCDS to jest.
Niestety nie znam A6 C6, poszukaj sobie w którym bloku VCDS to jest.
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.
- Shonari
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 25 gru 2020, 03:03
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Śląsk
Re: 2.4 BDW + lpg strzela na zimnym
Chodzi o parametr BTDC i ATDC, tak? Jutro to sprawdzę. Chciałbym na wiosnę, by furka dalej chodziła, jak marzenie, bo tak to jestem z niej zadowolony
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: 2.4 BDW + lpg strzela na zimnym
Witam.
Zmniejsz przerwę na 0,7 mm we wszystkich świecach.
Ja kiedyś kupiłem świece NGK do innego silnika (bo przerywał silnik przy przyspieszaniu na LPG również) a po wymianie nadal tak samo.
Sprawdziłem przerwę na nowych świecach i było około 0,9-1,0 mm zmniejszyłem do 0,7 i jak ręką odjął, problem ustąpił na benzynie i LPG.
Sprawdziłem przerwę na starych świecach i również była za duża przerwa, co było powodem poszarpywania.
Na LPG silnik jest bardziej wymagający, także na benzynie układ zapłonowy musi być w 100% sprawny.
Pozdrawiam.
- Shonari
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 25 gru 2020, 03:03
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Śląsk
Re: 2.4 BDW + lpg strzela na zimnym
Te świece już trochę nalotu mają to prosiłbym o polecenie jakiś z przerwa 0,7mm i takie zakupię
-
Online
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 154
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: 2.4 BDW + lpg strzela na zimnym
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 391
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: 2.4 BDW + lpg strzela na zimnym
Po zakupie i tak sprawdź przerwę, bardzo często świece teoretycznie do montażu wymagają poprawy przerwy
- Shonari
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 25 gru 2020, 03:03
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Śląsk
Re: 2.4 BDW + lpg strzela na zimnym
Na razie jeżdżę na pb na zresetownych korektach ECU i samochód stał się żwawszy.
Instalkę wyreguluję za jakieś dwa dni po tym jak korekty się wypracują.
W między czasie wymienię świece i mam nadzieję, że problemy miną.
Dalej są lekkie wibracje na biegu jałowym i w sumie zastanawiam się, czy to dwumas, czy odma.
Ten zawór odmy nie jest jakiś mega drogi a paru osobom pomogła wymiana go na nowy.
Instalkę wyreguluję za jakieś dwa dni po tym jak korekty się wypracują.
W między czasie wymienię świece i mam nadzieję, że problemy miną.
Dalej są lekkie wibracje na biegu jałowym i w sumie zastanawiam się, czy to dwumas, czy odma.
Ten zawór odmy nie jest jakiś mega drogi a paru osobom pomogła wymiana go na nowy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 391
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: 2.4 BDW + lpg strzela na zimnym
Jak zrobią Ci się już korekty to wrzuć
- Shonari
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 25 gru 2020, 03:03
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Śląsk
Re: 2.4 BDW + lpg strzela na zimnym
https://allegro.pl/oferta/brisk-swieca- ... 8745752383
A czy takie świeczki są okej?
NGK nie wyszukuje mojego silnika (BDW)
Czy lepiej kupić takie, jak szły na oryginał Bosch, NGK i tylko zmniejszyć przerwę?
Wiele osób poleca takzę pfr6x-11 ale tam też musiałbym zmniejszyć przerwę.
Zobaczę zresztą co teraz mam założone, i jak będą w dobrym stanie to zostawię.
A czy takie świeczki są okej?
NGK nie wyszukuje mojego silnika (BDW)
Czy lepiej kupić takie, jak szły na oryginał Bosch, NGK i tylko zmniejszyć przerwę?
Wiele osób poleca takzę pfr6x-11 ale tam też musiałbym zmniejszyć przerwę.
Zobaczę zresztą co teraz mam założone, i jak będą w dobrym stanie to zostawię.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: 2.4 BDW + lpg strzela na zimnym
Witam.Shonari pisze: ↑15 lut 2022, 10:18https://allegro.pl/oferta/brisk-swieca- ... 8745752383
A czy takie świeczki są okej?
NGK nie wyszukuje mojego silnika (BDW)
Czy lepiej kupić takie, jak szły na oryginał Bosch, NGK i tylko zmniejszyć przerwę?
Wiele osób poleca takzę pfr6x-11 ale tam też musiałbym zmniejszyć przerwę.
Zobaczę zresztą co teraz mam założone, i jak będą w dobrym stanie to zostawię.
Nie baw się w jakiś inne świecy, tylko kup NGK ustaw przerwę na 0.7 mm i jazda. Biedny dwa razy traci.
Załóż komplet świec i pojeździj na benzynie z 50 km w różnym tempie (zwłaszcza przy mocnym przyspieszaniu) i sprawdź czy są jakieś błędy, jak nie ma, to jechać na regulację LPG.
Pozdrawiam.
- Shonari
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 25 gru 2020, 03:03
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Śląsk
Re: 2.4 BDW + lpg strzela na zimnym
Przejechałem obecnie na samej benzynie około 100km po zresetowaniu ECU. W międzyczasie patrzałem na wypadanie zapłonu i totalnie 0.
Grupa 032:
Adaption (Idle) Bank 1 Sensor 1 : -3,5%
Adaption (Partial) Bank 1 Sensor 1 : -2,3%
Adaption (Idle) Bank 2 Sensor 1 : -0,5%
Adaption (Partial) Bank 2 Sensor 1 : 3,1%
Przy obrotach 822/min w grupie 003 Intake Manifold Pressure (G71) wynosiła 411,8mbar a Ignition Timing Angle wynosiła 7,5 BTDC ale podchodziło także pod 9/10.5 BTDC.
Przy obrotach 2502/min w grupie 003 Intake Manifold Pressure (G71) wynosiła już 542,7 mbar.
Błędów silnika nie ma żadnych i niczego podejrzanego nie zauważyłem.
Znalazłem szczelinomierz, więc jutro ogarnę świeczki. Myślę, że dobrym pomysłem będzie zlogować dynamicznie przepływkę, a także G71.
Na zimnym wciąż są strzały, jak schodzi z obrotów i dziwnie się na nie wkręca. Na ciepłym wydaje się być wszystko okej.
Ktoś może mi dokładnie napisać, które grupy dynamicznie zlogować?
Grupa 032:
Adaption (Idle) Bank 1 Sensor 1 : -3,5%
Adaption (Partial) Bank 1 Sensor 1 : -2,3%
Adaption (Idle) Bank 2 Sensor 1 : -0,5%
Adaption (Partial) Bank 2 Sensor 1 : 3,1%
Przy obrotach 822/min w grupie 003 Intake Manifold Pressure (G71) wynosiła 411,8mbar a Ignition Timing Angle wynosiła 7,5 BTDC ale podchodziło także pod 9/10.5 BTDC.
Przy obrotach 2502/min w grupie 003 Intake Manifold Pressure (G71) wynosiła już 542,7 mbar.
Błędów silnika nie ma żadnych i niczego podejrzanego nie zauważyłem.
Znalazłem szczelinomierz, więc jutro ogarnę świeczki. Myślę, że dobrym pomysłem będzie zlogować dynamicznie przepływkę, a także G71.
Na zimnym wciąż są strzały, jak schodzi z obrotów i dziwnie się na nie wkręca. Na ciepłym wydaje się być wszystko okej.
Ktoś może mi dokładnie napisać, które grupy dynamicznie zlogować?
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: 2.4 BDW + lpg strzela na zimnym
Witam.
Logi dynamiczne:
001+002+020
031+032
033+034
Logi statyczne: (zrób zdjęcia z VCDS i wrzuć tu)
090+091
092+093
Pozdrawiam.
Logi dynamiczne:
001+002+020
031+032
033+034
Logi statyczne: (zrób zdjęcia z VCDS i wrzuć tu)
090+091
092+093
Pozdrawiam.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga